Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLSD verkeerde voorlichting?

LSD verkeerde voorlichting?

81 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#1
Als je het zo bekijkt dan is het idd beter.
Zo had ik het nog niet bekeken.
F
Flip TripLid
01-01-2024, 00:00
#2
Oom Klaas zei:

Nee, niet op het gebied van drugs.
Dat afschrikkende werkt wel, vele mensen beginnen er niet aan door de horror verhalen.
En dat is mooi, hoe minder gebruikers hoe beter naar mijn mening.
Neem God, ook reinste onzin, Jezus over water lopen, reinste onzin, maar toch geeft het mensen houvast en kracht in hun leven, onzin kan dus ook goed zijn.
Aan de andere kant brengt geloof ook weer oorlogen met zich mee en dergelijke,
maar in onzin geloven kan echt veel goeds doen ipv de waarheid.
Klik om te vergroten...

Maar door op het gebied van drugs onzin verhalen in de wereld te zetten en "scare" tactieken gebruiken creeer je een wantrouwen tegenover desbetreffende overheidsinstanties. Dit betekent dus dat je de echte gevaren niet meer zo serieus gaat nemen. Bijvoorbeeld het demoniseren van wiet in Amerika in de laatste 80 jaar heeft ertoe geleid dat de wiet gebruikende amerikaan bijna alle waarschuwingen met betrekking tot drugs niet serieus nemen. Terwijl sommige dingen gewoon kloppen.

Ze moeten gewoon alle informatie op tafel leggen en er geen waarde oordeel over geven. Zowiezo is, als we lering trekken uit het verleden, 90% van alles wat we vandaag de dag als gegeven zien anders dan we denken.
H
HetEindeVanAllesLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het is een beetje offtopic, maar m'n ouders hebben deze week m'n truffels gevonden. Niet dat het een slechte verstopplaats was maar ze hadden gewoon opeens het idee om naar mijn stash te gaan zoeken :)

Nu dreigt m'n eigen vader me uit het huis te gooien als ik niet met 'die afschuwelijke drugs stop'. En m'n moeder denkt dat ik een junk ben dat krankzinnig wordt na één doosje shrooms.

Ik ben normaal een kalm iemand en heb rustig geprobeerd de waarheid over truffels te vertellen, zowel de up- als downsides. En het is zelfs nog erger geworden nu! Nu ben ik een krankzinnige tovenaar/junk die nergens goed voor is!

Ik probeer op dit forum te zeggen van 'het enige wat zij nodig hebben is een zegeltje en een stukje natuur' maar ik ben het echt beu! Ik haat deze klote drugssituatie in de wereld! Die twee klootzakken die ik m'n ouders noem drinken heel het weekend lang om zich goed te voelen en hebben met die klotealcohol AL hun vrienden en familie verloren. Met hun labiele gebekvecht!

En nu mag ik niet rustig in de tuin gaan zitten met m'n truffeltjes, naar wonderschone dingen kijken en verder filosoferen dan ik normaal doe. Het enige dat door mij stroomt is liefde en vergiffenis voor alles en nieuwe energie om te werken voor m'n dromen. En nu is mijn hele trip verkloot door zo'n twee narrowminded freaks!

Ik weet niet wat jullie ervan vinden, zo lekker op een forum ouwehoeren over drugsbeleiden etc. Maar wordt het niet godverdomme tijd om er iets aan te doen? Ik vind legaliseren niet het juiste antwoord, maar een beetje begrip kan er toch wel af zeker?
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#4
Truffels zijn al legaal.
En zolang je thuis woont heb je je maar aan zulke dingen te houden, of niet natuurlijk.
Op zoek naar een huisje lijkt me dan maar he.
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#5
Oom Klaas zei:
Truffels zijn al legaal.
En zolang je thuis woont heb je je maar aan zulke dingen te houden, of niet natuurlijk.
Op zoek naar een huisje lijkt me dan maar he.
Klik om te vergroten...


+1 Hoe vervelend het ook is zolang je thuis woont heb je maar naar je ouders te luisteren...
Ik had precies het zelfde gezeik.
H
HetEindeVanAllesLid
01-01-2024, 00:00
#6
Oom Klaas zei:
Truffels zijn al legaal.
En zolang je thuis woont heb je je maar aan zulke dingen te houden, of niet natuurlijk.
Op zoek naar een huisje lijkt me dan maar he.
Klik om te vergroten...

Truffels zijn (nog) legaal in Nederland. Niet in België.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dan ga je tegen de wet in, in je ouderlijk huis.
Dus dat je ouders daar tegen zijn begrijp ik nu helemaal.
s
sjondebeukerLid
01-01-2024, 00:00
#8
http://www.doe-effe-normaal.nl/SAP%2020 ... /Drugs.pdf

haha jahoor een spuit op het schoolplein van de basisschool
kunnen ze nog een absurder voorbeeld geven :stoned:
H
HetEindeVanAllesLid
01-01-2024, 00:00
#9
Oom Klaas zei:
Dan ga je tegen de wet in, in je ouderlijk huis.
Dus dat je ouders daar tegen zijn begrijp ik nu helemaal.
Klik om te vergroten...

Dat is mijn punt nu. Als mijn ouders zouden begrijpen wat het is, als ze de juiste voorlichting hadden gekregen en het niet als iets demonisch zouden bekijken, zouden ze geen reden hebben om het weg te nemen. Maar er is te veel verkeerde voorlichting. hence the title
W
WorstenjongenLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ja over lsd ik heb echt serieus minimaal 3 keer over lsd gedroomd(laatste keer was 2 dagen geleden) maar ik heb het goedje nog nooit in men mond gehad (jammer genoeg) maarja je weet wat ze zeggen mensen die wachten worden beloond

Mijn zus verklaart me voor achterlijk dat ik dat wil nemen want ze zegt dan blijf je hangen..

Ik had eerst LSD want mijn ouders hadden 4 zegels gekregen van een of andere grote dealer
En ik was me echt aan het verheugen op de dag dat we dat zouden doen want dat zouden we dan die volgende week maandag doen ik zou het dan met mijn stiefvader doen. ik was helemaal erop voorbereid had echt al Super veel erover gelezen en ik wist precies in welke setting en alles. Maarja het was net voor carnaval en met de carnaval hadden we ontzettende ruzie gekregen .En dus die maandag ging men stiefvader met men moeder weg en de 4 zegels met een fietsende hoffman en een chinees teken achterop in een tic tac doosje waren weg :( dus de volgende dag komt men moeder terug en begint ze me mooi te vertellen over haar SUPER voorbereide ervaring met LSD (NOT) ze begon te vertellen: Ja we hadden allebei een zegel genomen en na 1 uur voelde we nog niks en hebben we nog maar 1 genomen -.- daarna zei ze dat ze naar haar hand keek en dat ze opeens 10 vingers had aan 1 hand ze had veel lachkiks enzo maar daarna ging ze slecht want ze ging naar de wc en keek in de spiegel ze zag Mijn pas overleden oma in haar (haar moeder) en toen was ze ontzettend slecht gegaan en heeft mijn stiefvader haar gelukkig nog uit de trip weten te redden.. Ik heb serieus gehuild omdat ik me zoveel had verheugd op die lsd en tot het heden wacht ik nog altijd erop maarja kan ik ook ff men verhaal kwijt haha :tongueout:

En ja mijn ouders zijn gestoord
HARTSTIKKE GESTOORD

Maarja zo zie je maar weer wie je voorbeeld is haha
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wat ook best gestoord is dat je ging huilen toen je ouders de zegels hadden opgemaakt,
je zo erg verheugen op een stofje is niet echt gezond.
H
HetEindeVanAllesLid
01-01-2024, 00:00
#12
Oom Klaas zei:
Wat ook best gestoord is dat je ging huilen toen je ouders de zegels hadden opgemaakt,
je zo erg verheugen op een stofje is niet echt gezond.
Klik om te vergroten...

tja die jongen had een prachtige, levensveranderende ervaring verwacht en had zich er op verheugd. Kan ik inkomen. En hij had er veel over gelezen en was er klaar voor, dacht hij.

Maar mijn advies voor hem/haar is: het missen van deze kans was een test. Je hebt gehuild omdat je geen drug kon nemen... Als je echt klaar was voor zoiets als lsd had je niet gehuild :) Wacht nog even.

Maar je ma is wel gestoord om twee zegels te nemen. De bad trip was haar eigen fout.

En voor Klaas: de ene kant van me zegt dat jij een goeie jongen bent die het beste voor heeft voor iedereen. M'n andere kant verdenkt je ervan in dienst van de overheid te staan :wink:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#13
Iedereen staat in dienst van de overheid,
althans iedereen die een paspoort/id heeft.
Maarja, 'k werk in de meldkamer op het moment maar heb geen zin om al die oproepen te beantwoorden in plaats daarvan zit ik meestal op df.
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#14
Worstenjongen zei:
Ja over lsd ik heb echt serieus minimaal 3 keer over lsd gedroomd(laatste keer was 2 dagen geleden) maar ik heb het goedje nog nooit in men mond gehad (jammer genoeg) maarja je weet wat ze zeggen mensen die wachten worden beloond

Mijn zus verklaart me voor achterlijk dat ik dat wil nemen want ze zegt dan blijf je hangen..

Ik had eerst LSD want mijn ouders hadden 4 zegels gekregen van een of andere grote dealer
En ik was me echt aan het verheugen op de dag dat we dat zouden doen want dat zouden we dan die volgende week maandag doen ik zou het dan met mijn stiefvader doen. ik was helemaal erop voorbereid had echt al Super veel erover gelezen en ik wist precies in welke setting en alles. Maarja het was net voor carnaval en met de carnaval hadden we ontzettende ruzie gekregen .En dus die maandag ging men stiefvader met men moeder weg en de 4 zegels met een fietsende hoffman en een chinees teken achterop in een tic tac doosje waren weg :( dus de volgende dag komt men moeder terug en begint ze me mooi te vertellen over haar SUPER voorbereide ervaring met LSD (NOT) ze begon te vertellen: Ja we hadden allebei een zegel genomen en na 1 uur voelde we nog niks en hebben we nog maar 1 genomen -.- daarna zei ze dat ze naar haar hand keek en dat ze opeens 10 vingers had aan 1 hand ze had veel lachkiks enzo maar daarna ging ze slecht want ze ging naar de wc en keek in de spiegel ze zag Mijn pas overleden oma in haar (haar moeder) en toen was ze ontzettend slecht gegaan en heeft mijn stiefvader haar gelukkig nog uit de trip weten te redden.. Ik heb serieus gehuild omdat ik me zoveel had verheugd op die lsd en tot het heden wacht ik nog altijd erop maarja kan ik ook ff men verhaal kwijt haha :tongueout:

En ja mijn ouders zijn gestoord
HARTSTIKKE GESTOORD

Maarja zo zie je maar weer wie je voorbeeld is haha
Klik om te vergroten...

Haha alleen jou ouders wilde je Acid geven lucky bastard
:P
Jammer dat het er tog niet van gekomen was.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#15
'k Heb er nog nooit 1 zien liggen op straat, behalve een keer toen ik op een plek was waar ik letterlijk overal om me heen mensen zag die hero aan 't gebruiken waren.
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#16
Bij een maat van me vonden ze een spuit in zn tuin...
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik wil LSD ook een keer gaan gebruiken. Ben ontzettend benieuwd naar het goedje :)
En de "voorlichting" heb ik al gehad..
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#18
Fresh zei:
Ik wil LSD ook een keer gaan gebruiken. Ben ontzettend benieuwd naar het goedje :)
En de "voorlichting" heb ik al gehad..
Klik om te vergroten...


Dan wens ik je vast een mooie trip toe voor als je het gaat proberen. :stoned:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mensen worden idd nou eenmaal verkeerd voorgelicht en graag bang gemaakt door de overheid. HELAAS!! :( Als er een keer iets mis gaat wordt het maar al te graag wereldwijd bekend gemaakt, maar de positieve verhalen worden juist in een doofpotje gestopt. Het meest recente voorbeeld is nog wel het paddoverbod. Allemaal onderdeel van die belachelijke "War on Drugs"! Blugh! :kots:
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#20
Daar heb je idd gelijk in.
Maarja de war on drugs kunnen ze gelukkig toch niet winnen :).

Ik vind dat paddo verbod zo stom... maargoed in de 2e kamer hebben ze toch een muur voor de kop.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."