Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumslsd vraagje

lsd vraagje

52 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ja dat snap ik, maar er word wel vaker niet volgens de offciele betekenis van iets uitgegaan.

speed is officieel ook niet verslavend, maar kijk al die topics op df.

iig mooi dat we elkaar nu snappen, peaceeeeeeeeeee
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#2
gNuxx zei:
Ja dat snap ik, maar er word wel vaker niet volgens de offciele betekenis van iets uitgegaan.

speed is officieel ook niet verslavend, maar kijk al die topics op df.

iig mooi dat we elkaar nu snappen, peaceeeeeeeeeee
Klik om te vergroten...

Ik weet dat het heel offtopic is, maar hoe kom je er bij dat speed officieel niet verslavend is?
Over wiet weet ik dat sommige mensen denken/vinden/beweren enz. dat het niet verslavend is, maar over speed zal iedereen het toch wel eens zijn?? Ik zal is ff gaan searchen hier op het forum!
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#3
PepTalk zei:
gNuxx zei:
Ja dat snap ik, maar er word wel vaker niet volgens de offciele betekenis van iets uitgegaan.

speed is officieel ook niet verslavend, maar kijk al die topics op df.

iig mooi dat we elkaar nu snappen, peaceeeeeeeeeee
Klik om te vergroten...

Ik weet dat het heel offtopic is, maar hoe kom je er bij dat speed officieel niet verslavend is?
Over wiet weet ik dat sommige mensen denken/vinden/beweren enz. dat het niet verslavend is, maar over speed zal iedereen het toch wel eens zijn?? Ik zal is ff gaan searchen hier op het forum!
Klik om te vergroten...

Het is officieel een feit, dat heb ik van een goeie vriendin die geneeskunde heeft gestudeerd, dat speed in je hersens niks veranderd zodat je het elke keer NODIG hebt, het is puur geestelijk verslavend, dus de mensen DENKEN dat ze verslaafd zijn, en zijn dan natuurlijk ook wel echt verslaafd, maar dit is puur geestelijk, en niet lichamelijk. De enigste drugs die lichamelijk verslavend zijn, zijn benzo's/ghb/heroine.
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#4
gNuxx zei:
PepTalk zei:
gNuxx zei:
Ja dat snap ik, maar er word wel vaker niet volgens de offciele betekenis van iets uitgegaan.

speed is officieel ook niet verslavend, maar kijk al die topics op df.

iig mooi dat we elkaar nu snappen, peaceeeeeeeeeee
Klik om te vergroten...

Ik weet dat het heel offtopic is, maar hoe kom je er bij dat speed officieel niet verslavend is?
Over wiet weet ik dat sommige mensen denken/vinden/beweren enz. dat het niet verslavend is, maar over speed zal iedereen het toch wel eens zijn?? Ik zal is ff gaan searchen hier op het forum!
Klik om te vergroten...

Het is officieel een feit, dat heb ik van een goeie vriendin die geneeskunde heeft gestudeerd, dat speed in je hersens niks veranderd zodat je het elke keer NODIG hebt, het is puur geestelijk verslavend, dus de mensen DENKEN dat ze verslaafd zijn, en zijn dan natuurlijk ook wel echt verslaafd, maar dit is puur geestelijk, en niet lichamelijk. De enigste drugs die lichamelijk verslavend zijn, zijn benzo's/ghb/heroine.
Klik om te vergroten...
En alcohol
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#5
gNuxx zei:
PepTalk zei:
gNuxx zei:
Ja dat snap ik, maar er word wel vaker niet volgens de offciele betekenis van iets uitgegaan.

speed is officieel ook niet verslavend, maar kijk al die topics op df.

iig mooi dat we elkaar nu snappen, peaceeeeeeeeeee
Klik om te vergroten...

Ik weet dat het heel offtopic is, maar hoe kom je er bij dat speed officieel niet verslavend is?
Over wiet weet ik dat sommige mensen denken/vinden/beweren enz. dat het niet verslavend is, maar over speed zal iedereen het toch wel eens zijn?? Ik zal is ff gaan searchen hier op het forum!
Klik om te vergroten...

Het is officieel een feit, dat heb ik van een goeie vriendin die geneeskunde heeft gestudeerd, dat speed in je hersens niks veranderd zodat je het elke keer NODIG hebt, het is puur geestelijk verslavend, dus de mensen DENKEN dat ze verslaafd zijn, en zijn dan natuurlijk ook wel echt verslaafd, maar dit is puur geestelijk, en niet lichamelijk. De enigste drugs die lichamelijk verslavend zijn, zijn benzo's/ghb/heroine.
Klik om te vergroten...

Dude, geestelijk of lichamelijk verslavend blijft verslavend.. :rolleyes:
Geestelijk lijkt mij persoonlijk moeilijker en moeilijker om van af te kicken.

Bij speed heb je opzich ook wel lichamelijke verslaving, ben je een dagelijkse gebruiker zul je in een week van onthouding echt niet veel energie hebben en kun je toch ook best ziek worden.
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#6
PepTalk zei:
Dude, geestelijk of lichamelijk verslavend blijft verslavend.. :rolleyes:
Geestelijk lijkt mij persoonlijk moeilijker en moeilijker om van af te kicken.

Bij speed heb je opzich ook wel lichamelijke verslaving, ben je een dagelijkse gebruiker zul je in een week van onthouding echt niet veel energie hebben en kun je toch ook best ziek worden.
Klik om te vergroten...
Dan ben je gewoon zó mentaal verslaaft dat je fysieke afkick verschijnselen gaat krijgen...
Ditzelfde geld voor cocaine, waarvan vele mensen denken dat het ook lichaamlijk verslavend is.

Edit:
Maargoed, dit gaat nogal hééél wat offtopic ;P
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#7
SittaMan zei:
PepTalk zei:
Dude, geestelijk of lichamelijk verslavend blijft verslavend.. :rolleyes:
Geestelijk lijkt mij persoonlijk moeilijker en moeilijker om van af te kicken.

Bij speed heb je opzich ook wel lichamelijke verslaving, ben je een dagelijkse gebruiker zul je in een week van onthouding echt niet veel energie hebben en kun je toch ook best ziek worden.
Klik om te vergroten...
Dan ben je gewoon zó mentaal verslaaft dat je fysieke afkick verschijnselen gaat krijgen...
Ditzelfde geld voor cocaine, waarvan vele mensen denken dat het ook lichaamlijk verslavend is.

Edit:
Maargoed, dit gaat nogal hééél wat offtopic ;P
Klik om te vergroten...

true, ,maar gnuxx zei dat het totaal niet verslavend is, terwijl hij toegeeft dat het wel geestelijke verslaving kan opleveren.. :rolleyes:
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik denk dat je niet goed begrijpt wat geestelijke verslaving inhoudt. Je hebt geen cravings en je hebt geen afkickverschijnselen. Wel is het zo dat iets dat leuk is, je meer wilt doen. Of je moet zelfdiscipline hebben en jezelf dat pleziertje kunnen onthouden. Sommige mensen vinden het echter zodanig leuk dat het obsessief wordt, en dan spreek je van een geestelijke verslaving.
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#9
Geestelijke verslaving komt wanneer je genotscentrum in je hersenen word geprikkeld.
Dit kan ook bv door chocolade zijn, maar nooit zo fel als bij (andere) drug.
En, omdat je oerinstinkt (?) wilt dat je steeds wil blijven genieten, zal je dan 'geestelijk verslaafd' worden van die prikkel op je genotscentrum.

Genotscentrum wordt ook wel vaak beloningscentrum genoemt ;p
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#10
W.F.L. zei:
Ik denk dat je niet goed begrijpt wat geestelijke verslaving inhoudt. Je hebt geen cravings en je hebt geen afkickverschijnselen. Wel is het zo dat iets dat leuk is, je meer wilt doen. Of je moet zelfdiscipline hebben en jezelf dat pleziertje kunnen onthouden. Sommige mensen vinden het echter zodanig leuk dat het obsessief wordt, en dan spreek je van een geestelijke verslaving.
Klik om te vergroten...

Wikipedia ( niet erg betrouwbaar, i know) : 'Geestelijke verslaving betekent dat iemand een stof denkt nodig te hebben of denkt lekker te vinden en niet meer zonder kan.'

http://nl.wikipedia.org/wiki/Verslaving ... _verslaafd

Niet meer zonder kan, ergens niet zonder kunnen wat drugs betreft is voor mij toch een duidelijk argument om van verslaving te spreken.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ja. En omdat er alcoholiekers bestaan is dat ook superverslavend? :confused:
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik beloon mijzelf ook met pintjes bier, echter ik ben geen alcoholieker. Die beloningscentra worden dacht ik meer geprikkeld door iets als cocaine. Het is zo dat de preferentie voor een stof puur persoonlijk is. Het is wel zo dat speed voor veel mensen een positieve uitwerking heeft, o.a. je krijgt er zin van om dingen te doen waar het je normaal aan zin zou ontbreken. Maar er zijn net zo goed mensen die er niks aan vinden, dat het ze alleen maar zenuwachtig en wakkerhoudt en die worden natuurlijk niet verslaafd. De preferentie heeft uiteraard ook een grote invloed op het beloningscentrum, want je kunt jezelf niet erg goed belonen met iets dat je gewoon niet zo goed kunt waarderen. En sommige mensen vinden het nou eenmaal leuker dan anderen, en de leden van die groep waar het aan discipline ontbreekt zijn diegenen die vatbaar zijn voor verslaving.

Afgezien van dat ben ik er vast van overtuigd dat speed geen cravings teweegbrengt zoals sigaretten of coke. Of iemand dat wil bevestigen?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dan coke niet nee, maar sigaretten kom op zeg!

Mensen die ineens stoppen met roken worden wat sacherijnig en prikkelbaar.
Iemand die ineens stopt met speed zal een hoop meer problemen tegenkomen, geloof me van de afkick van speed word je lichamelijk ook echt ziek. ( misschien wel door gevolg van geestelijke verslaving) maar een craving heb je echt wel.
C
ChemicalLid
01-01-2024, 00:00
#14
volgens mij is tabak wel degelijk verslavender dan speed, hoeveel mensen kunnen er nu stoppen met tabak die echt verslaafd zijn ?
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#15
PepTalk zei:
Dan coke niet nee, maar sigaretten kom op zeg!

Mensen die ineens stoppen met roken worden wat sacherijnig en prikkelbaar.
Iemand die ineens stopt met speed zal een hoop meer problemen tegenkomen, geloof me van de afkick van speed word je lichamelijk ook echt ziek. ( misschien wel door gevolg van geestelijke verslaving) maar een craving heb je echt wel.
Klik om te vergroten...

Lol, rook je zelf?

Ik bedoelde dat je echt het gevoel hebt (vanbinnen) dat je een sigaret nodig hebt. Het is een van de meest verslavende dingen die er bestaan. Speed is echt stukken en stukken minder verslavend dan sigaretten, punt. En dat je van de afkick van speed ziek wordt is gewoon omdat het iets totaal anders dan een sigaret is. Veel toxischer ook.

Ik dacht dat de cravings van coke vergelijkbaar waren met sigaretten.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik ben een keer (slechts een uur) "slecht" gegaan op 70 microgram (note erbij dat ik over het algemeen zeer goed tegen tripmiddelen kan); Zeer overweldigend bombardement van dingen over mezelf die ik helemaal niet leuk vind en hoe ze ervaren worden door anderen (achteraf wat gehad, maar het was op het moment zelf verneukt). En super blije, chille trips gehad op 200-400 mics ook.

Dosis bepaalt alleen heftigheid van de trip.. fout gaan ligt eerder aan jezelf denk ik.
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#17
Fout gaan ligt idd aan jezelf en de omgeving waar je bent.
b
burnevil92Lid
01-01-2024, 00:00
#18
hislordship zei:
Fout gaan ligt idd aan jezelf en de omgeving waar je bent.
Klik om te vergroten...

ik voel me perfect in orde maar ik denk dat als ik te hard ga trippen / hallucinaties ga krijgen dat ik bang ga krijgen...kan dit ?
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#19
burnevil92 zei:
hislordship zei:
Fout gaan ligt idd aan jezelf en de omgeving waar je bent.
Klik om te vergroten...

ik voel me perfect in orde maar ik denk dat als ik te hard ga trippen / hallucinaties ga krijgen dat ik bang ga krijgen...kan dit ?
Klik om te vergroten...
Als je er nog schrik van hebt, zou ik nog niet zoveel nemen... Heb er zelf geen ervaring mee, dus ik kan me hierin zeker vergissen.
B
BirdoLid
01-01-2024, 00:00
#20
burnevil92 zei:
hislordship zei:
Fout gaan ligt idd aan jezelf en de omgeving waar je bent.
Klik om te vergroten...

ik voel me perfect in orde maar ik denk dat als ik te hard ga trippen / hallucinaties ga krijgen dat ik bang ga krijgen...kan dit ?
Klik om te vergroten...


Ik persoonlijk ben nog nooit bad gegaan op hallucinaties,
ik weet ten slotte donders goed dat ik een middel neem dat je laat hallucineren =).

Tja, het lijkt me geen gekke verhoging van dosering wat je van plan bent,
en met 4x eerder ervaring lijkt het me geen onbekend terrein.
Dus als soort van antwoord op je vraag, het zal vast wel 'moeten lukken'
zoals je het zelf noemt in je eerste post.


Het is een lastige ( onmogelijke ) vraag om voor anderen te beantwoorden,
en elke trip is anders, en of je bad gaat of niet heeft zoals AT meestal niets
te maken met de dosering ( dit kent grenzen uiteraard ).

Het antwoord zal dan ook niet boven komen in een thread als deze,
en al zegt iemand 'ja, dat gaat lukken', dan geeft dat misschien een positieve vibe,
maar niemand kan het verloop van jou trip garanderen =).

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."