#1
Is dat wel zo?Religies hebben mij altijd geboeid, aangezien religies als hoofdzaak dienen om mensen het juiste pad te tonen. Zoniet zullen we onze weg verliezen en onze mooie energie in drugs, alcohol en onnodige zaken steken.
Ik ken toch wel behoorlijk wat religieuze mensen die alcohol en zelfs drugs gebruiken, en ook ken ik ongelovigen die dat dus niet doen.
Was het trouwens niet Jezus himself die water in wijn veranderde?
Ik denk juist dat het niet echt slim is om te blijven hangen in een denkwijze zoals die 2000 jaar geleden gangbaar was. Ik denk dan bijvoorbeeld aan de positie van de vrouwen, homo's en lesbiennes.Het is enorm spijtig dat mensen te weinig gebruik maken van dit eeuwenoude kennis. Ik denk dat velen van ons hierdoor snel onze weg verliezen en steeds dieper zakken, tot we geen uitweg meer vinden en verwikkeld geraken in een blijvende negatieve beeldvorming over het leven.
Ik vind het nou niet echt aardig om mensen die iets anders geloven dan jijzelf dom te noemen. Maar goed, ik vergeef het je.Maar als iemand zegt, God bestaat, zijn we opeens alleswetend en zeggen we, God bestaat niet. We sluiten onze ogen en onze hart, denken dat we het al weten, en laten onze blindelingse koppigheid aan de praat. Ik vind deze handeling/denkwijze juist heel dom.
geloven is geen vonnis stellen. En kennis heeft niets met religie te maken, want het valt niet te bewijzen dat God bestaat. Religie heet niet voor niets een geloof.Want je velt een vonnis zonder kennis van zaken.
Ik ben geboren uit voortplanting, dit komt voort uit dat we als soort proberen te overleven. Ik denk niet dat er leven na de dood is, als ik me hier in vergis dan zie ik dat wel als ik daadwerkelijk dood ben. Als er wel leven na de dood is dan hoop ik dat het daar wat groter is als op aarde want wellicht zijn er de 150.000 jaar dat de mens bestaat al meer dan 1000 miljard mensen overleden. En qua nut van het leven sta ik er in zoals @Mindless, nutteloosheid is voor mij ook totaal geen probleem.Onze diepste eenzaamheid kunnen we enkel vullen door het accepteren van een hogere macht, een goddelijke die ons begrijpt.
Los van iedere koppigheid en haat, los van iedere vooroordeel, wil ik dat iedereen eens diep nadenkt over zijn/haar eenzaamheid en zich de vraag stelt : waarom ben ik geboren of geschapen? Is er een leven na de dood? Wat als? Het nut van het leven?
Momenteel is mijn religie de kerk van het vliegend spaghettimonster, maar ik vind het boeddhisme ook rete-interessant. Maar ik heb geen idee of jij die tot de 'ware religies' vind behoren, eerlijk gezegd maakt mij dat ook niks uit.Wie zoekt, echt zoekt.. Zoekt om te vinden, zal uiteindelijk het ware religie vinden.
Ik heb al een positieve instelling, en heb niet de behoefte om andere mensen te willen doen laten geloven wat ik toevallig geloof. En je suggestie dat ik diep van binnen vol negativiteit deel ik ook al niet.Durf vragen stellen en verrijk je horizon. Laat je niet misleiden door negatieve berichtgeving van je diepste.
Jij ook een prettige dag gewenst!