Dank je! Ik haal er wel trots uit dat ik niet om de zaken heen draai maar gewoon zo duidelijk, correct en beleefd mogelijk vertel wat ik denk
![:)]()
. Ik vind het heel fijn als mensen dat ook tegen mij doen. Dan hoef ik allemaal niet te raden wat de achterliggende gedachte is, of hetgeen wat gezegd word wat niet gezegd word.
Ben ik ook een fan van!
In mijn familie zijn ze daar minder fan van, dus dat heeft al eens voor problemen gezorgd.
Fijn om te horen dat je die zaken ook in jezelf herkent! Voor jezelf zodat je bewust bent van hoe je gereageerd hebt en hoe je bepaalde situaties bij je binnen hebt laten komen. Ik heb het idee alsof Delibee en ik je een spiegel voor hebben gehouden en dat je jezelf zag en erkende. Veel mensen zouden in de verdediging schieten en argumenten geven waarom mijn (en Delibee) woorden niet kloppen of een excuus waarom je zo gereageerd hebt. Maar weinig mensen nemen gelijk hun verantwoording voor hun acties. Dat siert je heel erg Mindless
Thanks! Dat doet me goed.
Ik zat vanmorgen trouwens in mijn auto naar mijn werk en toen bedacht ik me dat het veel fijner voelt om niet altijd gelijk te willen hebben. Het is beter om de trots van gelijk te krijgen los te laten, want die gedachte blijft hangen in je achterhoofd. Dan maar niet "gelijk" (doet er niet eens toe of je echt gelijk hebt of niet). Het voelt beter om je gedachten gewoon door te laten waaien dan er aan vast te houden. En jij en
@Psychedelibee hebben me dat vanmorgen inderdaad als een spiegel voorgehouden. Zo mooi en simpel kan het zijn! Dat we als mensen elkaar spiegels voorhouden en zo van elkaar leren. Ik denk echt dat dat de hogere betekenis is van wat we hier eigenlijk aan het doen zijn op aarde.
Waarom het ook fijn is om te horen dat je jezelf erin herkent is zodat ik niet gek aan het worden ben
![:tongueout:]()
. Ik zie geen spoken waar ze niet zijn en ik ben geen conspiracy uit de lucht aan het plukken gegaan met wat halve aanwijzingen. Ik heb nagedacht over hoe je woorden zijn en daar correcte conclusies uit kunnen trekken
![:)]()
.
Volgens mij had ik al een keer tegen je gezegd dat menselijk gedrag mij heel erg interesseert omdat dat me mede geholpen heeft om te copen met de wereld en mijn problemen. Nou je hebt zojuist een demonstratie gekregen van mijn kunnen en mijn kennis die ik in 16 jaar opgedaan heb. Observeer, leer en pas toe.
Fijn dat ik je van dienst kon zijn.
Nou ga ik even reageren in je topic over meditatie en heling, ik heb net het filmpje zitten kijken en na de reacties gelezen te hebben kun je wel wat hulp gebruiken
Ja, nu weten we het wel!!
Nee ik weet dat je dat nooit gezegd hebt hoor. We hebben uiteindelijk allemaal een ego en die hebben we ook gewoon nodig om te kunnen functioneren in het leven is mijn bescheiden mening in deze. De kunst ligt hem uiteindelijk in je ego onder controle krijgen en het samen met je mind te gebruiken als tool, ipv dat jij gebruikt wordt door je ego en mind. Dat is echter wel een proces van vallen en opstaan en een proces wat je hele leven zal spelen uiteindelijk. Zogenaamde guru's die zeggen verlicht te zijn liegen dat ze barsten of houden zichzelf keihard voor de gek en hebben vaak het allergrootste spirituele ego dat er is. Wellicht dat er mensen echt verlicht zijn hoor, ik twijfel er aan of het kan eigenlijk, maar als dat kan zijn dat nooit de mensen die op de voorgrond treden in mijn optiek.
Er is bij mij ook een lichte twijfel over of iemand absoluut verlost kan zijn van het ego, maar aan de andere kant: het ego ís een illusie, dus zijn we er ook weer allemaal al van verlost...
![:wink:]()
Maar goed, weten we dat en handelen we daar naar. Dat is de vraag.
Het was ook niet als kritiek naar jou hoor, meer om de paradox omtrent spiritualiteit en ego te benoemen. Die zoals je inmiddels zelf ook concludeert bij jou ook zeer relevant is. Goed om te horen dat je herkend, geeft stof tot reflectie en dus groei. Maar wees alsjeblieft lief voor jezelf, dat verdien je namelijk!
Ja het is een raar iets. Je bent bezig met spiritualiteit vanuit de oprechte wens om beter te worden, maar ondertussen hijacked je ego de hele boel... (en ja, ik weet dat ik net zei dat het ego een illusie is...)
En ik weet wel dat ik het verdien (iedereen verdiend het), maar een gedeelte van me vindt dat ik het niet verdien.
Aan de ene kant vind ik dit erg vervelend om te horen, aan de andere kant ben ik blij voor je want dit bied een openening tot groei. Ikzelf heb ook een moeilijk jaar achter de rug, met wat piekjes maar vooral diepe dalen, maar als ik zie hoe ik er nu uit ben gekomen en hoe ik op met name emotioneel vlak een gigantische groei heb doorgemaakt dan ben ik achteraf blij met deze periode. Blijkbaar hebben we zoiets nodig om aan onze issues te werken en te kunnen groeien, dus vandaar dat ik blij voor je ben want dit creeert kansen en ik ken je goed genoeg om te weten dat jij die kansen uiteindelijk ook ziet en hoe moeilijk ook ze aan zult grijpen om aan jezelf te werken.
Achteraf kun je vaak zien dat je zo'n dal nodig had, maar wanneer je daar beneden bent... Dark night of the soul stuff...
Desalniettemin vind ik het ook gewoon vervelend voor je en wil ik je bij deze een hele dikke knuffel geven! Mocht je ooit behoefte hebben er over te praten of eens van gedachten te wisselen als het om het werken aan issues gaat, let me know.
Bedankt man! Vind ik fijn om te horen, ik zal eraan denken.
Interessant hoe dit zich ontwikkelt, maar ik waag me niet meer aan discussies over spiritualiteit op dit forum.
Voor wat het waard is: ik zal proberen me minder als een of andere all knowing guru op te stellen hier. Zou jammer zijn als je over spiritualiteit wilt praten, maar je tegengehouden voelt.