#1
Waar gaat je discussie met need^weed dan over?
ilimburgBij het gebruik van LSD bestaat geen maximum-dosis, want alles wat je lichaam teveel naar binnen krijgt wordt niet gebruikt.
wikipediaLSD wordt in het algemeen als een vrij non-toxische stof erkend. Er zijn geen bekende gevallen van overdosis. Een normale dosis ligt tussen de 80 en 300 microgram. De LD50-dosis wordt geschat op 0,001 to 0,003 gram per kg lichaamsgewicht, wat een accidentele overdosis onwaarschijnlijk maakt.
kapitein-x zei:Kan je van lsd eigenlijk wel een overdosis nemen? Ik las op het internet in een interview met de schrijver Haffid Bouazza: "Vorig jaar, in de millenniumnacht, heb ik tijdens een feest in Ruigoord vijfhonderd microgram lsd genomen. Dat is véél, één microgram voel je al. Ik zat daar en voelde niks. Geen tinteling, geen extase, toen dacht ik: het wordt tijd om op te houden."
Hij nam toen bijna dagelijks lsd. Dus hij beweerd blijkbaar dat er een soort van gewenning op kan treden. Maar is dat wel zo. Is het niet zo dat als je over een bepaalde drempelwaarde heengaat (zoals in zijn geval) dat het effect dan afneemt? Want dit 'bellcurve effect' geld ook voor veel andere stoffen. Dus dat je op lsd ook niet kunt od'en. Of zijn hier wel gevallen van bekend?
(En met een overdosis bedoel ik dan, dat je er lichamelijk of geestelijk letsel aan over houdt.)
need^weed zei:je kan miss geen overdosis krijgen maar, als je niks gewent bent en je teveel neemt krijg je wel steeds meer kans om bad te gaan....![]()
need^weed zei:je kan miss geen overdosis krijgen maar, als je niks gewent bent en je teveel neemt krijg je wel steeds meer kans om bad te gaan....![]()
need^weed zei:Dit is ook echt wel bij iedereen verschillend hoor, als je van natura al bang bent voor het onbekende dan zit je nog meer in de problemen al heb jij iets te veel acid op....Al ben je redelijk nuchter persoon en bijv al ervaring heeft met paddo's een goed sterk karakter heeft , stevig in z'n schoenen staat durf ik er 100 eu op te wedden dat persoon 2 het er beter vanaf brengt![]()
Psychonaut1976 zei:need^weed zei:Dit is ook echt wel bij iedereen verschillend hoor, als je van natura al bang bent voor het onbekende dan zit je nog meer in de problemen al heb jij iets te veel acid op....Al ben je redelijk nuchter persoon en bijv al ervaring heeft met paddo's een goed sterk karakter heeft , stevig in z'n schoenen staat durf ik er 100 eu op te wedden dat persoon 2 het er beter vanaf brengt![]()
Je mengt je wel lekker in de discussie zonder enige ervaring,vind je het erg dat ik dat even zeg....
Wat je schrijft is wel heel voor de handliggend he...beetje luchtledig eigenlijk...
Psychonaut1976 zei:Als je niks gewent bent en je neemt de eerste keer teveel heb je geen kans maar ga je zeker weten een bad trip krijgen op een zeker moment, je weet dan namelijk niet wat je overkomt en denkt simpel weg dat je gek bent geworden omdat het ook nog eens zo lang duurt en Lucy met een grote dosis hele rare loopjes kan creeeren in je brein hele duistere als je je dag niet hebt zeg maar...Alleen een ervaren lsd gebruiker kan deze dempen en op een normale manier doorstaan als deze zich voor zouden doen.
need^weed zei:Psychonaut1976 zei:need^weed zei:Dit is ook echt wel bij iedereen verschillend hoor, als je van natura al bang bent voor het onbekende dan zit je nog meer in de problemen al heb jij iets te veel acid op....Al ben je redelijk nuchter persoon en bijv al ervaring heeft met paddo's een goed sterk karakter heeft , stevig in z'n schoenen staat durf ik er 100 eu op te wedden dat persoon 2 het er beter vanaf brengt![]()
Je mengt je wel lekker in de discussie zonder enige ervaring,vind je het erg dat ik dat even zeg....
Wat je schrijft is wel heel voor de handliggend he...beetje luchtledig eigenlijk...
tuurlek mag je dat zeggen, dat is namelijk een feit
maar net of iedereen dit nog niet wist![]()
Psychonaut1976 zei:Als je niks gewent bent en je neemt de eerste keer teveel heb je geen kans maar ga je zeker weten een bad trip krijgen op een zeker moment, je weet dan namelijk niet wat je overkomt en denkt simpel weg dat je gek bent geworden omdat het ook nog eens zo lang duurt en Lucy met een grote dosis hele rare loopjes kan creeeren in je brein hele duistere als je je dag niet hebt zeg maar...Alleen een ervaren lsd gebruiker kan deze dempen en op een normale manier doorstaan als deze zich voor zouden doen.
+ Ik had dat luchtledige tekstje niet hoeven schrijven als je niet had gezegd dat als je teveel acid neemt je dan zeker is dat je bad gaat....
heheBobG zei:Psychonaut je moet niet denken dat een hoge dosis garant staat voor een bad trip.
De kans is wel groter, omdat de effecten je kunnen overrompelen en je dan gaat denken hey dit wil ik eigenlijk niet. Sja dan ga je snel verkeerd.
hehe precies , wel lezen bobPsychonaut1976 zei:BobG zei:Psychonaut je moet niet denken dat een hoge dosis garant staat voor een bad trip.
De kans is wel groter, omdat de effecten je kunnen overrompelen en je dan gaat denken hey dit wil ik eigenlijk niet. Sja dan ga je snel verkeerd.
Denk ik dat dan?
Ik neem zelf altijd een hoge dosis lsd,microdotje of 3 a 4 en heb nog nooit een bad trip gehad.
Ik zei als je niks gewent bent en je neemt een te hoge dosis.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."