Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSatanisme

Satanisme

36 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Er zit een satanistische kerk op de Wallen in Amsterdam en ik heb gehoord dat ze er bloed drinken.

Satanisme in de Kerk Van Satan
g
gebruiker292744Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Als ik trip is satan is het laatste waar ik aan wil denken. Can't relate.
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#3
Blyatman zei:
een betere naam tot modern satanisme is cultus sui, letterlijk zelf verering. Klinkt beter dan modern satanisme en staat letterlijk tot zelf ontplooiing 😆 (waar modern satanisme voor staat)
Klik om te vergroten...

Nee, atheïsme met een cape is gewoon een veel betere beschrijving.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kwatzakottel zei:
Nee, atheïsme met een cape is gewoon een veel betere beschrijving.
Klik om te vergroten...
Nee, want het heeft niks met atheïsme te maken. Ze prijzen zelfverering richting ‘iets’ niet alleen hun zelf. Maar naar een hogere kracht/macht iets wat hen verreiking zal geven. Atheïsme verschilt van agnosticisme, het laatste is niet weten of goden bestaan. Atheïsme is in niks geloven, jezelf niet eens afvragen of er iets bestaat. Atheïsme is afwezigheid van èèn of meerdere goden. Dus hoe wilt een moderne satanist zichzelf een satanist noemen zonder satanist te zijn omdat die de neiging maakt naar atheïsme.

je kan geen -geen atheïst zijn als satanist.
waarom zou je als geen gelovige van überhaupt het bestaan van een god, duivel, energie vorm/entiteit jezelf de stempel duivelsaanbidder geven? 🙃
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Blyatman zei:
Als satanist ben je atheïst? Dat klopt niet..

Objectivisme is atheïstisch van aard en verstoot het idee van een god totaal, terwijl de moderne satanist zichzelf juist als godheid ziet.
Klik om te vergroten...
Modern satanisme is echt wel zonder goddelijkheid en is gewoon atheïstisch hoor....
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Natozlato zei:
Er zit een satanistische kerk op de Wallen in Amsterdam en ik heb gehoord dat ze er bloed drinken.

Satanisme in de Kerk Van Satan
Klik om te vergroten...

Die site:

Als de naam U afschrikt zit U nog teveel vast in een ander geloof.
Klik om te vergroten...

Aah oké, duidelijk :laughing:
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Apotheker zei:
Modern satanisme is echt wel zonder goddelijkheid en is gewoon atheïstisch hoor....
Klik om te vergroten...
Als het atheïstisch is, dan mag het niet en kan het theoretisch en praktisch de naam satanisme dragen.
Zit 0.0 logica in het modern satanisme te noemen maar je werkt zonder goddelijkheid. 🤣
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik ga denk ik maar een club oprichten die de orthodoxe ridders heet, maar het heeft niks met orthodoxe te maken maar met zelf vererende ridders.

See.. the logic. 🙂
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Blyatman zei:
Als het atheïstisch is, dan mag het niet en kan het theoretisch en praktisch de naam satanisme dragen.
Zit 0.0 logica in het modern satanisme te noemen maar je werkt zonder goddelijkheid. 🤣
Klik om te vergroten...
Dat is exact de reden dat het zo heet... Het is spottend bedoeld. Anti christelijk anti goddelijkheid. Het triggert. Ze doen alsof ze "satan" aanbidden want dat zou dan vanuit vrijheid van geloof ook mogen.
2
2eazyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Pace Ley zei:
Dat lijkt wel een beetje het verhaal van Jezus, alleen weten we allemaal dat hij wel kon kiezen en wat daarvan terecht is gekomen :sweatsmile:


Ik zou er ook mee oppassen hoor. Misschien heb je het reuze naar je zin met je nieuwe satanistische hobby, maar de kans zit er dik in dat je omgeving dat (terecht?) classificeert als heel raar gedrag en dat dat op langer termijn niet lekker voor je uitpakt. Zou me niet verbazen in ieder geval
Klik om te vergroten...
Ik dacht dus ook ff dat ik de nieuwe messiah was. Doodeng allemaal. Ik weet ook dat het enorm raar gedrag is. Echter heb ik er wel van geleerd.
K
KotaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Amisulpride zei:
Als ik tripmiddelen gebruik dan lijkt alles een evil tintje te hebben. Wat sommigen zouden zien als een bad trip is voor mij een zeer spirituele ervaring. Hierdoor wil ik mij meer verdiepen in satanisme (niet de conspiracy theorie stuff maar echt de spiritualiteit ervan) heeft iemand hier ervaring of meer info over wat een goed begin van mijn onderzoek kan zijn? Van wat ik ervaar is het niet een tegenstelling tegen 'goed' en dus dat het volgen van satanisme je zwart wit 'slecht' maakt maar meer rekening houd met je instinctief slechtere menselijke aspecten en hoe je daarnee navigeert. Gebruik je het dan voor 'goed' of 'slecht' is aan jou
Klik om te vergroten...
Satanisme betekent niet geloven in satan. Satanisme is geloven in jezelf en jezelf vereren. Shadow work is een term dat je maar eens moet opzoeken of de zwarte maan, dat is dan astrologie. Slecht en goed bestaat niet dat is maar een concept van de mens. Wel bestaat positief en negatief, yin en yang, dag en nacht. Het een kan niet zonder het ander bestaan. Er zijn goden en godinnen die donkerder zijn en waar je denk ik veel aan zou hebben. Als je een vrouw bent is lilith een geweldige godin om je in te verdiepen. Of demonen (demoon betekent mindere-god in het latijn ze zijn niet wat ons werd geleerd dat ze zijn) zijn ook uitstekend om mee te werken als je de donkere kant van jezelf wilt leren kennen. Hoop je er iets aan gaat hebben en veel succes!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
2eazy zei:
Jouw trip report ga ik vooralsnog niet lezen, heb geen behoefte om meer helse beelden in me laten opnemen.
Klik om te vergroten...
Begrijpelijk. Goed idee om het niet te doen dan.

2eazy zei:
Mijn laatste bad trip was 4.5 maand geleden, sindsdien ook niet weer gebruikt. De trip even heel kort samengevat moest ik kiezen tussen de wereld laten lijden of mezelf op te offeren en vrijwillig helse pijn gaan ervaren, in ieder geval voor een hele lange tijd. Entiteiten legden me dit voor en op dat moment dacht ik dat ik die keuze hoe dan ook moest maken(uiteindelijk niet gedaan). Nu begin ik toch te geloven dat het geen externe entiteiten waren, maar stemmen in mijn onderbewustzijn die tot leven kwamen. Sindsdien ben ik meer bang en bewust geworden voor de dood, maar merk in de laatste weken dat die angst weer langzaam afneemt.
Klik om te vergroten...
Dat denk ik dus ook, dat het onderdeel is van het onderbewuste. Misschien niet per se van het individuele onderbewuste echter, maar van het collectieve.

2eazy zei:
Die staat van 'niets' zijn is enorm lastig om te bereiken. Met truffels kan ik het bereiken, maar op het moment dat je realiseert dat je het bereikt hebt is de ego gelijk teruggekeerd.
Klik om te vergroten...
Dat komt me wel bekend voor, al denk ik ook dat je de ego-loze staat niet teveel op een voetstuk moet plaatsen als een bijna onbereikbare mystieke staat van zijn. Op het moment dat je je bewust bent van je eigen bewustzijn en niet achter je gedachten aanholt, dan ben je er eigenlijk al. Het is dan ook iets dat we niet hoeven te bewerkstelligen of bereiken. Het is hier altijd alreeds aanwezig. Het is meer een kwestie van realisatie dat het al aanwezig is. En aangezien gedachten erin verschijnen en verdwijnen, is het in staat om elk (negatief) gedachtepatroon te doorbreken.
P
Pace LeyLid
01-01-2024, 00:00
#13
2eazy zei:
De trip even heel kort samengevat moest ik kiezen tussen de wereld laten lijden of mezelf op te offeren en vrijwillig helse pijn gaan ervaren, in ieder geval voor een hele lange tijd. Entiteiten legden me dit voor en op dat moment dacht ik dat ik die keuze hoe dan ook moest maken(uiteindelijk niet gedaan).
Klik om te vergroten...

Dat lijkt wel een beetje het verhaal van Jezus, alleen weten we allemaal dat hij wel kon kiezen en wat daarvan terecht is gekomen :sweatsmile:


Ik zou er ook mee oppassen hoor. Misschien heb je het reuze naar je zin met je nieuwe satanistische hobby, maar de kans zit er dik in dat je omgeving dat (terecht?) classificeert als heel raar gedrag en dat dat op langer termijn niet lekker voor je uitpakt. Zou me niet verbazen in ieder geval.
S
SabotageLid
01-01-2024, 00:00
#14
LSD gebruik kan in vele settings :
spiritueel , tijdens de sex ,bij bepaalde mentale klachten ect...

Voor het trippen is van belang ;
stemming, omgeving, (voel je ,je veilig genoeg) en of je vatbaar bent voor psychoses .

Zelf ooit in een onprettige omgeving, een pinguin zegel gebruikt.

Met ex vriendin bij mijn schoonmoeder.

Was enkel bezig normaal over te komen.

Bang dat me schoonmoeder iets door zou hebben.

Ik was vrij jong niet verder over na gedacht .

Domme actie bij je schoonmoeder trippen ha ha ha .

Eenmaal aan het trippen , angstig gevoel.

Naar buiten gevlucht en ik ging fout.

Naar de eerste hulp , dosis kalmerende middelen gehad .
Baal zo erg van dit voorval.

Lijkt me onwijs tof een mooie trip te ervaren
Wel een mooie ervaring gehad met ketamin
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Satanisme is niet wat mensen denken
S
SabotageLid
01-01-2024, 00:00
#16
De Apotheker zei:
Satanisme is niet wat mensen denken
Klik om te vergroten...
wat dan
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Sabotage zei:
wat dan
Klik om te vergroten...
De modern satanistische filisofie is gebaseerd op verzet tegen de 'morele hypocrisie' van de gevestigde religies.

Als satanist ben je atheïst en geloof je niet in god of satan.
S
SabotageLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Apotheker zei:
De modern satanistische filisofie is gebaseerd op verzet tegen de 'morele hypocrisie' van de gevestigde religies.

Als satanist ben je atheïst en geloof je niet in god of satan.
Klik om te vergroten...
Ik ben geen satanist . Maar heb me wel hier in verdiept . Vind het ocultte rete interessant.
Hoop dat je er wijs van kan worden , onder invloed is mijn post wat warrig .
dat klopt , is een van de stromingen. maar je hebt satanisme in Duitsland best een giga groep. . Die ook echt geloven in een fysieke satan. Vaak word dit gekoppeld aan demonology ,magie occultisme . In Nederland heb je bijv de Luciferians en stroming die echt in satan gelooft . en hem als God ziet. Vergis je hier niet er zijn er genoeg die dit praktiseren .
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
De Apotheker zei:
De modern satanistische filisofie is gebaseerd op verzet tegen de 'morele hypocrisie' van de gevestigde religies.

Als satanist ben je atheïst en geloof je niet in god of satan.
Klik om te vergroten...
Ik begrijp dan niet waarom je voor je geloof/filosofie die naam zou kiezen. Als het helemaal niet over satan gaat, kies dan wat anders. Nu moeten ze tot in den treure uitleggen dat ze satan niet aanbidden. Wat een gedoe.

Als je als satanist atheïst bent, noem jezelf dan gewoon atheïst... :confused: Denk ik dan...
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mindless zei:
Ik begrijp dan niet waarom je voor je geloof/filosofie die naam zou kiezen. Als het helemaal niet over satan gaat, kies dan wat anders. Nu moeten ze tot in den treure uitleggen dat ze satan niet aanbidden. Wat een gedoe.

Als je als satanist atheïst bent, noem jezelf dan gewoon atheïst... :confused: Denk ik dan...
Klik om te vergroten...

Heb je je Anton la Vey wel eens in een standaard kantoorkloffie in pogen beelden? En heb je enig idee hoeveel chicks hij
in die setting zou weten scoren? Nou dan. Satanist is dus een volslagen rationele keuze.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."