Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSatanisme

Satanisme

36 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
g
gebruiker292744Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Als ik trip is satan is het laatste waar ik aan wil denken. Can't relate.
S
SabotageLid
01-01-2024, 00:00
#2
Amisulpride zei:
Als ik tripmiddelen gebruik dan lijkt alles een evil tintje te hebben. Wat sommigen zouden zien als een bad trip is voor mij een zeer spirituele ervaring. Hierdoor wil ik mij meer verdiepen in satanisme (niet de conspiracy theorie stuff maar echt de spiritualiteit ervan) heeft iemand hier ervaring of meer info over wat een goed begin van mijn onderzoek kan zijn? Van wat ik ervaar is het niet een tegenstelling tegen 'goed' en dus dat het volgen van satanisme je zwart wit 'slecht' maakt maar meer rekening houd met je instinctief slechtere menselijke aspecten en hoe je daarnee navigeert. Gebruik je het dan voor 'goed' of 'slecht' is aan jou
Klik om te vergroten...
Hoi wat wil je ervan weten dan ? Deze fascinatie heb je over gehouden aan het trippen ? Hier meer info : https://luciferianismenederland.wordpress.com/luciferianisme-in-nederland/
2
2eazyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jouw trip report ga ik vooralsnog niet lezen, heb geen behoefte om meer helse beelden in me laten opnemen. Mijn laatste bad trip was 4.5 maand geleden, sindsdien ook niet weer gebruikt. De trip even heel kort samengevat moest ik kiezen tussen de wereld laten lijden of mezelf op te offeren en vrijwillig helse pijn gaan ervaren, in ieder geval voor een hele lange tijd. Entiteiten legden me dit voor en op dat moment dacht ik dat ik die keuze hoe dan ook moest maken(uiteindelijk niet gedaan). Nu begin ik toch te geloven dat het geen externe entiteiten waren, maar stemmen in mijn onderbewustzijn die tot leven kwamen. Sindsdien ben ik meer bang en bewust geworden voor de dood, maar merk in de laatste weken dat die angst weer langzaam afneemt.

Die staat van 'niets' zijn is enorm lastig om te bereiken. Met truffels kan ik het bereiken, maar op het moment dat je realiseert dat je het bereikt hebt is de ego gelijk teruggekeerd.
A
AmisulprideLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als ik tripmiddelen gebruik dan lijkt alles een evil tintje te hebben. Wat sommigen zouden zien als een bad trip is voor mij een zeer spirituele ervaring. Hierdoor wil ik mij meer verdiepen in satanisme (niet de conspiracy theorie stuff maar echt de spiritualiteit ervan) heeft iemand hier ervaring of meer info over wat een goed begin van mijn onderzoek kan zijn? Van wat ik ervaar is het niet een tegenstelling tegen 'goed' en dus dat het volgen van satanisme je zwart wit 'slecht' maakt maar meer rekening houd met je instinctief slechtere menselijke aspecten en hoe je daarnee navigeert. Gebruik je het dan voor 'goed' of 'slecht' is aan jou
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Amisulpride zei:
Als ik tripmiddelen gebruik dan lijkt alles een evil tintje te hebben. Wat sommigen zouden zien als een bad trip is voor mij een zeer spirituele ervaring. Hierdoor wil ik mij meer verdiepen in satanisme (niet de conspiracy theorie stuff maar echt de spiritualiteit ervan) heeft iemand hier ervaring of meer info over wat een goed begin van mijn onderzoek kan zijn? Van wat ik ervaar is het niet een tegenstelling tegen 'goed' en dus dat het volgen van satanisme je zwart wit 'slecht' maakt maar meer rekening houd met je instinctief slechtere menselijke aspecten en hoe je daarnee navigeert. Gebruik je het dan voor 'goed' of 'slecht' is aan jou
Klik om te vergroten...
Toen ik een tijd veel teveel tripte (op psilocybine voornamelijk) werden mijn trips op een gegeven moment zeer demonisch. Gezichten werden vaak duivels, donker werd echt 'duister' en dan het gevoel alsof er overal kwaadaardige ogen naar me keken, temperatuur die in een keer keldert, ranzige smaak in de mond, gevoel omringt te zijn door een oer kwaad. En dat waren nog niet eens de echte 'bad trips'.

Ik begrijp de allure niet zo. Aan de ene kant is het wel fascinerend maar nee, liever niet...

Zou er ook erg mee oppassen als ik jou was. Ik denk dat je jezelf voor de gek houdt als je denkt dat je het allemaal wel onder controle houdt als je je veel met het occulte bezighoudt. Dit zijn zeer manipulatieve energieën.
2
2eazyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Toen ik een tijd veel teveel tripte (op psilocybine voornamelijk) werden mijn trips op een gegeven moment zeer demonisch. Gezichten werden vaak duivels, donker werd echt 'duister' en dan het gevoel alsof er overal kwaadaardige ogen naar me keken, temperatuur die in een keer keldert, ranzige smaak in de mond, gevoel omringt te zijn door een oer kwaad. En dat waren nog niet eens de echte 'bad trips'.

Ik begrijp de allure niet zo. Aan de ene kant is het wel fascinerend maar nee, liever niet...

Zou er ook erg mee oppassen als ik jou was. Ik denk dat je jezelf voor de gek houdt als je denkt dat je het allemaal wel onder controle houdt als je je veel met het occulte bezighoudt. Dit zijn zeer manipulatieve energieën.
Klik om te vergroten...
Hoe ga jij met deze ervaringen om? Ik heb ook 2 keer een bad trip gehad en heb wel moeite om er goed mee om te gaan. De ervaring zelf laat je doen geloven dat alles ' echt' is wat je meemaakt en dan ga je aan de meest bizarre dingen denken. Ben denk ik enigszins bang dat deze kwade krachten iets met mij gaan of willen doen na mijn dood. Überhaupt de mogelijke bestaan van kwaad alleen al vind ik moeilijk te verkroppen. Bij mensen die vreselijke dingen doen zou je nog kunnen stellen dat ze het doen vanuit een soort onbewustheid( zoals Tolle Eckhart het uitlegt). Maar weet niet hoe het zit met andere entiteiten, mochten die daadwerkelijk bestaan dan.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
2eazy zei:
Hoe ga jij met deze ervaringen om? Ik heb ook 2 keer een bad trip gehad en heb wel moeite om er goed mee om te gaan. De ervaring zelf laat je doen geloven dat alles ' echt' is wat je meemaakt en dan ga je aan de meest bizarre dingen denken. Ben denk ik enigszins bang dat deze kwade krachten iets met mij gaan of willen doen na mijn dood. Überhaupt de mogelijke bestaan van kwaad alleen al vind ik moeilijk te verkroppen. Bij mensen die vreselijke dingen doen zou je nog kunnen stellen dat ze het doen vanuit een soort onbewustheid( zoals Tolle Eckhart het uitlegt). Maar weet niet hoe het zit met andere entiteiten, mochten die daadwerkelijk bestaan dan.
Klik om te vergroten...
Een beetje een complex en ook vaag verhaal misschien...

Ten eerste ben ik al jaren bezig met spiritualiteit. In de zin van meditatie/mindfulness (niet in de zin van geesten oproepen). Elke keer wanneer ik duistere tripervaringen had, paste ik tijdens of erna meditatie toe om dat te verwerken. Maar er was 1 ervaring in het bijzonder waar ik gruwelijk verkeerd ging. Mocht je interesse hebben, dit is het report hiervan:

ALD-52 trip report - Hello Darkness My Old Friend

Zoals je ook in het report kunt lezen, besefte ik me op een gegeven moment tijdens de trip dat mijn ware aard 'niets' is. Ik was in mijn beleving tijdens die trip tot het diepste van de hel afgedaald, maar vervolgens het inzicht dat ik in essentie 'niets' (of: een puur bewustzijn) ben, zorgde ervoor dat de angst ook geen fundering meer had om op te kunnen staan. In de jaren voor deze 'bad trip' had ik middels meditatie en psychedelische ervaringen al verscheidene keren kennis gemaakt met die afwezigheid van een 'zelf', maar nu te midden van dat ongelofelijke kwaad dat ik voelde, was het overduidelijk dat dat alles mij helemaal niets kon doen. Niet omdat ik zo sterk ben, maar omdat ik niets ben. Het probleem was dat mijn 'zelf', mijn ego daarna terugkwam en daarmee ook de angst. Steeds kwamen er weer vlagen van die verschrikkelijke wanhoop terug en steeds moest ik mij opnieuw beseffen dat ik 'niets' was en dat ik alleen zo veilig was daarvoor. Tot een halfjaar na die trip is die angst wel gebleven (wanneer ik niet goed verankerd was in dat 'niets' zijn). Ik kon toen ook niet meer wiet roken, want dan kwam datzelfde gevoel van terugzakken in die hel weer (in veel lichtere mate) terug. Hoewel ik nu wel een stuk meer op mijn hoede ben voor trippen, kan ik wel zeggen dat ik eroverheen ben gekomen. Zonder spiritualiteit was me dat denk ik niet gelukt.

Hoe lang geleden zijn jouw bad trips eigenlijk?

En trouwens, Eckhart Tolle heeft het ook vaak over die essentie van ons, dat 'niets'. Of misschien beter gezegd: 'niet iets'.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
2eazy zei:
Jouw trip report ga ik vooralsnog niet lezen, heb geen behoefte om meer helse beelden in me laten opnemen.
Klik om te vergroten...
Begrijpelijk. Goed idee om het niet te doen dan.

2eazy zei:
Mijn laatste bad trip was 4.5 maand geleden, sindsdien ook niet weer gebruikt. De trip even heel kort samengevat moest ik kiezen tussen de wereld laten lijden of mezelf op te offeren en vrijwillig helse pijn gaan ervaren, in ieder geval voor een hele lange tijd. Entiteiten legden me dit voor en op dat moment dacht ik dat ik die keuze hoe dan ook moest maken(uiteindelijk niet gedaan). Nu begin ik toch te geloven dat het geen externe entiteiten waren, maar stemmen in mijn onderbewustzijn die tot leven kwamen. Sindsdien ben ik meer bang en bewust geworden voor de dood, maar merk in de laatste weken dat die angst weer langzaam afneemt.
Klik om te vergroten...
Dat denk ik dus ook, dat het onderdeel is van het onderbewuste. Misschien niet per se van het individuele onderbewuste echter, maar van het collectieve.

2eazy zei:
Die staat van 'niets' zijn is enorm lastig om te bereiken. Met truffels kan ik het bereiken, maar op het moment dat je realiseert dat je het bereikt hebt is de ego gelijk teruggekeerd.
Klik om te vergroten...
Dat komt me wel bekend voor, al denk ik ook dat je de ego-loze staat niet teveel op een voetstuk moet plaatsen als een bijna onbereikbare mystieke staat van zijn. Op het moment dat je je bewust bent van je eigen bewustzijn en niet achter je gedachten aanholt, dan ben je er eigenlijk al. Het is dan ook iets dat we niet hoeven te bewerkstelligen of bereiken. Het is hier altijd alreeds aanwezig. Het is meer een kwestie van realisatie dat het al aanwezig is. En aangezien gedachten erin verschijnen en verdwijnen, is het in staat om elk (negatief) gedachtepatroon te doorbreken.
P
Pace LeyLid
01-01-2024, 00:00
#9
2eazy zei:
De trip even heel kort samengevat moest ik kiezen tussen de wereld laten lijden of mezelf op te offeren en vrijwillig helse pijn gaan ervaren, in ieder geval voor een hele lange tijd. Entiteiten legden me dit voor en op dat moment dacht ik dat ik die keuze hoe dan ook moest maken(uiteindelijk niet gedaan).
Klik om te vergroten...

Dat lijkt wel een beetje het verhaal van Jezus, alleen weten we allemaal dat hij wel kon kiezen en wat daarvan terecht is gekomen :sweatsmile:


Ik zou er ook mee oppassen hoor. Misschien heb je het reuze naar je zin met je nieuwe satanistische hobby, maar de kans zit er dik in dat je omgeving dat (terecht?) classificeert als heel raar gedrag en dat dat op langer termijn niet lekker voor je uitpakt. Zou me niet verbazen in ieder geval.
S
SabotageLid
01-01-2024, 00:00
#10
LSD gebruik kan in vele settings :
spiritueel , tijdens de sex ,bij bepaalde mentale klachten ect...

Voor het trippen is van belang ;
stemming, omgeving, (voel je ,je veilig genoeg) en of je vatbaar bent voor psychoses .

Zelf ooit in een onprettige omgeving, een pinguin zegel gebruikt.

Met ex vriendin bij mijn schoonmoeder.

Was enkel bezig normaal over te komen.

Bang dat me schoonmoeder iets door zou hebben.

Ik was vrij jong niet verder over na gedacht .

Domme actie bij je schoonmoeder trippen ha ha ha .

Eenmaal aan het trippen , angstig gevoel.

Naar buiten gevlucht en ik ging fout.

Naar de eerste hulp , dosis kalmerende middelen gehad .
Baal zo erg van dit voorval.

Lijkt me onwijs tof een mooie trip te ervaren
Wel een mooie ervaring gehad met ketamin
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Satanisme is niet wat mensen denken
S
SabotageLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Apotheker zei:
Satanisme is niet wat mensen denken
Klik om te vergroten...
wat dan
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Sabotage zei:
wat dan
Klik om te vergroten...
De modern satanistische filisofie is gebaseerd op verzet tegen de 'morele hypocrisie' van de gevestigde religies.

Als satanist ben je atheïst en geloof je niet in god of satan.
S
SabotageLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Apotheker zei:
De modern satanistische filisofie is gebaseerd op verzet tegen de 'morele hypocrisie' van de gevestigde religies.

Als satanist ben je atheïst en geloof je niet in god of satan.
Klik om te vergroten...
Ik ben geen satanist . Maar heb me wel hier in verdiept . Vind het ocultte rete interessant.
Hoop dat je er wijs van kan worden , onder invloed is mijn post wat warrig .
dat klopt , is een van de stromingen. maar je hebt satanisme in Duitsland best een giga groep. . Die ook echt geloven in een fysieke satan. Vaak word dit gekoppeld aan demonology ,magie occultisme . In Nederland heb je bijv de Luciferians en stroming die echt in satan gelooft . en hem als God ziet. Vergis je hier niet er zijn er genoeg die dit praktiseren .
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
De Apotheker zei:
De modern satanistische filisofie is gebaseerd op verzet tegen de 'morele hypocrisie' van de gevestigde religies.

Als satanist ben je atheïst en geloof je niet in god of satan.
Klik om te vergroten...
Ik begrijp dan niet waarom je voor je geloof/filosofie die naam zou kiezen. Als het helemaal niet over satan gaat, kies dan wat anders. Nu moeten ze tot in den treure uitleggen dat ze satan niet aanbidden. Wat een gedoe.

Als je als satanist atheïst bent, noem jezelf dan gewoon atheïst... :confused: Denk ik dan...
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
Ik begrijp dan niet waarom je voor je geloof/filosofie die naam zou kiezen. Als het helemaal niet over satan gaat, kies dan wat anders. Nu moeten ze tot in den treure uitleggen dat ze satan niet aanbidden. Wat een gedoe.

Als je als satanist atheïst bent, noem jezelf dan gewoon atheïst... :confused: Denk ik dan...
Klik om te vergroten...

Heb je je Anton la Vey wel eens in een standaard kantoorkloffie in pogen beelden? En heb je enig idee hoeveel chicks hij
in die setting zou weten scoren? Nou dan. Satanist is dus een volslagen rationele keuze.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Kwatzakottel zei:
Heb je je Anton la Vey wel eens in een standaard kantoorkloffie in pogen beelden? En heb je enig idee hoeveel chicks hij
in die setting zou weten scoren? Nou dan. Satanist is dus een volslagen rationele keuze.
Klik om te vergroten...
Zo te zien was hij juist heel erg bezig met satan...

Ik heb het over die groepen die zeggen dat satanisme helemaal niks met de duivel te maken heeft. Die lui die eigenlijk in principe gewoon atheïsten zijn. Waarom dan toch die naam satanisme?

Is gewoon nieuwsgierigheid hoor. Ik wil het graag begrijpen.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Apotheker zei:
De modern satanistische filisofie is gebaseerd op verzet tegen de 'morele hypocrisie' van de gevestigde religies.

Als satanist ben je atheïst en geloof je niet in god of satan.
Klik om te vergroten...
Als satanist ben je atheïst? Dat klopt niet..

Objectivisme is atheïstisch van aard en verstoot het idee van een god totaal, terwijl de moderne satanist zichzelf juist als godheid ziet.
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
Zo te zien was hij juist heel erg bezig met satan...

Ik heb het over die groepen die zeggen dat satanisme helemaal niks met de duivel te maken heeft. Die lui die eigenlijk in principe gewoon atheïsten zijn. Waarom dan toch die naam satanisme?

Is gewoon nieuwsgierigheid hoor. Ik wil het graag begrijpen.
Klik om te vergroten...

Satanisme heeft niets met satan te maken, het zit toevallig in de naam, maar dat dat verder iets te betekenen heeft beeld je je maar in, Mindless.
Het is gewoon atheïsme, maar dan met een cape. Snap je het nu?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Kwatzakottel zei:
Satanisme heeft niets met satan te maken, het zit toevallig in de naam, maar dat dat verder iets te betekenen heeft beeld je je maar in, Mindless.
Het is gewoon atheïsme, maar dan met een cape. Snap je het nu?
Klik om te vergroten...
Ja, daarom vroeg ik me dus af: waarom dan tóch die naam? Duh!

"Het zit toevallig in de naam" Oh, oké dat verklaart alles :laughing:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."