Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsA Spiritual Antidote to COVID-19 ~ Shunyamurti Teaching

A Spiritual Antidote to COVID-19 ~ Shunyamurti Teaching

36 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heb je het filmpje gezien?
Ik interpreteer hem niet als: 'ga mediteren en je wordt niet ziek'. Ik zie het als: als we allemaal onze frequentie verhogen, verandert onze realiteit. Deze creëren we immers zelf. Ik kan de opvattingen van anderen niet veranderen, en ga mijn eigen opvattingen niet opdringen (werkt ook juist averechts), maar ik kan wel bij mezelf beginnen.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Deze man geeft mij een rare vibe. Ik vertrouw hem zo ver als ik hem kan gooien. En ik heb dunne armen dus.
De manier hoe hij praat en de woorden die hij gebruikt. Na een paar minuten ben ik al afgehaakt.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mezelf zei:
Ik moet op een één of andere manier denken aan Jomanda :thinking: . Snap verder gerust wel wat hij bedoelt, maar hij beseft kennelijk dus niet op van voor gevaarlijke manier deze boodschap geïnterpreteerd kan worden door vele onnozele mensen. Tenminste, ik neem aan dat ook Shunyamurti snapt dat je door meditatie of een bepaalde instelling/overtuiging niet immuun wordt voor dit virus. Al kan een gezonde geest en lichaam natuurlijk zeer nuttig zijn om er minder vatbaar voor te zijn of om beter te kunnen genezen. Maar laat het daar dan ook bij.
Klik om te vergroten...
Dat was wellicht beter geweest ja, om het niet als een soort vaccin aan te prijzen. Zelf ben ik wel meer overtuigd van de letterlijke helingskracht van de liefde van God en kijk er dus denk ik met andere ogen naar. En nee, nogmaals: dat betekent niet dat ik denk dat je corona even kunt "wegdenken". :wink: Volgens mij ligt het veel genuanceerder dan dat.

Wel grappig dat zoveel mensen een rare vibe krijgen van hem. :sweatsmile: Ik kan me hier best wel wat bij voorstellen hoor, zoals hij hier overkomt. Bedenk je ook dat hij daar waarschijnlijk in een bloedhitte zit, in de jungle van Costa Rica. :wink: Maar inderdaad, hij gebruikt aparte complexe bewoordingen (dat mag van mij ook wel iets minder). Zelf "volg" en bewonder ik zijn werk al jaren en bekijk hem daardoor wellicht wat met een roze bril. Misschien plaats ik hem wel echt teveel op een voetstuk hoor en kan hij zelf ook wat lastig omgaan met al die mensen die daar steeds komen om naar hem te luisteren. Dat kan mogelijk toch echt wel wat met je doen, om daar zo de man met alle wijsheid uit te hangen terwijl iedereen aan je lippen hangt alsof je de Waarheid zelf verkondigt. Ik denk dat dat zeker wel is, wat er deels speelt.

Misschien was het een fout om dit hier te plaatsen. Al ben ik ook blij dat ik vandaag even hard geconfronteerd ben met mezelf, naar aanleiding van een gesprek hier...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wauw, ik zag net een mooie video waar ik misschien beter een topic mee had kunnen openen:



Mooi gezegd en een hoopvolle boodschap. :blush:

Trouwens, ze heeft het in de video op een gegeven moment over Bentinho Massaro. Dat is dan weer iemand waar ik echt de kriebels van krijg op een hele nare manier. Maar zij luistert dan weer naar hem... :tearsofjoy: Hoe bedenk je het haha... Maar geeft ook niet, ik vind haar zelf wel oprecht overkomen. :)
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Wij zijn oneindig veel krachtiger dan we denken, maar alleen als we samen werken met het geheel en niet als een afzonderlijke entiteit tegen de wil van het geheel.
Klik om te vergroten...

Amen. Zo moet het!
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik weet niet, Ik vind het sowieso niet zo fijn om naar sprekers te luisteren over wereldbeelden. Ik krijg snel het idee dat ik mezelf zit te indoctrineren met iets.
Terence Mckenna is een van de weinige naar wie ik nog een beetje kan luisteren, maar hij predict juist tegen het hierarchy gebeuren wat ik juist ruik in veel andere sprekers. De hele alfa beta dynamiek wil ik niks mee te maken hebben.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Martinus zei:
Ik weet niet, Ik vind het sowieso niet zo fijn om naar sprekers te luisteren over wereldbeelden. Ik krijg snel het idee dat ik mezelf zit te indoctrineren met iets.
Terence Mckenna is een van de weinige naar wie ik nog een beetje kan luisteren, maar hij predict juist tegen het hierarchy gebeuren wat ik juist ruik in veel andere sprekers. De hele alfa beta dynamiek wil ik niks mee te maken hebben.
Klik om te vergroten...
Kan ik me wel goed iets bij voorstellen hoor.

In andere video's heeft Shunyamurti wel aangegeven dat je hem juist niet moet geloven, maar zelf het 'experiment' moet doen. Waarmee hij bedoeld dat je voor jezelf denkt, kijkt, onderzoekt. Niets moet geloofd worden, alles moet geverifieerd worden in de eigen ervaring.

Maar, soms komt het alsnog wat sekte-achtig over. :sweatsmile: We zijn natuurlijk ook bekend met sektes waar mensen wel degelijk geïndoctrineerd worden en zijn terecht sceptisch over zo'n setting.

Hierarchy gebeuren?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Kan ik me wel goed iets bij voorstellen hoor.

In andere video's heeft Shunyamurti wel aangegeven dat je hem juist niet moet geloven, maar zelf het 'experiment' moet doen. Waarmee hij bedoeld dat je voor jezelf denkt, kijkt, onderzoekt. Niets moet geloofd worden, alles moet geverifieerd worden in de eigen ervaring.

Maar, soms komt het alsnog wat sekte-achtig over. :sweatsmile: We zijn natuurlijk ook bekend met sektes waar mensen wel degelijk geïndoctrineerd worden en zijn terecht sceptisch over zo'n setting.

Hierarchy gebeuren?
Klik om te vergroten...
Heb je toevallig de docu serie wild wild country gezien? Hij doet me erg denken aan jouw filmpje.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ganggang💯 zei:
Heb je toevallig de docu serie wild wild country gezien? Hij doet me erg denken aan jouw filmpje.
Klik om te vergroten...
Nee niet gezien. Maar gaat over Osho zie ik...
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Nee niet gezien. Maar gaat over Osho zie ik...
Klik om te vergroten...
Ja, ze laten zien wat voor invloed zijn komst in een klein dorpje in Amerika had. Echt een aanrader. Zijn rechterhand Shila (?) werkt volkomen mee, dat zorgt voor erg veel interessante scènes. Echt een aanrader!
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#11
@Mindless
Heeft ze nu sigaretten in haar oren gepropt? :tonguewink:

Ik ben er veel mee bezig geweest, alles heeft een reden en alles komt goed, de laatste tijd. Maar is het ook niet een soort van bevriezen door angst op te geven en maar te vertrouwen dat de dingen zo maar allemaal wel goedkomen?

Angst is niet slecht, angst heeft ons in het verleden geholpen om te overleven. Als er gevaar dreigt komt er een natuurlijk mechanisme in werking die ons beslissingen laat nemen zoals rennen voor je leven als je een sabeltandtijger tegen kwam in je dierenvel terwijl je je knots was vergeten mee te nemen.

Dat soort situaties zijn er niet meer, maar angst kennen we nog steeds. En in veruit de meeste gevallen is die angst irrationeel en hebben we daar alleen maar last van.

Maar dan zijn er mensen die zeggen: alle angst is irrationeel, er zijn geen gevaren, je hoeft alleen maar te vertrouwen en dan komt alles goed.

En dan denk ik, als we dat als mensheid vroeger allemaal toegepast hadden dan waren we al lang uitgestorven.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ganggang💯 zei:
Ja, ze laten zien wat voor invloed zijn komst in een klein dorpje in Amerika had. Echt een aanrader. Zijn rechterhand Shila (?) werkt volkomen mee, dat zorgt voor erg veel interessante scènes. Echt een aanrader!
Klik om te vergroten...
Oké ik zoek hem op en kijk hem binnenkort!


8️⃣6️⃣ zei:
@Mindless
Heeft ze nu sigaretten in haar oren gepropt? :tonguewink:
Klik om te vergroten...
Can't unsee :laughing::tearsofjoy:

8️⃣6️⃣ zei:
Ik ben er veel mee bezig geweest, alles heeft een reden en alles komt goed, de laatste tijd. Maar is het ook niet een soort van bevriezen door angst op te geven en maar te vertrouwen dat de dingen zo maar allemaal wel goedkomen?

Angst is niet slecht, angst heeft ons in het verleden geholpen om te overleven. Als er gevaar dreigt komt er een natuurlijk mechanisme in werking die ons beslissingen laat nemen zoals rennen voor je leven als je een sabeltandtijger tegen kwam in je dierenvel terwijl je je knots was vergeten mee te nemen.

Dat soort situaties zijn er niet meer, maar angst kennen we nog steeds. En in veruit de meeste gevallen is die angst irrationeel en hebben we daar alleen maar last van.

Maar dan zijn er mensen die zeggen: alle angst is irrationeel, er zijn geen gevaren, je hoeft alleen maar te vertrouwen en dan komt alles goed.

En dan denk ik, als we dat als mensheid vroeger allemaal toegepast hadden dan waren we al lang uitgestorven.
Klik om te vergroten...
Nou, het moet niet een naïef ontkennen van het probleem worden denk ik. Angst is inderdaad heel nuttig, maar misschien in korte 'bursts'. Om ons snel bij het gevaar weg te krijgen. Dat is ook de functie van het (ortho)sympathische zenuwstelsel. Maar als die angst onderliggend en chronisch wordt, dat is denk ik niet een gewenste situatie. Dat mensen in fight or flight mode gaan leven zeg maar. Niet meer die knop om kunnen zetten wanneer het directe gevaar is geweken. (niet dat ik wil zeggen dat het gevaar nu is geweken, maar er moeten ook momenten zijn dat we weer tot rust komen en uit die fight or flight modus)

Ik geloof er trouwens ook niet in dat dingen zomaar vanzelf goed komen hoor. Maar wel in meer menselijkheid/liefde in de wereld brengen, zodat we in plaats van een mogelijke nachtmerrie, een mooiere droom dromen met zijn allen. Niet dat ik maar lichtvoetig wil zeggen dat "alles maar een droom is". Uiteindelijk is het dat denk ik wel, maar dat is van een nogal afstandelijk absoluut perspectief bekeken. Maar in deze wereld van relativiteit ervaren mensen alles écht, lijden mensen écht. En dat moet hartstikke serieus genomen worden. Maar alsnog denk ik ook dat wij met zijn allen mede-creators zijn van deze werkelijkheid. Dat wij collectief de capaciteit hebben om het hier hel of hemel te maken middels onze intenties en daaruit voortkomende acties.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
Wauw, ik zag net een mooie video waar ik misschien beter een topic mee had kunnen openen:



Mooi gezegd en een hoopvolle boodschap. :blush:

Trouwens, ze heeft het in de video op een gegeven moment over Bentinho Massaro. Dat is dan weer iemand waar ik echt de kriebels van krijg op een hele nare manier. Maar zij luistert dan weer naar hem... :tearsofjoy: Hoe bedenk je het haha... Maar geeft ook niet, ik vind haar zelf wel oprecht overkomen. :)
Klik om te vergroten...

Mooie video. Ik fantaseer ook over hoe tijden na corona zoveel beter zullen zijn. Niet alleen is geluk zoals temperatuur: je ervaart vooral verschillen, dus als je uit een slechte periode komt voel je je al standaard beter dan als die slechte periode niet gebeurd was maar de omstandigheden verder wel helemaal hetzelfde. En dan wordt de wereld misschien beter door de lessen die de mensheid hopelijk trekt uit de komende periode.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
Wauw, ik zag net een mooie video waar ik misschien beter een topic mee had kunnen openen:
Klik om te vergroten...
Wat een leuk filmpje @Mindless ! Goed gevonden. Mooie, positieve boodschap waar ik het helemaal mee eens ben! Misschien zijn we als wereld bezig met een sort van "purge". Een transitie naar een andere manier om samen te leven en de wereld niet te verkloten. Sowieso een mooie boodschap op dit moment. Bedankt voor het delen!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Eik zei:
Wat een leuk filmpje @Mindless ! Goed gevonden. Mooie, positieve boodschap waar ik het helemaal mee eens ben! Misschien zijn we als wereld bezig met een sort van "purge". Een transitie naar een andere manier om samen te leven en de wereld niet te verkloten. Sowieso een mooie boodschap op dit moment. Bedankt voor het delen!
Klik om te vergroten...
Dat denk ik echt ja...

Misschien dat mensen ook van zichzelf schrikken, hoe egoïstisch we soms handelen... Er zullen echt wel velen zijn die niets leren, maar daar kun je je misschien beter niet op richten... Uiteindelijk heb je ook jezelf ermee als je over lijken gaat om jezelf te redden. Als het leven echt alleen draaide om overleven, dan waren dat soort mensen wel de meest gelukkige mensen geweest. Maar dat zijn ze nooit...
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#16
@Mindless
Was het in de eerste plaats al niet egoistisch om aan te nemen dat liefde het vaccin voor Corona zou zijn? Want dat zal ongetwijfeld mee hebben gewerkt aan de verspreiding.
Ik vind dit 'de wereld wordt een betere wereld daarna' ook gewauwel. Er zijn hele groepen mensen die hier financieel aan onderdoor gaan, ik denk niet dat die het met je eens zullen zijn. De vele doden en hun nabestaanden ook niet. Of hadden die nou gewoon te weinig liefde of zo? Ik vind dat echt onrespectvol naar de getroffenen.

Misschien dat als dit voorbij is en de wonden gelikt worden dat we dan eens stoppen met dat zweverige gedoe dat er een nieuwe transitie aanbreekt elke keer dat er iets speelt in de samenleving?

Ik ben er bang voor.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
8️⃣6️⃣ zei:
@Mindless
Was het in de eerste plaats al niet egoistisch om aan te nemen dat liefde het vaccin voor Corona zou zijn? Want dat zal ongetwijfeld mee hebben gewerkt aan de verspreiding.
Klik om te vergroten...
Zoals gezegd, ik denk niet dat het of/of is, maar en/en. Als alles gedaan wordt aan praktische dingen om besmetting tegen te gaan, kan men in meditatie gaan om de zelf meer te vullen met de liefde van God. (om het zo maar even te noemen, ben je allergisch voor die term, plaats daar dan 'essentie' of 'universele liefde' of iets dergelijks. :wink: ) Dit heeft niet alleen impact op jezelf, maar op de wereld om je heen en op letterlijk het gehele energieveld doorheen het hele universum. Tenminste, dat is wat ik sterk geloof. Maar dat is wat ieder voor zich moet bekijken of hij/zij dat gelooft.

8️⃣6️⃣ zei:
Ik vind dit 'de wereld wordt een betere wereld daarna' ook gewauwel. Er zijn hele groepen mensen die hier financieel aan onderdoor gaan, ik denk niet dat die het met je eens zullen zijn. De vele doden en hun nabestaanden ook niet. Of hadden die nou gewoon te weinig liefde of zo? Ik vind dat echt onrespectvol naar de getroffenen.
Klik om te vergroten...
Ik denk niet dat ware liefde ooit iets benadeeld. Het prachtige aan echte liefde is dat iedereen wint. Het is ook niet iets dat 'ik' doe. Het is het geheel dat door je werkt en dat doet wat je zelf als afgescheiden entiteit nooit had kunnen doen. Het is actie vanuit spontaniteit, ingegeven door het Goddelijke.

8️⃣6️⃣ zei:
Misschien dat als dit voorbij is en de wonden gelikt worden dat we dan eens stoppen met dat zweverige gedoe dat er een nieuwe transitie aanbreekt elke keer dat er iets speelt in de samenleving?

Ik ben er bang voor.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat zweverigheid een soort tussenfase is. We hebben bijvoorbeeld jarenlang geleefd als zeer rationele mensen, ontdekken dan spiritualiteit en slaan dan eventueel door naar dat spirituele. Dat is niet per se de schuld van onszelf, dat is hoe de geest werkt. Het ene extreme slaat vaak door naar het andere. Door integratie en ook fouten maken leren we dan een balans hervinden. Ik ben er niet bang voor dat we meer en meer zweverig worden. We zijn een mensheid in een identiteitscrisis, maar de natuur zorgt er altijd voor dat we weer terug bewegen naar de balans.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#18
@Mindless
Je zit vanuit je ego een oordeel over me te vellen, en dan denk je zelf spiritueel te zijn? want jouw ego vind dat je veul en veul verder bent dan mij he? Ga eens aarden zou ik zeggen, daar lijkt het me wel eens tijd voor.

Ik denk dat spirituatiteit en wellicht ook religie best een rol kunnen spelen om niet in paniek te geraken en massahysterie zoals dat domme hamsteren zo een halt toe roepen. Maar spiritualiteit en of religie is echt geen vaccin voor een virus. Ik zie die onzin al een paar dagen voorbij komen en is nu dus ook tot hier doorgedrongen.

@NiandraLades
Maar daar gaat het juist over! Het staat al in de titel van het filmpje: 'desinfecteer je ziel, een spiritueel tegengif tegen het corona virus'

Ik zie mensen doorslaan in spiritualiteit en geloof. 'we hoeven niks te doen, ga bidden/blijf bij jezelf en het komt allemaal goed door god of the law of attraction'. Yeah right...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Sorry @Mindless, Ik heb het helemaal afgeluisterd maar ik krijg hier een beetje rillingen van. Het zal wel aan mij liggen maar krijg iig geen positive vibe van.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."