#1
Maar als je wisselt is deur nummer 1 toch nog steeds gesloten? Dus ik snap niet waarom de kans wordt vergroot. Want je geeft ook je 1/3 kans van deur 1 op.
Maar waarom moet je uw eerste keuze meenemen in uw nieuwe keuze?Dat klopt want jij bent de presentator en die moet onpartijdig blijven. Dus open die deur dan kunnen we spelen.![]()
Het is niet zo dat je teleporteert naar een andere dimensie met drie nieuwe deuren, het gaat om dezelfde drie deuren.Maar waarom moet je uw eerste keuze meenemen in uw nieuwe keuze?
Iemand?
NeeHet is niet zo dat je teleporteert naar een andere dimensie met drie nieuwe deuren, het gaat om dezelfde drie deuren.
Imo wordt het toch gewoon een "nieuw" vraagstuk zodra het aantal deuren veranderd.Maar als je wisselt is deur nummer 1 toch nog steeds gesloten? Dus ik snap niet waarom de kans wordt vergroot. Want je geeft ook je 1/3 kans van deur 1 op.
had ik dat niet gezegd?Het is dan wel belangrijk om er bij te vertellen dat de presentator altijd een deur opent waar geen geld achter zit. Als hij gewoon een van de andere twee deuren opent blijft het namelijk wel een 50/50 toch?
Omdat de kans dat je in eerste instantie de auto had gekozen 1 op 3 is maar de kans dat je in eerste instantie de geit had gekozen is 2/3, dan is de kans dat je eerste deur een geit is groter dan de kans dat je eerste deur een auto is. Dus switchen.Maar als je wisselt is deur nummer 1 toch nog steeds gesloten? Dus ik snap niet waarom de kans wordt vergroot. Want je geeft ook je 1/3 kans van deur 1 op.
Godmiljaar, heb je nu gewoon cruciale informatie achtergehouden? Ik raakte hier in een halve psychose, man!had ik dat niet gezegd?
Godmiljaar.
Jezus, ik voel mezelf zo dom. Ik weet dat het klopt wat je zegt, maar hij landt niet. Ik neem nog een lijntje 3-MMC, misschien wordt het daarna beter.Omdat de kans dat je in eerste instantie de auto had gekozen 1 op 3 is maar de kans dat je in eerste instantie de geit had gekozen is 2/3, dan is de kans dat je eerste deur een geit is groter dan de kans dat je eerste deur een auto is. Dus switchen.
Nee, in eerste stukje zei ik het welGodmiljaar, heb je nu gewoon cruciale informatie achtergehouden? Ik raakte hier in een halve psychose, man!
maar ik was niet helemaal duidelijk in mij uitleg.de presentator, die weet wat er achter de deuren staat, opent een andere deur, zeg nr. 3, met een geit erachter.
@Mezelf , heus? 🤔Wisten jullie dat ik geil op filmpjes van mezelf die gelijk krijgt?
Ik zie niemand je gelijk gevenMaar dan moeten nog meer mensen mij gelijk geven.
Wie? Nee ik bedoel dat lekkere tijgertje met dat oranje pakje.@Mezelf , heus? 🤔
Omdat de kans dat je in eerste instantie de auto had gekozen 1 op 3 is maar de kans dat je in eerste instantie de geit had gekozen is 2/3, dan is de kans dat je eerste deur een geit is groter dan de kans dat je eerste deur een auto is. Dus switchen.
Daarom heeft het mij ook even geduurd vorodat het kwartje viel. Dat is ook het leuke aan dit experiment. Het heeft geen rekenkracht nodig (want trust me, ik reken slechter dan bokito) maar het is een oplossing waar ons oer instinct tegenin gaat, en jusit daarom vind ik het zo'n mooi experiment.het contra-intuitive eraan
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."