Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoeveelheid voor Acid...

Hoeveelheid voor Acid...

52 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nee, het is waar.

De LD50 ligt veel hoger bij muizen, en bij ons nog veel hoger. Erowid Chemistry of LSD.
I
IntoxicatedLid
01-01-2024, 00:00
#2
I stand corrected..
p
parcivalLid
01-01-2024, 00:00
#3
Die /kg is ook geen onbelangrijk detail. :)
I
IntoxicatedLid
01-01-2024, 00:00
#4
goed om te weten :wave:
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bal0n zei:
Tuurlijk niet, die zal ook lager liggen dan bij koninen e.d. Maar netto gezien is tot 100 mg zeker geen gevaar, fysiek gezien, voor de persoon.
Klik om te vergroten...

Maar hoe weet je zeker dat er 100 mg op een paper zit?
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#6
100 mg past niet op een zegeltje :). Er gaat ongeveeer 2-3 mg op een standaard zegeltje, maar dan krijg je kristal vorming aan de buitenkant wat er dus zo afgeschraapt kan worden als je het in je handen hebt. Beetje zonde van de LSD :).

Er zit eigenlijk nooit meer op dan 200 ug (microgram), en 200 ug is al heel zeldzaam. Als je je ergens niet druk om hoeft te maken is het wel een fysieke overdosis LSD :).
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#7
:) fijn antwoord, bedankt! Ik dacht al... 100 mg.. ergens zegt me iets dat er iets niet klopt :wink: maar dat komt waarschijnlijk door staturs :wink:
B
BollieLid
01-01-2024, 00:00
#8
heb ook wel zin om eens lsd te proberen ...
Jullie krijgen me altijd zover om iets anders uit te testen he, door al die verhaaltjes... :flushed:
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#9
mathijs zei:
Als je bij de Dead Family wilde horen kreeg je een thumbprint. Dit betekende dat iemand zijn duim in pure LSD drukte en die in je handpalm drukte.
Klik om te vergroten...
Opname door de huid is denk ik moeilijk te vergelijkgen met opname door de maag. Het zal ook per persoon behoorlijk verschillen hoeveel je er je huid passeert. Belachelijk ritueel trouwens om LSD voor te gebruiken :smilingimp:
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#10
Jup, daarom werd de print ook wel eens op de tong gedaan. Ik vind het btw een ontzettend mooi ritueel. Om mee te doen bij het leggen en verspreiden van LSD moest je karma helemaal schoon zijn, en dit was dé manier dacht zij :).
I
IntoxicatedLid
01-01-2024, 00:00
#11
het is wel een mooi ritueel, maar je moet het maar wel even aandurven.
als iemand het je zou aanbieden, zou je het doen BalOn?
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#12
je moet wel begrijpen dat er op zon concert gigantisch veel mensen om je heen onder de lsd waren.
in zon situatie zou ik het zeker doen ja!
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#13
Die Thumbprints werden niet uitgedeeld tijdens het concert hoor, maar bij de "elders" van de Dead Family. En of ik het zou doen, ik weet het niet. Toevallig stond er laatst een topic over op bluelight waar ik het volgende antwoordde:

I'd be in doubt, but I think I'll eventually take the print.
Klik om te vergroten...
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#14
je gaat me niet vertellen dat je bij zon concert geen thumbprint kon krijgen
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#15
Bal0n zei:
Ik vind het btw een ontzettend mooi ritueel. Om mee te doen bij het leggen en verspreiden van LSD moest je karma helemaal schoon zijn, en dit was dé manier dacht zij :).
Klik om te vergroten...

Hmm. ik geloof nooit zo in die drugsgebruikers die het doen uit principe. Er zullen er misschien een paar bijzitten, maar je kan toch ook gewoon toegeven dat het gewoon een hele mooie, leuke ervaring is.
I
IntoxicatedLid
01-01-2024, 00:00
#16
Quote:
I'd be in doubt, but I think I'll eventually take the print.
Klik om te vergroten...

same here
I
IntoxicatedLid
01-01-2024, 00:00
#17
ja, maar er waren vast wel veel meer mensen die vellen acid legden, die het concept thumbprint dan waarschijnlijk ook al wel kenden. neem ik dan aan
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#18
spacekonijn zei:
je gaat me niet vertellen dat je bij zon concert geen thumbprint kon krijgen
Klik om te vergroten...

Die kreeg je niet zomaar hoor. Je kon niet even bij de Family aankloppen voor een print. De mensen die de LSD vervoerden en op blotters legden moesten puur van karma zijn (vonden zij), en dat werd getest met een thumbprint.
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik denk dat je aan enkele tientallen moet denken. Zeker niet meer..
I
IntoxicatedLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ja ik denk ook niet echt na... tegenwoordig kan iedereen met een beetje opleiding in chemie de meeste drugs wel zelf maken zoek op het internet wat je nodig hebt en hoe het moet, dan kom je waarschijnlijk een heel end. Maar die aardige hippies van toen hadden natuurlijk nog geen internet...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."