Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsFinding peace during the COVID-19 outbreak

Finding peace during the COVID-19 outbreak

61 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#1
Albedo zei:
Interessante reacties. Ook gelezen? Ik lees die meestal wel als ze er zijn. Ben nu bij #17

Live Science | Latest science news and articles for those with curious minds

Daily discoveries, groundbreaking research and fascinating science breakthroughs that impact you and the wider world, reported by our expert journalists.
forums.livescience.com forums.livescience.com
Klik om te vergroten...
Dat zijn idd bizarre zaken, wanneer het zo is dat er dode proefdieren waar virussen op getest zijn, werden verkocht voor consumptie op de markt in Wuhan. Te bizar eigenlijk om te bedenken. Dus misschien is het wel gebeurd.
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Revolutionair zei:
Een trip op dit moment is zeker een aanrader.
Alles even revitaliseren!
Klik om te vergroten...
Zo kijk ik er ook 'n beetje naar, als ik toch niet echt de deur uit ga, zou ik eindelijk 'n keer lsd kunnen proberen. Ik ben namelijk nog een LSD Maagd.. 🙄

Ik heb nu al maanden LSD in huis en er vaak aan gedacht om het te doen, maar telkens kwam er wat tussen of voelde het toch niet als het juiste moment.

Misschien aankomend weekend 🙂
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#3
Space 🕉 zei:
Zo kijk ik er ook 'n beetje naar, als ik toch niet echt de deur uit ga, zou ik eindelijk 'n keer lsd kunnen proberen. Ik ben namelijk nog een LSD Maagd.. 🙄

Ik heb nu al maanden LSD in huis en er vaak aan gedacht om het te doen, maar telkens kwam er wat tussen of voelde het toch niet als het juiste moment.

Misschien aankomend weekend 🙂
Klik om te vergroten...
@Space 🕉
Ik vermoed dat LSD interessant voor je kan zijn als aanvuling
Maar verwacht niet de kosmische dieptes van Bufo Alvarius of DMT
Een andere huid van de realiteit
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
रति zei:
@Space 🕉
Ik vermoed dat LSD interessant voor je kan zijn als aanvuling
Maar verwacht niet de kosmische dieptes van Bufo Alvarius of DMT
Een andere huid van de realiteit
Klik om te vergroten...
Maar toch ook weer niet te onderschatten. Wegens de langdurige werking, de bodyload die vervelend kan zijn en zo mogelijk een effect heeft op de psyche en het feit dat LSD er wel om bekend staat goed te kunnen mindfucken.

Heb ook wel gezien dat mensen eerst iets als ayahuasca doen en dan denken dat als ze dat aankunnen, dat zogezegd lichtere middelen als psilocybine of LSD dan een beetje 'onder hun' staan, want ze hebben een veel meer hardcore middel gedaan. En dan op een brute manier nederig gemaakt worden door die lichtere middelen. Ik denk echt niet dat @Space 🕉 er zo mee om zal gaan hoor. Maar het is denk ik met psychedelica gewoon altijd goed om er in te gaan alsof het geen minderwaardig middel is. (Gewoon even in het algemeen gesproken) Zelfs iets als 2C-B hebben mensen soms enorm onderschat...

Ben wel heel benieuwd hoe je het gaat vinden @Space 🕉! Het is zo'n ander type psychedelica dan de tryptamine groep... Maar het kan haast niet dat je het niks gaat vinden denk ik.
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Maar toch ook weer niet te onderschatten. Wegens de langdurige werking, de bodyload die vervelend kan zijn en zo mogelijk een effect heeft op de psyche en het feit dat LSD er wel om bekend staat goed te kunnen mindfucken.

Heb ook wel gezien dat mensen eerst iets als ayahuasca doen en dan denken dat als ze dat aankunnen, dat zogezegd lichtere middelen als psilocybine of LSD dan een beetje 'onder hun' staan, want ze hebben een veel meer hardcore middel gedaan. En dan op een brute manier nederig gemaakt worden door die lichtere middelen. Ik denk echt niet dat @Space 🕉 er zo mee om zal gaan hoor. Maar het is denk ik met psychedelica gewoon altijd goed om er in te gaan alsof het geen minderwaardig middel is. (Gewoon even in het algemeen gesproken) Zelfs iets als 2C-B hebben mensen soms enorm onderschat...

Ben wel heel benieuwd hoe je het gaat vinden @Space 🕉! Het is zo'n ander type psychedelica dan de tryptamine groep... Maar het kan haast niet dat je het niks gaat vinden denk ik.
Klik om te vergroten...
Beginnen met 100 ug idd! Niet te gek maken de eerste keer!

Dat heb ik wel geleerd van hoe dpt bij me binnen kwam 🙈😂
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Space 🕉 zei:
Beginnen met 100 ug idd! Niet te gek maken de eerste keer!

Dat heb ik wel geleerd van hoe dpt bij me binnen kwam 🙈😂
Klik om te vergroten...
Doordat ik met LSD (en 1P-LSD/ALD-52) al snel ervaar dat gedachten activiteit sterk toeneemt bij het verhogen van de dosering, voel ik me er persoonlijk niet prettig bij om te gaan experimenteren met hogere doseringen. Ik heb daardoor nog steeds maar maximaal 150 ug gedaan en ga het daar denk ik ook bij laten. Het is heel anders dan bijvoorbeeld hogere doseringen psilocybine, waar de intensiteit bij hogere doseringen wel enorm toeneemt, maar je niet zozeer een waterval van gedachten door je heen krijgt die je niet kunt bijhouden. Bij psilo krijg ik eigenlijk helemaal niet meer gedachte activiteit bij het verhogen van de dosering. De intensiteit van het visuele en van het gevoel wordt daar eerder omhoog geschroefd.

100 ug moet een mooie kennismaking zijn en waarschijnlijk ook wel een volwaardige trip! Verwacht wel dat het wat in vlagen komt met LSD. Soms denk je dat de piek voorbij is en dan komt er even later weer een piek.

Ik heb het al vaker gezegd, maar ik ben zo benieuwd naar jouw ervaring hiermee! LSD is anders dan de tryptamines. Minder kosmisch inderdaad, veel minder alien dan psilo en ook changa/dmt (voor hoever ik dat kan zeggen na mijn 2 trips...), maar alsnog ongelofelijk mooi op zijn eigen manier. (imo) Waar mensen dan nog weleens over vallen met LSD is de bodyload. Maar of en hoe erg je daar last van hebt, verschilt per persoon.
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#7
रति zei:
Ik weet zeker dat je een fijne ervaring gaat hebben. je hebt de juiste, gebalanceerde instelling.
Klik om te vergroten...
Ik zal het zeker met uiterst respect tot me nemen! Ik ben heel benieuwd naar LSD.

Finding peace during this outbreak blijkt voor sommige mensen best een strubbeling te zijn. Zo heb ik collega's die in hun vrije tijd altijd in hun stamkroeg te vinden zijn. Die mensen hun leven lijkt ingestort. Ze zien er behoorlijk ongelukkig uit momenteel...

Op een of andere manier vloeit de innerlijke rust en vrede heel goed op mijn pad. Ik was al tijden gestopt met het kijken van tv, en sindskort ook met series en Netflix. Ik genoot al voor de uitbraak meer van mijn rust onder het genot van een muziekje en een jointje s'avonds. En als kers op de taart mediteer ik (nu inmiddels al een maand aaneengesloten) elke avond voor het slapen gaan met ademhalingstechnieken.

Ik voel me in balans, ik geniet van de rust, innerlijk, maar ook de rust in de mensen om mij heen. Als een frequentie waarop ik me al gebalanceerd en gelukkig mee voelde worden er nu mensen die in een totaal andere vibe leefde noodgedwongen ook op zoek te gaan naar hun innerlijke rust. Het is wel even goed om de economie die altijd maar ingesteld stond op efficiëntie en het strijden om aantallen ineens tot rust te zien komen. Een soort van noodgedwongen bewustwording voor ons allen. Wat als hetgeen waar je altijd maar aan vast hield wegvalt, wie blijft er dan over? Wie ben je als persoon zonder het bezoeken van alle sociale contacten en zonder plekken waar je heen kunt voor je plezier? Ben je dan nog gelukkig met wie je van binnen bent?

Ik wel!

Ondanks alle tegenslagen... Eigenlijk alles waar ik naar kon uitkijken het afgelopen half jaar ging niet door...

Ik zou gaan trouwen
Ik zou ayahuasca gaan doen
Ik zou naar buitenland mogen reizen als zakenreis, bezoekje aan fabriek waar ik een merk voor vertegenwoordig.
Ik zou nu lekker in de zon liggen in egypte
Ik zou in mei een opleiding gaan doen in Sjamanistisch ademwerk

Niks is doorgegaan.. Maar toch. Blijkbaar moet ik dit allemaal voelen en aankunnen om straks nog meer in m'n kracht te gaan staan. En zo zie ik het echt. Ik zit in een cyclus van 'expect the unexpected' . En wie weet komt er ook nog corona achteraan voor me... Who knows.. Ik sta nergens meer van te kijken.

Het is wat @Mindless ook al zei, het enige wat je hebt is nu. Niet het verleden niet het heden. Alleen nu bestaat nu, en de kracht is om je niet te veel bezig te houden met onderweg zijn, maar te genieten van het nu. Dit is alles wat we nu hebben, dus wees dankbaar voor wat je wel hebt!
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#8
Space 🕉 zei:
Beginnen met 100 ug idd! Niet te gek maken de eerste keer!

Dat heb ik wel geleerd van hoe dpt bij me binnen kwam 🙈😂
Klik om te vergroten...
Ik weet zeker dat je een fijne ervaring gaat hebben. je hebt de juiste, gebalanceerde instelling.

Ik las net een recent 5-meO-DMT report, wat in maart geplaatst was. Zó moet het dus absoluut niet. Iemand die even in een opwelling 5meO-DMT gaat gebruiken, zonder voorbereiding, zonder aanpassing van voedsel van te voren of rekening te houden met medicatie die ze slikt. In potentie werkelijk levensbedreigend, dodelijk. En als zo iemand al labiel is aangelegd krijg je dus een verschrikkelijke ervaring. Het is precies dit soort gebruik wat een slechte naam heeft gegeven aan 5-meO-DMT. Ik kan er niet genoeg op hameren dat met zo'n sterk middel, een zeer respectvolle houding en een uiterst goede voorbereiding (geen medicatie, minimaal 12 uur niet eten van te voren, geestelijk en lichamelijk zo schoon als mogelijk de ervaring in gaan, een intentie uitspreken voor jezelf- wat je wil veranderen in jezelf) wat het verschil maakt tussen een fantastische voedende ervaring en een traumatische ervaring.

Jij komt op mij zeer verantwoordelijk over. Ja, we hebben allemaal wel eens een minder moment natuurlijk. Maar jij bereidt je altijd goed voor, tot in detail. Ik neem daarom aan dat je je ook goed hebt ingelezen in de effecten van LSD en denk dat je daarom een heel fijne trip gaat krijgen. Wat @Mindless al zei ivm mindfucks is waar. Maar door het aannemen van de juiste gecentreerde positie en effecten te zien als iets wat je kan observeren zou het juist een heldere ervaring moeten geven. Met jouw ervaring denk ik niet dat je bang hoeft te zijn voor chaos. Alhoewel ook met LSD respect key is, net zoals met alle entheogenen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Bedankt dat je weer even richting on-topic stuurt @Space 🕉 :)

Ondanks dat het bij mij wel wat schommelt tussen het ene moment vrede hebben met alles en het andere moment wat piekeren over het nu allemaal gaat zijn in de toekomst, herken ik toch erg wat je beschrijft.

En ja, voor velen is dit allemaal verschrikkelijk moeilijk. :( Als je je altijd alleen maar gericht hebt op de externe zaken in je leven, dan kan het nu lijken alsof je wereld absoluut aan het instorten is. Op zich begrijp ik die mensen die dan maar de hele dag in de kroeg gaan zitten. Maar dat is denk ik niet hoe mensen hun kostbare tijd zouden moeten besteden...
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#10
@Space 🕉 @Mindless
Wanneer je stilte als het hoogste goed beschouwt, is dit de perfecte tijd 🥳

Ik ben content in deze tijd. Ja er is angst op straat. Maar dat is juist goed. Laat mensen zich maar bewust worden dat hun huisje boompje beestje ‘filosofie’ niet werkt. Dat hun schijnzekerheid hun niet gaat helpen wanneer de natuur het woord neemt.

En ja, elke dode is er één teveel. Blijkbaar is het kwartje ieg gevallen in Den Haag en hebben ze hun beleid eindelijk aangescherpt.

Maar voor mij persoonlijk is er niet veel veranderd. Ik leid nog steeds hetzelfde teruggetrokken bestaan en richt mij op mijn innerlijke wereld. Alleen zijn er nu minder mensen op straat en is er meer stilte + een schonere lucht in de stad. En dat is voor mij alleen maar een groot pluspunt.

En had ik het al gehad over de vervreemding die er in deze tijd heerst? Surrealisme in zijn volle glorie.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#11
Space 🕉 zei:
Alleen nu bestaat nu, en de kracht is om je niet te veel bezig te houden met onderweg zijn, maar te genieten van het nu. Dit is alles wat we nu hebben, dus wees dankbaar voor wat je wel hebt!
Klik om te vergroten...
Wat een mooie hoopvolle post @Space 🕉 !
Bedankt daarvoor! Net als de rest heb ik er alle vertrouwen in dat je een hele mooie kennismaking met LSD tegemoet gaat!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Soort van vervolg op de video uit de startpost:



@रति
De vraag is denk ik nu, leren mensen om die angst onder ogen te komen, of laten ze zich erdoor overweldigen? Mensen die al jaren bezig zijn zichzelf met hun angst te confronteren in plaats van dit uit de weg te gaan, hebben soort van 'tools' ontwikkelt om dit te doen. Maar lang niet iedereen is daarmee bezig geweest. Voor velen bestond het leven uit alleen maar huisje, boompje, beestje. Als nu dan door zo'n crisis en de mogelijke gevolgen daarvan op de economie even heel duidelijk wordt dat dat allemaal extreem fragiel is, kan dit tot verlammende angst onder de bevolking leiden. En uiteindelijk zijn we hier natuurlijk met zijn allen en niet in ons eentje. Ik herken me wel wat in wat die vrouw in de bovenstaande video zegt. Het voelt soms alsof mensen meer eilandjes zijn dan voor deze crisis. Maar ook weer niet altijd. Ik heb ook gemerkt dat mensen juist openhartiger worden door dit alles. Mensen gaan er verschillend mee om.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#13
@Mindless
Uiteindelijk heeft ieder zijn eigen pad. En is een persoonlijk pad per definitie eenzaam. Maar dat wil niet zeggen dat je anderen die ook op hun eenzame pad zijn niet kan ondersteunen en steun van hen kan ontvangen. Maar deze maatschappij als geheel is al een flink tijdje van het padje af. En voor hun is dit hopelijk een aha momentje. En ja, wanneer je nooit hebt geluisterd naar je innerlijke stem, dan komt de boodschap even hard aan. Daar moeten ze dan maar even doorheen, het is niet anders. Ter geruststelling voor hun- de wereld zal echt niet vergaan door dit virus. En wanneer de economie weer hersteld is over een jaar, kunnen ze weer lekker doorgaan met hun oude leventje. Tot de volgende crisis. Ja, het is een soort groepstherapie, die verdomd veel weg heeft van wanneer iemand persoonlijk door een groeiproces heen gaat. Heel pijnlijk en confronterend. En hoe meer je niet luistert naar dat stemmetje dat steeds harder begint te schreeuwen, of geen oog hebt voor de waarschuwingen die het leven je geeft, hoe harder de botsingen worden met de realiteit. Gewoon een oorzaak en gevolg dingetje.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
Soort van vervolg op de video uit de startpost:



@रति
De vraag is denk ik nu, leren mensen om die angst onder ogen te komen, of laten ze zich erdoor overweldigen? Mensen die al jaren bezig zijn zichzelf met hun angst te confronteren in plaats van dit uit de weg te gaan, hebben soort van 'tools' ontwikkelt om dit te doen. Maar lang niet iedereen is daarmee bezig geweest. Voor velen bestond het leven uit alleen maar huisje, boompje, beestje. Als nu dan door zo'n crisis en de mogelijke gevolgen daarvan op de economie even heel duidelijk wordt dat dat allemaal extreem fragiel is, kan dit tot verlammende angst onder de bevolking leiden. En uiteindelijk zijn we hier natuurlijk met zijn allen en niet in ons eentje. Ik herken me wel wat in wat die vrouw in de bovenstaande video zegt. Het voelt soms alsof mensen meer eilandjes zijn dan voor deze crisis. Maar ook weer niet altijd. Ik heb ook gemerkt dat mensen juist openhartiger worden door dit alles. Mensen gaan er verschillend mee om.
Klik om te vergroten...
Uitstekende boodschap van deze spreker in de video trouwens.
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Als je je altijd alleen maar gericht hebt op de externe zaken in je leven, dan kan het nu lijken alsof je wereld absoluut aan het instorten is. Op zich begrijp ik die mensen die dan maar de hele dag in de kroeg gaan zitten. Maar dat is denk ik niet hoe mensen hun kostbare tijd zouden moeten besteden...
Klik om te vergroten...
Ja je vrije tijd altijd maar in de kroeg besteden lijkt me ook niet de 'bedoeling' van het leven.

रति zei:
Wanneer je stilte als het hoogste goed beschouwt, is dit de perfecte tijd 🥳
Klik om te vergroten...

Mooi gesproken!

Ik ben wel super dankbaar dat we niet als beperking opgelegd hebben gekregen dat we niet meer naar buiten mogen. Hier haal ik zoveel voldoening uit!

Eik zei:
Wat een mooie hoopvolle post @Space 🕉 !

Bedankt daarvoor! Net als de rest heb ik er alle vertrouwen in dat je een hele mooie kennismaking met LSD tegemoet gaat!
Klik om te vergroten...
We moeten positief blijven!! Misschien neem ik zaterdag ook een wandeling in het bos als ik aan de LSD zit 😍 lijkt me super magisch!

Ik heb wel eens changa gedaan in het bos, maar dat maakt helemaal niet uit of je nou in het bos zit of gewoon thuis 🙈😂 uiteindelijk eindig je toch met je ogen dicht.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Space 🕉 zei:
We moeten positief blijven!! Misschien neem ik zaterdag ook een wandeling in het bos als ik aan de LSD zit 😍 lijkt me super magisch!

Ik heb wel eens changa gedaan in het bos, maar dat maakt helemaal niet uit of je nou in het bos zit of gewoon thuis 🙈😂 uiteindelijk eindig je toch met je ogen dicht.
Klik om te vergroten...
Haha ja changa in het bos doen heeft niet zoveel zin denk ik. Van dat hele bos zie je toch weinig meer dan... :laughing: Of je moet misschien 1 klein hijsje nemen, maar waarom zou je dat doen...

LSD is ideaal om erop uit te trekken in de natuur! Zeker doen! :grin:
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mindless zei:
Soort van vervolg op de video uit de startpost:



@रति
De vraag is denk ik nu, leren mensen om die angst onder ogen te komen, of laten ze zich erdoor overweldigen? Mensen die al jaren bezig zijn zichzelf met hun angst te confronteren in plaats van dit uit de weg te gaan, hebben soort van 'tools' ontwikkelt om dit te doen. Maar lang niet iedereen is daarmee bezig geweest. Voor velen bestond het leven uit alleen maar huisje, boompje, beestje. Als nu dan door zo'n crisis en de mogelijke gevolgen daarvan op de economie even heel duidelijk wordt dat dat allemaal extreem fragiel is, kan dit tot verlammende angst onder de bevolking leiden. En uiteindelijk zijn we hier natuurlijk met zijn allen en niet in ons eentje. Ik herken me wel wat in wat die vrouw in de bovenstaande video zegt. Het voelt soms alsof mensen meer eilandjes zijn dan voor deze crisis. Maar ook weer niet altijd. Ik heb ook gemerkt dat mensen juist openhartiger worden door dit alles. Mensen gaan er verschillend mee om.
Klik om te vergroten...
Eigenlijk een fantastische boodschap in deze vid. Vooral aan het einde. Meer positiviteit in deze nieuwe werkelijkheid :wink:

Dat constante afstand houden leidt al snel tot afstandelijkheid en tot iedereen als een potentiële besmetting te zien.
Blijven ontspannen in spannende tijden is altijd goed! :)
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#18
रति zei:
Maar voor mij persoonlijk is er niet veel veranderd. Ik leid nog steeds hetzelfde teruggetrokken bestaan en richt mij op mijn innerlijke wereld. Alleen zijn er nu minder mensen op straat en is er meer stilte + een schonere lucht in de stad. En dat is voor mij alleen maar een groot pluspunt.

En had ik het al gehad over de vervreemding die er in deze tijd heerst? Surrealisme in zijn volle glorie.
Klik om te vergroten...

Ik kan me hier helemaal bij aansluiten. Voor mij is er niks veranderd en ik geniet enorm van de rust én van de vervreemding. Ik ga hier heel goed op. Wat me wel aan het denken zet; moet ik niet in een nóg rustiger plek gaan wonen, want ik bloei helemaal op nu!
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#19
Purplext zei:
Ik kan me hier helemaal bij aansluiten. Voor mij is er niks veranderd en ik geniet enorm van de rust én van de vervreemding. Ik ga hier heel goed op. Wat me wel aan het denken zet; moet ik niet in een nóg rustiger plek gaan wonen, want ik bloei helemaal op nu!
Klik om te vergroten...
Is waar! De situatie doet mij ook goed. Ik had al plannen om meer een reizend bestaan te gaan leiden, maar daar denk ik steeds concreter aan. :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zo'n belangrijke boodschap momenteel dit:



De positiviteit dan, het niet richten op met name de media die de hele tijd op sensatie en angst zaaien uit is. Die kristallen waar 'ie het over heeft, daar heb ik dan weer niet zoveel mee. :wink: (heb er wel in huis liggen, maar enkel voor de mooi :) )

Het is nu van onschatbare waarde om onze kalmte te bewaren en ons te richten op de positieve dingen. Remember, wij zijn daadwerkelijk mede-creators van deze wereld. Wij hebben invloed op deze wereld door hoe we (collectief) denken. Dit betekent niet dat je zweverig moet worden en niet meer rationeel na mag denken, maar dat je je niet laat verlammen door angst. Angst die met name door de media constant de wereld in gepompt wordt. Zet die rotzooi uit, of beperk het tenminste drastisch. Uit angst zal niets goeds voortkomen. Uit boosheid op die mensen die angst zaaien trouwens ook niet. Die mensen weten niet beter. Ze zitten in die staat van bewustzijn en spelen hun rol in dit kosmische toneelspel.

Spread the love :redheart: Dat is het enige wat ons kan redden...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."