Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLSD verkeerde voorlichting?

LSD verkeerde voorlichting?

81 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
S
SadpandaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb nooit voorlichting gehad over lsd op school.. ik weet nog wel toen ik en een vriend op school in de 1e waren gepakt met blowen, moesten we verplicht een film kijken over rondzwevende heroine verslaafden... :openmouth:
h
heejzerLid
01-01-2024, 00:00
#2
haha een film over rondzwervende hero addicts.

Ik werk op een adviescentrum voor jongeren. Je kan er info krijgen over vanalles, dus ook over drugs... Ik vroeg me af wat erin stond dus ik heb er wat doorgebladerd. Wat me opviel was dat de meeste info over de drugs zoals speed, coke, pillen, hero wel klopte en over paddos en lsd stond er dan weer een heleboel foute info.
Uit dat foldertje bleek ook dat lsd een van de gevaarlijkste drugs is en ook veel slechter dan paddos.

Maar ik ga niet tegen mijn collegas zeggen dat het niet klopt en zelfs een betere kan maken omdat ik het al heb genomen....
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
http://www.eenanderewaarheidoverdrugs.nl/

Wat is de slechtste drug?

Een drug die LSD heet. LSD gooit je herinneringen helemaal door de war. Het is erg moeilijk om daarvan te herstellen en iemand kan daar heel erg lang last van hebben. In XTC zitten stoffen die op LSD lijken. Sommige soorten XTC zijn heel gevaarlijk.
Klik om te vergroten...

:confused: :confused:
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#4
jezus, wat een paupersite.

''Een hallucinatie ken je vast wel uit een tekenfilm. Als iemand in de woestijn loopt en hij heeft heel erg veel dorst, dan ziet hij ineens een mooie palmboom met een meertje. Daar gaat hij snel heen om wat te drinken, maar ineens verdwijnt het meertje. Eigenlijk is het er nooit geweest. Van drugs kun je hele vervelende hallucinaties krijgen (plaatjes van nare, enge of vervelende dingen).''


''Ik heb gehoord dat je creatiever wordt door hasj. Is dat zo?

Nee. De druggebruiker krijgt wel het idee dat hij creatiever is omdat hij zich meer open voelt, vooral de eerste paar keer dat hij de drug gebruikt. Drugs zijn in principe vergif en het is bewezen dat zij creativiteit kapot maken.''


HOOR JE DAT!! DRUGS ZIJN VERGIF, stoppen dus jongens, toe nou! :cry:
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#5
heejzer zei:
haha een film over rondzwervende hero addicts.

Ik werk op een adviescentrum voor jongeren. Je kan er info krijgen over vanalles, dus ook over drugs... Ik vroeg me af wat erin stond dus ik heb er wat doorgebladerd. Wat me opviel was dat de meeste info over de drugs zoals speed, coke, pillen, hero wel klopte en over paddos en lsd stond er dan weer een heleboel foute info.
Uit dat foldertje bleek ook dat lsd een van de gevaarlijkste drugs is en ook veel slechter dan paddos.

Maar ik ga niet tegen mijn collegas zeggen dat het niet klopt en zelfs een betere kan maken omdat ik het al heb genomen....
Klik om te vergroten...

Wou ik altijd al eens vragen aan iemand die op zo'n adviescentrum werkte:
Vind jij dat drugs in die boekjes/... zwart wordt gemaakt? Ik bedoel, is die informatie meer een 'leugentje om eigen bestwil', zodat de jongeren niet zouden experimenteren met drugs? Goed is drugs niet, maar over de meeste drug word toch hard overdreven, zoals de TS hier al zei...?
Ik vind dat je over elke drug de échte feiten moet weten, en dan pas kan je zelf beslissen of je al dan niet eens een drug wilt proberen. Dit forum heeft dan ook mijn hele kijk op drugs veranderd door bv al die lsd reports te lezen. LSD heeft een veel te negatieve naam naar mijn denken ;P

Grtz
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Andrew zei:
jezus, wat een paupersite.

''Een hallucinatie ken je vast wel uit een tekenfilm. Als iemand in de woestijn loopt en hij heeft heel erg veel dorst, dan ziet hij ineens een mooie palmboom met een meertje. Daar gaat hij snel heen om wat te drinken, maar ineens verdwijnt het meertje. Eigenlijk is het er nooit geweest. Van drugs kun je hele vervelende hallucinaties krijgen (plaatjes van nare, enge of vervelende dingen).''


''Ik heb gehoord dat je creatiever wordt door hasj. Is dat zo?

Nee. De druggebruiker krijgt wel het idee dat hij creatiever is omdat hij zich meer open voelt, vooral de eerste paar keer dat hij de drug gebruikt. Drugs zijn in principe vergif en het is bewezen dat zij creativiteit kapot maken.''


HOOR JE DAT!! DRUGS ZIJN VERGIF, stoppen dus jongens, toe nou! :cry:
Klik om te vergroten...
De site is onderdeel van die mafkezen waar ook Tom Cruise lid van is. Scientology meen ik mij te herinneren. Ik denk dat het een jaar geleden is dat bijna iedereen van DF toen die test gemaakt heeft en de meest lullige antwoorden gegeeven heeft. Zal ff topic opzoeken.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Gevonden en schromelijk offtopic:

viewtopic.php?f=10&t=13895&p=423930&hilit=leugens#p423930
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#8
Drientje zei:
Andrew zei:
jezus, wat een paupersite.

''Een hallucinatie ken je vast wel uit een tekenfilm. Als iemand in de woestijn loopt en hij heeft heel erg veel dorst, dan ziet hij ineens een mooie palmboom met een meertje. Daar gaat hij snel heen om wat te drinken, maar ineens verdwijnt het meertje. Eigenlijk is het er nooit geweest. Van drugs kun je hele vervelende hallucinaties krijgen (plaatjes van nare, enge of vervelende dingen).''


''Ik heb gehoord dat je creatiever wordt door hasj. Is dat zo?

Nee. De druggebruiker krijgt wel het idee dat hij creatiever is omdat hij zich meer open voelt, vooral de eerste paar keer dat hij de drug gebruikt. Drugs zijn in principe vergif en het is bewezen dat zij creativiteit kapot maken.''


HOOR JE DAT!! DRUGS ZIJN VERGIF, stoppen dus jongens, toe nou! :cry:
Klik om te vergroten...
De site is onderdeel van die mafkezen waar ook Tom Cruise lid van is. Scientology meen ik mij te herinneren. Ik denk dat het een jaar geleden is dat bijna iedereen van DF toen die test gemaakt heeft en de meest lullige antwoorden gegeeven heeft. Zal ff topic opzoeken.
Klik om te vergroten...

http://www.eenanderewaarheidoverdrugs.nl/demeestgesteldevragenoverdrugs.htm

Lees: Wat is de gevaarlijkste drugs? ofzoiets ;P
Ze zeggen er LSD... Ik denk eigenlijk meer aan heroïne of aanverwanten?
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#9
Alcohol, wat is dat eigenlijk?

Omdat alcohol (b.v. bier en wijn) als normaal en gezellig wordt gezien is dit vaak de eerste drug waar je mee te maken krijgt. Alcohol is een verdovend middel en dus een drug. De meeste grote mensen denken daar misschien niet zo bij na.

Alcohol wordt gemaakt door fruit (b.v. voor wijn) of gerst en granen (b.v. voor bier) te prakken en in water warm te maken. Als dit prutje daarna lang genoeg in vaten bewaard wordt, gaat het gisten en rotten en ontstaat er alcohol. Des te langer het ligt te rotten, des te duurder wordt de drank.

Stel je eens voor, ik geef jou een banaan. Jij stopt deze de rest van de dag in je rugzak waardoor hij een beetje bruin wordt. Thuisgekomen leg je hem op de keukentafel en ga jij je tassen inpakken. De zomervakantie is begonnen en je gaat zes weken naar de camping. Je vergeet de banaan helemaal. Na zes weken kom je terug, doet de keukendeur open en… wow. Het stinkt verschrikkelijk. Zes lange, warme zomerweken heeft die banaan liggen rotten. Je wordt een beetje dapper want je wil je moeder er niet mee lastig vallen. Je pakt de banaan tussen duim en wijsvinger, veegt er wat maden en schimmel vanaf, pelt hem en… je neemt een grote hap.

Wat gebeurt er dan? Na vijf minuten wordt je een beetje zo van tralalala. Je wordt een beetje zweverig en draaierig. Je bent dronken. Dan krijg je buikpijn en wordt je ziek. Weer vijf minuten later moet je moeder het ziekenhuis bellen om je maag leeg te laten pompen. Je hebt een alcoholvergiftiging.

:tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy:
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mooi toch?

Kinders, blijf van die banaan af!
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#11
Die site is hoogstaande humor :grin: :wave:

Als je drugs gebruikt, dan blijven de drugs jarenlang in je lichaam zitten. Ze worden opgeslagen in het vet. Eerst komen de drugs in je bloed. Om je aderen ligt allemaal vet. Dat vet werkt op de drugs als een magneet. Dus de drugs komen in je vet te zitten.
Klik om te vergroten...

:rock:
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#12
SittaMan zei:
Die site is hoogstaande humor :grin: :wave:

Als je drugs gebruikt, dan blijven de drugs jarenlang in je lichaam zitten. Ze worden opgeslagen in het vet. Eerst komen de drugs in je bloed. Om je aderen ligt allemaal vet. Dat vet werkt op de drugs als een magneet. Dus de drugs komen in je vet te zitten.
Klik om te vergroten...

:rock:
Klik om te vergroten...

Dan moeten we met z'n allen zo'n dikzak vol met drugs stoppen en daarna het vet doorverkopen!
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
SittaMan zei:
Ik heb die site eens even helemaal doorgelezen. Schandalig vind ik dat gewoon.....

Ik stuur ze eens een mail om hun attend te maken dat er geen zak van klopt.
Klik om te vergroten...
viewtopic.php?f=10&t=13895&p=423930&hilit=leugens#p423930
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#14
Drientje zei:
SittaMan zei:
Ik heb die site eens even helemaal doorgelezen. Schandalig vind ik dat gewoon.....

Ik stuur ze eens een mail om hun attend te maken dat er geen zak van klopt.
Klik om te vergroten...
viewtopic.php?f=10&t=13895&p=423930&hilit=leugens#p423930
Klik om te vergroten...
Ik las het ook, ga het toch niet sturen als de personen op dat oude topic geen deftig antwoord kregen.

Tsss... Hun doel is wel 'edel', maar wat ze ervoor doen...
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Sommige mensen krijg je niet uit hun kop dat ze verkeerd bezig zijn.
In ieder geval wens ik je veel succes.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#16
Heeft niets met voorlichting te maken, het is gewoon illegaal.
Ook al zouden ze hippie ouders hebben gehad en een sjamaan als buurman,
't is en blijft illegaal en sommige ouders willen niet illegaal bezig zijn.

Als je kan trippen kan je ook voor je eigen huisje zorgen.
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Klopt, waarschijnlijk omdat LSD ook wel acid (zuur) genoemd word. Ik ken ook wel een paar mensen die denken dat de junks op het station in Utrecht LSD gebruiken ipv crack, coke of heroïne... Gewoon nergeren, je krijgt het er toch niet in gestampt :wink:

Verder klopt het voor dat soort mensen wel dat je er gek van word, van LSD word je tenslotte nogal openminded terwijl de types die denken dat het super slecht voor je is juist nogal narrowminded zijn...
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hallo trippers.

Deze gedachten spookt al ff in mn hoofd en dacht laat ik het maar eens posten.
Ligt het aan mij of weten de meeste mensen nou egt zo weinig?

De meeste denken dat LSD zwaar verslavend is of dat je er gek van word...
Iemand beweerde zelfs dat het de gevaarlijkste drug ever is :confused: :confused:

Ligt dit aan verkeerde voorlichting? of zijn de meeste gewoon dom.
En wat zou er volgens jullie moeten gebeuren om dit op te lossen?
V
Vaste klantLid
01-01-2024, 00:00
#19
"Zijn drugs duur?

Ja. Behalve het feit dat je er dood aan kunt gaan, zijn er mensen die meer dan 250.000 euro hebben uitgegeven aan drugs. Bedenk eens hoeveel leuke dingen je daarmee had kunnen doen? "

Ja joh scheer alles over een kam! :wave:
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#20
Die website is echt vermakelijk, godverdomme XD

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."