Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik kan daar héél hard niet tegen als iemand zo (al dan niet expliciet) een afkeer heeft voor drugs op basis van totaal foute argumenten... Of het beeld heeft dat drugs alleen voor het plebs en addicts is. Dat irriteert mij erg omdat ik vooral omringd ben door heel intelligente mensen maar die dan toch het gebrek hebben (of gewoon naïef zijn) om es wat verder te kijken dan hun neus lang is. En drugs wordt ook ineens veralgemeend. Dat irriteert mij eigenlijk van iedereen; hypocriet gedoe kan ik moeilijk tegen. En dan ook dat superieuriteitsgevoel dat niet-drugsgebruikers (alcohol telt dan niet als drug natuurlijk, in deze statement) hebben is volledig onterecht."
"Zie mijn andere thread trouwens, gaat ook over Ritalin/Rilatine. Ik heb nu ook wat vitamines, redelijk dure zelfs nog, maar die helpen dus zo goed als niks. Ik ben alleen te laat beginnen denken aan Rilatine beginnen denken en er is nu dus bijna niet meer aan te geraken (hier toch niet, iedereen studeert thuis). Maar het schijnt inderdaad goed te werken, afgezien van de paar mindere kanten."
"Maar ik weet niet of speed ook voor een verhoogde concentratie zorgt? Volgens mij zorgt dat toch alleen maar ervoor dat je wat meer energie hebt/ langer kan doorgaan. Het zou mij toch meer om de concentratie gaan en ritalin is nog iets bekender dan speed (voor te studeren dan). Misschien moet ik maar eens beginnen rondvragen, ik weet niet of het hier populair is."
"Excuses voor mijn topic omhoog te schoppen maar ik heb nog een kleine vraag: Ik hoor verschillende verhalen over dosissen/gebruik voor niet ADHD-ers (mijn bedoeling dus). Hoe neem ik dit best in? Ik weet van het neerslachtige gevoel achteraf, dus zou dat liever vermijden. Eventueel de dag voor het examen en op het examen een pilletje (of meer)? Ik hoor ook van bepaalde andere mensen die ze gewoon alsmaar door nemen. Normaal gezien zou ik dat wel zien, maar ik zou liever niet emo te staan wezen terwijl ik een examen economie oplos."
"Bedankt voor je antwoord. Ik zal ze eerst eens nemen de dag voor het examen (op een iets later uur) en dan 's morgens op de dag van mijn examen. Bij mij is er nog relatief veel tijd tussen mijn examens, dus dat valt wel mee. Daarvoor lijkt Ritalin me inderdaad ideaal, ik studeer meestal tot iets van 2 uur 's nachts, dus dat ik er eentje neem een paar uur ervoor, dat ik toch nog optimaal gebruik kan maken van die paar uurtjes. We zien wel. /edit Wat mij trouwens net invalt, heb je ook "last" van dat neerslachtig gevoel wanneer de rilatine is uitgewerkt (of voel je je gewoon moe wanneer de rilatine is uitgewerkt)?"
"Ik vond ze allebei afschuwelijk om eerlijk te zijn. Maar je kan er wel redelijk van weg zijn, wel niet echt visuals (in mijn geval dan toch). Voor al die dingen zou ik gewoon http://www.azarius.nl/smartshop/growing ... _woodrose/ volgen, heb ik toen ook gedaan."
"Oostakker. Mooi trip report trouwens! Klinkt wel gezellig, ik zou ook wel es zoiets willen meemaken, zeker als het zo dichtbij is. Ik zal het eens in de gaten moeten houden wanneer er nog zoiets is."
"Als je al Ritalin moet gebruiken op het middelbaar zou ik toch wel eens dringend naar de huisarts gaan, me dunkt. Dat je hoort dat er veel zijn die Ritalin gebruiken tijdens de examens, zijn wel diegene die een maand en een half examens hebben met waarschijnlijk meer leerstof dan jij in 2 jaar ziet. Dat is dan mijn mening."
"Dan kies je als student beter voor Modafinil. De werking hiervan is vergelijkbaar met die van Rilatine, maar zowel de reguliere effecten als de bijwerkingen zijn langer en heviger. Modafinil biedt de voordelen van de amfetamines die in de sportwereld verboden zijn, maar combineert dat met een verminderde kans op hartkloppingen en -infarcten, hoewel ze nog steeds sterk afgeraden wordt voor hartpatiënten. In een onderzoek van de universiteit van Cambridge staat te lezen dat Modafinil effectief de neurologische capaciteiten van “young, male, healthy volunteers” (dus: studenten) significant verhoogt. Bovendien bleek uit de resultaten dat de deelnemers zich heel wat alerter en wakkerder voelden. Een ex-redacteur van Schamper nam deel aan een gelijkaardig onderzoek naar de effecten van Modafinil in het UZ en beschrijft dezelfde ervaring. Als doorwinterd quizzer merkte hij duidelijk de positieve impact van het geneesmiddel op zijn aandacht en concentratievermogen, hij bejubelt dan ook de voordelen die het biedt tijdens het deelnemen aan een quiz. Toch zorg je er misschien beter voor dat de drug tegen het begin van het examen uitgewerkt is, aangezien ze tijdens farmacologische tests een negatieve invloed had op de beslissingssnelheid van de proefpersonen. Voor een multiple choice examen is dat waarschijnlijk niet optimaal, voor open vragen maakt het betrekkelijk weinig uit. Toch smeekt ook het feit dat één op drie proefpersonen hoofdpijn kreeg en één op tien misselijk werd om voorzichtigheid. Klik om te vergroten... Van ergens op het internet. Ik denk dat het dan beter is om te kiezen voor Ritalin, dat zelf is al niet zo makkelijk te vinden dus denk dat je dit ook niet snel zult vinden."
"Hoe zit het daarmee om dat proberen te verkrijgen zonder voorschrift? Ik bedoel, is dat enigszins al een beetje in de omloop? Ik heb er inderdaad ook al veel goede dingen over gelezen, zou het ook wel eens willen proberen."