Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsFinding peace during the COVID-19 outbreak

Finding peace during the COVID-19 outbreak

61 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Volledig mee eens!
Maar, let even goed op.....
ook dit is goed om te weten namelijk,

Angst is een heel slechte raadgever!!

En paniek? Nou.....dat is nog veeeeeeeel erger....!
In casu: Veel gevaarlijker!

Probeer echt deze status te voorkomen , echt waar, op het moment dat je de controle verliest of deze aan een ander over laat, dan gaat het meestal pas écht mis.
Ik kan zeggen, dat ik met enige regelmaat angst heb gekend. Jazeker.
Dat is helemaal niet erg, want angst kan je behoeden voor het óf roekeloos ergens in meegaan, of aan gaat laten beginnen, óf je eerst goed laten nadenken, alvorens je gaat handelen naargelang de situatie dat van je vereist.
Niks mis mee.
Maar paniek?!
Nee, dit moet je zien te voorkomen. Te vermijden. Want ga je daar in mee, dan, dan kan je verwachten dat de uiteindelijke uitkomst van datgene, waar je van in paniek bent geraakt, totaal anders zal zijn, dan dat je gewild had. En dit vaak in zeer negatieve zin.

In alles, waarvoor ik gestaan heb in mijn leven tot nu toe, kan ik zeggen, dat ik nog nooit in paniek bent geraakt. Nee. Echt waar.
Niet, toen ik op een diepte van 40 meter in koud water, duikende, dus, in een visnet was vastgeraakt. Donker, koud, nat, en goddome, je zit ineens helemaal vast.
Kan je je dit voorstellen?
Nou, het was kantje boord. Neem dat maar van me aan.
Maar was ik in paniek geraakt, dan had ik déze letters nu niet kunnen intypen. Dan was het einde daar geweest, op weg naar Charon. Ja.
Nee, ik bleef rustig, angstig, maar het is gelukt juist door kalm te blijven, om los te kunnen komen. Vandaar.
En zo zijn er wel méér situaties geweest, waarbij de afloop beslist niet positief zou zijn, op het eerste punt bezien.
Maar paniek? Nee. Tot dit moment toe , géén paniek.

Dus, mensen, geloof me, raak nooit in paniek!
Bereid je zaken goed voor, dan wordt de kans op mogelijke paniek veel kleiner.
Angst? Dat kan, dat mag.
Maar geen paniek toelaten.
Altijd beter!
En dan nu, met die Covid?
Ik ben Er niet in het minst bang voor. Nee.
Paniek, al helemaal niet.
Welnee.
Gedraag je met wat meer voorzichtigheid.
Geen dwaasheden, dus.
Dan is die angst nergens voor nodig.
Zo zie ik het.

In mijn geval:
Charon moet echt nog even wachten, ook al heeft hij daar geen zin in. Zijn nogal wrakkige platbodem pontje wil hij niet lang werkeloos aan de oever van de Styx laten liggen, waarvoor ik wel enig begrip heb, maar,
Nee, Charon.
Ik sla de overtocht nog even over.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als je jezelf eens lekker wilt frustreren @8️⃣6️⃣ :tearsofjoy:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."