Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLSD verkeerde voorlichting?

LSD verkeerde voorlichting?

81 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Klopt, waarschijnlijk omdat LSD ook wel acid (zuur) genoemd word. Ik ken ook wel een paar mensen die denken dat de junks op het station in Utrecht LSD gebruiken ipv crack, coke of heroïne... Gewoon nergeren, je krijgt het er toch niet in gestampt :wink:

Verder klopt het voor dat soort mensen wel dat je er gek van word, van LSD word je tenslotte nogal openminded terwijl de types die denken dat het super slecht voor je is juist nogal narrowminded zijn...
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo trippers.

Deze gedachten spookt al ff in mn hoofd en dacht laat ik het maar eens posten.
Ligt het aan mij of weten de meeste mensen nou egt zo weinig?

De meeste denken dat LSD zwaar verslavend is of dat je er gek van word...
Iemand beweerde zelfs dat het de gevaarlijkste drug ever is :confused: :confused:

Ligt dit aan verkeerde voorlichting? of zijn de meeste gewoon dom.
En wat zou er volgens jullie moeten gebeuren om dit op te lossen?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#3
COKE EN PILLUUHHH! Spijkenisse Noord Hardcooreeeeee :rock: Dat soort mensen daar toch?
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#4
ExceptionalInsight zei:
COKE EN PILLUUHHH! Spijkenisse Noord Hardcooreeeeee :rock: Dat soort mensen daar toch?
Klik om te vergroten...


Idd veel coke snuivers en pille slikkers hier... ik echter niet vertrouw geen pil meer en coke is rotzooi.

maar dat over hardcore? neejo meeste mensen hier hebben daar juist haat aan. :grin:
Q
QocaïneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Helaas is dat een beeld die al jarenlang door de media, politiek, ouders en school vanaf het begin wordt ingestampt.

LSD zou extreem slecht voor je zijn, Zou veeeeeel slechter zijn dan paddo's. Je zou er gek van worden. Daarnaast zou het voor altijd in je lichaam/beenmerg zitten en oh ja, LSD gebruikers zijn levensmoe.

Achjah, je kan er helaas niets aan doen.. dat is nou eenmaal het beeld wat ook ik vroeger van LSD had. Het enige wat ik kan blijven doen is mensen in mijn omgeving informeren over wat LSD écht is en wat LSD écht met je doet. :)
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ikzelf dacht ook altijd dat LSD zwaar verslavend en slecht was tot een paar jaar geleden toen ik erover ging lezen enz.

@Nick de neger. De naam acid roept idd vragen op bij vele die in eerste instantie gelijk aan zuur denken.

Het enige wat we kunnen doen is de waarheid erin stampen aangezien de overheid dat niet doet.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#7
'k Vind het opzich wel mooi,
zo gaan er niet teveel mensen gebruiken.

En 't blijft zo een soort mythe voor de meeste mensen.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#8
hislordship zei:
Het enige wat we kunnen doen is de waarheid erin stampen aangezien de overheid dat niet doet.
Klik om te vergroten...

Lijkt me geen goed plan.
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#9
Oom Klaas zei:
hislordship zei:
Het enige wat we kunnen doen is de waarheid erin stampen aangezien de overheid dat niet doet.
Klik om te vergroten...

Lijkt me geen goed plan.
Klik om te vergroten...


Hier heb je ongetwijfelt een goede verklaring voor? Het is tog juist beter als de mens de waarheid leert inplaats van onzin?
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#10
hislordship zei:
Oom Klaas zei:
hislordship zei:
Het enige wat we kunnen doen is de waarheid erin stampen aangezien de overheid dat niet doet.
Klik om te vergroten...

Lijkt me geen goed plan.
Klik om te vergroten...


Hier heb je ongetwijfelt een goede verklaring voor? Het is tog juist beter als de mens de waarheid leert inplaats van onzin?
Klik om te vergroten...

Nee, niet op het gebied van drugs.
Dat afschrikkende werkt wel, vele mensen beginnen er niet aan door de horror verhalen.
En dat is mooi, hoe minder gebruikers hoe beter naar mijn mening.
Neem God, ook reinste onzin, Jezus over water lopen, reinste onzin, maar toch geeft het mensen houvast en kracht in hun leven, onzin kan dus ook goed zijn.
Aan de andere kant brengt geloof ook weer oorlogen met zich mee en dergelijke,
maar in onzin geloven kan echt veel goeds doen ipv de waarheid.
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#11
Als je het zo bekijkt dan is het idd beter.
Zo had ik het nog niet bekeken.
F
Flip TripLid
01-01-2024, 00:00
#12
Oom Klaas zei:

Nee, niet op het gebied van drugs.
Dat afschrikkende werkt wel, vele mensen beginnen er niet aan door de horror verhalen.
En dat is mooi, hoe minder gebruikers hoe beter naar mijn mening.
Neem God, ook reinste onzin, Jezus over water lopen, reinste onzin, maar toch geeft het mensen houvast en kracht in hun leven, onzin kan dus ook goed zijn.
Aan de andere kant brengt geloof ook weer oorlogen met zich mee en dergelijke,
maar in onzin geloven kan echt veel goeds doen ipv de waarheid.
Klik om te vergroten...

Maar door op het gebied van drugs onzin verhalen in de wereld te zetten en "scare" tactieken gebruiken creeer je een wantrouwen tegenover desbetreffende overheidsinstanties. Dit betekent dus dat je de echte gevaren niet meer zo serieus gaat nemen. Bijvoorbeeld het demoniseren van wiet in Amerika in de laatste 80 jaar heeft ertoe geleid dat de wiet gebruikende amerikaan bijna alle waarschuwingen met betrekking tot drugs niet serieus nemen. Terwijl sommige dingen gewoon kloppen.

Ze moeten gewoon alle informatie op tafel leggen en er geen waarde oordeel over geven. Zowiezo is, als we lering trekken uit het verleden, 90% van alles wat we vandaag de dag als gegeven zien anders dan we denken.
M
Matthijs85Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik denk dat veel mensen uit LSD ervaringen juist veel positieve dingen kunnen leren.
En ik vind het niet prettig dat ik gewoon rustig met iedereen over mijn LSD ervaringen kan praten zonder dat mensen allemaal vooroordelen over me krijgen doordat ze bij LSD meteen aan allerlei horrorverhalen denken
V
Vaste klantLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik denk het, jij schrijft het.
Elke keer als ik een discussie met iemand heb over drugs en we belanden bij het onderwerp LSD dan schieten te koppen zo :openmouth: omdat ik zeg dat ik het een keer wil proberen. Maar als we er verder over in gaan blijkt dat ze echt geen ene drol van LSD afweten. Maar toch oordelen, erg jammer.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Oom Klaas zei:
'k Vind het opzich wel mooi,
zo gaan er niet teveel mensen gebruiken.

En 't blijft zo een soort mythe voor de meeste mensen.
Klik om te vergroten...

Dit.

En,

Flip Trip zei:
Ze moeten gewoon alle informatie op tafel leggen en er geen waarde oordeel over geven.
Klik om te vergroten...

Dit.

Want het is prima dat niemand de waarheid weet, maar die moet je ook niet verstoppen. Mensen die beter willen weten moeten die keuze hebben. En mensen die lekker in sprookjes willen geloven moeten daar ook het recht toe hebben.
i
ilyasLid
01-01-2024, 00:00
#16
Er zijn teveel vooroordelen over. Ik moet het zelfs voor een paar vrienden van me verborgen houden dat ik LSD gebruik. Als ik ze het toch vertel ben ik ze kwijt omdat ik dan een junkie ben die zal gaan badtrippen en van een brug op de autostrade zal springen. Waarna ik heel mijn leven denk dat ik een appelsien ben die niemand mag aanraken, want dan krijg ik rotte plekken. En daar bovenop heb ik constant flashbacks, dan draai ik helemaal door en denk ik dat ik dood ga.

Nee, verkeerde voorlichting word niet gegeven.
/sarcasm
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#17
Naar mijn mening leid al die slechte voorlichting naar nog meer onzin.
Hiermee bedoel ik dat mensen gewoon dingen gaan verzinnen die nergens op gebaseerd zijn.

Zoals dat verhaaltje over de zogenaamde blue star tattoos. :kots:
V
Vaste klantLid
01-01-2024, 00:00
#18
En de meest voorkomende bij mij is nog wel: 50 % VAN DE LSD GEBRUIKERS BLIJVEN HEEL HUN LEVEN IN DIE TRIP HANGEN! JE BENT GEK!













:cry: Zucht
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#19
Wat interesseert 't jou wat anderen daar over denken?
Je hoeft er toch ook niet met iedereen over te praten.
Stel dat ik aan SM zou doen, en ik vertel mijn "vrienden" dat, dan verklaren ze me ook voor gek.

En dat perse willen overtuigen van mensen om je heen,
dat geeft alleen maar het beeld dat zij willen zien.
"Oh maar hij wilt het toch wel goed praten"
"Hij kan er wel mee omgaan, straks kom ik 'm wel tegen in z'n psychose"

Oftewel,
laat de overheid dat werk maar doen en steek er niet teveel tijd in.
Ik zou het liefste ook de mormonen willen overtuigen dat de theorie van Darwin nagenoeg klopt,
maar ze blijven toch vasthouden aan Adam en Eva.

Verspilde moeite.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dus?
"LSD blijft in je ruggenmerg zitten",
nou fijn voor de mensen die dat geloven echt heel erg mooi.
Dan gaan ze er tenminste niet aan,
en hoe je 't ook wendt of keert lsd gebruiken blijft een risico net als iedere drug,
hoe minder gebruikers hoe beter.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."