Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe mythe van S

De mythe van S

90 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het gaat nu helemaal niet meer over de stelling van Dirk Jan. Maar ik vind het wel komisch, die haat liefde verhouding met Social media die we allemaal in meer of mindere mate ervaren. Autonomie vs veiligheid. (Erbij willen horen, maar ook jezelf willen zijn.)
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb geen Social media meer om die reden.

Ik kijk ook zo weinig mogelijk nieuws, want nieuws is pas nieuws of 'clickable' als het heftig is. Imo vergif. Het kleurt gelijk jouw dag. Nieuws is bijna altijd negatief en extreem. Waardoor je gaat denken dat dat de wereld is en dus ook zo de wereld gaat waarnemen.

Terwijl we in feite aanvoelen dat de meesten oké zijn en we het prima met elkaar kunnen vinden. Ondertussen worden er zoveel meningen en verdeeldheid geprojecteerd op ons, waardoor mensen bang raken en gaan samenscholen, wantrouwen en vervolgens kom je in het ongelukkige alledaagse leven terecht waarin iedereen zich gestresst en bang voelt. Maar dat laten we niet zien, dus zetten we onze maskers op voor werk, slepen we ons naar alle verplichtingen en daarna ploffen we aan het eind van de dag op de bank om opnieuw de shit van de dag voorgeschoteld te krijgen.


Waarom zou je dat willen?
Je bent werkelijk waar een randebiel in mijn ogen als je dit jezelf aandoet. Fuck Social media. Fuck al dat "nieuws", fuck al die kanker meningen. We leven met zijn allen op een aardkloot en daar moeten we het beste van maken. Niet kapot maken, verdelen, achtergesteld voelen en daardoor over elkaar en natuur heenstampen.

Maarja, dit soort teksten verkopen niet in de politiek. De meeste mensen laten zich veels te veel meeslepen in wat moet volgens anderen waardoor dit gewoon zal blijven. Psychische ziektes zullen alleen maar toenemen, de aarde gaat steeds sneller naar de klote en iedereen staat zo
l36kU80xPf0ojG0Erg.gif


Dus ja. Val dan maar lekker dood hé mensen. Op deze manier gaat t m nie worde.

Ik had graag kinderen wel gewild, maar tegelijkertijd besef ik met de dag ook dat het helemaal niet oké is om leven op deze aarde te zetten als we zo door blijven gaan. En dat is vrij sombrero. Door dit besef was ik ook een tijd lang depressief, vermoeid en kwamen er zelfs zelfmoord gedachten opdagen. Want waarom zou ik willen leven in een wereld die niet verbeteren zal?

Maar daarna had ik zoiets van, tis allemaal leuk en aardig met jullie smerige vieze kuttekoppen. Ik wil niet dood en ga dat ook niet doen omdat de wereld het niet zal gaan begrijpen. Ik kan enkel bij mijzelf blijven en mijn stinkende best doen er het beste van te maken voor mij en iedereen die ik tegenkom. Laten zien dat elke dag een geschenk is.

Volgens mij kunnen we als mensheid kenkerveel bereiken. Maar dan moet er wel een saamhorigheid en gevoel van zingeving zijn. Dat is er eigenlijk al eeuwen niet. Veels te veel verdeling, onderdrukking en vooral tegenwoordig heel veel zinloosheid dat de dagen vult.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Gemberthee zei:
Het gaat nu helemaal niet meer over de stelling van Dirk Jan. Maar ik vind het wel komisch, die haat liefde verhouding met Social media die we allemaal in meer of mindere mate ervaren. Autonomie vs veiligheid. (Erbij willen horen, maar ook jezelf willen zijn.)
Klik om te vergroten...
Toch wel, de mythe van S. gaat over zinvol versus zinloos. Ik vind social media daar uitermate goed bij passen.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#4
LucidLucy zei:
Dat is precies waar.mijn term insta-ravers op slaat haha
Is ook een irritatie puntje bij mij.
Klik om te vergroten...
Grappig, in eerste instantie associeerde ik insta met instant (ik heb nooit een Instagram account aangemaakt) en snapte ik niet precies wat je er mee bedoelde. Nu je het uitlegt zie ik dat het precies dat bij mij triggerde wat jij bedoelde.

Instagram ravers
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#5
MaddMonkey zei:
Ik heb geen Social media meer om die reden.

Ik kijk ook zo weinig mogelijk nieuws, want nieuws is pas nieuws of 'clickable' als het heftig is. Imo vergif. Het kleurt gelijk jouw dag. Nieuws is bijna altijd negatief en extreem. Waardoor je gaat denken dat dat de wereld is en dus ook zo de wereld gaat waarnemen.

Terwijl we in feite aanvoelen dat de meesten oké zijn en we het prima met elkaar kunnen vinden. Ondertussen worden er zoveel meningen en verdeeldheid geprojecteerd op ons, waardoor mensen bang raken en gaan samenscholen, wantrouwen en vervolgens kom je in het ongelukkige alledaagse leven terecht waarin iedereen zich gestresst en bang voelt. Maar dat laten we niet zien, dus zetten we onze maskers op voor werk, slepen we ons naar alle verplichtingen en daarna ploffen we aan het eind van de dag op de bank om opnieuw de shit van de dag voorgeschoteld te krijgen.


Waarom zou je dat willen?
Je bent werkelijk waar een randebiel in mijn ogen als je dit jezelf aandoet. Fuck Social media. Fuck al dat "nieuws", fuck al die kanker meningen. We leven met zijn allen op een aardkloot en daar moeten we het beste van maken. Niet kapot maken, verdelen, achtergesteld voelen en daardoor over elkaar en natuur heenstampen.

Maarja, dit soort teksten verkopen niet in de politiek. De meeste mensen laten zich veels te veel meeslepen in wat moet volgens anderen waardoor dit gewoon zal blijven. Psychische ziektes zullen alleen maar toenemen, de aarde gaat steeds sneller naar de klote en iedereen staat zo
Bekijk bijlage 36436


Dus ja. Val dan maar lekker dood hé mensen. Op deze manier gaat t m nie worde.

Ik had graag kinderen wel gewild, maar tegelijkertijd besef ik met de dag ook dat het helemaal niet oké is om leven op deze aarde te zetten als we zo door blijven gaan. En dat is vrij sombrero. Door dit besef was ik ook een tijd lang depressief, vermoeid en kwamen er zelfs zelfmoord gedachten opdagen. Want waarom zou ik willen leven in een wereld die niet verbeteren zal?

Maar daarna had ik zoiets van, tis allemaal leuk en aardig met jullie smerige vieze kuttekoppen. Ik wil niet dood en ga dat ook niet doen omdat de wereld het niet zal gaan begrijpen. Ik kan enkel bij mijzelf blijven en mijn stinkende best doen er het beste van te maken voor mij en iedereen die ik tegenkom. Laten zien dat elke dag een geschenk is.

Volgens mij kunnen we als mensheid kenkerveel bereiken. Maar dan moet er wel een saamhorigheid en gevoel van zingeving zijn. Dat is er eigenlijk al eeuwen niet. Veels te veel verdeling, onderdrukking en vooral tegenwoordig heel veel zinloosheid dat de dagen vult.
Klik om te vergroten...
Ik vind iets in jou zo bijzonder. Je zegt zoveel rake dingen in mijn optiek. Ik moest ook al steeds denken aan de opmerking dat iedereen eigenlijk in het moment wil leven, maar dat moeilijk vindt. Daar moet ik nog steeds over nadenken of ik dat volledig vind, maar ik vind de gedachtegang mooi.

Wat ik wil zeggen is dat ik het in grote lijnen met jou eens ben, en toch een andere beleving ervaar, omdat ik me vaak vrolijk vóel. Ondanks dat ik ook wel weet dat we de hele tijd bezig zijn om stenen omhoog te rollen. Maar ik vind het niet erg om te doen. Net als het bestaan van Social media. (Waar ik niets mee doe overigens, omdat het mij persoonlijk toevallig niet zo interesseert). We staan gewoon met z'n alle stenen naar boven te rollen. Boeie. Kan toch nog steeds gezellig zijn? Zoals hier op het forum bv.
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Voel wat je voelt en luister er naar, verdriet mag er zijn, laat je troosten, doe wat je leuk vindt, help/knuffel je vrienden, verzorg je stervende geliefde, ervaar de wereld zo nu en dan vanuit het perspectief van een jong kind, doe vandaag niet wat morgen kan en laat je vooral niet gek maken :wink:.

Dat is wat mij betreft de zin van het leven.

Voor mij komt daar nog bij om het leven te beleven mét mijn kindjes.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
S
Rotjoch zei:
Bekijk bijlage 36328
Klik om te vergroten...
Jeeesess. Als ik deze bijlage eens goed aanschouw, zou ik het bijna op een lopen zetten....en zo hard als mijn ouwe knoken dat nog aankunnen!
Ieder het zijne, en op elk potje past wel een deksel....maar dit??! Nee dank u beleefd!
Het doet me even terug denken aan een avond in een zeer volle dancing voor 50 plussers, alwaar ik vertoefde en daar kwam ineens 150 kg op me afgestormd en zowaar, zij nam het voortouw in handen en hoezeer ik mijn best ook deed om deze dame niet te kwetsen, bleef zij me achtervolgen en liet duidelijk merken dat ze " in was voor meer"....zij was beslist niet mijn type. Hoe in vredesnaam kwam ik daar vanaf teneinde iets appetijtelijkers op te kunnen snatsen?!
Ik weet niet meer hoe ik dit gedaan heb en voor een eventuele volgende keer....hoe doe je dit.....zonder te kwetsen.
Graag hulp met zinvolle adviezen!
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Gemberthee zei:
Voel wat je voelt en luister er naar, verdriet mag er zijn, laat je troosten, doe wat je leuk vindt, help/knuffel je vrienden, verzorg je stervende geliefde, ervaar de wereld zo nu en dan vanuit het perspectief van een jong kind, doe vandaag niet wat morgen kan en laat je vooral niet gek maken :wink:.

Dat is wat mij betreft de zin van het leven.

Voor mij komt daar nog bij om het leven te beleven mét mijn kindjes.
Klik om te vergroten...
Eigenlijk wel veelal hetzelfde met die van mij, maar meer vanuit acceptatie geschreven. Mooi.


Gemberthee zei:
We staan gewoon met z'n alle stenen naar boven te rollen. Boeie. Kan toch nog steeds gezellig zijn?
Klik om te vergroten...
Zolang je content bent met wat je doet, leef je jouw eigen leven. Daar is absoluut niets mis mee. Integendeel.

Gemberthee zei:
Ik moest ook al steeds denken aan de opmerking dat iedereen eigenlijk in het moment wil leven, maar dat moeilijk vindt. Daar moet ik nog steeds over nadenken of ik dat volledig vind, maar ik vind de gedachtegang mooi.
Klik om te vergroten...
Wat maakt dat je het wellicht anders vind?


Gemberthee zei:
Wat ik wil zeggen is dat ik het in grote lijnen met jou eens ben, en toch een andere beleving ervaar, omdat ik me vaak vrolijk vóel.
Klik om te vergroten...
Nou, ik voel mij ook vaak vrolijk hoor. Dit stukje was ook meer geschreven vanuit de frustratie die ik tot een paar jaar geleden ervoer.
Gemberthee zei:
Maar ik vind het niet erg om te doen.
Klik om te vergroten...
Dat is het belangrijkste. Ik vind veel zaken ook niet erg om te doen. Dit stukje was ook vooral geschreven vanuit mijn idee dat er wel meer te behalen valt, maar dat dit een collectieve inspanning hoort te zijn. Daar ga ik alleen niet veel in kunnen betekenen, dus kijk ik vooral wat ik wel kan betekenen in het geheel. Ik denk dat ik dat aardig goed heb kunnen invullen met een levensmissie om anderen zo bewust mogelijk te maken van hun eigen leven, mindset en de keuzes maken vanuit diepgewortelde verlangens en behoeftes om zo zingeving aan het leven te geven.
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#9
MaddMonkey zei:
Eigenlijk wel veelal hetzelfde met die van mij, maar meer vanuit acceptatie geschreven. Mooi.



Zolang je content bent met wat je doet, leef je jouw eigen leven. Daar is absoluut niets mis mee. Integendeel.


Wat maakt dat je het wellicht anders vind?



Nou, ik voel mij ook vaak vrolijk hoor. Dit stukje was ook meer geschreven vanuit de frustratie die ik tot een paar jaar geleden ervoer.

Dat is het belangrijkste. Ik vind veel zaken ook niet erg om te doen. Dit stukje was ook vooral geschreven vanuit mijn idee dat er wel meer te behalen valt, maar dat dit een collectieve inspanning hoort te zijn. Daar ga ik alleen niet veel in kunnen betekenen, dus kijk ik vooral wat ik wel kan betekenen in het geheel. Ik denk dat ik dat aardig goed heb kunnen invullen met een levensmissie om anderen zo bewust mogelijk te maken van hun eigen leven, mindset en de keuzes maken vanuit diepgewortelde verlangens en behoeftes om zo zingeving aan het leven te geven.
Klik om te vergroten...
Prachtig! :grin:

Ben je therapeut :wink:?

Wat maakt dat ik het anders vind? Nouja, gebrek aan logica vooral. Waarom hebben we het vermogen vooruit te denken en te reflecteren als we eigenlijk alleen in het nu willen leven?
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Gemberthee zei:
je therapeut :wink:
Klik om te vergroten...
Nee behandelaar. Maar wel veel over therapieën gelezen ook.


Gemberthee zei:
Nouja, gebrek aan logica vooral. Waarom hebben we het vermogen vooruit te denken en te reflecteren als we eigenlijk alleen in het nu willen leven?
Klik om te vergroten...
Ah, zo doelde ik er ook niet op. Meer dat veel mensen het verlangen hebben bewuster in het hier en nu te staan, maar dan veel bezig blijven met het verleden, de toekomst of alle gedachten die opkomen. Vaak niet de bewustwording om de switch te maken zich te focussen op het hier en nu. De consumptie maatschappij helpt daar ook niet aan bij.

Goede vraag, zonder dat we daar antwoord op kunnen vinden volgens mij. Wel kun je filosoferen waarom de mens dit bezit. Ik denk dat het bij een soort bewustwordingsproces icm de ruimte om daarmee bezig te zijn is. Als je moet overleven, ben je daar weer totaal niet mee bezig namelijk. En laag IQ ook een stuk minder. Die weten ook veel vaker in het hier en nu en vanuit gevoel te leven.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#11
De Zandman zei:
S

Jeeesess. Als ik deze bijlage eens goed aanschouw, zou ik het bijna op een lopen zetten....en zo hard als mijn ouwe knoken dat nog aankunnen!
Ieder het zijne, en op elk potje past wel een deksel....maar dit??! Nee dank u beleefd!
Het doet me even terug denken aan een avond in een zeer volle dancing voor 50 plussers, alwaar ik vertoefde en daar kwam ineens 150 kg op me afgestormd en zowaar, zij nam het voortouw in handen en hoezeer ik mijn best ook deed om deze dame niet te kwetsen, bleef zij me achtervolgen en liet duidelijk merken dat ze " in was voor meer"....zij was beslist niet mijn type. Hoe in vredesnaam kwam ik daar vanaf teneinde iets appetijtelijkers op te kunnen snatsen?!
Ik weet niet meer hoe ik dit gedaan heb en voor een eventuele volgende keer....hoe doe je dit.....zonder te kwetsen.
Graag hulp met zinvolle adviezen!
Klik om te vergroten...
Daar kan ik je niet bij helpen, ik ben zo onsubtiel als een aap. Ik zou vragen of ze niet een slanke vriendin heeft ofzo.

volgens mij kan je dit niet zonder kwetsen doen. Alleen direct zeggen dat je niet geïnteresseerd bent zonder gedoe met ‘signalen’
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Zandman zei:
S

Jeeesess. Als ik deze bijlage eens goed aanschouw, zou ik het bijna op een lopen zetten....en zo hard als mijn ouwe knoken dat nog aankunnen!
Ieder het zijne, en op elk potje past wel een deksel....maar dit??! Nee dank u beleefd!
Het doet me even terug denken aan een avond in een zeer volle dancing voor 50 plussers, alwaar ik vertoefde en daar kwam ineens 150 kg op me afgestormd en zowaar, zij nam het voortouw in handen en hoezeer ik mijn best ook deed om deze dame niet te kwetsen, bleef zij me achtervolgen en liet duidelijk merken dat ze " in was voor meer"....zij was beslist niet mijn type. Hoe in vredesnaam kwam ik daar vanaf teneinde iets appetijtelijkers op te kunnen snatsen?!
Ik weet niet meer hoe ik dit gedaan heb en voor een eventuele volgende keer....hoe doe je dit.....zonder te kwetsen.
Graag hulp met zinvolle adviezen!
Klik om te vergroten...
Gewoon terugrollen de zee in
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Het speelde zich af in Duitsland overigens.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Zandman zei:
Jeeesess. Als ik deze bijlage eens goed aanschouw, zou ik het bijna op een lopen zetten....en zo hard als mijn ouwe knoken dat nog aankunnen!
Ieder het zijne, en op elk potje past wel een deksel....maar dit??! Nee dank u beleefd!
Het doet me even terug denken aan een avond in een zeer volle dancing voor 50 plussers, alwaar ik vertoefde en daar kwam ineens 150 kg op me afgestormd en zowaar, zij nam het voortouw in handen en hoezeer ik mijn best ook deed om deze dame niet te kwetsen, bleef zij me achtervolgen en liet duidelijk merken dat ze " in was voor meer"....zij was beslist niet mijn type. Hoe in vredesnaam kwam ik daar vanaf teneinde iets appetijtelijkers op te kunnen snatsen?!
Ik weet niet meer hoe ik dit gedaan heb en voor een eventuele volgende keer....hoe doe je dit.....zonder te kwetsen.
Graag hulp met zinvolle adviezen!
Klik om te vergroten...
Er is een verschil tussen dik zijn en morbide obesitas. Ieder zijn smaak, ik ben zelf ook niet moeders mooiste hoeven we niet lullig om te doen, maar ik ben ten volste recht om zo iemand te weigeren, net zoals zo iemand ten volste recht is om dat bij mij te doen (wat ze niet doen want alles staat er verdomde strak bij voor mijn leeftijd al zeg ik het zelf)
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dirkjan zei:
strak bij
Klik om te vergroten...
Woordgrap? Jij adonis jij
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dirkjan zei:
Woordgrap? Verklaar u nader.
Klik om te vergroten...
Je was toch fan van een bepaalde RC stim? 4fa?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dan sta je er idd wel strak bij, ja ...
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Zandman zei:
Het speelde zich af in Duitsland overigens.
Klik om te vergroten...
Nein Nein Nein!
Och bitte dicht, nein.
Leider, helaas pindakaas
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Meinen ganzen festabend nach die kloten.....
Ik werd dat mens maar niet kwijt, dit was een domper op een verder perfect lopende overigens drugsvrije avond . Al had ik naderhand ter verwerking wel wat nodig, ja .
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#20
De Zandman zei:
Meinen ganzen festabend nach die kloten.....
Ik werd dat mens maar niet kwijt, dit was een domper op een verder perfect lopende overigens drugsvrije avond . Al had ik naderhand ter verwerking wel wat nodig, ja .
Klik om te vergroten...
Hahaha ach arme jij. Bestaat er geen me too voor wat oudere mannen? :wink:
Dikke tip voor de volgende keer: meteen zeggen dat je geen interesse hebt, met een stralende lieve charmante lach erbij. Dat laatste doet wonderen!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."