Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLSD verkeerde voorlichting?

LSD verkeerde voorlichting?

81 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
p
psych-outLid
01-01-2024, 00:00
#1
er zijn inderdaad wel veel vooroordelen over LSD,
maar de jongeren van nu zijn een stuk veranderd op het gebruik van drugs dan 40 of 50 jaar geleden.
ze werden toen gewoon weg anders, strenger,... opgevoed dan nu, nu hebben we meer vrijheid, meer luxe (tv,mp3,...), en wiet is een normale zaak onder de jeugd geworden.
en die vooroordelen kregen we mee van onze ouders (die dat weer van hun ouders hadden gehoord) als we bv. voor de eerste keer op stap gingen of ...
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#2
ExceptionalInsight zei:
Ik heb uberhaupt nooit voorlichting gekregen over LSD.
Klik om te vergroten...
ik wel in groep 5 ; begin met 100 mics max zodat je een beetje kunt wennen aan LSD, als dit (enkele keren) goed is bevalen kan je 1500mics pluggen, veel plezier
:wave:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#3
Chris Pontius zei:
ik wel in groep 5
Klik om te vergroten...
Ja. Dat "Doe ff normaal" zat ook wel een stukje drugs bij. Je voelt je goed, je ziet dingen die er niet zijn, je wilt meer, je raakt verslaafd, je liegt, je steelt, je wordt zwerver. Ze deden de naam van hun campagne wel eer aan.

C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#4
haha ja klopt, ik heb die map nog ergens liggen. Binnenkort zal ik het eens opzoeken, misschien zitten er nog wel van die gouden drugs tips in!
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#5
Haha, doe ff normaal met Robbie! Oh dat weet ik nog wel <3
M
Matthijs85Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Huh? Die campagne ken ik helemaal niet. We hadden wel iets van hasj en wiet, wat weet je wel, wat weet je niet, maar die campagne was volgens mij best ok...
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dan had je mazzel.
Ze probeerden mij tot ergens in de 3de klas te overladen met zulke boekjes,
maar ik kon alles weerleggen en vertellen waar het nu echt op stond.
Maar die boekjes zijn hilarisch,
"paddo's zijn zeer verslavend" oeh wat een genot.
M
Matthijs85Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Oom Klaas zei:
Dan had je mazzel.
Ze probeerden mij tot ergens in de 3de klas te overladen met zulke boekjes,
maar ik kon alles weerleggen en vertellen waar het nu echt op stond.
Maar die boekjes zijn hilarisch,
"paddo's zijn zeer verslavend" oeh wat een genot.
Klik om te vergroten...
WTF? Dat is gewoon liegen :confused: Wie heeft die boekjes gemaakt? Ze worden niet meer nog steeds gebruikt toch?
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#9
Matthijs85 zei:
Oom Klaas zei:
Dan had je mazzel.
Ze probeerden mij tot ergens in de 3de klas te overladen met zulke boekjes,
maar ik kon alles weerleggen en vertellen waar het nu echt op stond.
Maar die boekjes zijn hilarisch,
"paddo's zijn zeer verslavend" oeh wat een genot.
Klik om te vergroten...
WTF? Dat is gewoon liegen :confused: Wie heeft die boekjes gemaakt? Ze worden niet meer nog steeds gebruikt toch?
Klik om te vergroten...


Of ze nog gebruikt worden? ik geloof van wel teminste me zusje had ze een paar jaar geleden ook nog steeds.

Ikzelf heb die doe effe normaal boekjes ook gehad [Goeie ouwe zorgeloze tijd] :grin:
S
SadpandaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb nooit voorlichting gehad over lsd op school.. ik weet nog wel toen ik en een vriend op school in de 1e waren gepakt met blowen, moesten we verplicht een film kijken over rondzwevende heroine verslaafden... :openmouth:
h
heejzerLid
01-01-2024, 00:00
#11
haha een film over rondzwervende hero addicts.

Ik werk op een adviescentrum voor jongeren. Je kan er info krijgen over vanalles, dus ook over drugs... Ik vroeg me af wat erin stond dus ik heb er wat doorgebladerd. Wat me opviel was dat de meeste info over de drugs zoals speed, coke, pillen, hero wel klopte en over paddos en lsd stond er dan weer een heleboel foute info.
Uit dat foldertje bleek ook dat lsd een van de gevaarlijkste drugs is en ook veel slechter dan paddos.

Maar ik ga niet tegen mijn collegas zeggen dat het niet klopt en zelfs een betere kan maken omdat ik het al heb genomen....
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
http://www.eenanderewaarheidoverdrugs.nl/

Wat is de slechtste drug?

Een drug die LSD heet. LSD gooit je herinneringen helemaal door de war. Het is erg moeilijk om daarvan te herstellen en iemand kan daar heel erg lang last van hebben. In XTC zitten stoffen die op LSD lijken. Sommige soorten XTC zijn heel gevaarlijk.
Klik om te vergroten...

:confused: :confused:
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#13
jezus, wat een paupersite.

''Een hallucinatie ken je vast wel uit een tekenfilm. Als iemand in de woestijn loopt en hij heeft heel erg veel dorst, dan ziet hij ineens een mooie palmboom met een meertje. Daar gaat hij snel heen om wat te drinken, maar ineens verdwijnt het meertje. Eigenlijk is het er nooit geweest. Van drugs kun je hele vervelende hallucinaties krijgen (plaatjes van nare, enge of vervelende dingen).''


''Ik heb gehoord dat je creatiever wordt door hasj. Is dat zo?

Nee. De druggebruiker krijgt wel het idee dat hij creatiever is omdat hij zich meer open voelt, vooral de eerste paar keer dat hij de drug gebruikt. Drugs zijn in principe vergif en het is bewezen dat zij creativiteit kapot maken.''


HOOR JE DAT!! DRUGS ZIJN VERGIF, stoppen dus jongens, toe nou! :cry:
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#14
heejzer zei:
haha een film over rondzwervende hero addicts.

Ik werk op een adviescentrum voor jongeren. Je kan er info krijgen over vanalles, dus ook over drugs... Ik vroeg me af wat erin stond dus ik heb er wat doorgebladerd. Wat me opviel was dat de meeste info over de drugs zoals speed, coke, pillen, hero wel klopte en over paddos en lsd stond er dan weer een heleboel foute info.
Uit dat foldertje bleek ook dat lsd een van de gevaarlijkste drugs is en ook veel slechter dan paddos.

Maar ik ga niet tegen mijn collegas zeggen dat het niet klopt en zelfs een betere kan maken omdat ik het al heb genomen....
Klik om te vergroten...

Wou ik altijd al eens vragen aan iemand die op zo'n adviescentrum werkte:
Vind jij dat drugs in die boekjes/... zwart wordt gemaakt? Ik bedoel, is die informatie meer een 'leugentje om eigen bestwil', zodat de jongeren niet zouden experimenteren met drugs? Goed is drugs niet, maar over de meeste drug word toch hard overdreven, zoals de TS hier al zei...?
Ik vind dat je over elke drug de échte feiten moet weten, en dan pas kan je zelf beslissen of je al dan niet eens een drug wilt proberen. Dit forum heeft dan ook mijn hele kijk op drugs veranderd door bv al die lsd reports te lezen. LSD heeft een veel te negatieve naam naar mijn denken ;P

Grtz
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Andrew zei:
jezus, wat een paupersite.

''Een hallucinatie ken je vast wel uit een tekenfilm. Als iemand in de woestijn loopt en hij heeft heel erg veel dorst, dan ziet hij ineens een mooie palmboom met een meertje. Daar gaat hij snel heen om wat te drinken, maar ineens verdwijnt het meertje. Eigenlijk is het er nooit geweest. Van drugs kun je hele vervelende hallucinaties krijgen (plaatjes van nare, enge of vervelende dingen).''


''Ik heb gehoord dat je creatiever wordt door hasj. Is dat zo?

Nee. De druggebruiker krijgt wel het idee dat hij creatiever is omdat hij zich meer open voelt, vooral de eerste paar keer dat hij de drug gebruikt. Drugs zijn in principe vergif en het is bewezen dat zij creativiteit kapot maken.''


HOOR JE DAT!! DRUGS ZIJN VERGIF, stoppen dus jongens, toe nou! :cry:
Klik om te vergroten...
De site is onderdeel van die mafkezen waar ook Tom Cruise lid van is. Scientology meen ik mij te herinneren. Ik denk dat het een jaar geleden is dat bijna iedereen van DF toen die test gemaakt heeft en de meest lullige antwoorden gegeeven heeft. Zal ff topic opzoeken.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Gevonden en schromelijk offtopic:

viewtopic.php?f=10&t=13895&p=423930&hilit=leugens#p423930
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#17
Drientje zei:
Andrew zei:
jezus, wat een paupersite.

''Een hallucinatie ken je vast wel uit een tekenfilm. Als iemand in de woestijn loopt en hij heeft heel erg veel dorst, dan ziet hij ineens een mooie palmboom met een meertje. Daar gaat hij snel heen om wat te drinken, maar ineens verdwijnt het meertje. Eigenlijk is het er nooit geweest. Van drugs kun je hele vervelende hallucinaties krijgen (plaatjes van nare, enge of vervelende dingen).''


''Ik heb gehoord dat je creatiever wordt door hasj. Is dat zo?

Nee. De druggebruiker krijgt wel het idee dat hij creatiever is omdat hij zich meer open voelt, vooral de eerste paar keer dat hij de drug gebruikt. Drugs zijn in principe vergif en het is bewezen dat zij creativiteit kapot maken.''


HOOR JE DAT!! DRUGS ZIJN VERGIF, stoppen dus jongens, toe nou! :cry:
Klik om te vergroten...
De site is onderdeel van die mafkezen waar ook Tom Cruise lid van is. Scientology meen ik mij te herinneren. Ik denk dat het een jaar geleden is dat bijna iedereen van DF toen die test gemaakt heeft en de meest lullige antwoorden gegeeven heeft. Zal ff topic opzoeken.
Klik om te vergroten...

http://www.eenanderewaarheidoverdrugs.nl/demeestgesteldevragenoverdrugs.htm

Lees: Wat is de gevaarlijkste drugs? ofzoiets ;P
Ze zeggen er LSD... Ik denk eigenlijk meer aan heroïne of aanverwanten?
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#18
Alcohol, wat is dat eigenlijk?

Omdat alcohol (b.v. bier en wijn) als normaal en gezellig wordt gezien is dit vaak de eerste drug waar je mee te maken krijgt. Alcohol is een verdovend middel en dus een drug. De meeste grote mensen denken daar misschien niet zo bij na.

Alcohol wordt gemaakt door fruit (b.v. voor wijn) of gerst en granen (b.v. voor bier) te prakken en in water warm te maken. Als dit prutje daarna lang genoeg in vaten bewaard wordt, gaat het gisten en rotten en ontstaat er alcohol. Des te langer het ligt te rotten, des te duurder wordt de drank.

Stel je eens voor, ik geef jou een banaan. Jij stopt deze de rest van de dag in je rugzak waardoor hij een beetje bruin wordt. Thuisgekomen leg je hem op de keukentafel en ga jij je tassen inpakken. De zomervakantie is begonnen en je gaat zes weken naar de camping. Je vergeet de banaan helemaal. Na zes weken kom je terug, doet de keukendeur open en… wow. Het stinkt verschrikkelijk. Zes lange, warme zomerweken heeft die banaan liggen rotten. Je wordt een beetje dapper want je wil je moeder er niet mee lastig vallen. Je pakt de banaan tussen duim en wijsvinger, veegt er wat maden en schimmel vanaf, pelt hem en… je neemt een grote hap.

Wat gebeurt er dan? Na vijf minuten wordt je een beetje zo van tralalala. Je wordt een beetje zweverig en draaierig. Je bent dronken. Dan krijg je buikpijn en wordt je ziek. Weer vijf minuten later moet je moeder het ziekenhuis bellen om je maag leeg te laten pompen. Je hebt een alcoholvergiftiging.

:tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy:
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mooi toch?

Kinders, blijf van die banaan af!
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#20
Die site is hoogstaande humor :grin: :wave:

Als je drugs gebruikt, dan blijven de drugs jarenlang in je lichaam zitten. Ze worden opgeslagen in het vet. Eerst komen de drugs in je bloed. Om je aderen ligt allemaal vet. Dat vet werkt op de drugs als een magneet. Dus de drugs komen in je vet te zitten.
Klik om te vergroten...

:rock:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."