#1
Er zit een satanistische kerk op de Wallen in Amsterdam en ik heb gehoord dat ze er bloed drinken.
een betere naam tot modern satanisme is cultus sui, letterlijk zelf verering. Klinkt beter dan modern satanisme en staat letterlijk tot zelf ontplooiing 😆 (waar modern satanisme voor staat)
Nee, want het heeft niks met atheïsme te maken. Ze prijzen zelfverering richting ‘iets’ niet alleen hun zelf. Maar naar een hogere kracht/macht iets wat hen verreiking zal geven. Atheïsme verschilt van agnosticisme, het laatste is niet weten of goden bestaan. Atheïsme is in niks geloven, jezelf niet eens afvragen of er iets bestaat. Atheïsme is afwezigheid van èèn of meerdere goden. Dus hoe wilt een moderne satanist zichzelf een satanist noemen zonder satanist te zijn omdat die de neiging maakt naar atheïsme.Nee, atheïsme met een cape is gewoon een veel betere beschrijving.
Modern satanisme is echt wel zonder goddelijkheid en is gewoon atheïstisch hoor....Als satanist ben je atheïst? Dat klopt niet..
Objectivisme is atheïstisch van aard en verstoot het idee van een god totaal, terwijl de moderne satanist zichzelf juist als godheid ziet.
Er zit een satanistische kerk op de Wallen in Amsterdam en ik heb gehoord dat ze er bloed drinken.
Als de naam U afschrikt zit U nog teveel vast in een ander geloof.
Als het atheïstisch is, dan mag het niet en kan het theoretisch en praktisch de naam satanisme dragen.Modern satanisme is echt wel zonder goddelijkheid en is gewoon atheïstisch hoor....
Dat is exact de reden dat het zo heet... Het is spottend bedoeld. Anti christelijk anti goddelijkheid. Het triggert. Ze doen alsof ze "satan" aanbidden want dat zou dan vanuit vrijheid van geloof ook mogen.Als het atheïstisch is, dan mag het niet en kan het theoretisch en praktisch de naam satanisme dragen.
Zit 0.0 logica in het modern satanisme te noemen maar je werkt zonder goddelijkheid. 🤣
Ik dacht dus ook ff dat ik de nieuwe messiah was. Doodeng allemaal. Ik weet ook dat het enorm raar gedrag is. Echter heb ik er wel van geleerd.Dat lijkt wel een beetje het verhaal van Jezus, alleen weten we allemaal dat hij wel kon kiezen en wat daarvan terecht is gekomen
Ik zou er ook mee oppassen hoor. Misschien heb je het reuze naar je zin met je nieuwe satanistische hobby, maar de kans zit er dik in dat je omgeving dat (terecht?) classificeert als heel raar gedrag en dat dat op langer termijn niet lekker voor je uitpakt. Zou me niet verbazen in ieder geval
Satanisme betekent niet geloven in satan. Satanisme is geloven in jezelf en jezelf vereren. Shadow work is een term dat je maar eens moet opzoeken of de zwarte maan, dat is dan astrologie. Slecht en goed bestaat niet dat is maar een concept van de mens. Wel bestaat positief en negatief, yin en yang, dag en nacht. Het een kan niet zonder het ander bestaan. Er zijn goden en godinnen die donkerder zijn en waar je denk ik veel aan zou hebben. Als je een vrouw bent is lilith een geweldige godin om je in te verdiepen. Of demonen (demoon betekent mindere-god in het latijn ze zijn niet wat ons werd geleerd dat ze zijn) zijn ook uitstekend om mee te werken als je de donkere kant van jezelf wilt leren kennen. Hoop je er iets aan gaat hebben en veel succes!Als ik tripmiddelen gebruik dan lijkt alles een evil tintje te hebben. Wat sommigen zouden zien als een bad trip is voor mij een zeer spirituele ervaring. Hierdoor wil ik mij meer verdiepen in satanisme (niet de conspiracy theorie stuff maar echt de spiritualiteit ervan) heeft iemand hier ervaring of meer info over wat een goed begin van mijn onderzoek kan zijn? Van wat ik ervaar is het niet een tegenstelling tegen 'goed' en dus dat het volgen van satanisme je zwart wit 'slecht' maakt maar meer rekening houd met je instinctief slechtere menselijke aspecten en hoe je daarnee navigeert. Gebruik je het dan voor 'goed' of 'slecht' is aan jou
Begrijpelijk. Goed idee om het niet te doen dan.Jouw trip report ga ik vooralsnog niet lezen, heb geen behoefte om meer helse beelden in me laten opnemen.
Dat denk ik dus ook, dat het onderdeel is van het onderbewuste. Misschien niet per se van het individuele onderbewuste echter, maar van het collectieve.Mijn laatste bad trip was 4.5 maand geleden, sindsdien ook niet weer gebruikt. De trip even heel kort samengevat moest ik kiezen tussen de wereld laten lijden of mezelf op te offeren en vrijwillig helse pijn gaan ervaren, in ieder geval voor een hele lange tijd. Entiteiten legden me dit voor en op dat moment dacht ik dat ik die keuze hoe dan ook moest maken(uiteindelijk niet gedaan). Nu begin ik toch te geloven dat het geen externe entiteiten waren, maar stemmen in mijn onderbewustzijn die tot leven kwamen. Sindsdien ben ik meer bang en bewust geworden voor de dood, maar merk in de laatste weken dat die angst weer langzaam afneemt.
Dat komt me wel bekend voor, al denk ik ook dat je de ego-loze staat niet teveel op een voetstuk moet plaatsen als een bijna onbereikbare mystieke staat van zijn. Op het moment dat je je bewust bent van je eigen bewustzijn en niet achter je gedachten aanholt, dan ben je er eigenlijk al. Het is dan ook iets dat we niet hoeven te bewerkstelligen of bereiken. Het is hier altijd alreeds aanwezig. Het is meer een kwestie van realisatie dat het al aanwezig is. En aangezien gedachten erin verschijnen en verdwijnen, is het in staat om elk (negatief) gedachtepatroon te doorbreken.Die staat van 'niets' zijn is enorm lastig om te bereiken. Met truffels kan ik het bereiken, maar op het moment dat je realiseert dat je het bereikt hebt is de ego gelijk teruggekeerd.
De trip even heel kort samengevat moest ik kiezen tussen de wereld laten lijden of mezelf op te offeren en vrijwillig helse pijn gaan ervaren, in ieder geval voor een hele lange tijd. Entiteiten legden me dit voor en op dat moment dacht ik dat ik die keuze hoe dan ook moest maken(uiteindelijk niet gedaan).
wat danSatanisme is niet wat mensen denken
De modern satanistische filisofie is gebaseerd op verzet tegen de 'morele hypocrisie' van de gevestigde religies.wat dan
Ik ben geen satanist . Maar heb me wel hier in verdiept . Vind het ocultte rete interessant.De modern satanistische filisofie is gebaseerd op verzet tegen de 'morele hypocrisie' van de gevestigde religies.
Als satanist ben je atheïst en geloof je niet in god of satan.
Ik begrijp dan niet waarom je voor je geloof/filosofie die naam zou kiezen. Als het helemaal niet over satan gaat, kies dan wat anders. Nu moeten ze tot in den treure uitleggen dat ze satan niet aanbidden. Wat een gedoe.De modern satanistische filisofie is gebaseerd op verzet tegen de 'morele hypocrisie' van de gevestigde religies.
Als satanist ben je atheïst en geloof je niet in god of satan.
Ik begrijp dan niet waarom je voor je geloof/filosofie die naam zou kiezen. Als het helemaal niet over satan gaat, kies dan wat anders. Nu moeten ze tot in den treure uitleggen dat ze satan niet aanbidden. Wat een gedoe.
Als je als satanist atheïst bent, noem jezelf dan gewoon atheïst...Denk ik dan...
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."