Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLSD overdose, kan dat ?

LSD overdose, kan dat ?

26 antwoorden
22 weergaven
18-5-2026
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#1
Waar gaat je discussie met need^weed dan over?
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#2
Psychonaut je moet niet denken dat een hoge dosis garant staat voor een bad trip.

De kans is wel groter, omdat de effecten je kunnen overrompelen en je dan gaat denken hey dit wil ik eigenlijk niet. Sja dan ga je snel verkeerd.
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#3
Kan je van lsd eigenlijk wel een overdosis nemen? Ik las op het internet in een interview met de schrijver Haffid Bouazza: "Vorig jaar, in de millenniumnacht, heb ik tijdens een feest in Ruigoord vijfhonderd microgram lsd genomen. Dat is véél, één microgram voel je al. Ik zat daar en voelde niks. Geen tinteling, geen extase, toen dacht ik: het wordt tijd om op te houden."
Hij nam toen bijna dagelijks lsd. Dus hij beweerd blijkbaar dat er een soort van gewenning op kan treden. Maar is dat wel zo. Is het niet zo dat als je over een bepaalde drempelwaarde heengaat (zoals in zijn geval) dat het effect dan afneemt? Want dit 'bellcurve effect' geld ook voor veel andere stoffen. Dus dat je op lsd ook niet kunt od'en. Of zijn hier wel gevallen van bekend?
(En met een overdosis bedoel ik dan, dat je er lichamelijk of geestelijk letsel aan over houdt.)
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
ik heb dit voor je gevonden:
Bij het gebruik van LSD bestaat geen maximum-dosis, want alles wat je lichaam teveel naar binnen krijgt wordt niet gebruikt.
Klik om te vergroten...
ilimburg

en deze
LSD wordt in het algemeen als een vrij non-toxische stof erkend. Er zijn geen bekende gevallen van overdosis. Een normale dosis ligt tussen de 80 en 300 microgram. De LD50-dosis wordt geschat op 0,001 to 0,003 gram per kg lichaamsgewicht, wat een accidentele overdosis onwaarschijnlijk maakt.
Klik om te vergroten...
wikipedia
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#5
O.K.
interessant, dat geeft wel een veillig gevoel.
't is dus eigenlijk een soort vitamine-c :) , want wat je daar te veel van neemt plas je ook weer uit :)

Ik vermoed dat er afhankelijk van je lichaamsbouw etc.. er dus wel een soort optimumdosis zal bestaan.
P
Psychonaut1976Lid
01-01-2024, 00:00
#6
kapitein-x zei:
Kan je van lsd eigenlijk wel een overdosis nemen? Ik las op het internet in een interview met de schrijver Haffid Bouazza: "Vorig jaar, in de millenniumnacht, heb ik tijdens een feest in Ruigoord vijfhonderd microgram lsd genomen. Dat is véél, één microgram voel je al. Ik zat daar en voelde niks. Geen tinteling, geen extase, toen dacht ik: het wordt tijd om op te houden."
Hij nam toen bijna dagelijks lsd. Dus hij beweerd blijkbaar dat er een soort van gewenning op kan treden. Maar is dat wel zo. Is het niet zo dat als je over een bepaalde drempelwaarde heengaat (zoals in zijn geval) dat het effect dan afneemt? Want dit 'bellcurve effect' geld ook voor veel andere stoffen. Dus dat je op lsd ook niet kunt od'en. Of zijn hier wel gevallen van bekend?
(En met een overdosis bedoel ik dan, dat je er lichamelijk of geestelijk letsel aan over houdt.)
Klik om te vergroten...

Lsd kan je idd niet over doseren,of je moet belachelijke hoeveelheden naar binnen kiepen een heel flesje liquid of 30 a4tjes zegels of 25 gram microdots ofzo..aangezien niemand dit ooit zal doen kan het dus eigenlijk niet of je moet een deathwish hebben natuurlijk.

Dat die gozer niets voelde bij 500ug komt of dat hij het te kort achter elkaar heeft genomen,binnen 3 dagen of dat ie gewone postzegels heeft opgegeten.

Dagelijks lsd nemen heeft geen zin je voelt er iid niets meer van de volgende dag al.

Het heeft dus iid een tolerantie maar binnen 4 dagen is dat weg.
G
GabberSnoePieLid
01-01-2024, 00:00
#7
je kan miss geen overdosis krijgen maar, als je niks gewent bent en je teveel neemt krijg je wel steeds meer kans om bad te gaan.... :wink:
G
GabberSnoePieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dit is ook echt wel bij iedereen verschillend hoor, als je van natura al bang bent voor het onbekende dan zit je nog meer in de problemen al heb jij iets te veel acid op....Al ben je redelijk nuchter persoon en bijv al ervaring heeft met paddo's een goed sterk karakter heeft , stevig in z'n schoenen staat durf ik er 100 eu op te wedden dat persoon 2 het er beter vanaf brengt :grin:
P
Psychonaut1976Lid
01-01-2024, 00:00
#9
need^weed zei:
je kan miss geen overdosis krijgen maar, als je niks gewent bent en je teveel neemt krijg je wel steeds meer kans om bad te gaan.... :wink:
Klik om te vergroten...

Als je niks gewent bent en je neemt de eerste keer teveel heb je geen kans maar ga je zeker weten een bad trip krijgen op een zeker moment, je weet dan namelijk niet wat je overkomt en denkt simpel weg dat je gek bent geworden omdat het ook nog eens zo lang duurt en Lucy met een grote dosis hele rare loopjes kan creeeren in je brein hele duistere als je je dag niet hebt zeg maar.. :grin: .Alleen een ervaren lsd gebruiker kan deze dempen en op een normale manier doorstaan als deze zich voor zouden doen.
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#10
Een overdosis lsd lijkt me best duur.
I
IntoxicatedLid
01-01-2024, 00:00
#11
hahaha dat denk ik ook wel ja...
plus je bent een pure lsd hogger... :wink:
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#12
need^weed zei:
je kan miss geen overdosis krijgen maar, als je niks gewent bent en je teveel neemt krijg je wel steeds meer kans om bad te gaan.... :wink:
Klik om te vergroten...

Ja, maar je hebt dus ook stoffen die een bepaalde optimumdosis hebben, en als je die overscrijdt dan wordt het effect alleen maar minder. (koffie[cafeine] is b.v. zo'n stof) Ik ben wel benieuwd of lsd ook zo'n stof is.
Maar ik ga dat natuurlijk niet uitproberen want , A is het zonde van je geld en B loop je inderdaad de kans om een bad trip te krijgen en C schiet je er niks mee op. Zo geinteresseerd ben ik dus ook weer niet, dat ik mezelf als proefkonijn opstel. Lijkt me dus meer iets voor de wetenschap.
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#13
Maar de officiele betekenis van overdosis is meer nemen dan normaal.

Stel:
Normale dosis: 1 gram.
Overdosis: 1,5 gram.
Lethale Dosis(oftewel LD50 waarvan 50 % van de proef'konijnen' sterven) 2 gram.

Een overdosis is vaak geen prettige ervaring, maar dodelijk??
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dat is wel een goeie vraag, wat is nu eigenlijk een o.d.

Dit zegt Wikipedia:
"Een overdosis doet zich voor wanneer een chemische substantie (meer bepaald een drug) ingenomen wordt in hoeveelheden en/of concentraties die groot genoeg zijn om de homeostase van een levend organisme te verstoren, daarbij ernstige ziekte of de dood veroorzakend. In essentie is het een soort van vergiftiging."

En bij lsd is dit dus blijkbaar bijna onmogelijk. Alhoewel je, als je echt je best doet, overal wel een o.d. van kunt krijgen.
P
Psychonaut1976Lid
01-01-2024, 00:00
#15
need^weed zei:
Dit is ook echt wel bij iedereen verschillend hoor, als je van natura al bang bent voor het onbekende dan zit je nog meer in de problemen al heb jij iets te veel acid op....Al ben je redelijk nuchter persoon en bijv al ervaring heeft met paddo's een goed sterk karakter heeft , stevig in z'n schoenen staat durf ik er 100 eu op te wedden dat persoon 2 het er beter vanaf brengt :grin:
Klik om te vergroten...

Je mengt je wel lekker in de discussie zonder enige ervaring,vind je het erg dat ik dat even zeg....

Wat je schrijft is wel heel voor de handliggend he...beetje luchtledig eigenlijk...
G
GabberSnoePieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Psychonaut1976 zei:
need^weed zei:
Dit is ook echt wel bij iedereen verschillend hoor, als je van natura al bang bent voor het onbekende dan zit je nog meer in de problemen al heb jij iets te veel acid op....Al ben je redelijk nuchter persoon en bijv al ervaring heeft met paddo's een goed sterk karakter heeft , stevig in z'n schoenen staat durf ik er 100 eu op te wedden dat persoon 2 het er beter vanaf brengt :grin:
Klik om te vergroten...

Je mengt je wel lekker in de discussie zonder enige ervaring,vind je het erg dat ik dat even zeg....

Wat je schrijft is wel heel voor de handliggend he...beetje luchtledig eigenlijk...
Klik om te vergroten...

tuurlek mag je dat zeggen, dat is namelijk een feit

maar net of iedereen dit nog niet wist :rolleyes:

Psychonaut1976 zei:
Als je niks gewent bent en je neemt de eerste keer teveel heb je geen kans maar ga je zeker weten een bad trip krijgen op een zeker moment, je weet dan namelijk niet wat je overkomt en denkt simpel weg dat je gek bent geworden omdat het ook nog eens zo lang duurt en Lucy met een grote dosis hele rare loopjes kan creeeren in je brein hele duistere als je je dag niet hebt zeg maar.. :grin: .Alleen een ervaren lsd gebruiker kan deze dempen en op een normale manier doorstaan als deze zich voor zouden doen.
Klik om te vergroten...

+ Ik had dat luchtledige tekstje niet hoeven schrijven als je niet had gezegd dat als je teveel acid neemt je dan zeker is dat je bad gaat....
P
Psychonaut1976Lid
01-01-2024, 00:00
#17
need^weed zei:
Psychonaut1976 zei:
need^weed zei:
Dit is ook echt wel bij iedereen verschillend hoor, als je van natura al bang bent voor het onbekende dan zit je nog meer in de problemen al heb jij iets te veel acid op....Al ben je redelijk nuchter persoon en bijv al ervaring heeft met paddo's een goed sterk karakter heeft , stevig in z'n schoenen staat durf ik er 100 eu op te wedden dat persoon 2 het er beter vanaf brengt :grin:
Klik om te vergroten...

Je mengt je wel lekker in de discussie zonder enige ervaring,vind je het erg dat ik dat even zeg....

Wat je schrijft is wel heel voor de handliggend he...beetje luchtledig eigenlijk...
Klik om te vergroten...

tuurlek mag je dat zeggen, dat is namelijk een feit

maar net of iedereen dit nog niet wist :rolleyes:

Psychonaut1976 zei:
Als je niks gewent bent en je neemt de eerste keer teveel heb je geen kans maar ga je zeker weten een bad trip krijgen op een zeker moment, je weet dan namelijk niet wat je overkomt en denkt simpel weg dat je gek bent geworden omdat het ook nog eens zo lang duurt en Lucy met een grote dosis hele rare loopjes kan creeeren in je brein hele duistere als je je dag niet hebt zeg maar.. :grin: .Alleen een ervaren lsd gebruiker kan deze dempen en op een normale manier doorstaan als deze zich voor zouden doen.
Klik om te vergroten...

+ Ik had dat luchtledige tekstje niet hoeven schrijven als je niet had gezegd dat als je teveel acid neemt je dan zeker is dat je bad gaat....
Klik om te vergroten...

Hehe dat is het nou juist dat zei ik al voordat je het schreef slimmie..
Deze bedoelde ik...
""Dit is ook echt wel bij iedereen verschillend hoor, als je van natura al bang bent voor het onbekende dan zit je nog meer in de problemen al heb jij iets te veel acid op....Al ben je redelijk nuchter persoon en bijv al ervaring heeft met paddo's een goed sterk karakter heeft""

Grz..
G
GabberSnoePieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik volg jou niet

niet dat het me wat uitmaakt :rolleyes: hehe
P
Psychonaut1976Lid
01-01-2024, 00:00
#19
BobG zei:
Psychonaut je moet niet denken dat een hoge dosis garant staat voor een bad trip.

De kans is wel groter, omdat de effecten je kunnen overrompelen en je dan gaat denken hey dit wil ik eigenlijk niet. Sja dan ga je snel verkeerd.
Klik om te vergroten...

Denk ik dat dan?
Ik neem zelf altijd een hoge dosis lsd,microdotje of 3 a 4 en heb nog nooit een bad trip gehad.

Ik zei als je niks gewent bent en je neemt een te hoge dosis.
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#20
Psychonaut1976 zei:
BobG zei:
Psychonaut je moet niet denken dat een hoge dosis garant staat voor een bad trip.

De kans is wel groter, omdat de effecten je kunnen overrompelen en je dan gaat denken hey dit wil ik eigenlijk niet. Sja dan ga je snel verkeerd.
Klik om te vergroten...

Denk ik dat dan?
Ik neem zelf altijd een hoge dosis lsd,microdotje of 3 a 4 en heb nog nooit een bad trip gehad.

Ik zei als je niks gewent bent en je neemt een te hoge dosis.
Klik om te vergroten...
hehe precies , wel lezen bob

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."