#1
Sorry acht, ik ben niet uit op conflict. Dat was wellicht te direct gezegd. Ik zal me op mezelf gaan richten.Pleur op met je oordeel over mij en hou het lekker bij jezelf.
Sorry acht, ik ben niet uit op conflict. Dat was wellicht te direct gezegd. Ik zal me op mezelf gaan richten.Pleur op met je oordeel over mij en hou het lekker bij jezelf.
Maar denk je niet dat je weerstand vele malen beter is wanneer je in een hoge staat van vibratie - in andere woorden: een gelukzalige staat - bent, dan wanneer je miserabel bent? Het lichaam functioneert toch vele malen beter op die manier? Immuun ervoor worden is denk ik weer teveel gezegd.Ik heb net zo'n grote kans om het virus te krijgen als ieder ander en bidden/mediteren voorkomt geen ziektes.
Precies!!Heb je het filmpje gezien?
Ik interpreteer hem niet als: 'ga mediteren en je wordt niet ziek'. Ik zie het als: als we allemaal onze frequentie verhogen, verandert onze realiteit. Deze creëren we immers zelf. Ik kan de opvattingen van anderen niet veranderen, en ga mijn eigen opvattingen niet opdringen (werkt ook juist averechts), maar ik kan wel bij mezelf beginnen.
Ja dat denk ik wel, ik ben het wel eens met deze stelling, maar ik weet niet of ik me persoonlijk in die staat bevind. Ik ben ermee bezig, maar ben er nog niet. Zo heb ik ook nog steeds chronische rugpijn, wat mij toch zegt dat ik nog veel werk te verzetten heb. Misschien is mijn weerstand wat groter (durf ik niet te zeggen maar sinds de 5-MeO-DMT ervaring voel ik mij wel alsof ik me in een hogere staat van vibratie bevind), maar ik stel me ook bloot aan wat meer risico's wat het misschien dan weer gelijktrekt.Maar denk je niet dat je weerstand vele malen beter is wanneer je in een hoge staat van vibratie - in andere woorden: een gelukzalige staat - bent, dan wanneer je miserabel bent? Het lichaam functioneert toch vele malen beter op die manier? Immuun ervoor worden is denk ik weer teveel gezegd.
My god. Wat een totale creep.
Er is een verschil van mening, maar ik heb me net beseft dat ik teveel uit ben op mijn gelijk halen. Niet alleen tegen acht, maar in het algemeen. Deze eigenschap van me maakt me toxisch soms en dus is het goed dat acht me dit duidelijk heeft gemaakt. En hij is niet de enige, er is nog iemand die mij per PM heeft verteld dat ik hem onlangs gekwetst heb. Dit brak wat in mij. Wat is het waard om gelijk te hebben als de ander gekwetst wordt...@acht.zes waarom voel je je persoonlijk aangevallen hierdoor? Zo is het niet bedoeld. Verschillen van mening kan toch, het hoeft niet persoonlijk te worden opgevat?
Ik kan me hier alleen maar aansluiten. Mooi als je extra mentale kracht of weerbaarheid put uit die zaken maar dat gaat je echt niet helpen het virus niet te krijgen of te verspreiden op fysiek vlak.Maar spiritualiteit en of religie is echt geen vaccin voor een virus.
Om nog even hier op te reageren.Ja dat denk ik wel, ik ben het wel eens met deze stelling, maar ik weet niet of ik me persoonlijk in die staat bevind. Ik ben ermee bezig, maar ben er nog niet. Zo heb ik ook nog steeds chronische rugpijn, wat mij toch zegt dat ik nog veel werk te verzetten heb. Misschien is mijn weerstand wat groter (durf ik niet te zeggen maar sinds de 5-MeO-DMT ervaring voel ik mij wel alsof ik me in een hogere staat van vibratie bevind), maar ik stel me ook bloot aan wat meer risico's wat het misschien dan weer gelijktrekt.
Precies. Dat is volgens mij ook het doel van bijvoorbeeld de sat yoga institute. Om het collectieve bewustzijn omhoog te krijgen. Ik geloof er zelf in dat je intentie voor een ander werkelijke kracht heeft en dat je op deze manier een verschil kunt maken. Hoe meer mensen een intentie van liefde voor de ander of het geheel hebben, hoe meer verschil dat zal maken. En dat is op een echte manier denk ik een test die het geheel voor ons legt. Niet alleen nu met corona, maar altijd al. De test is op het moment alleen een stuk ingrijpender. Kiezen mensen alleen voor zichzelf door praktisch letterlijk in de supermarkt met hun volgestouwde winkelwagen over de ander heen te rijden, of wordt er ook om de ander gedacht...En het gaat juist niet om 'beter' zijn dan anderen. Het gaat er juist om dat we allemáál daar komen. Ik heb er niets aan als alleen ik minder vatbaar zou zijn want we moeten dit juist overstijgen als één geheel.
Dat was wellicht beter geweest ja, om het niet als een soort vaccin aan te prijzen. Zelf ben ik wel meer overtuigd van de letterlijke helingskracht van de liefde van God en kijk er dus denk ik met andere ogen naar. En nee, nogmaals: dat betekent niet dat ik denk dat je corona even kunt "wegdenken".Ik moet op een één of andere manier denken aan Jomanda. Snap verder gerust wel wat hij bedoelt, maar hij beseft kennelijk dus niet op van voor gevaarlijke manier deze boodschap geïnterpreteerd kan worden door vele onnozele mensen. Tenminste, ik neem aan dat ook Shunyamurti snapt dat je door meditatie of een bepaalde instelling/overtuiging niet immuun wordt voor dit virus. Al kan een gezonde geest en lichaam natuurlijk zeer nuttig zijn om er minder vatbaar voor te zijn of om beter te kunnen genezen. Maar laat het daar dan ook bij.
Wij zijn oneindig veel krachtiger dan we denken, maar alleen als we samen werken met het geheel en niet als een afzonderlijke entiteit tegen de wil van het geheel.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."