#1
Dat is zeker het allerbelangrijkste geloof dat er bestaat!!!Geloof is inderdaad heel erg belangrijk .
En dan vooral het geloof in jezelf !.
Dat is zeker het allerbelangrijkste geloof dat er bestaat!!!Geloof is inderdaad heel erg belangrijk .
En dan vooral het geloof in jezelf !.
Dat is zeker het allerbelangrijkste geloof dat er bestaat!!!
aangezienreligies als hoofdzaak dienen om mensen het juiste pad te tonen.
Denk dat sowieso 1 van de grootste, zo niet de grootste reden dat mensen zich aansluiten bij een geloofsgemeenschap, het ergens bij horen is. Het samenkomen als gemeenschap en hetzelfde geloven. Denk dat er heel veel mensen zijn die daarom blijven komen en stiekem niet echt geloven in wat er allemaal gepredikt wordt in de kerk. En geef ze eens ongelijk. Zelfs kleine kinderen hebben vaak al door dat het meeste slechts de oppervlakkige uitvoering van rituelen is. Als kinderen zich gaan vervelen, is dat voor mij vaak een teken dat volwassenen rare spelletjes spelen die er niet echt toedoen. Dingen doen, omdat dit nou eenmaal is hoe we hier op deze plek traditioneel dingen doen. Eigenlijk weten we dat ook wel, maar met een beetje goede moed blijven we toch maar luisteren, want dat is het juiste om te doen. Tenminste, dat is het gevoel dat ik altijd kreeg toen ik vroeger mee moest naar de kerk...Moderne liberale geloofsgemeenschappen kunnen wel eenzaamheid verminderen door collectief de taak op zich te nemen eenzamen bij te staan.
Het zal vast zo zijn hoor maar 1 zo'n hiëroglief met een wietblad (kan ook een slecht getekende palmboom zijn oid) zegt natuurlijk niks.In Egypte gebruikten ze wel cannabis enkele duizenden jaren geleden.
![]()
![]()
van Douglas Adams uiteraard“I'd far rather be happy than right any day."
"And are you?"
"No. That's where it all falls down, of course."
"Pity", said Arthur. "It sounded like rather a good lifestyle otherwise.”
Is dat wel zo?Religies hebben mij altijd geboeid, aangezien religies als hoofdzaak dienen om mensen het juiste pad te tonen. Zoniet zullen we onze weg verliezen en onze mooie energie in drugs, alcohol en onnodige zaken steken.
Ik denk juist dat het niet echt slim is om te blijven hangen in een denkwijze zoals die 2000 jaar geleden gangbaar was. Ik denk dan bijvoorbeeld aan de positie van de vrouwen, homo's en lesbiennes.Het is enorm spijtig dat mensen te weinig gebruik maken van dit eeuwenoude kennis. Ik denk dat velen van ons hierdoor snel onze weg verliezen en steeds dieper zakken, tot we geen uitweg meer vinden en verwikkeld geraken in een blijvende negatieve beeldvorming over het leven.
Ik vind het nou niet echt aardig om mensen die iets anders geloven dan jijzelf dom te noemen. Maar goed, ik vergeef het je.Maar als iemand zegt, God bestaat, zijn we opeens alleswetend en zeggen we, God bestaat niet. We sluiten onze ogen en onze hart, denken dat we het al weten, en laten onze blindelingse koppigheid aan de praat. Ik vind deze handeling/denkwijze juist heel dom.
geloven is geen vonnis stellen. En kennis heeft niets met religie te maken, want het valt niet te bewijzen dat God bestaat. Religie heet niet voor niets een geloof.Want je velt een vonnis zonder kennis van zaken.
Ik ben geboren uit voortplanting, dit komt voort uit dat we als soort proberen te overleven. Ik denk niet dat er leven na de dood is, als ik me hier in vergis dan zie ik dat wel als ik daadwerkelijk dood ben. Als er wel leven na de dood is dan hoop ik dat het daar wat groter is als op aarde want wellicht zijn er de 150.000 jaar dat de mens bestaat al meer dan 1000 miljard mensen overleden. En qua nut van het leven sta ik er in zoals @Mindless, nutteloosheid is voor mij ook totaal geen probleem.Onze diepste eenzaamheid kunnen we enkel vullen door het accepteren van een hogere macht, een goddelijke die ons begrijpt.
Los van iedere koppigheid en haat, los van iedere vooroordeel, wil ik dat iedereen eens diep nadenkt over zijn/haar eenzaamheid en zich de vraag stelt : waarom ben ik geboren of geschapen? Is er een leven na de dood? Wat als? Het nut van het leven?
Momenteel is mijn religie de kerk van het vliegend spaghettimonster, maar ik vind het boeddhisme ook rete-interessant. Maar ik heb geen idee of jij die tot de 'ware religies' vind behoren, eerlijk gezegd maakt mij dat ook niks uit.Wie zoekt, echt zoekt.. Zoekt om te vinden, zal uiteindelijk het ware religie vinden.
Ik heb al een positieve instelling, en heb niet de behoefte om andere mensen te willen doen laten geloven wat ik toevallig geloof. En je suggestie dat ik diep van binnen vol negativiteit deel ik ook al niet.Durf vragen stellen en verrijk je horizon. Laat je niet misleiden door negatieve berichtgeving van je diepste.
Ik zou dat een klein beetje aanpassen en zeggen dat je ouders het leven 'doorgeven'.@Mindless
Ik denk dat je ouders je het leven geven, en wel beiden de helft (DNA) alsmede wat broodnodige bouwstenen in de vorm van een eicel en een zaadje.
Daar ben ik het mee eens.Zonder een van hen is het in ieder geval niet mogelijk om een menselijk leven te creeren (er zijn trouwens wel diersoorten die zich geslachtloos kunnen reproduceren, alsmede sommige diersoorten waarvan de vrouwtjes onder bepaalde omstandigheden wel nageslacht kunnen produceren).
Ik deel die materialistische kijk op het leven niet, al is dit vanuit die kijk bekeken wel waar natuurlijk.Maar met leven alleen ben je er nog niet, je hebt een lichaam en een stel hersens nodig om bewustzijn te ontwikkelen en om uberhaupt te kunnen overleven.
Ik begrijp wat je bedoeld, maar denk dat religie tot nu toe wel heeft aangetoond dat het zelf ook zwaar onderhevig is aan corruptie en altijd weer zal leiden tot corruptie. Zelf denk ik dat de kern van religie goed is, maar dat wij het zelf altijd weer corrumperen omwille van het verkrijgen van controle (over anderen).Religies hebben mij altijd geboeid, aangezien religies als hoofdzaak dienen om mensen het juiste pad te tonen. Zoniet zullen we onze weg verliezen en onze mooie energie in drugs, alcohol en onnodige zaken steken.
Ik denk dat de Tao Te Ching briljant onze 'fall from grace' in dit stuk uiteen legt:Het is enorm spijtig dat mensen te weinig gebruik maken van dit eeuwenoude kennis. Ik denk dat velen van ons hierdoor snel onze weg verliezen en steeds dieper zakken, tot we geen uitweg meer vinden en verwikkeld geraken in een blijvende negatieve beeldvorming over het leven.
Therefore when Tao is lost, there is goodness.
When goodness is lost, there is kindness.
When kindness is lost, there is justice.
When justice is lost, there is ritual.
Now ritual is the husk of faith and loyalty, the beginning of confusion.
Knowledge of the future is only a flowery trapping of the Tao.
It is the beginning of folly.
Dat ben ik wel gedeeltelijk met je eens. Velen sluiten zich af voor de mogelijkheid van het hogere.We zijn allemaal zeer kwetsbaar en voelen ons allesbehalve volmaakt, zowel lichamelijk als geestelijk vertonen we mankementen. We zijn zwak en dat weten we.
Maar als iemand zegt, God bestaat, zijn we opeens alleswetend en zeggen we, God bestaat niet. We sluiten onze ogen en onze hart, denken dat we het al weten, en laten onze blindelingse koppigheid aan de praat. Ik vind deze handeling/denkwijze juist heel dom.
Ik denk dat het gevaarlijk is om te spreken over 'kennis' om bovengenoemde reden.Want je velt een vonnis zonder kennis van zaken.
Eens. Maar dat is persoonlijk. Een intieme connectie met je eigen zelf.Onze diepste eenzaamheid kunnen we enkel vullen door het accepteren van een hogere macht, een goddelijke die ons begrijpt.
Ik begrijp hier de 'Ok' van Fenrir wel goed.Los van iedere koppigheid en haat, los van iedere vooroordeel, wil ik dat iedereen eens diep nadenkt over zijn/haar eenzaamheid en zich de vraag stelt : waarom ben ik geboren of geschapen? Is er een leven na de dood? Wat als? Het nut van het leven?
Wie zoekt, echt zoekt.. Zoekt om te vinden, zal uiteindelijk het ware religie vinden.
Durf vragen stellen en verrijk je horizon. Laat je niet misleiden door negatieve berichtgeving van je diepste.
Of het gegeven dat ik geboren ben op enige wijze een hoger geplaatst doel dient durf ik ernstig te betwijfelen en vind ik in het hier en nu ook niet bijzonder relevant. Tot zover reikt mijn kennis: ik ben hier omdat mijn vader en moeder op een bepaald moment van bil gingen, tja. Het zij zo.
Ik ben geboren uit voortplanting, dit komt voort uit dat we als soort proberen te overleven.
Is dat wel zo?
Ik ken toch wel behoorlijk wat religieuze mensen die alcohol en zelfs drugs gebruiken, en ook ken ik ongelovigen die dat dus niet doen.
Was het trouwens niet Jezus himself die water in wijn veranderde?
Ik denk juist dat het niet echt slim is om te blijven hangen in een denkwijze zoals die 2000 jaar geleden gangbaar was. Ik denk dan bijvoorbeeld aan de positie van de vrouwen, homo's en lesbiennes.
Ik vind het nou niet echt aardig om mensen die iets anders geloven dan jijzelf dom te noemen. Maar goed, ik vergeef het je.
geloven is geen vonnis stellen. En kennis heeft niets met religie te maken, want het valt niet te bewijzen dat God bestaat. Religie heet niet voor niets een geloof.
Ik ben geboren uit voortplanting, dit komt voort uit dat we als soort proberen te overleven. Ik denk niet dat er leven na de dood is, als ik me hier in vergis dan zie ik dat wel als ik daadwerkelijk dood ben. Als er wel leven na de dood is dan hoop ik dat het daar wat groter is als op aarde want wellicht zijn er de 150.000 jaar dat de mens bestaat al meer dan 1000 miljard mensen overleden. En qua nut van het leven sta ik er in zoals @Mindless, nutteloosheid is voor mij ook totaal geen probleem.
Momenteel is mijn religie de kerk van het vliegend spaghettimonster, maar ik vind het boeddhisme ook rete-interessant. Maar ik heb geen idee of jij die tot de 'ware religies' vind behoren, eerlijk gezegd maakt mij dat ook niks uit.
Ik heb al een positieve instelling, en heb niet de behoefte om andere mensen te willen doen laten geloven wat ik toevallig geloof. En je suggestie dat ik diep van binnen vol negativiteit deel ik ook al niet.
Jij ook een prettige dag gewenst!
@Mindless
Doorgeven is inderdaad een betere woordkeuze!
@ketakoekjes
Zo is het.
Staat er in de bijbel uberhaupt wel dat het gebruik van alcohol/drugs niet toegestaan is door God? Ik dacht van niet in ieder geval.
Dat alcohol en overige drugs slecht zou zijn en de laatste derhalve niet is toegestaan en bestreden moet worden hebben ze ook pas in de vorige eeuw bedacht he, vergeet dat niet.
@Mindless
Doorgeven is inderdaad een betere woordkeuze!
@ketakoekjes
Zo is het.
Staat er in de bijbel uberhaupt wel dat het gebruik van alcohol/drugs niet toegestaan is door God? Ik dacht van niet in ieder geval. In de 10 geboden wordt er met geen woord over gerept, dus zo belangrijk zal God het wel niet vinden lijkt me.
Dat alcohol en overige drugs slecht zou zijn en de laatste derhalve niet is toegestaan en bestreden moet worden hebben ze ook pas in de vorige eeuw bedacht he, vergeet dat niet. En met religie heeft dat helemaal niks van doen gehad.
De duivel zit in de details.Religies hebben mij altijd geboeid, aangezien religies als hoofdzaak dienen om mensen het juiste pad te tonen.
Het gebruik van psychoactieve substanties bestaat eveneens sinds het moment dat er dieren bestonden, dat maakt het nog geen wijsheid.Het is enorm spijtig dat mensen te weinig gebruik maken van dit eeuwenoude kennis.
Het leven is een relatief gegeven en in essentie dus neutraal, vanuit daar kan het glas enkel half vol of half leeg wezen.een blijvende negatieve beeldvorming over het leven.
Het feit blijft dat we niet weten of god bestaat of niet wat een rigide overtuiging over het bestaan van god net zo blind, koppig en dom maakt. God is een extreem ruim concept, voor sommige mensen is het wat wij samen zijn, voor anderen is god het heelal, voor anderen bestaat god vooral uit cultuur concepten waar deze persoon waarde aan hecht en voor anderen is god weer een concept dat los staat van wat wij kunnen waarnemen. Wanneer jij spreekt over een hogere macht ga je naar mijn mening het concept van god voorbij. God gaat geen waardeoordeel hechten aan hetgeen dat simpelweg is, daar is hij immers zelf verantwoordelijk voor.Maar als iemand zegt, God bestaat, zijn we opeens alleswetend en zeggen we, God bestaat niet. We sluiten onze ogen en onze hart, denken dat we het al weten, en laten onze blindelingse koppigheid aan de praat. Ik vind deze handeling/denkwijze juist heel dom.
Want je velt een vonnis zonder kennis van zaken.
"Hij die zonder zonden is neme de eerste hijs."maar vind de visualisatie van een stonende Jezus wel sympathiek. Geef die man eens ongelijk.![]()
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."