Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsFinding peace during the COVID-19 outbreak

Finding peace during the COVID-19 outbreak

61 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben er bang voor. De mens is het domste wezen op aarde.

De economische recessie die hieruit zal voortkomen zal als zwaar onwenselijk worden gezien, en als we straks over een jaar of anderhalf van deze dreiging verlost zijn dan zal alles weer op alles worden gezet om de economie weer aan het groeien te krijgen en dan gaan we gewoon weer verder met het vernietigen van onze aarde.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
8️⃣6️⃣ zei:
Ik ben er bang voor. De mens is het domste wezen op aarde.

De economische recessie die hieruit zal voortkomen zal als zwaar onwenselijk worden gezien, en als we straks over een jaar of anderhalf van deze dreiging verlost zijn dan zal alles weer op alles worden gezet om de economie weer aan het groeien te krijgen en dan gaan we gewoon weer verder met het vernietigen van onze aarde.
Klik om te vergroten...
Ik ben er ook bang voor, maar moeten we onszelf niet juist toestaan uit die (angst)modus te komen? We zijn als mens dom bezig, maar waarom? Is het niet juist omdat we in slaap zijn wat betreft onze aard van onvoorwaardelijke rust, van oké zijn? Zodra we dat opgeven, wordt alles gebaseerd op angst. Angst voor de toekomst, angst om niet genoeg te hebben, angst om niet te overleven. Waar dan weer hebzucht uit voortkomt.

Nee, ik ontken de moeilijkheden in de toekomst niet. Ik zeg alleen, saboteren we onszelf niet door mentaal uit het heden te stappen en in gedachten te gaan zitten, in zorgen maken over de toekomst? Koppelen we onszelf op die manier niet af van onze kracht, intelligentie, liefde, enzovoorts...
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#3
שמש zei:
Zijn al dood. Dus nee
Klik om te vergroten...

Je was te snel :) Dat is wel het punt; zolang het niet jezelf overkomt zullen velen denken of hopen.
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
op dat soort mensen
Klik om te vergroten...

Regeringen incluis? Wat hebben ze hier al die maanden 'voorbereid' toen ze het in China zagen gebeuren? Kan me niet voorstellen dat ze gewacht hebben totdat het er was, hoewel het me ook niet zal verbazen. Er staat veel op het spel. Reden te meer alles met een kritische blik te bekijken.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Albedo zei:
Regeringen incluis? Wat hebben ze hier al die maanden 'voorbereid' toen ze het in China zagen gebeuren? Kan me niet voorstellen dat ze gewacht hebben totdat het er was, hoewel het me ook niet zal verbazen. Er staat veel op het spel. Reden te meer alles met een kritische blik te bekijken.
Klik om te vergroten...
Die hebben natuurlijk ook grote verantwoordelijkheid.

Maar het soort mens die dit soort biowapens (áls het dat zou zijn) bewust in een lab zit te ontwikkelen, daar is een speciaal plekje voor gereserveerd in de hel. (als de hel bestond...)
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Die hebben natuurlijk ook grote verantwoordelijkheid.
Klik om te vergroten...

Inderdaad en wie of wat zal daarbij op de eerste plaats staan? Zou het hierbij ineens anders zijn? We kunnen alleen maar afwachten, maar de rekening zullen we zeker krijgen.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#7
Albedo zei:
Ik las wat 'alternatieve' ideeën en artikelen over Corona, dat er meer achter zit, door de mens veroorzaakt is,
Klik om te vergroten...
www.livescience.com

The coronavirus was not engineered in a lab. Here's how we know.

The persistent myth can be put to bed.
www.livescience.com www.livescience.com
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb mijn peace gevonden in deze corona tijd door gisteren Lsd te doen met keta en goede gesprekken te houden.
Alles even een plek geven.
Een trip op dit moment is zeker een aanrader.
Alles even revitaliseren!
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#9
Albedo zei:
Interessante reacties. Ook gelezen? Ik lees die meestal wel als ze er zijn. Ben nu bij #17

Live Science | Latest science news and articles for those with curious minds

Daily discoveries, groundbreaking research and fascinating science breakthroughs that impact you and the wider world, reported by our expert journalists.
forums.livescience.com forums.livescience.com
Klik om te vergroten...
Dat zijn idd bizarre zaken, wanneer het zo is dat er dode proefdieren waar virussen op getest zijn, werden verkocht voor consumptie op de markt in Wuhan. Te bizar eigenlijk om te bedenken. Dus misschien is het wel gebeurd.
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Revolutionair zei:
Een trip op dit moment is zeker een aanrader.
Alles even revitaliseren!
Klik om te vergroten...
Zo kijk ik er ook 'n beetje naar, als ik toch niet echt de deur uit ga, zou ik eindelijk 'n keer lsd kunnen proberen. Ik ben namelijk nog een LSD Maagd.. 🙄

Ik heb nu al maanden LSD in huis en er vaak aan gedacht om het te doen, maar telkens kwam er wat tussen of voelde het toch niet als het juiste moment.

Misschien aankomend weekend 🙂
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#11
Space 🕉 zei:
Zo kijk ik er ook 'n beetje naar, als ik toch niet echt de deur uit ga, zou ik eindelijk 'n keer lsd kunnen proberen. Ik ben namelijk nog een LSD Maagd.. 🙄

Ik heb nu al maanden LSD in huis en er vaak aan gedacht om het te doen, maar telkens kwam er wat tussen of voelde het toch niet als het juiste moment.

Misschien aankomend weekend 🙂
Klik om te vergroten...
@Space 🕉
Ik vermoed dat LSD interessant voor je kan zijn als aanvuling
Maar verwacht niet de kosmische dieptes van Bufo Alvarius of DMT
Een andere huid van de realiteit
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
रति zei:
@Space 🕉
Ik vermoed dat LSD interessant voor je kan zijn als aanvuling
Maar verwacht niet de kosmische dieptes van Bufo Alvarius of DMT
Een andere huid van de realiteit
Klik om te vergroten...
Maar toch ook weer niet te onderschatten. Wegens de langdurige werking, de bodyload die vervelend kan zijn en zo mogelijk een effect heeft op de psyche en het feit dat LSD er wel om bekend staat goed te kunnen mindfucken.

Heb ook wel gezien dat mensen eerst iets als ayahuasca doen en dan denken dat als ze dat aankunnen, dat zogezegd lichtere middelen als psilocybine of LSD dan een beetje 'onder hun' staan, want ze hebben een veel meer hardcore middel gedaan. En dan op een brute manier nederig gemaakt worden door die lichtere middelen. Ik denk echt niet dat @Space 🕉 er zo mee om zal gaan hoor. Maar het is denk ik met psychedelica gewoon altijd goed om er in te gaan alsof het geen minderwaardig middel is. (Gewoon even in het algemeen gesproken) Zelfs iets als 2C-B hebben mensen soms enorm onderschat...

Ben wel heel benieuwd hoe je het gaat vinden @Space 🕉! Het is zo'n ander type psychedelica dan de tryptamine groep... Maar het kan haast niet dat je het niks gaat vinden denk ik.
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
Maar toch ook weer niet te onderschatten. Wegens de langdurige werking, de bodyload die vervelend kan zijn en zo mogelijk een effect heeft op de psyche en het feit dat LSD er wel om bekend staat goed te kunnen mindfucken.

Heb ook wel gezien dat mensen eerst iets als ayahuasca doen en dan denken dat als ze dat aankunnen, dat zogezegd lichtere middelen als psilocybine of LSD dan een beetje 'onder hun' staan, want ze hebben een veel meer hardcore middel gedaan. En dan op een brute manier nederig gemaakt worden door die lichtere middelen. Ik denk echt niet dat @Space 🕉 er zo mee om zal gaan hoor. Maar het is denk ik met psychedelica gewoon altijd goed om er in te gaan alsof het geen minderwaardig middel is. (Gewoon even in het algemeen gesproken) Zelfs iets als 2C-B hebben mensen soms enorm onderschat...

Ben wel heel benieuwd hoe je het gaat vinden @Space 🕉! Het is zo'n ander type psychedelica dan de tryptamine groep... Maar het kan haast niet dat je het niks gaat vinden denk ik.
Klik om te vergroten...
Beginnen met 100 ug idd! Niet te gek maken de eerste keer!

Dat heb ik wel geleerd van hoe dpt bij me binnen kwam 🙈😂
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Space 🕉 zei:
Beginnen met 100 ug idd! Niet te gek maken de eerste keer!

Dat heb ik wel geleerd van hoe dpt bij me binnen kwam 🙈😂
Klik om te vergroten...
Doordat ik met LSD (en 1P-LSD/ALD-52) al snel ervaar dat gedachten activiteit sterk toeneemt bij het verhogen van de dosering, voel ik me er persoonlijk niet prettig bij om te gaan experimenteren met hogere doseringen. Ik heb daardoor nog steeds maar maximaal 150 ug gedaan en ga het daar denk ik ook bij laten. Het is heel anders dan bijvoorbeeld hogere doseringen psilocybine, waar de intensiteit bij hogere doseringen wel enorm toeneemt, maar je niet zozeer een waterval van gedachten door je heen krijgt die je niet kunt bijhouden. Bij psilo krijg ik eigenlijk helemaal niet meer gedachte activiteit bij het verhogen van de dosering. De intensiteit van het visuele en van het gevoel wordt daar eerder omhoog geschroefd.

100 ug moet een mooie kennismaking zijn en waarschijnlijk ook wel een volwaardige trip! Verwacht wel dat het wat in vlagen komt met LSD. Soms denk je dat de piek voorbij is en dan komt er even later weer een piek.

Ik heb het al vaker gezegd, maar ik ben zo benieuwd naar jouw ervaring hiermee! LSD is anders dan de tryptamines. Minder kosmisch inderdaad, veel minder alien dan psilo en ook changa/dmt (voor hoever ik dat kan zeggen na mijn 2 trips...), maar alsnog ongelofelijk mooi op zijn eigen manier. (imo) Waar mensen dan nog weleens over vallen met LSD is de bodyload. Maar of en hoe erg je daar last van hebt, verschilt per persoon.
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#15
रति zei:
Ik weet zeker dat je een fijne ervaring gaat hebben. je hebt de juiste, gebalanceerde instelling.
Klik om te vergroten...
Ik zal het zeker met uiterst respect tot me nemen! Ik ben heel benieuwd naar LSD.

Finding peace during this outbreak blijkt voor sommige mensen best een strubbeling te zijn. Zo heb ik collega's die in hun vrije tijd altijd in hun stamkroeg te vinden zijn. Die mensen hun leven lijkt ingestort. Ze zien er behoorlijk ongelukkig uit momenteel...

Op een of andere manier vloeit de innerlijke rust en vrede heel goed op mijn pad. Ik was al tijden gestopt met het kijken van tv, en sindskort ook met series en Netflix. Ik genoot al voor de uitbraak meer van mijn rust onder het genot van een muziekje en een jointje s'avonds. En als kers op de taart mediteer ik (nu inmiddels al een maand aaneengesloten) elke avond voor het slapen gaan met ademhalingstechnieken.

Ik voel me in balans, ik geniet van de rust, innerlijk, maar ook de rust in de mensen om mij heen. Als een frequentie waarop ik me al gebalanceerd en gelukkig mee voelde worden er nu mensen die in een totaal andere vibe leefde noodgedwongen ook op zoek te gaan naar hun innerlijke rust. Het is wel even goed om de economie die altijd maar ingesteld stond op efficiëntie en het strijden om aantallen ineens tot rust te zien komen. Een soort van noodgedwongen bewustwording voor ons allen. Wat als hetgeen waar je altijd maar aan vast hield wegvalt, wie blijft er dan over? Wie ben je als persoon zonder het bezoeken van alle sociale contacten en zonder plekken waar je heen kunt voor je plezier? Ben je dan nog gelukkig met wie je van binnen bent?

Ik wel!

Ondanks alle tegenslagen... Eigenlijk alles waar ik naar kon uitkijken het afgelopen half jaar ging niet door...

Ik zou gaan trouwen
Ik zou ayahuasca gaan doen
Ik zou naar buitenland mogen reizen als zakenreis, bezoekje aan fabriek waar ik een merk voor vertegenwoordig.
Ik zou nu lekker in de zon liggen in egypte
Ik zou in mei een opleiding gaan doen in Sjamanistisch ademwerk

Niks is doorgegaan.. Maar toch. Blijkbaar moet ik dit allemaal voelen en aankunnen om straks nog meer in m'n kracht te gaan staan. En zo zie ik het echt. Ik zit in een cyclus van 'expect the unexpected' . En wie weet komt er ook nog corona achteraan voor me... Who knows.. Ik sta nergens meer van te kijken.

Het is wat @Mindless ook al zei, het enige wat je hebt is nu. Niet het verleden niet het heden. Alleen nu bestaat nu, en de kracht is om je niet te veel bezig te houden met onderweg zijn, maar te genieten van het nu. Dit is alles wat we nu hebben, dus wees dankbaar voor wat je wel hebt!
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#16
Space 🕉 zei:
Beginnen met 100 ug idd! Niet te gek maken de eerste keer!

Dat heb ik wel geleerd van hoe dpt bij me binnen kwam 🙈😂
Klik om te vergroten...
Ik weet zeker dat je een fijne ervaring gaat hebben. je hebt de juiste, gebalanceerde instelling.

Ik las net een recent 5-meO-DMT report, wat in maart geplaatst was. Zó moet het dus absoluut niet. Iemand die even in een opwelling 5meO-DMT gaat gebruiken, zonder voorbereiding, zonder aanpassing van voedsel van te voren of rekening te houden met medicatie die ze slikt. In potentie werkelijk levensbedreigend, dodelijk. En als zo iemand al labiel is aangelegd krijg je dus een verschrikkelijke ervaring. Het is precies dit soort gebruik wat een slechte naam heeft gegeven aan 5-meO-DMT. Ik kan er niet genoeg op hameren dat met zo'n sterk middel, een zeer respectvolle houding en een uiterst goede voorbereiding (geen medicatie, minimaal 12 uur niet eten van te voren, geestelijk en lichamelijk zo schoon als mogelijk de ervaring in gaan, een intentie uitspreken voor jezelf- wat je wil veranderen in jezelf) wat het verschil maakt tussen een fantastische voedende ervaring en een traumatische ervaring.

Jij komt op mij zeer verantwoordelijk over. Ja, we hebben allemaal wel eens een minder moment natuurlijk. Maar jij bereidt je altijd goed voor, tot in detail. Ik neem daarom aan dat je je ook goed hebt ingelezen in de effecten van LSD en denk dat je daarom een heel fijne trip gaat krijgen. Wat @Mindless al zei ivm mindfucks is waar. Maar door het aannemen van de juiste gecentreerde positie en effecten te zien als iets wat je kan observeren zou het juist een heldere ervaring moeten geven. Met jouw ervaring denk ik niet dat je bang hoeft te zijn voor chaos. Alhoewel ook met LSD respect key is, net zoals met alle entheogenen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Bedankt dat je weer even richting on-topic stuurt @Space 🕉 :)

Ondanks dat het bij mij wel wat schommelt tussen het ene moment vrede hebben met alles en het andere moment wat piekeren over het nu allemaal gaat zijn in de toekomst, herken ik toch erg wat je beschrijft.

En ja, voor velen is dit allemaal verschrikkelijk moeilijk. :( Als je je altijd alleen maar gericht hebt op de externe zaken in je leven, dan kan het nu lijken alsof je wereld absoluut aan het instorten is. Op zich begrijp ik die mensen die dan maar de hele dag in de kroeg gaan zitten. Maar dat is denk ik niet hoe mensen hun kostbare tijd zouden moeten besteden...
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#18
@Space 🕉 @Mindless
Wanneer je stilte als het hoogste goed beschouwt, is dit de perfecte tijd 🥳

Ik ben content in deze tijd. Ja er is angst op straat. Maar dat is juist goed. Laat mensen zich maar bewust worden dat hun huisje boompje beestje ‘filosofie’ niet werkt. Dat hun schijnzekerheid hun niet gaat helpen wanneer de natuur het woord neemt.

En ja, elke dode is er één teveel. Blijkbaar is het kwartje ieg gevallen in Den Haag en hebben ze hun beleid eindelijk aangescherpt.

Maar voor mij persoonlijk is er niet veel veranderd. Ik leid nog steeds hetzelfde teruggetrokken bestaan en richt mij op mijn innerlijke wereld. Alleen zijn er nu minder mensen op straat en is er meer stilte + een schonere lucht in de stad. En dat is voor mij alleen maar een groot pluspunt.

En had ik het al gehad over de vervreemding die er in deze tijd heerst? Surrealisme in zijn volle glorie.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#19
Space 🕉 zei:
Alleen nu bestaat nu, en de kracht is om je niet te veel bezig te houden met onderweg zijn, maar te genieten van het nu. Dit is alles wat we nu hebben, dus wees dankbaar voor wat je wel hebt!
Klik om te vergroten...
Wat een mooie hoopvolle post @Space 🕉 !
Bedankt daarvoor! Net als de rest heb ik er alle vertrouwen in dat je een hele mooie kennismaking met LSD tegemoet gaat!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Soort van vervolg op de video uit de startpost:



@रति
De vraag is denk ik nu, leren mensen om die angst onder ogen te komen, of laten ze zich erdoor overweldigen? Mensen die al jaren bezig zijn zichzelf met hun angst te confronteren in plaats van dit uit de weg te gaan, hebben soort van 'tools' ontwikkelt om dit te doen. Maar lang niet iedereen is daarmee bezig geweest. Voor velen bestond het leven uit alleen maar huisje, boompje, beestje. Als nu dan door zo'n crisis en de mogelijke gevolgen daarvan op de economie even heel duidelijk wordt dat dat allemaal extreem fragiel is, kan dit tot verlammende angst onder de bevolking leiden. En uiteindelijk zijn we hier natuurlijk met zijn allen en niet in ons eentje. Ik herken me wel wat in wat die vrouw in de bovenstaande video zegt. Het voelt soms alsof mensen meer eilandjes zijn dan voor deze crisis. Maar ook weer niet altijd. Ik heb ook gemerkt dat mensen juist openhartiger worden door dit alles. Mensen gaan er verschillend mee om.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."