Ik moet op een één of andere manier denken aan Jomanda
![:thinking:]()
. Snap verder gerust wel wat hij bedoelt, maar hij beseft kennelijk dus niet op van voor gevaarlijke manier deze boodschap geïnterpreteerd kan worden door vele onnozele mensen. Tenminste, ik neem aan dat ook Shunyamurti snapt dat je door meditatie of een bepaalde instelling/overtuiging niet immuun wordt voor dit virus. Al kan een gezonde geest en lichaam natuurlijk zeer nuttig zijn om er minder vatbaar voor te zijn of om beter te kunnen genezen. Maar laat het daar dan ook bij.
Dat was wellicht beter geweest ja, om het niet als een soort vaccin aan te prijzen. Zelf ben ik wel meer overtuigd van de letterlijke helingskracht van de liefde van God en kijk er dus denk ik met andere ogen naar. En nee, nogmaals: dat betekent niet dat ik denk dat je corona even kunt "wegdenken".
![:wink:]()
Volgens mij ligt het veel genuanceerder dan dat.
Wel grappig dat zoveel mensen een rare vibe krijgen van hem.
![:sweatsmile:]()
Ik kan me hier best wel wat bij voorstellen hoor, zoals hij hier overkomt. Bedenk je ook dat hij daar waarschijnlijk in een bloedhitte zit, in de jungle van Costa Rica.
![:wink:]()
Maar inderdaad, hij gebruikt aparte complexe bewoordingen (dat mag van mij ook wel iets minder). Zelf "volg" en bewonder ik zijn werk al jaren en bekijk hem daardoor wellicht wat met een roze bril. Misschien plaats ik hem wel echt teveel op een voetstuk hoor en kan hij zelf ook wat lastig omgaan met al die mensen die daar steeds komen om naar hem te luisteren. Dat kan mogelijk toch echt wel wat met je doen, om daar zo de man met alle wijsheid uit te hangen terwijl iedereen aan je lippen hangt alsof je de Waarheid zelf verkondigt. Ik denk dat dat zeker wel is, wat er deels speelt.
Misschien was het een fout om dit hier te plaatsen. Al ben ik ook blij dat ik vandaag even hard geconfronteerd ben met mezelf, naar aanleiding van een gesprek hier...