Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLSD is verboden omdat het .....

LSD is verboden omdat het .....

30 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#1
hippies schieten niet ...... doen weinig aan geweld!

:hearteyes:
J
JaimieLid
01-01-2024, 00:00
#2
jcp zei:
Omdat moraalridders niet denken in lsd wiet of paddo's. zij hebben een verzamelnaam: drugs, en alle drugs zijn slecht voor je, dus mag niemand het gebruiken.

Zie quote van Timothy Leary in mijn onderschrift :)
Klik om te vergroten...


http://www.youtube.com/watch?v=BNbExvU42q4

Dit zegt hij op het einde van een aflevering

Die aflevering is echt geniaal :grin:
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#3
I believe with the advent of acid we discovered new way to think and it had to
do with piecing together new thoughts of mind. Why is it that people think it's
so evil? What is it about it that there is scares people so deeply? Because
they are afraid that there is more to reality than they have ever confronted.
That there are doors that they're afraid to go in and they don't want us to go
in there either because if we go in, there we might learn something that they
don't know. And that makes us a little out of their control.
Klik om te vergroten...
j
jcpLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik denk dat de meeste mensen alle drugs alleen als genotsmiddelen zien, en geen idee hebben dat er ook mensen bestaan die drugs als geestverruimend middel gebruiken...
p
psychonaut'86Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Bengt zei:
Lsd maakt mij slim, ik weet gewoon op alles een antwoord.
Ik ontdek zaken die ik nuchter nooit voor ogen zag.
Klik om te vergroten...

"Het derde oog dat zich opent :wink:"
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#6
jcp zei:
Ik denk dat de meeste mensen alle drugs alleen als genotsmiddelen zien, en geen idee hebben dat er ook mensen bestaan die drugs als geestverruimend middel gebruiken...
Klik om te vergroten...

Ja dat is zo, maar daarnaast denk ik dat er ook veel mensen drugs als genotsmiddel gebruiken en de geestverruimende effecten overdrijven om het voor zichzelf goed te praten :)
j
jcpLid
01-01-2024, 00:00
#7
:wink: Hele goeie :wink:, maar als je lsd, paddo's of 2c-b oid gebruikt doe je dat niet alleen om het genot, maar vooral om even uit die 'normale' denkwijze te breken lijkt me.

Blowen doe ik wel puur voor het genot :) en XTC ben ik bijvoorbeeld allang op uitgekeken.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik denk toch dat het grotendeels net zo'n erge mediahype was. Het was drugs, ze wilden er vanaf en dan krijg je media leugens. Ook al zijn die van paddo's nu vervelend; bij LSD is het wereldwijd geweest en veel erger, met net zo weinig rede in mijn mening. Maar ze hebben lsd succelvol zwart gemaakt en geilligaliseerd daarna.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#9
amen ...

LSD is minder schadelijk dan valium in mijn ogen.
De Benzos mogen alles, kunnen niets fout doen maar het is de horror van de toekomst en van nu .

Stonie
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#10
Gelul, dealen is dealen en geen moord :P
s
sjaartrolLid
01-01-2024, 00:00
#11
Jeller zei:
LSD is door Amerika idd zwartgemaakt, de hippies hun eigne schuld mss ook een beetje, ze moesten er maar niet mee overdrijven
Klik om te vergroten...

idd, ze zijn er in de eind jaren '60 - begin '70 te hard tegen aan gegaan.
als ze toen lsd iets of wa meer verantwoord zouden gebruiken, en niet opeens een hele acid-wave tot stand kwam, zou r misschien wel een kans inzitten da lsd nu nog legaal is...

de regering zag toen in da er veel van die hippies iets te scheef begonnen te trippen, té veel van het leven genieten (wa neer komt op nie gaan werken en dus m.a.w. is LSD ook slecht voor de economie)

en darbij komen ook nog een paar enkelingen die zelfmoord pleegden onder lsd, zoals idd nu met paddos is, en dan gaat de regering "uit veiligheid voor de bevolking" dus maar tripmiddele verbiede...



btw: kheb trouwens ergens gehoord dat het dealen van LSD valt onder moord... kweet nie wa er van waar is, weet iemand daar misschien meer over???
j
jcpLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zaterdag op de dam gestaan, paddo-demonstratie...

Was niet erg groot, maar was wel blij dat ik er geweest was.

Op de site van de Telegraaf stond een nieuwsbericht hierover, en al snel stonden er talloze reacties onder...

Ik zou zeggen lees even door, dan snap je meteen waarom paddo's, maar ook lsd en andere psychedelics verboden worden... het nederlandse bekrompen gedachtegoed...

http://www.telegraaf.nl/binnenland/73884731/Demonstratie_tegen_paddoverbod_in_Amsterdam.html
A
AsfaltjunkieLid
01-01-2024, 00:00
#13
lysergine25 zei:
Mensen aanzet tot een bewuste manier van denken en doen, die geen enkele regering goed uitkomt.

Uw mening kan hieronder worden geplaatst.

:wave:
Klik om te vergroten...

100% Stonie, dat komt ook uit alle documantaires naar voren.
Vele drugs is verboden, niet omdat deze schadelijk zijn voor je lichaam maar omdat de bewustzijnsverandering die er met gebruiken gepaard gaat de machtshebbers niet uitkomt!

Kort door de bocht:
LSD is in de USA verboden omdat teveel mensen kozen voor een sociaal hippy leven, De machthebbers waren doodsbang dat ze op termijn niet genoeg loonslaven meer zouden hebben voor hun fabrieken en oorlogen....
And that's why it's banned

gr Asfaltjunkie

yeah, i'm a hippy, en ik haat de consumptiemaatschappij!
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik verklaar u, als rasechte kapitalist de oorlog! :mrgreen: :beer:
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Mensen aanzet tot een bewuste manier van denken en doen, die geen enkele regering goed uitkomt.

Uw mening kan hieronder worden geplaatst.

:wave:
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik denk dat dat zeker meespeelt.
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#17
LSD is verboden omdat het ..... oude gezegde hier geldt; onbekend maakt onbemind...
M
M00neYLid
01-01-2024, 00:00
#18
Helaas ... ik ben (nog) niet bekend met de werking van het D-lyserginezuur diethylamide, maar ben het absoluut eens met het feit dat 'een eigen mening' een doorn in het oog van regeringen is.
Ik ken het concept dat entheogene middelen je ogen openen en je een nieuwe 'werkelijkheid' laten aanschouwen. Ben benieuwd hoe jij (wat ik een beetje doorkrijg, op dit forum een echte LSD liefhebber/kenner) dat concept ervaart.

Kun je uitleggen hoe die bewuste manier van doen en denken door het gebruik van LSD voor jou in het dagelijks leven wordt gemanifesteerd?

Bedankt!

M00neY :wave:

P.S. Ik kijk verlangend uit naar mijn eerste keer, maar moet eerst een aantal van mijn angsten begrijpen en overkomen alvorens ik mezelf de diepte instort.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Denk ik niet dat dat het belangrijkste is, ze hebben er zelf geen ervaring mee waarschijnlijk en zullen waarschijnlijk niet eens geloven dat je er ook dingen van kunt leren.

Ze kennen alleen wel de verhalen van mensen die in een trip blijven hangen, en van een dak/brug/toren af springen. Dat dit respectievelijk niet of weinig voorkomt terwijl er ook veel mensen positieve dingen uit LSD halen houden ze geen rekening mee.

Natuurlijk is het ook zo LSD een beetje bij hippies hoort, en die vaak niet zo productief zijn in de maatschappij, dat telt ook wel mee ja :)
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dat zijn de doorgewinterde hippies.
Maar je hebt ergens wel gelijk, als je kijkt naar hoe het leven begon, wie zijn zij dan om de baas te spelen over ons? (:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."