Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVreemde verschijnselen met 2C-B/LSD

Vreemde verschijnselen met 2C-B/LSD

22 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
L
LuomoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Misschien zat je perongeluk gewoon op de afstandsbediening van je splinternieuwe digitale-televisie-box :grin:
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Luomo zei:
Misschien zat je perongeluk gewoon op de afstandsbediening van je splinternieuwe digitale-televisie-box :grin:
Klik om te vergroten...


Ja hahaha dat zou wat zijn!!! En jij maar denken dat je tript!!! LOL :mrgreen: .

Nee nu even serieus, Ik heb nog nooit zo hard getript dat de tv raar ging doen of dat ik mensen zag die er niet waren. Wel een keer een auto zien verdwijnen op de vluchtstrook toen ik 7 dagen wakker was van de pep, maar electronica blijft het bij mij gelukkig gewoon doen... :wave:

X
f
fs180Lid
01-01-2024, 00:00
#3
je laatste situatie komt me wel een beetje bekend voor, onder invloed van shrooms op de fiets..
fiets op de weg, met aan ene kant auto's(stilstaand) en andere kant bomen, maar als ik mn ogen dicht deed, bleef ik alles gewoon zien, kon ook gewoon de goede afslag met mn ogen dicht nemen :hearteyes:
W
WelhallodaarLid
01-01-2024, 00:00
#4
wat is 2cb? en kun je dit kopen bij smartshops?
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#5
http://www.erowid.org/library/books_online/pihkal/pihkal020.shtml
http://www.erowid.org/chemicals/2cb/2cb.shtml

Tot 1997 werd het in de smartshops verkocht.
Nu helaas illegaal.
Ik moet het zelg nog steeds een keer gebruiken; maar heb het idee en gehoord dat het beetje mix is tussen lsd en mdma?
Ik moet het maar snel proberen :wave:
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
2C-B zit inderdaad ergens tussen MDMA en LSD in. Maar dan wel heeeeeel mellow hoor! Ik persoonlijk vind er niet zoveel aan, ik ben meer het heftige gevoel van de LSD of de MDMA gewend... Trippen deed ik eigenlijk ook niet echt, terwijl ik daar wel op hoopte, maar ja, misschien deed het gewoon niet zoveel met mij...

X
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Drientje zei:
2C-B zit inderdaad ergens tussen MDMA en LSD in. Maar dan wel heeeeeel mellow hoor! Ik persoonlijk vind er niet zoveel aan, ik ben meer het heftige gevoel van de LSD of de MDMA gewend... Trippen deed ik eigenlijk ook niet echt, terwijl ik daar wel op hoopte, maar ja, misschien deed het gewoon niet zoveel met mij...

X
Klik om te vergroten...

Misschien te lage dosis? Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik heb gehoord dat het toch wel heel visueel zou moeten zijn en vooral mentaal mild is. Hoeveel had je genomen?
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik had ze gekregen van iemand en ik heb in totaal 3 pilletjes op. Ik heb echt geen idee hoeveel erin zou moeten zitten normaal gesproken, maar die gast zei dat ik van 3 wel erg zou moeten kunnen spacen... Helaas heb ik me niet erg vermaakt op die dingen. Zonde van de pillen...

X
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#9
^Hoeveel had je gegeten? Dit schijnt met 2cb ook erg belangrijk te zijn.... 30-35 mg is een normale dosis, daarvan kreeg ik persoonlijk een zwaar tripeffect :hearteyes:
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#10
azgaza zei:
Drientje zei:
2C-B zit inderdaad ergens tussen MDMA en LSD in. Maar dan wel heeeeeel mellow hoor! Ik persoonlijk vind er niet zoveel aan, ik ben meer het heftige gevoel van de LSD of de MDMA gewend... Trippen deed ik eigenlijk ook niet echt, terwijl ik daar wel op hoopte, maar ja, misschien deed het gewoon niet zoveel met mij...

X
Klik om te vergroten...

Misschien te lage dosis? Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik heb gehoord dat het toch wel heel visueel zou moeten zijn en vooral mentaal mild is. Hoeveel had je genomen?
Klik om te vergroten...

Ik vond het niet echt bepaald mild mentaal, maar ik nam het dan ook met carnaval in een volle tent. Had eerst 15 mg gepakt in een bommetje, drna een likje ( naar schatting evenveel ongeveer ). Kwa visuals vond ik het zeker heel erg lekker, volgende week weer hopelijk!!!

Owja en over de dosis, ik heb niet meer zoveel 2cb, gng voor 1 trip voor mij en een vriend, wat als we het nu snuiven? Zou ik dan +- de helft kunnen pakken voor hetzelfde effect, en dus ng allebei een trip overhouden?
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
@TechNora: Kan me niet echt meer herinneren wat en hoeveel ik toen gegeten heb. Aan jullie reacties te merken heeft het zeker effect dus ik denk dat ik het gewoon nog een kans moet geven...

Hoeveel mg 2C-B zit er ongeveer in zo'n klein pilletje? 15mg ongeveer? Dan zou ik toch wel wat gevoeld moeten hebben! Maar ja ik had ze gekregen en niet gekocht dus misschien was het wel dikke rotzooi... We'll never know. Binnenkort maar eens wat echte 2C-B opzoeken dan...

X
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Drientje zei:
@TechNora: Kan me niet echt meer herinneren wat en hoeveel ik toen gegeten heb. Aan jullie reacties te merken heeft het zeker effect dus ik denk dat ik het gewoon nog een kans moet geven...

Hoeveel mg 2C-B zit er ongeveer in zo'n klein pilletje? 15mg ongeveer? Dan zou ik toch wel wat gevoeld moeten hebben! Maar ja ik had ze gekregen en niet gekocht dus misschien was het wel dikke rotzooi... We'll never know. Binnenkort maar eens wat echte 2C-B opzoeken dan...

X
Klik om te vergroten...

Het zou net zo goed minder kunnen zijn, of troep inderdaad. Als je het nog een keer vind kan je het laten testen, zodat je de dosis zeker weet en ook zeker weet dat je er genoeg van neemt.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dat was ik sowieso van plan... Nu eerst iemand vinden die me dat kan leveren voor een schappelijke prijs...

X
W
WelhallodaarLid
01-01-2024, 00:00
#14
waarom is het verboden het lijkt me zo'n leuke drug
A
AgonistLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik zat laatst tijdens een harde 2c-b trip televisie te kijken tot het mijn gehoor opeens gaat stotteren. Alsof de plaat bleef hangen. Het beeld ging wel door, niets aan de hand. Een beetje vreemd vond ik het wel op dat moment aangezien ik zoiets nog niet eerder had meegemaakt.
Niet veel later, op diezelfde tv, zie ik het beeld in eerste instantie pauzeren waarna het opeens versneld werd afgespeeld, terwijl er niets met het geluid gebeurde. Diezelfde trip heb ik dit laatste verschijnsel nog een aantal maal gehad. En ik weet vrij zeker dat het niet aan de tv lag, maar geheel aan mij.


Verder heb ik niet al te lang geleden met een hoge dosering(400ug) LSD iets vreemds meegemaakt:
Ik zat op de bank, keek naar buiten en zag een postbode naar de voordeur lopen. Uiteraard dikke tracers achter hem aan, hilarisch :)
Hij loopt weer van het pad af, en ik kijk weg. 5 seconden later kijk ik weer naar buiten, dacht terug aan de postbode die het pad opliep, en zie hem vervolgens het pad weer oplopen(!!). Op dat moment kon ik me blijkbaar zo goed herinneren hoe dat eruit zag, dat ik het weer zag gebeuren. Erg apart.

Opzich waren deze twee gebeurtenissen erg grappig, maar ik krijg er toch een vreemd gevoel van. Ik begrijp dat psychedelica rare dingen met je kan doen, maar dit soort verschijnselen had ik toch niet verwacht. Vandaar dat ik me afvraag of iemand anders dit al eens heeft meegemaakt? Of dat ik me misschien zorgen moet gaan maken. :P

Overigens heb ik veel ervaring met psychedelica en ben ik een heel stabiel persoon op psychisch en lichamelijk vlak. Er zitten in mijn familie ook geen psychische stoornissen of afwijkingen. Verder heb ik nuchter nooit vreemde dingen meegemaakt die hier mee te maken zouden kunnen hebben.
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#16
2c-b geeft je een hele sterke inbeelding.

als je een lekker ding in je kamer wilt zien, dan zie je die. :wink:
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb op LSD wel 3x achter elkaar precies hetzelfde zien gebeuren zonder tussen pauzes. Dus 3x direct achter elkaar. Dat was toen ik op Solstice, ruigoord, midden in de nacht de rootwitte tent in keek en 3x gewoon precies hetzelfde zag, ook al wist ik dat het niet zo was. Appart was het overigens wel. Dat was de enige keer dat ik het ooit had, en betrof een dosis van +- 200-250 ug.
Verder heb ik op LSD ook altijd dat als ik denk dat ik iets zie, dat ik het ook gewoon zie, tot ik door heb dat ik het niet zie. Bv. als iemand aan komt lopen en ik denk dat het een vrouw is, dan zie ik een vrouw, tot ik me realiseer dat het niet zo is en dan schiet het ineens om naar iets anders, en dat kan soms als iemand in het donker aan komt lopen wel 5-10 keer veranderen. En dan ook als ik denk dat er toch nieamnd is verdwijnd die persoon ook echt even en wordt ie een patroon in de grnod of iets in die richting. Dit vind ik trouwens wel een van de leukste effecten van LSD; tenminste een stuk onvoorspelbaarder dan de patronen.
t
takalaLid
01-01-2024, 00:00
#18
er komen elke keer wel weer dingen bij kijken die je neit verwacht. Ik heb vrijdag met een een vriend elks een volledige maya genomen. na ongeveer 20 seconden naar hem te hebben gekeken tijdens een conversatie zag ik zijn gezicht - haar, ogen, mond, kaken, ... - elke 7 seconden veranderen in het gezicht van iemand in m'n school. Mensen die ik ken en dagelijk zie.
Ook zagen we Blow en vooral johnny depp verandere voortdurend in iemand anders.
Ze waren getest op 200-220 microgram. Het was de eerste keer dat ik zoveel neemde. Ik denk dus dat me op 400µg, net zoals bij jou, wel wat vreemdere dingen te wachten staan :hearteyes:
H
HenkfloydLid
01-01-2024, 00:00
#19
Het speelt gewoon met je hersenen/bewustzijn. Je kan alles zien/horen/voelen/ruiken wat je maar wilt. Dingen die je al eerder ervaren hebt kunnen je hersenen exact kopieren en je hetzelfde laten ervaren.

Mooi spul toch :hearteyes:
A
AgonistLid
01-01-2024, 00:00
#20
Geweldig spul indeed!

Ik had hier alleen nog nooit ervaringen over gelezen van andere mensen, dus kreeg het idee dat ik gewoon raar was :P. Maar goed om te horen dat dit dus een algemeen bekend fenomeen is! Weer iets geleerd :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."