Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSatanisme

Satanisme

36 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Kwatzakottel zei:
Satanisme heeft niets met satan te maken, het zit toevallig in de naam, maar dat dat verder iets te betekenen heeft beeld je je maar in, Mindless.
Het is gewoon atheïsme, maar dan met een cape. Snap je het nu?
Klik om te vergroten...
Ja, daarom vroeg ik me dus af: waarom dan tóch die naam? Duh!

"Het zit toevallig in de naam" Oh, oké dat verklaart alles :laughing:
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Satanisme is de verering van Satan of de duivel, die in de joods-christelijke traditie geldt als de belichaming van het kwaad en als de antithese van God.

“Modern Satanisme” is zelfverering met rituelen.

het modern satanisme is uit de lucht gevallen en gewoon een subgroep van de oud satanische gedachten.

Atheïsme benoemen als satanisme kan niet want die twee staan lijnrecht tegenover elkaar.

je kan een duivels ritueel niet betrekken bij atheïsme voor zelfverering.

de moderne “satanist” spreekt zichzelf en hun cult met alles tegen
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#3
De Apotheker zei:
De modern satanistische filisofie is gebaseerd op verzet tegen de 'morele hypocrisie' van de gevestigde religies.

Als satanist ben je atheïst en geloof je niet in god of satan.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat je je verward met Luciferianisme.
Kwatzakottel zei:
Satanisme heeft niets met satan te maken, het zit toevallig in de naam, maar dat dat verder iets te betekenen heeft beeld je je maar in, Mindless.
Het is gewoon atheïsme, maar dan met een cape. Snap je het nu?
Klik om te vergroten...
Ik denk jij ook Lees hier:
nl.wikipedia.org

Satanisme - Wikipedia

nl.wikipedia.org nl.wikipedia.org
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Blyatman zei:
de moderne “satanist” spreekt zichzelf en hun cult met alles tegen
Klik om te vergroten...
Op zich dan wel weer typisch, want is dat ook niet typisch satan: misleiding, het tegenovergestelde doen, omgekeerde symboliek, etc.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Op zich dan wel weer typisch, want is dat ook niet typisch satan: misleiding, het tegenovergestelde doen, omgekeerde symboliek, etc.
Klik om te vergroten...
Vind ook persoonlijk zelf dat het “moderne satanisme” die titel niet behoort te dragen.
Het heeft niks met satanisme te maken, noch met atheïsme gezien het moderne satanisme te maken heeft met zelf vereerde rituele afgenomen van de ouderwetse heksen cult groepen. Het moderne satanisme is gewoon een zooi bij elkaar geraapt iets wat zich in alles tegenspreekt.

sorry maar ik moet lachen bij het idee dat een modern satanist zichzelf atheïst noemt maar wel rituelen uitvoert met een mindset tot hogere machten.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Blyatman zei:
Vind ook persoonlijk zelf dat het “moderne satanisme” die titel niet behoort te dragen.
Het heeft niks met satanisme te maken, noch met atheïsme gezien het moderne satanisme te maken heeft met zelf vereerde rituele afgenomen van de ouderwetse heksen cult groepen. Het moderne satanisme is gewoon een zooi bij elkaar geraapt iets wat zich in alles tegenspreekt.

sorry maar ik moet lachen bij het idee dat een modern satanist zichzelf atheïst noemt maar wel rituelen uitvoert met een mindset tot hogere machten.
Klik om te vergroten...
Door sommigen wordt het ego als de duivel gezien, in die zin is zelfverering ook verering van de duivel. :sweatsmile:

Maar inderdaad ik vind het maar raar. Waarom het jezelf als groep zo moeilijk maken en daarnaast iedereen verwarren. Natuurlijk gaan mensen denken dat je satan vereert, als je 'satanisme' aanhangt...

Als ik een nieuwe religie bedenk en die, ik zeg maar wat, Marks Ruttisme ( :laughing: ) noem, dan sta ik er vervolgens toch ook niet van te kijken als mensen denken dat het iets met Mark Rutte te maken heeft... (nee joh, hoe kom je erbij joh, heeft niks met Mark Rutte te maken joh)
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Satanismewat..
dichtste wat ik erbij kom is een lucifertje aansteken na kaki smiley_wc.gif

okay, my two cents.. khoud al op 😅
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Door sommigen wordt het ego als de duivel gezien, in die zin is zelfverering ook verering van de duivel. :sweatsmile:

Maar inderdaad ik vind het maar raar. Waarom het jezelf als groep zo moeilijk maken en daarnaast iedereen verwarren. Natuurlijk gaan mensen denken dat je satan vereert, als je 'satanisme' aanhangt...

Als ik een nieuwe religie bedenk en die, ik zeg maar wat, Marks Ruttisme ( :laughing: ) noem, dan sta ik er vervolgens toch ook niet van te kijken als mensen denken dat het iets met Mark Rutte te maken heeft... (nee joh, hoe kom je erbij joh, heeft niks met Mark Rutte te maken joh)
Klik om te vergroten...

een betere naam tot modern satanisme is cultus sui, letterlijk zelf verering. Klinkt beter dan modern satanisme en staat letterlijk tot zelf ontplooiing 😆 (waar modern satanisme voor staat)
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#9
Blyatman zei:
een betere naam tot modern satanisme is cultus sui, letterlijk zelf verering. Klinkt beter dan modern satanisme en staat letterlijk tot zelf ontplooiing 😆 (waar modern satanisme voor staat)
Klik om te vergroten...

Nee, atheïsme met een cape is gewoon een veel betere beschrijving.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Kwatzakottel zei:
Nee, atheïsme met een cape is gewoon een veel betere beschrijving.
Klik om te vergroten...
Nee, want het heeft niks met atheïsme te maken. Ze prijzen zelfverering richting ‘iets’ niet alleen hun zelf. Maar naar een hogere kracht/macht iets wat hen verreiking zal geven. Atheïsme verschilt van agnosticisme, het laatste is niet weten of goden bestaan. Atheïsme is in niks geloven, jezelf niet eens afvragen of er iets bestaat. Atheïsme is afwezigheid van èèn of meerdere goden. Dus hoe wilt een moderne satanist zichzelf een satanist noemen zonder satanist te zijn omdat die de neiging maakt naar atheïsme.

je kan geen -geen atheïst zijn als satanist.
waarom zou je als geen gelovige van überhaupt het bestaan van een god, duivel, energie vorm/entiteit jezelf de stempel duivelsaanbidder geven? 🙃
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Blyatman zei:
Als satanist ben je atheïst? Dat klopt niet..

Objectivisme is atheïstisch van aard en verstoot het idee van een god totaal, terwijl de moderne satanist zichzelf juist als godheid ziet.
Klik om te vergroten...
Modern satanisme is echt wel zonder goddelijkheid en is gewoon atheïstisch hoor....
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Natozlato zei:
Er zit een satanistische kerk op de Wallen in Amsterdam en ik heb gehoord dat ze er bloed drinken.

Satanisme in de Kerk Van Satan
Klik om te vergroten...

Die site:

Als de naam U afschrikt zit U nog teveel vast in een ander geloof.
Klik om te vergroten...

Aah oké, duidelijk :laughing:
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Apotheker zei:
Modern satanisme is echt wel zonder goddelijkheid en is gewoon atheïstisch hoor....
Klik om te vergroten...
Als het atheïstisch is, dan mag het niet en kan het theoretisch en praktisch de naam satanisme dragen.
Zit 0.0 logica in het modern satanisme te noemen maar je werkt zonder goddelijkheid. 🤣
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik ga denk ik maar een club oprichten die de orthodoxe ridders heet, maar het heeft niks met orthodoxe te maken maar met zelf vererende ridders.

See.. the logic. 🙂
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Blyatman zei:
Als het atheïstisch is, dan mag het niet en kan het theoretisch en praktisch de naam satanisme dragen.
Zit 0.0 logica in het modern satanisme te noemen maar je werkt zonder goddelijkheid. 🤣
Klik om te vergroten...
Dat is exact de reden dat het zo heet... Het is spottend bedoeld. Anti christelijk anti goddelijkheid. Het triggert. Ze doen alsof ze "satan" aanbidden want dat zou dan vanuit vrijheid van geloof ook mogen.
2
2eazyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Pace Ley zei:
Dat lijkt wel een beetje het verhaal van Jezus, alleen weten we allemaal dat hij wel kon kiezen en wat daarvan terecht is gekomen :sweatsmile:


Ik zou er ook mee oppassen hoor. Misschien heb je het reuze naar je zin met je nieuwe satanistische hobby, maar de kans zit er dik in dat je omgeving dat (terecht?) classificeert als heel raar gedrag en dat dat op langer termijn niet lekker voor je uitpakt. Zou me niet verbazen in ieder geval
Klik om te vergroten...
Ik dacht dus ook ff dat ik de nieuwe messiah was. Doodeng allemaal. Ik weet ook dat het enorm raar gedrag is. Echter heb ik er wel van geleerd.
K
KotaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Amisulpride zei:
Als ik tripmiddelen gebruik dan lijkt alles een evil tintje te hebben. Wat sommigen zouden zien als een bad trip is voor mij een zeer spirituele ervaring. Hierdoor wil ik mij meer verdiepen in satanisme (niet de conspiracy theorie stuff maar echt de spiritualiteit ervan) heeft iemand hier ervaring of meer info over wat een goed begin van mijn onderzoek kan zijn? Van wat ik ervaar is het niet een tegenstelling tegen 'goed' en dus dat het volgen van satanisme je zwart wit 'slecht' maakt maar meer rekening houd met je instinctief slechtere menselijke aspecten en hoe je daarnee navigeert. Gebruik je het dan voor 'goed' of 'slecht' is aan jou
Klik om te vergroten...
Satanisme betekent niet geloven in satan. Satanisme is geloven in jezelf en jezelf vereren. Shadow work is een term dat je maar eens moet opzoeken of de zwarte maan, dat is dan astrologie. Slecht en goed bestaat niet dat is maar een concept van de mens. Wel bestaat positief en negatief, yin en yang, dag en nacht. Het een kan niet zonder het ander bestaan. Er zijn goden en godinnen die donkerder zijn en waar je denk ik veel aan zou hebben. Als je een vrouw bent is lilith een geweldige godin om je in te verdiepen. Of demonen (demoon betekent mindere-god in het latijn ze zijn niet wat ons werd geleerd dat ze zijn) zijn ook uitstekend om mee te werken als je de donkere kant van jezelf wilt leren kennen. Hoop je er iets aan gaat hebben en veel succes!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."