Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsA Spiritual Antidote to COVID-19 ~ Shunyamurti Teaching

A Spiritual Antidote to COVID-19 ~ Shunyamurti Teaching

36 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
8️⃣6️⃣ zei:
Pleur op met je oordeel over mij en hou het lekker bij jezelf.
Klik om te vergroten...
Sorry acht, ik ben niet uit op conflict. Dat was wellicht te direct gezegd. Ik zal me op mezelf gaan richten.
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#2
@8️⃣6️⃣ ik denk dat je mijn woorden verkeerd geïnterpreteerd hebt, ik denk namelijk niet dat ik niet ziek zal worden omdat ik bijzonder/speciaal/verlicht zou zijn. Dat ben ik niet. Ik heb net zo'n grote kans om het virus te krijgen als ieder ander en bidden/mediteren voorkomt geen ziektes. Ik denk wel dat wij onze eigen realiteit creëren en dat op die manier angst waarheid wordt. De wereld vormt zich naar onze eigen gezamenlijke opvattingen. Daarom probeer ik mij niet te laten leiden door angst (nieuwsberichten & massahysterie) en ook zo veel mogelijk kalmte uit te stralen. Het komt steeds weer neer op de keuze tussen angst of liefde. De vraag of ik het virus krijg is voor mij niet relevant; de vraag hoe ik met deze situatie omga wel. Juist nu is het moment om me nog meer toe te wijden aan spiritualiteit.
Ik mijd trouwens wel kwetsbare groepen en ik ga geen dingen doen die kwetsbare mensen in gevaar brengt. Ik ga wel naar buiten, knuffel met mijn vrienden, mijn kinderen gaan naar school en ik ga naar evenementen indien ze niet zijn afgelast.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
NiandraLades zei:
Ik heb net zo'n grote kans om het virus te krijgen als ieder ander en bidden/mediteren voorkomt geen ziektes.
Klik om te vergroten...
Maar denk je niet dat je weerstand vele malen beter is wanneer je in een hoge staat van vibratie - in andere woorden: een gelukzalige staat - bent, dan wanneer je miserabel bent? Het lichaam functioneert toch vele malen beter op die manier? Immuun ervoor worden is denk ik weer teveel gezegd.

Daarnaast gaat het er in de bovenstaande video denk ik ook minder om een persoonlijk schild tegen al het "verkeerde" op te werpen, maar om door middel van meditatie en verbinding met de essentie de frequentie van het geheel omhoog te brengen.

NiandraLades zei:
Heb je het filmpje gezien?
Ik interpreteer hem niet als: 'ga mediteren en je wordt niet ziek'. Ik zie het als: als we allemaal onze frequentie verhogen, verandert onze realiteit. Deze creëren we immers zelf. Ik kan de opvattingen van anderen niet veranderen, en ga mijn eigen opvattingen niet opdringen (werkt ook juist averechts), maar ik kan wel bij mezelf beginnen.
Klik om te vergroten...
Precies!!

Ik typte het net. :wink:

@8️⃣6️⃣
Kalm aan kerel... Ik had mijn excuses toch aangeboden? En nee, ik voel mij helemaal niet beter dan jou.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#4
@Mindless
Je neemt je woorden niet terug, dus kan ik niks met je excuses. 'ik ben spiritueel jij materialist, excuses daar voor' lol. Als er enige empathie in je zit dan zie je je toch meteen waar je mee bezig bent?
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Maar denk je niet dat je weerstand vele malen beter is wanneer je in een hoge staat van vibratie - in andere woorden: een gelukzalige staat - bent, dan wanneer je miserabel bent? Het lichaam functioneert toch vele malen beter op die manier? Immuun ervoor worden is denk ik weer teveel gezegd.
Klik om te vergroten...
Ja dat denk ik wel, ik ben het wel eens met deze stelling, maar ik weet niet of ik me persoonlijk in die staat bevind. Ik ben ermee bezig, maar ben er nog niet. Zo heb ik ook nog steeds chronische rugpijn, wat mij toch zegt dat ik nog veel werk te verzetten heb. Misschien is mijn weerstand wat groter (durf ik niet te zeggen maar sinds de 5-MeO-DMT ervaring voel ik mij wel alsof ik me in een hogere staat van vibratie bevind), maar ik stel me ook bloot aan wat meer risico's wat het misschien dan weer gelijktrekt.

En het gaat juist niet om 'beter' zijn dan anderen. Het gaat er juist om dat we allemáál daar komen. Ik heb er niets aan als alleen ik minder vatbaar zou zijn want we moeten dit juist overstijgen als één geheel.

@acht.zes waarom voel je je persoonlijk aangevallen hierdoor? Zo is het niet bedoeld. Verschillen van mening kan toch, het hoeft niet persoonlijk te worden opgevat?
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Klik om te vergroten...
My god. Wat een totale creep.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
NiandraLades zei:
@acht.zes waarom voel je je persoonlijk aangevallen hierdoor? Zo is het niet bedoeld. Verschillen van mening kan toch, het hoeft niet persoonlijk te worden opgevat?
Klik om te vergroten...
Er is een verschil van mening, maar ik heb me net beseft dat ik teveel uit ben op mijn gelijk halen. Niet alleen tegen acht, maar in het algemeen. Deze eigenschap van me maakt me toxisch soms en dus is het goed dat acht me dit duidelijk heeft gemaakt. En hij is niet de enige, er is nog iemand die mij per PM heeft verteld dat ik hem onlangs gekwetst heb. Dit brak wat in mij. Wat is het waard om gelijk te hebben als de ander gekwetst wordt...
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#8
@NiandraLades
Ik las gewoon letterlijk wat er stond, en ik las echt een persoonlijk oordeel.

Inmiddels heb ik met @Mindless per pb gesproken en is de lucht geklaard, en neem ik alsnog genoegen met zijn excuses. Case closed wat mij betreft. :sunglasses:

Maar ik blijf het wel eng vinden om op dergelijke wijze zoals in bovenstaand filmpje om te gaan met zaken die een zware bedreiging vormen zoals deze nieuwe ziekte. De ziekte is er, die is tastbaar. En die dreiging gaat echt niet verdwijnen met bidden, liefde of de peperdure hotline te bellen van die Amerikaanse predikant die claimt je te kunnen genezen van Corona. Daar ben ik dan weer van overtuigd.

@Mindless
Neem het nou ook weer niet te zwaar op he. Dikke knuffel van mij!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#9
8️⃣6️⃣ zei:
Maar spiritualiteit en of religie is echt geen vaccin voor een virus.
Klik om te vergroten...
Ik kan me hier alleen maar aansluiten. Mooi als je extra mentale kracht of weerbaarheid put uit die zaken maar dat gaat je echt niet helpen het virus niet te krijgen of te verspreiden op fysiek vlak.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
NiandraLades zei:
Ja dat denk ik wel, ik ben het wel eens met deze stelling, maar ik weet niet of ik me persoonlijk in die staat bevind. Ik ben ermee bezig, maar ben er nog niet. Zo heb ik ook nog steeds chronische rugpijn, wat mij toch zegt dat ik nog veel werk te verzetten heb. Misschien is mijn weerstand wat groter (durf ik niet te zeggen maar sinds de 5-MeO-DMT ervaring voel ik mij wel alsof ik me in een hogere staat van vibratie bevind), maar ik stel me ook bloot aan wat meer risico's wat het misschien dan weer gelijktrekt.
Klik om te vergroten...
Om nog even hier op te reageren.

Ervaar je soms ook tijdens meditatie of tijdens een trip waarbij je nog een beetje op de wereld bent dat de pijn in jouw beleving zeg maar overstemt wordt of minder wordt door je te richten op het hart? Zelf heb ik ook een aantal klachten (die waarschijnlijk niet in de buurt komen van jouw pijn/ongemak) die het me de laatste jaren flink zwaar maken. Soms als ik in die staat ben waarin ik me heel bewust ben van het hart (niet het fysieke hart links maar het gevoelshart, aan de rechterkant) dan overstemt en doordringt die gelukzaligheid mijn pijn en ellendigheid. Ook al is er misschien nog wat onderliggends, dat wordt overstemd daardoor waardoor het eigenlijk helemaal geen pijn meer is voor me. Lijden verdwijnt dan uit mijn werkelijkheid.

Ik wens jou toe dat je niet meer hoeft te lijden onder je rug. Of dat dit spoedig minstens verzacht wordt voor je. :relieved::praying:

NiandraLades zei:
En het gaat juist niet om 'beter' zijn dan anderen. Het gaat er juist om dat we allemáál daar komen. Ik heb er niets aan als alleen ik minder vatbaar zou zijn want we moeten dit juist overstijgen als één geheel.
Klik om te vergroten...
Precies. Dat is volgens mij ook het doel van bijvoorbeeld de sat yoga institute. Om het collectieve bewustzijn omhoog te krijgen. Ik geloof er zelf in dat je intentie voor een ander werkelijke kracht heeft en dat je op deze manier een verschil kunt maken. Hoe meer mensen een intentie van liefde voor de ander of het geheel hebben, hoe meer verschil dat zal maken. En dat is op een echte manier denk ik een test die het geheel voor ons legt. Niet alleen nu met corona, maar altijd al. De test is op het moment alleen een stuk ingrijpender. Kiezen mensen alleen voor zichzelf door praktisch letterlijk in de supermarkt met hun volgestouwde winkelwagen over de ander heen te rijden, of wordt er ook om de ander gedacht...
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik moet op een één of andere manier denken aan Jomanda :thinking: . Snap verder gerust wel wat hij bedoelt, maar hij beseft kennelijk dus niet op wat voor gevaarlijke manier deze boodschap geïnterpreteerd kan worden door vele onnozele mensen. Tenminste, ik neem aan dat ook Shunyamurti snapt dat je door meditatie of een bepaalde instelling/overtuiging niet immuun wordt voor dit virus. Al kan een gezonde geest en lichaam natuurlijk zeer nuttig zijn om er minder vatbaar voor te zijn of om beter te kunnen genezen. Maar laat het daar dan ook bij.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#12
Deze man geeft mij een rare vibe. Ik vertrouw hem zo ver als ik hem kan gooien. En ik heb dunne armen dus.
De manier hoe hij praat en de woorden die hij gebruikt. Na een paar minuten ben ik al afgehaakt.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mezelf zei:
Ik moet op een één of andere manier denken aan Jomanda :thinking: . Snap verder gerust wel wat hij bedoelt, maar hij beseft kennelijk dus niet op van voor gevaarlijke manier deze boodschap geïnterpreteerd kan worden door vele onnozele mensen. Tenminste, ik neem aan dat ook Shunyamurti snapt dat je door meditatie of een bepaalde instelling/overtuiging niet immuun wordt voor dit virus. Al kan een gezonde geest en lichaam natuurlijk zeer nuttig zijn om er minder vatbaar voor te zijn of om beter te kunnen genezen. Maar laat het daar dan ook bij.
Klik om te vergroten...
Dat was wellicht beter geweest ja, om het niet als een soort vaccin aan te prijzen. Zelf ben ik wel meer overtuigd van de letterlijke helingskracht van de liefde van God en kijk er dus denk ik met andere ogen naar. En nee, nogmaals: dat betekent niet dat ik denk dat je corona even kunt "wegdenken". :wink: Volgens mij ligt het veel genuanceerder dan dat.

Wel grappig dat zoveel mensen een rare vibe krijgen van hem. :sweatsmile: Ik kan me hier best wel wat bij voorstellen hoor, zoals hij hier overkomt. Bedenk je ook dat hij daar waarschijnlijk in een bloedhitte zit, in de jungle van Costa Rica. :wink: Maar inderdaad, hij gebruikt aparte complexe bewoordingen (dat mag van mij ook wel iets minder). Zelf "volg" en bewonder ik zijn werk al jaren en bekijk hem daardoor wellicht wat met een roze bril. Misschien plaats ik hem wel echt teveel op een voetstuk hoor en kan hij zelf ook wat lastig omgaan met al die mensen die daar steeds komen om naar hem te luisteren. Dat kan mogelijk toch echt wel wat met je doen, om daar zo de man met alle wijsheid uit te hangen terwijl iedereen aan je lippen hangt alsof je de Waarheid zelf verkondigt. Ik denk dat dat zeker wel is, wat er deels speelt.

Misschien was het een fout om dit hier te plaatsen. Al ben ik ook blij dat ik vandaag even hard geconfronteerd ben met mezelf, naar aanleiding van een gesprek hier...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wauw, ik zag net een mooie video waar ik misschien beter een topic mee had kunnen openen:



Mooi gezegd en een hoopvolle boodschap. :blush:

Trouwens, ze heeft het in de video op een gegeven moment over Bentinho Massaro. Dat is dan weer iemand waar ik echt de kriebels van krijg op een hele nare manier. Maar zij luistert dan weer naar hem... :tearsofjoy: Hoe bedenk je het haha... Maar geeft ook niet, ik vind haar zelf wel oprecht overkomen. :)
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Wij zijn oneindig veel krachtiger dan we denken, maar alleen als we samen werken met het geheel en niet als een afzonderlijke entiteit tegen de wil van het geheel.
Klik om te vergroten...

Amen. Zo moet het!
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik weet niet, Ik vind het sowieso niet zo fijn om naar sprekers te luisteren over wereldbeelden. Ik krijg snel het idee dat ik mezelf zit te indoctrineren met iets.
Terence Mckenna is een van de weinige naar wie ik nog een beetje kan luisteren, maar hij predict juist tegen het hierarchy gebeuren wat ik juist ruik in veel andere sprekers. De hele alfa beta dynamiek wil ik niks mee te maken hebben.
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#17
Heb je het filmpje gezien?
Ik interpreteer hem niet als: 'ga mediteren en je wordt niet ziek'. Ik zie het als: als we allemaal onze frequentie verhogen, verandert onze realiteit. Deze creëren we immers zelf. Ik kan de opvattingen van anderen niet veranderen, en ga mijn eigen opvattingen niet opdringen (werkt ook juist averechts), maar ik kan wel bij mezelf beginnen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."