#1
Misschien kan je wel kleine dingen ondernemen? Blokje rond je huis lopen bijvoorbeeld? Iets met minimale inspanningen. Dat opbouwen naar steeds groter rondje etc..
Niet om je angst aan te jagen, maar er bestaat wel degelijk zoiets als een derealisatiestoornis wat inhoudt dat het niet meer weggaat. Ik ken iemand die dat heeft (niet n.a.v. drugs), de intensiteit van de klachten wisselt dan wel. Als zij erover praat wordt het ook erger, als ze bijv. sport wordt het minder.SkittlesAndMe zei:Ze heeft dus vooral rust nodig en ze zal moeten accepteren dat het er nu is en dat het vanzelf weer over gaat. Het kan wel sneller gaan met therapie en hulp hierbij, en eventueel wat medicatie.
Ik vind het juist niet handig om te stellen dat alle problemen oplosbaar zijn. Maar het was ook weer niet mijn bedoeling om ideeën aan te wakkeren.Mindless zei:Ik vind het gevaarlijk om te stellen dat er een dergelijke stoornis bestaat die nooit meer weggaat.
Ik vind het juist niet handig om te stellen dat alle problemen oplosbaar zijn. Maar het was ook weer niet mijn bedoeling om ideeën aan te wakkeren.
Klinkt alsof je vriendin heel erg focust op haar problemen en dan ontstaat ook 'angst voor de angst'. Zo raak je helemaal verwikkeld in alle nare gedachten en kom je in een negatieve spiraal. Dan gaat het niet meer alleen om 'shit ik ben duizelig en bang om flauw te vallen' maar ook om 'shit het is nog steeds niet weg' en 'waarom heb ik dit' etc etc ga zo maar door. Denk dat psychologische hulp goed is, alleen je moet wel oppassen dat dat zich niet te veel richt op alles willen oplossen met je hoofd, maar ook richten op gevoel. Die connectie is wel belangrijk. Tot die tijd gewoon veel voor afleiding zorgen.
Begrijp wel dat je na zo'n lange tijd echt radeloos wordt.
Geloven dat een probleem onoplosbaar is geeft in ieder geval 0% kans op succes. Zo handig vind ik dat niet.Ik vind het juist niet handig om te stellen dat alle problemen oplosbaar zijn. Maar het was ook weer niet mijn bedoeling om ideeën aan te wakkeren.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."