Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWhat IS a mindfuck?

What IS a mindfuck?

47 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
t
troebadoerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Na het lezen van dit topic ben ik er eindelijk achter wat er gebeurde bij mijn paddo-trip.

Ik had dus een enorme bodyload maar wist hier niks vanaf ( trillen, zwete, warm/koud ). Hierdoor begon ik te denken dat er iets fout was met de paddos. Ook weet ik dat ik niet graag controle verlies, en toen dit wel gebeurde ging ik dus rare dingen zien die ik totaal niet meer kon verklaren
(mindfuck dus ). Ook had ik een heel raar gevoel van angst in mijn maag, maar wist totaal niet waar ik bang voor was. Toen wij aan de paddos gingen werd mij verteld: je gaat trippen, je ziet leuke dingen, je krijgt lachtkicks. Waarschijnlijk door de bodyload ben ik bad gegaan.

Door dit nieuwe inzicht is het misschien tijd voor een nieuwe poging, mijn vorige trip is meer als een jaar geleden.

:wave:
H
HenkfloydLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heel herkenbaar dit en de oplossing is inderdaad het maar gewoon laten gebeuren. Door middel van simpele meditatie en alles wat je ziet/denkt erkennen, maar niet al te belangrijk maken is het me gelukt om die control loop van je ego uit te schakelen.
Accepteer alles, het zijn slechts gedachten die verschillende emoties op kunnen wekken. Accepteer die emoties en laat los. Als je je gaat verzetten tegen zo'n mindloop kom je er niet uit voordat de trip afneemt.

Interessant stukje over ego control: http://egodeath.com/controldestabilization.htm
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#3
TechNora zei:
fractaliss zei:
TechNora zei:
Eén keer mindfuck op lsd gehad. Duurde ongeveer twee uur, maar het leek wel een oneindige tijd. Wat er toen gebeurde was niks moois of leuks meer in te bekennen. Alle positiviteit was weg, en ik had geen macht meer om het weer mooi te maken. Om me heen ging alles kapot, en zag ik de hel, als ik rustig wilde worden en mijn ogen sloot zag ik daar alle voorvallen uit mijn leven voor me voorbij schieten waarin ik echt bang was geweest, of me extreem negatief had gevoeld. Ook echt extreem ranzige/ belachelijke/ enge dingen.

Alles wat ik bedacht om rustig te worden/ positiviteit uit te halen keerde zich keihard tegen me... alsof iemand die je tot in de kleinste uithoeken kent, zich tegen je keert, en je pakt op de hardste manier mogelijk. Ik was klaar om gekke dingen te doen, dood te gaan, maar deed dat niet omdat ik wist dat ik toch een voor eeuwig ronddolende ziel was, en zelfs dat dus geen zin zou hebben... :(

Gelukkig nooit meer meegemaakt!!
Klik om te vergroten...

Herkenbare situatie, zelf ook een dergelijke hel mogen ervaren...
Eigenlijk is de meest logische oplossing ook de meest pijnlijke.. gewoon doodgaan. Nou ja niet echt natuurlijk, maar wel in je trip. Die enorme paranoide toestanden en doodsangsten zijn mijns inziens in feite niet meer dan een laatste strohalm die je ego aangrijpt om verlies van zelfbewustzijn/zelfsturing te voorkomen. Hij neemt als het ware een loopje met je, probeert wanhopig dingen te verklaren die niet te verklaren zijn, als een computer die overinput te verwerken krijgt en rekenfouten gaat maken. Aanvaard de 'code red', zorg dat je op een prettige plek bent, op je eigen kamer bijvoorbeeld, sla je dekbed om je heen en geef de strijd op, staak het vechten. Als je dat lukt beleef je waarschijnlijk iets wat je je leven nooit meer zult vergeten... :hearteyes:
Klik om te vergroten...

Interessante theorie! Geeft weer zo'n andere kijk, bedankt. Inmiddels trouwens wel weer getript, maar op lsd nooit echt dood gegaan, daar ben ik denk ik nog niet aan toe, en op dit moment hoeft het ook niet zo nodig meer voor mij.
Klik om te vergroten...

Kun je dan misschien beter met Ketamine proberen? Neem gewoon +- 200 mg en snuif dat op. Ik had toen echt het gevoel alsof ik dood aan het gaan was en erna geen lichaam meer had. Het voordeel van dit ten opzichte van LSD is dat deze staat maar ongeveer half uurtje duurt, drna wordt de trip al minder.
e
ellingtonLid
01-01-2024, 00:00
#4
Iemand vroeg me tijdens mijn trip: ''hoe voelt dat nou?''

Een uur heb ik zitten nadenken.

''LSD is een denkdrug''

Ik voelde mij alsof ik het antwoord op alle vragen in de wereld had gevonden.
T
TostiniLid
01-01-2024, 00:00
#5
ellington zei:
Iemand vroeg me tijdens mijn trip: ''hoe voelt dat nou?''

Een uur heb ik zitten nadenken.

''LSD is een denkdrug''

Ik voelde mij alsof ik het antwoord op alle vragen in de wereld had gevonden.
Klik om te vergroten...

ik vroeg dat dus ook voor ik het voor het eerst ginge gebruiken en ik kreeg als antwoord
'het voelt alsof je in een speeltuin bent'
ik snapte er niks van, maar midden in mijn trip had ik een moment dat ik me gevoel probeerde te omschrijven, en hij herhaalde het en het klopte gewoon :)
J
Jeroen83Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Mijn weirdste mindfuck was dat ik tijdens een Paddo trip dacht dat mn vriendin aan het stikken was. Ze was zelf ook aan het trippen, lag op bed onder de dekens. En omdat ik haar hoofd niet zag en alleen haar ( niet bewegende ) benen wou ik eventjes onder de lakens kijken om te zien of ze er nog was. Toen ik haar gezicht zag was die helemaal lijkwit/blauw, en ik schrok me echt dood, ik dacht dat ik haar zo snel mogelijk moest reanimeren. Nog nooit zo'n extreem gevoel van verlating gevoeld. Maar toen dee ze haar ogen open en maakte ze een opmerking over hoe weird mn baard er uit zag :P
K
KarnomelkLid
01-01-2024, 00:00
#7
mindfuck zie ik als in een draaikolk van gedachten komen waarbij je steeds kopje onder gaat, en afentoe wanneer je weer boven komt om te happen naar adem een korte realiteits besef hebt, en dan word de grond weer onder je weg getrokken en ga je weer kopje onder in gedachtes. Dit zie ik als de waarheid onder ogen komen wat schokkerend kan worden ervaart. het filosofische gedeelte komt wanneer je de mindfuck analiseert en weer wat beter kan relativeren. wat dan zo makkelijk is omdat je je gedachtes letterlijk voelt en ziet en dus makkelijk zijn te beschrijven. ik denk dat het filosofische aspect niet kan plaats vinden als deze mindfuck er niet is geweest. mindfuck vind ik ook belangrijk voor een goede trip. heb welles paddo's gehad waarbij ik geen mindfuck kreeg, deze space ervaarde ik dan meer als xtc en was gigantisch euforisch. maar jammer genoeg bleven de filosofische kanten uit omdat ik TE intens genoot van alles.
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#8
fractaliss zei:
TechNora zei:
Eén keer mindfuck op lsd gehad. Duurde ongeveer twee uur, maar het leek wel een oneindige tijd. Wat er toen gebeurde was niks moois of leuks meer in te bekennen. Alle positiviteit was weg, en ik had geen macht meer om het weer mooi te maken. Om me heen ging alles kapot, en zag ik de hel, als ik rustig wilde worden en mijn ogen sloot zag ik daar alle voorvallen uit mijn leven voor me voorbij schieten waarin ik echt bang was geweest, of me extreem negatief had gevoeld. Ook echt extreem ranzige/ belachelijke/ enge dingen.

Alles wat ik bedacht om rustig te worden/ positiviteit uit te halen keerde zich keihard tegen me... alsof iemand die je tot in de kleinste uithoeken kent, zich tegen je keert, en je pakt op de hardste manier mogelijk. Ik was klaar om gekke dingen te doen, dood te gaan, maar deed dat niet omdat ik wist dat ik toch een voor eeuwig ronddolende ziel was, en zelfs dat dus geen zin zou hebben... :(

Gelukkig nooit meer meegemaakt!!
Klik om te vergroten...

Herkenbare situatie, zelf ook een dergelijke hel mogen ervaren...
Eigenlijk is de meest logische oplossing ook de meest pijnlijke.. gewoon doodgaan. Nou ja niet echt natuurlijk, maar wel in je trip. Die enorme paranoide toestanden en doodsangsten zijn mijns inziens in feite niet meer dan een laatste strohalm die je ego aangrijpt om verlies van zelfbewustzijn/zelfsturing te voorkomen. Hij neemt als het ware een loopje met je, probeert wanhopig dingen te verklaren die niet te verklaren zijn, als een computer die overinput te verwerken krijgt en rekenfouten gaat maken. Aanvaard de 'code red', zorg dat je op een prettige plek bent, op je eigen kamer bijvoorbeeld, sla je dekbed om je heen en geef de strijd op, staak het vechten. Als je dat lukt beleef je waarschijnlijk iets wat je je leven nooit meer zult vergeten... :hearteyes:
Klik om te vergroten...

Interessante theorie! Geeft weer zo'n andere kijk, bedankt. Inmiddels trouwens wel weer getript, maar op lsd nooit echt dood gegaan, daar ben ik denk ik nog niet aan toe, en op dit moment hoeft het ook niet zo nodig meer voor mij.
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#9
De beste mindfuck is nogsteeds de alcohol kater... ik bedoel als een drilboor op je schedel geen mindfuck is weet ik het ook niet meer :confused:
P
PetricovLid
01-01-2024, 00:00
#10
Je moet ook naar me luisteren Neger :P
Eerst Water de rest komt later :P

Ja geen Kater dus :+
W
WeirdoWLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hey jongens,, kan iemand mij vertellen wat een echte goeie Mindfuck is??

Het liefst eravaringen

Maar defenities zijn ook goed :mrgreen:

Alvast bedankt
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#12
ADHD is een klote mindfuck kan ik je wel vertellen!
U
UmLid
01-01-2024, 00:00
#13
zes uur lang alles drie keer zo klein zien, zeep eten en lekker vinden ...

de eerste keer lsd vergeet ik nooit meer, de pure hel gezien
H
HenkfloydLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dingen zien/horen/denken die er niet zijn en dat zelf niet in de gaten hebben. Bijvoorbeeld als ik hard ga op lsd en iets wil inspreken in m'n memorecorder, dan weet ik vaak niet of ik nou praat of denk. Daarom staat het er soms 3x op en soms niet :P
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
De meest intense mindfucks heb ik eigenlijk op paddo's gehad, met LSD heb ik vaak niet echt mindfuck achtige gedachtegangen. Het enige dat in twee verschillende trips voorkwam was hard op in mijn hoofd met mijzelf in discussie gaan, een process dat normaal dus onbewust verloopt ineens volledig bewust, waarna ik op het einde altijd vrede sluit met mijzelf en weer een geheel ben, beide keren dat dat gebeurd was het wel even heel awkward zodra ik door had dat ik in mijn hoofd tegen mijzelf praatte.

Verder komt het op LSD vaak voor dat ik verwoordingen van gedachtes extreem cliché vind uitpakken, en dan herken ik iets van die zinnen die ik zeg in de geschiedenis en wil ik die woordkeuze persé niet gebruiken maar kan ik ook geen betere vinden, dat komt echt vaak voor in mijn trips; een gebrek aan goede woorden en terugvallen op cliché's.

Maar.. ja zoals al duidelijk blijkt uit mijn enige twee voorbeelden, van LSD heb ik nooit een goede mindfuck gehad, van paddo's wel; o.a:
- niet weten wat dag en nacht zijn
- denken dat lucht niet bestaat
- in mijn trui-mouw proberen te kruipen met het idee dat het een tunnel naar een andere dimentie is
- denken dat muren niet bestaan zolang de paddo's werken.
- hele rare gedachteloopjes.
- zo'n vastgeddrukt gevoel waar in niks klopt.
- hele bizarre beeld-gedachtes van mensen die hun hoofd opentrekken en binnenstebuiten keren.
- de absurde bizarre paddorealiteit is altijd een grote mindfuck.

Maarja deze waren dus allemaal van paddo's, dus als je voor de echte mindfuck wil gaan.. raad ik paddo's aan.
h
henkie84Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Een van m'n meest concrete was laatst een keer op de paddo's. Eén zin bleef zich herhalen in m'n hoofd, ik hoorde die hardop. Na een tijdje hoorde ik hem met rare echo's door alle hoeken van m'n hoofd bewegen, zo overheersend dat ik in m'n hoofd ook geen ruimte had om aan iets anders te denken. Zo heb ik ongeveer een half uur gezeten met de zin "Dit moet ik aan R. vertellen!", terwijl ik R. wilde vertellen hoe geweldig ik het wel niet naar m'n zin had :P
W
WeirdoWLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dit klinkt allemaal zeer aangenaam :hearteyes:

Mijn ergste mindfuck was dat ik mezelf dood in de spiegel zag (twas snachs, gegarandeerd op enge visuals) De maden kropen over men gzicht xD

En dat er een grote slang om me heen zat en egt voelde :mrgreen:

Beste en ergste mindfuck :hearteyes: :wave:

Op LSD trouwens
t
tijdbomLid
01-01-2024, 00:00
#18
Als ik het topic semi mag kapen (A)
Wat is bodyload dan? Ik kan het nooit ergens vinden..
Is bodyload de andere ervaring van je zintuigen, tov mindfuck de andere denkpatronen van je geest?
h
henkie84Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Zelf versta ik onder bodyload het (vaak onprettige) zware, soms misselijke gevoel door paddo's of LSD. Ik kan 'geestelijk' nog zo fijn trippen, met mooie hallucinaties, terwijl het lichamelijk nog al kut aanvoelt. Zwaar gevoel in m'n maag, gevcoel alsof ik moet kotsen wat toch niet lukt, etc.
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#20
Eens maakte ik een heel gek geluid, iets als 'ghmmmll', ik merkte op dat het erg vreemd was en wou ermee ophouden, mijn tripmaatje zei 'huh?' Toen zei ik het nog een keer, en nog eens, echt vaag, na 6 keer hield ik er eindelijk mee op :confused:

Adreno

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."