Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLSD overdose, kan dat ?

LSD overdose, kan dat ?

26 antwoorden
24 weergaven
18-5-2026
P
PanteLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het is wel zo dat THC opgeslagen wordt in vetweefsel en daardoor sneller wordt verwerkt (vandaar ook de lange duur voordat je weer negatief test). Dit betekend echter niet dat deze langzame verwerking ervoor zorgt dat het later weer dezelfde bewustzijnseffecten oplevert.
Waarschijnlijk is deze (dus voorbarige) conclusie weer door iemand doorgetrokken naar LSD en hebben anderen dit klakkeloos overgenomen zonder zelf even te googlen ... Blijft een komen en gaan van fabels rondom drugs op deze manier
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#2
Psychonaut je moet niet denken dat een hoge dosis garant staat voor een bad trip.

De kans is wel groter, omdat de effecten je kunnen overrompelen en je dan gaat denken hey dit wil ik eigenlijk niet. Sja dan ga je snel verkeerd.
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#3
Kan je van lsd eigenlijk wel een overdosis nemen? Ik las op het internet in een interview met de schrijver Haffid Bouazza: "Vorig jaar, in de millenniumnacht, heb ik tijdens een feest in Ruigoord vijfhonderd microgram lsd genomen. Dat is véél, één microgram voel je al. Ik zat daar en voelde niks. Geen tinteling, geen extase, toen dacht ik: het wordt tijd om op te houden."
Hij nam toen bijna dagelijks lsd. Dus hij beweerd blijkbaar dat er een soort van gewenning op kan treden. Maar is dat wel zo. Is het niet zo dat als je over een bepaalde drempelwaarde heengaat (zoals in zijn geval) dat het effect dan afneemt? Want dit 'bellcurve effect' geld ook voor veel andere stoffen. Dus dat je op lsd ook niet kunt od'en. Of zijn hier wel gevallen van bekend?
(En met een overdosis bedoel ik dan, dat je er lichamelijk of geestelijk letsel aan over houdt.)
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
ik heb dit voor je gevonden:
Bij het gebruik van LSD bestaat geen maximum-dosis, want alles wat je lichaam teveel naar binnen krijgt wordt niet gebruikt.
Klik om te vergroten...
ilimburg

en deze
LSD wordt in het algemeen als een vrij non-toxische stof erkend. Er zijn geen bekende gevallen van overdosis. Een normale dosis ligt tussen de 80 en 300 microgram. De LD50-dosis wordt geschat op 0,001 to 0,003 gram per kg lichaamsgewicht, wat een accidentele overdosis onwaarschijnlijk maakt.
Klik om te vergroten...
wikipedia
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#5
O.K.
interessant, dat geeft wel een veillig gevoel.
't is dus eigenlijk een soort vitamine-c :) , want wat je daar te veel van neemt plas je ook weer uit :)

Ik vermoed dat er afhankelijk van je lichaamsbouw etc.. er dus wel een soort optimumdosis zal bestaan.
P
Psychonaut1976Lid
01-01-2024, 00:00
#6
kapitein-x zei:
Kan je van lsd eigenlijk wel een overdosis nemen? Ik las op het internet in een interview met de schrijver Haffid Bouazza: "Vorig jaar, in de millenniumnacht, heb ik tijdens een feest in Ruigoord vijfhonderd microgram lsd genomen. Dat is véél, één microgram voel je al. Ik zat daar en voelde niks. Geen tinteling, geen extase, toen dacht ik: het wordt tijd om op te houden."
Hij nam toen bijna dagelijks lsd. Dus hij beweerd blijkbaar dat er een soort van gewenning op kan treden. Maar is dat wel zo. Is het niet zo dat als je over een bepaalde drempelwaarde heengaat (zoals in zijn geval) dat het effect dan afneemt? Want dit 'bellcurve effect' geld ook voor veel andere stoffen. Dus dat je op lsd ook niet kunt od'en. Of zijn hier wel gevallen van bekend?
(En met een overdosis bedoel ik dan, dat je er lichamelijk of geestelijk letsel aan over houdt.)
Klik om te vergroten...

Lsd kan je idd niet over doseren,of je moet belachelijke hoeveelheden naar binnen kiepen een heel flesje liquid of 30 a4tjes zegels of 25 gram microdots ofzo..aangezien niemand dit ooit zal doen kan het dus eigenlijk niet of je moet een deathwish hebben natuurlijk.

Dat die gozer niets voelde bij 500ug komt of dat hij het te kort achter elkaar heeft genomen,binnen 3 dagen of dat ie gewone postzegels heeft opgegeten.

Dagelijks lsd nemen heeft geen zin je voelt er iid niets meer van de volgende dag al.

Het heeft dus iid een tolerantie maar binnen 4 dagen is dat weg.
G
GabberSnoePieLid
01-01-2024, 00:00
#7
je kan miss geen overdosis krijgen maar, als je niks gewent bent en je teveel neemt krijg je wel steeds meer kans om bad te gaan.... :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."