Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLSD overdose, kan dat ?

LSD overdose, kan dat ?

26 antwoorden
23 weergaven
18-5-2026
G
GabberSnoePieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dit is ook echt wel bij iedereen verschillend hoor, als je van natura al bang bent voor het onbekende dan zit je nog meer in de problemen al heb jij iets te veel acid op....Al ben je redelijk nuchter persoon en bijv al ervaring heeft met paddo's een goed sterk karakter heeft , stevig in z'n schoenen staat durf ik er 100 eu op te wedden dat persoon 2 het er beter vanaf brengt :grin:
P
Psychonaut1976Lid
01-01-2024, 00:00
#2
need^weed zei:
je kan miss geen overdosis krijgen maar, als je niks gewent bent en je teveel neemt krijg je wel steeds meer kans om bad te gaan.... :wink:
Klik om te vergroten...

Als je niks gewent bent en je neemt de eerste keer teveel heb je geen kans maar ga je zeker weten een bad trip krijgen op een zeker moment, je weet dan namelijk niet wat je overkomt en denkt simpel weg dat je gek bent geworden omdat het ook nog eens zo lang duurt en Lucy met een grote dosis hele rare loopjes kan creeeren in je brein hele duistere als je je dag niet hebt zeg maar.. :grin: .Alleen een ervaren lsd gebruiker kan deze dempen en op een normale manier doorstaan als deze zich voor zouden doen.
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#3
Een overdosis lsd lijkt me best duur.
I
IntoxicatedLid
01-01-2024, 00:00
#4
hahaha dat denk ik ook wel ja...
plus je bent een pure lsd hogger... :wink:
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#5
need^weed zei:
je kan miss geen overdosis krijgen maar, als je niks gewent bent en je teveel neemt krijg je wel steeds meer kans om bad te gaan.... :wink:
Klik om te vergroten...

Ja, maar je hebt dus ook stoffen die een bepaalde optimumdosis hebben, en als je die overscrijdt dan wordt het effect alleen maar minder. (koffie[cafeine] is b.v. zo'n stof) Ik ben wel benieuwd of lsd ook zo'n stof is.
Maar ik ga dat natuurlijk niet uitproberen want , A is het zonde van je geld en B loop je inderdaad de kans om een bad trip te krijgen en C schiet je er niks mee op. Zo geinteresseerd ben ik dus ook weer niet, dat ik mezelf als proefkonijn opstel. Lijkt me dus meer iets voor de wetenschap.
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#6
Maar de officiele betekenis van overdosis is meer nemen dan normaal.

Stel:
Normale dosis: 1 gram.
Overdosis: 1,5 gram.
Lethale Dosis(oftewel LD50 waarvan 50 % van de proef'konijnen' sterven) 2 gram.

Een overdosis is vaak geen prettige ervaring, maar dodelijk??
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dat is wel een goeie vraag, wat is nu eigenlijk een o.d.

Dit zegt Wikipedia:
"Een overdosis doet zich voor wanneer een chemische substantie (meer bepaald een drug) ingenomen wordt in hoeveelheden en/of concentraties die groot genoeg zijn om de homeostase van een levend organisme te verstoren, daarbij ernstige ziekte of de dood veroorzakend. In essentie is het een soort van vergiftiging."

En bij lsd is dit dus blijkbaar bijna onmogelijk. Alhoewel je, als je echt je best doet, overal wel een o.d. van kunt krijgen.
P
Psychonaut1976Lid
01-01-2024, 00:00
#8
need^weed zei:
Dit is ook echt wel bij iedereen verschillend hoor, als je van natura al bang bent voor het onbekende dan zit je nog meer in de problemen al heb jij iets te veel acid op....Al ben je redelijk nuchter persoon en bijv al ervaring heeft met paddo's een goed sterk karakter heeft , stevig in z'n schoenen staat durf ik er 100 eu op te wedden dat persoon 2 het er beter vanaf brengt :grin:
Klik om te vergroten...

Je mengt je wel lekker in de discussie zonder enige ervaring,vind je het erg dat ik dat even zeg....

Wat je schrijft is wel heel voor de handliggend he...beetje luchtledig eigenlijk...
G
GabberSnoePieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Psychonaut1976 zei:
need^weed zei:
Dit is ook echt wel bij iedereen verschillend hoor, als je van natura al bang bent voor het onbekende dan zit je nog meer in de problemen al heb jij iets te veel acid op....Al ben je redelijk nuchter persoon en bijv al ervaring heeft met paddo's een goed sterk karakter heeft , stevig in z'n schoenen staat durf ik er 100 eu op te wedden dat persoon 2 het er beter vanaf brengt :grin:
Klik om te vergroten...

Je mengt je wel lekker in de discussie zonder enige ervaring,vind je het erg dat ik dat even zeg....

Wat je schrijft is wel heel voor de handliggend he...beetje luchtledig eigenlijk...
Klik om te vergroten...

tuurlek mag je dat zeggen, dat is namelijk een feit

maar net of iedereen dit nog niet wist :rolleyes:

Psychonaut1976 zei:
Als je niks gewent bent en je neemt de eerste keer teveel heb je geen kans maar ga je zeker weten een bad trip krijgen op een zeker moment, je weet dan namelijk niet wat je overkomt en denkt simpel weg dat je gek bent geworden omdat het ook nog eens zo lang duurt en Lucy met een grote dosis hele rare loopjes kan creeeren in je brein hele duistere als je je dag niet hebt zeg maar.. :grin: .Alleen een ervaren lsd gebruiker kan deze dempen en op een normale manier doorstaan als deze zich voor zouden doen.
Klik om te vergroten...

+ Ik had dat luchtledige tekstje niet hoeven schrijven als je niet had gezegd dat als je teveel acid neemt je dan zeker is dat je bad gaat....
P
Psychonaut1976Lid
01-01-2024, 00:00
#10
need^weed zei:
Psychonaut1976 zei:
need^weed zei:
Dit is ook echt wel bij iedereen verschillend hoor, als je van natura al bang bent voor het onbekende dan zit je nog meer in de problemen al heb jij iets te veel acid op....Al ben je redelijk nuchter persoon en bijv al ervaring heeft met paddo's een goed sterk karakter heeft , stevig in z'n schoenen staat durf ik er 100 eu op te wedden dat persoon 2 het er beter vanaf brengt :grin:
Klik om te vergroten...

Je mengt je wel lekker in de discussie zonder enige ervaring,vind je het erg dat ik dat even zeg....

Wat je schrijft is wel heel voor de handliggend he...beetje luchtledig eigenlijk...
Klik om te vergroten...

tuurlek mag je dat zeggen, dat is namelijk een feit

maar net of iedereen dit nog niet wist :rolleyes:

Psychonaut1976 zei:
Als je niks gewent bent en je neemt de eerste keer teveel heb je geen kans maar ga je zeker weten een bad trip krijgen op een zeker moment, je weet dan namelijk niet wat je overkomt en denkt simpel weg dat je gek bent geworden omdat het ook nog eens zo lang duurt en Lucy met een grote dosis hele rare loopjes kan creeeren in je brein hele duistere als je je dag niet hebt zeg maar.. :grin: .Alleen een ervaren lsd gebruiker kan deze dempen en op een normale manier doorstaan als deze zich voor zouden doen.
Klik om te vergroten...

+ Ik had dat luchtledige tekstje niet hoeven schrijven als je niet had gezegd dat als je teveel acid neemt je dan zeker is dat je bad gaat....
Klik om te vergroten...

Hehe dat is het nou juist dat zei ik al voordat je het schreef slimmie..
Deze bedoelde ik...
""Dit is ook echt wel bij iedereen verschillend hoor, als je van natura al bang bent voor het onbekende dan zit je nog meer in de problemen al heb jij iets te veel acid op....Al ben je redelijk nuchter persoon en bijv al ervaring heeft met paddo's een goed sterk karakter heeft""

Grz..
G
GabberSnoePieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik volg jou niet

niet dat het me wat uitmaakt :rolleyes: hehe
P
Psychonaut1976Lid
01-01-2024, 00:00
#12
BobG zei:
Psychonaut je moet niet denken dat een hoge dosis garant staat voor een bad trip.

De kans is wel groter, omdat de effecten je kunnen overrompelen en je dan gaat denken hey dit wil ik eigenlijk niet. Sja dan ga je snel verkeerd.
Klik om te vergroten...

Denk ik dat dan?
Ik neem zelf altijd een hoge dosis lsd,microdotje of 3 a 4 en heb nog nooit een bad trip gehad.

Ik zei als je niks gewent bent en je neemt een te hoge dosis.
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#13
Psychonaut1976 zei:
BobG zei:
Psychonaut je moet niet denken dat een hoge dosis garant staat voor een bad trip.

De kans is wel groter, omdat de effecten je kunnen overrompelen en je dan gaat denken hey dit wil ik eigenlijk niet. Sja dan ga je snel verkeerd.
Klik om te vergroten...

Denk ik dat dan?
Ik neem zelf altijd een hoge dosis lsd,microdotje of 3 a 4 en heb nog nooit een bad trip gehad.

Ik zei als je niks gewent bent en je neemt een te hoge dosis.
Klik om te vergroten...
hehe precies , wel lezen bob
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#14
Er is wel een verhaal over een man die dood gevonden is waarbij de doodsoorzaak vermoedelijk een te grote hoeveelheid LSD was. Maar dan hebben we het echt over belachelijke hoeveelheden die je nu tegenwoordig een vermogen gaan kosten om te gaan nemen.

Een overdosis hoeft geen dodelijke dosis te zijn, maar gewoon teveel. Bij LSD krijg je dan het geval dat je waarschijnlijk in een drugspsychose raakt en dus een halve dag later "wakker" wordt en niet weet wat je de afgelopen uren gedaan hebt...

http://www.erowid.org/experiences/exp.c ... &C1=7&Str=

Hier staan wel een paar leuke voorbeeldjes. Maargoed, als je het een beetje rustig aan doet is de kans op zulke ervaringen nihil.

"I started to cry, just all out cry. Why were my friends so much better off than me? Why the fuck does God hate me? I then started to scream, just scream my lungs out. My friend came over and pulled his hand back and slapped me vigorously across the face. I watched the motion of his hand and it seemed like 50 hands were coming across and slapping me, one by one. I had to retaliate. I took the lamp off the table next to me and threw it at his head. The glass lamp shattered across his face and he slumped to the floor. The light had singed his hair and his face was dripping with blood. It made me happy to see him in pain, to see somebody else going through the same thing I was. My two other friends weren't even watching as I got on top of my nearly unconcious friend and started beating him senseless with anything I could find. "
t
tommynaessensLid
01-01-2024, 00:00
#15
Er heeft mij iemand wijs gemaakt dat als je LSD gebruikt het teveel aan lsd opgenomen word door vetten en als je dan later vet verbrand flashbacks kunt krijgen... ik weet niet of het klopt..
P
Psychonaut1976Lid
01-01-2024, 00:00
#16
zommes zei:
Er is wel een verhaal over een man die dood gevonden is waarbij de doodsoorzaak vermoedelijk een te grote hoeveelheid LSD was. Maar dan hebben we het echt over belachelijke hoeveelheden die je nu tegenwoordig een vermogen gaan kosten om te gaan nemen.

Een overdosis hoeft geen dodelijke dosis te zijn, maar gewoon teveel. Bij LSD krijg je dan het geval dat je waarschijnlijk in een drugspsychose raakt en dus een halve dag later "wakker" wordt en niet weet wat je de afgelopen uren gedaan hebt...

http://www.erowid.org/experiences/exp.c ... &C1=7&Str=

Hier staan wel een paar leuke voorbeeldjes. Maargoed, als je het een beetje rustig aan doet is de kans op zulke ervaringen nihil.

"I started to cry, just all out cry. Why were my friends so much better off than me? Why the fuck does God hate me? I then started to scream, just scream my lungs out. My friend came over and pulled his hand back and slapped me vigorously across the face. I watched the motion of his hand and it seemed like 50 hands were coming across and slapping me, one by one. I had to retaliate. I took the lamp off the table next to me and threw it at his head. The glass lamp shattered across his face and he slumped to the floor. The light had singed his hair and his face was dripping with blood. It made me happy to see him in pain, to see somebody else going through the same thing I was. My two other friends weren't even watching as I got on top of my nearly unconcious friend and started beating him senseless with anything I could find. "
Klik om te vergroten...

Phoehaa zou ie een flesje liquid of 3 hebben getogen? :openmouth:
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#17
Psychonaut1976 zei:
zommes zei:
Phoehaa zou ie een flesje liquid of 3 hebben getogen? :openmouth:
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

Whehe.. Ja idd veel te veel.

Maar als je dit soort agressieve reacties krijgt is er wel al bij voorbaat iets mis met je. Het moet wel ergens vandaan komen.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#18
tommynaessens zei:
Er heeft mij iemand wijs gemaakt dat als je LSD gebruikt het teveel aan lsd opgenomen word door vetten en als je dan later vet verbrand flashbacks kunt krijgen... ik weet niet of het klopt..
Klik om te vergroten...

Heb ook van alles en nog wat gehoord over van alles.
Zo zou dit ook met THC zijn volgens iemand , wat onzin is. Kan dat nergens terug vinden bij betrouwbare en bewezen bronnen behalve bij diegene die dat verteld of denkt te weten.

Heb dat zelf na vele jaren nog nooit meegemaakt in ieder geval.
Denk dat ik namens vele spreek..
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#19
tommynaessens zei:
Er heeft mij iemand wijs gemaakt dat als je LSD gebruikt het teveel aan lsd opgenomen word door vetten en als je dan later vet verbrand flashbacks kunt krijgen... ik weet niet of het klopt..
Klik om te vergroten...
Dat klopt inderdaad niet.
P
PanteLid
01-01-2024, 00:00
#20
Het is wel zo dat THC opgeslagen wordt in vetweefsel en daardoor sneller wordt verwerkt (vandaar ook de lange duur voordat je weer negatief test). Dit betekend echter niet dat deze langzame verwerking ervoor zorgt dat het later weer dezelfde bewustzijnseffecten oplevert.
Waarschijnlijk is deze (dus voorbarige) conclusie weer door iemand doorgetrokken naar LSD en hebben anderen dit klakkeloos overgenomen zonder zelf even te googlen ... Blijft een komen en gaan van fabels rondom drugs op deze manier

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."