Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEen leukere ervaring als LSD

Een leukere ervaring als LSD

82 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#1
Psychedelibee zei:
Goed verwoord. Denk ook vooral een verschil tussen echte psychonauten en mensen die enkel uitzijn op plezier.

Een echte psychonaut is niet vies van plezier, maar dat is bijzaak en mooi meegenomen
Klik om te vergroten...


Mindless zei:
De mensen hier die altijd mdma gebruiken bij lsd (ik las hier ergens dat een groep in Amsterdam dat altijd doet) om te garanderen de trip positief te houden, ik vraag me af hoe zij nu een lsd trip zouden ervaren zonder mdma. Wanneer die positieve steun er niet is en je dus op jezelf aangewezen bent, maar totaal niet hebt geleerd hoe om te gaan met de eventuele donkere dalen van een psychedelische ervaring. Of dat om de een of andere reden de mdma een keer helemaal verkeerd valt (het gebeurt) en de lsd je die ellende 10x harder laat voelen.
Klik om te vergroten...

Ik had in eerdere post ook verteld dat ik het zonder heb gedaan natuurlijk.
Denk een 4 keer 200ug en rond de 250ug.
Maar vond dat ook gewoon minder leuk.
Ook heb ik gehad dat een persoon die er bij was alleen maar issues over zichzelf ging oprakelen en famillie dingen die eigenlijk niet zo erg waren (voor de persoon dus wel) maar van een gelukkige famillie komt en kleine dingen dan ging uitvergroten en dan draait zo een trip al 6 uur lang om een bepaald persoon. Ook al zonder je dan af weer even met iemand af dan bleef dat doorgaan later.
Prima waarschijnlijk met de verkeerde persoon erbij kan gebeuren.

Andere keer zat er een negatief kantje aan de hele avond toen we het zonder MDMA deden.
Mensen begrepen elkaar niet.
En over het algemeen vond ik veel dingen op gezeik eindigen.

Met mijn beste maat waar ik precies mee op 1 lijn lig wel een hele goede trip gehad zonder omdat wij elkaar aanvullen zelfs zonder woorden.

Maar toch miste er iets (ik ben nog nooit fout gegaan ik word alleen maar beter en beter) de euforie! Dat ik in zo een trip ga met zo een goede vibe en helemaal blij ben en me zooo lekker voel en dat dan die LSD daar boven op komt.

"GEWOOON YESSS"

Dus daarom vind ik het gewoon leuker met.
Kom er ook verder mee helpt mij ook in het leven. En leer elke keer weer wat.

Roze olifant zei:
Om de bron der bronnen Wikipedia maar weer eens te quoten: 'Een psychonaut is iemand die op ontdekkingsreis gaat in het universum van de geest – een mentale reiziger. In de meest gebruikte zin van het woord verkent een psychonaut zijn geest door middel van of met behulp van psychoactieve stoffen.'
Klik om te vergroten...

Precies iedereen doet het op zijn eigen manier.
Ik doe het dus op alle manieren.
Ook bijvoorbeeld met ketamine erbij.

Maar mijn grootste voorkeur is dus 60mg MDMA 2 uur later 250ug LSD en dan 4 uur later weer 60mg MDMA en dan misschien later nog een heel klein beetje als de trip erg lang duurt.

Soms ook minder de hele avond hele kleine likjes die maximaal 15mg zijn om de zoveel uur.
Als ik die MDMA zou nemen zonder iets zou ik veel te weinig hebben voor een leuke avond dan heb ik meer nodig.
Gebruik het als een milde achtergrond drugs.
En ben daarnaast ook fan van het mixen van verschillende drug.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Roze olifant zei:
Hm. Ik vind dit altijd opnieuw weer een beetje een lastige discussie. Wie bepaalt wat een 'echte psychonaut' is en wanneer je dat bent? En dat je dat dus per definitie niet bent wanneer plezier geen bijzaak is maar één van de hoofddoelen?

Om de bron der bronnen Wikipedia maar weer eens te quoten: 'Een psychonaut is iemand die op ontdekkingsreis gaat in het universum van de geest – een mentale reiziger. In de meest gebruikte zin van het woord verkent een psychonaut zijn geest door middel van of met behulp van psychoactieve stoffen.'

Ik ben het met je eens dat als je je eigen geest écht volledig wil verkennen, dat je dan ook het negatieve niet moet schuwen. En in de praktijk zal het doorgaans ook gebeuren dat mensen die frequent trippen en experimenteren met verschillende dosissen die schaduwkanten vroeg of laat ook keihard tegenkomen. Ik bedoel, je kunt daar moeilijk omheen, een sterke trip 'ripped' makkelijk zonder pardon alles van je af en legt bloot wat je probeert te verschuilen of negeren. Het is meer de vraag 'wanneer' dan 'of', wat dat betreft, wanneer je het land der psychedelica betreedt.

Maar plezier als bijzaak en mooi meegenomen zien gaat mij persoonlijk daarin net wat te ver. Het psychonautschap, whatever die term dan ook exact moge betekenen en wie dat bepaalt, kan m.i. best samengaan met plezier als een van de belangrijkste redenen zien om te trippen.

Ik begon ooit met trippen omdat ik hou van kennis. Wetenschappelijke kennis, maar ook zeker kennis door ervaring. Vanwege dit doel ben ik ook geïnteresseerd om middelen te proberen die met een behoorlijke kans een wat mindere ervaring geven (bijv. salvia). En dat ga ik ook zéker nog doen. Maar ik merk wel dat dat wat minder haast heeft. En dat ik al een tijdje wat minder in m'n vel zit betekent ook dat ik al een tijd geen psychedelica gebruik in m'n eentje. Ik vind het heel dubbel: enerzijds zou trippen juist in zo'n toestand extra zinvol kunnen zijn, anderzijds denk ik: neuh, dat komt wel weer als ik sterker ben. Ik ga dan voor nu liever even in de 'ignore'-stand en laat de duistere hoekjes in m'n brein liever even een beetje voor wat ze zijn. De LSD-trips met Eik bijvoorbeeld waren zeer duidelijk spiritueel van aard en best intens, maar daarnaast ook happy en licht en lieflijk. En daar gingen we eigenlijk ook wel een beetje voor. Dat betekent niet dat het niet moeilijk had mogen of kunnen worden want die mogelijkheid moet je altijd in je achterhoofd houden, maar het plezier mag van mij best wel een hoofddoel vervullen als het kan. Je hebt de keuze niet echt, da's een feit, en als psychonaut (ik vind dat eigenlijk maar een stomme term) weet je dat. Sterker nog: dat niet-weten is voor velen denk ik onderdeel van de ervaring, de spanning vooraf, altijd toch weer een beetje Russische roulette. Maar als je de keuze wél zou hebben... ik wist het wel, ik denk dat ik voor een abonnement op leuke, mooie, hemelse, ontroerende, kleurige, lichte trips zou gaan! Maakt dat mij dan een onechte psychonaut? If so, dan draag ik die titel met trots, haha. ^^

Even los daarvan: standaard MDMA nemen tijdens LSD-trips lijkt mij ook niet wenselijk en ik vond het zelfs erg verbazend om te lezen dat er mensen zijn die dit standaard doen. Why would you do that?! LSD heeft alles al in zich. Ik ben super geïnteresseerd om de candy flip een keer te proberen, maar hoe jammer zou het zijn als je de puurheid - en eerlijkheid - van een psychedelisch middel nooit meer zou (durven) ervaren zonder de bemoeienis van MDMA, omdat je bang bent voor negativiteit.

Ik besef dat ik mezelf hiermee een beetje tegenspreek, want waarom dan hierbij wel een kanttekening, als ik vind dat plezier best wel een van de hoofddoelen mag zijn... Mja, ik vind dit dan weer te geforceerd naar de andere kant. :) Je mag best gaan trippen in de hoop dat het plezierig wordt, maar als je het plezier wil afdwingen, dan zijn andere middelen wellicht geschikter dan psychedelica.

Als je er een hobby van gemaakt hebt om bergen te beklimmen en dan van berg naar berg te springen, mag je best iedere keer weer vurig hopen dat je de overkant haalt, en dat dat dan weer een mega euforische rush/kick geeft. Maar je moet niet verbaasd staan te kijken als je op een dag de kant mist en in het ravijn dondert. Risico van het vak. Je kunt iedere keer een brug bouwen die voorkomt dat je valt, maar dat doet dan toch weer een beetje af aan die kick...
Klik om te vergroten...
Zoals gewoonlijk druk ik me weer veel te ongenuanceerd uit, omdat ik even snel tussen de bedrijven door wilde reageren.

Je hebt helemaal gelijk dat er niks mis is met als hoofddoel voor het plezier te trippen. Maar als psychonaut zou je in mijn optiek het negatieve niet geforceerd uit de weg moeten gaan. Het reizen door je geest betekent dat je mogelijk ook de meer donkere krochten van je geest te zien krijgt. Je hoeft die zeker niet altijd maar op te zoeken natuurlijk, maar het hoort er wel een beetje bij dat je die kunt tegenkomen. Dat is inderdaad gewoon het risico van het vak en bovendien zijn die moeilijke ervaringen tijdens het trippen juist vaak het meest leerzaam mits je je er niet tegen gaat verzetten.

Verder heb ik ook niks tegen LSD en MDMA combineren, maar als je dat standaard doet om maar niet bad te gaan dan ben je denk ik gewoon te geforceerd bezig met een leuke ervaring hebben. Dan lijken andere middelen dan psychedelica of psychedelica zoals 2C-B me meer geschikt. Bovendien kan ik me ook wel voorstellen dat de combi LSD en MDMA niet perse altijd goed valt en dat het juist ook te heftig kan zijn als je een keer pech hebt. Als je middelen zoals LSD gebruikt zul je moeten aanvaarden dat het ook wel eens minder leuk kan worden, anders kom je jezelf uiteindelijk wel een keer tegen.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#3
Psychedelibee zei:
Het reizen door je geest betekent dat je mogelijk ook de meer donkere krochten van je geest te zien krijgt. Je hoeft die zeker niet altijd maar op te zoeken natuurlijk, maar het hoort er wel een beetje bij dat je die kunt tegenkomen
Klik om te vergroten...

Tuurlijk daarom doe ik het ook zonder of dus met keta. Ik verken alle hoeken.
Alleen MDMA dus de favoriet.

Maar om on topic te blijven.
Ben gisteren bij een goede vriend geweest en hebben een keta avondje gehad en we gaan die mescaline doen.
How-to-consume.jpg
Precies zoals in dat verhaal wat ik hierboven heb gedeeld. Een cactus zelf plukken drogen en eten.
Net een heel ritueel :easterisland:
Kan het niet terug vinden wie die tip gaf maar iig thanks!

Dat lijkt mij een leuke nu nog even uitzoeken waar te koop en wat te doen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Damn, dat drankje ziet er smakelijk uit! :wink:

Wist niet dat je ook lsd zonder mdma deed. Ik wil er verder ook niet over oordelen hoor, maar denk dat mensen dus beter niet alléén maar lsd moeten doen in combinatie met mdma.
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#5
Rebell zei:
Een cactus zelf plukken drogen en eten.
Klik om te vergroten...

Haha, mijn mental image:

"Moeder, mag ik cactusjes gaan plukken?"
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#6
Fenrir zei:
Haha, mijn mental image:

"Moeder, mag ik cactusjes gaan plukken?"
Klik om te vergroten...


Ik bedoelde kopen
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#7
Rebell zei:
Ik bedoelde kopen
Klik om te vergroten...

Logisch! Ik vind een cactus plukken toch een goede uitspraak :)
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wel jammer dat zo'n cactussapje minder goed smaakt dan het oogt :)
De geur is ook nog wel lekker, herinner me beetje snoepachtig.

Maar is wel ff een ding om naar binnen te werken...
Voor mij waren de uitwerkingen helaas niet wat ik verwachtte. Had nog meer moeten drinken.
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#9
kapitein-x zei:
Wel jammer dat zo'n cactussapje minder goed smaakt dan het oogt :)
De geur is ook nog wel lekker, herinner me beetje snoepachtig.

Maar is wel ff een ding om naar binnen te werken...
Voor mij waren de uitwerkingen helaas niet wat ik verwachtte. Had nog meer moeten drinken.
Klik om te vergroten...
Hoe veel had je genomen?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
kapitein-x zei:
Wel jammer dat zo'n cactussapje minder goed smaakt dan het oogt :)
De geur is ook nog wel lekker, herinner me beetje snoepachtig.

Maar is wel ff een ding om naar binnen te werken...
Voor mij waren de uitwerkingen helaas niet wat ik verwachtte. Had nog meer moeten drinken.
Klik om te vergroten...
De reden dat ik nog nooit San Pedro heb geprobeerd. Je schijnt er echt veel van te moeten nemen. Neem je net te weinig dan trip je niet echt maar krijg je wel de hevige bodyload met waarschijnlijk overgeven. En het schijnt dus echt goor te zijn. Ben wel echt benieuwd naar het effect.
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#11
Lytje pole zei:
Hoe veel had je genomen?
Klik om te vergroten...
Het is echt heel lang geleden, bijna tien jaar. Voor de lol even het archief ingedoken hier op df. Lees 'fallische' teksten van mezelf terug als: 'Ik heb thee gezet van deze cactus, die 19 cm lang was en 5 cm in diameter.' :)

Ik wist toen wel dat het een niet hoge dosis was, maar had n.a.v. een report met een ook niet zo hoge dosis geleerd dat het goed is om voorzichtig te beginnen. Dat was achteraf wel te voorzichtig. Daarna heb ik een tweede keer gereisd op san pedro met (wat ik lees) twee cactussen van vergelijkbare grote.

En tot mijn verbazing lees ik dit terug, dat ik toch wel een redelijke trip heb gehad die tweede keer. Ik was dit echt vergeten:

"Deze keer was het dan ook een 'echte' trip, en dus niet half-half.
Dus blijkbaar heeft het opschroeven van de dosis en/of het aanpassen van de bereidingswijze zijn effect.

Ik zal maar niet te veel op de trip ingaan, want om het goed uit te leggen heb ik wel een a4tje nodig. En daar heb ik nu niet zoveel zin in, en bovendien, de trip was afgelopen nacht/ochtend (heb nog niet geslapen) dus het moet ook allemaal bezinken.

Interessant was dat ik de trip redelijk goed kon sturen. Daar bedoel ik mee dat ik ervoor kon kiezen om me bijvoorbeeld te verliezen in mijn kamerplant, of de smaak van een banaan, of muziek. Maar ik heb er voornamelijk voor gekozen om als het ware af te dalen in mijn lichaam, met gesloten ogen. En zo kwam ik uit bij bepaalde negativiteit die ik voelde als iets drukkends in mijn hart (chakra), en daar heb ik, met wat onderbrekingen, een flink aantal uren 'rondgehangen'. En hoe vrolijk alles leek met mijn ogen open (de hele kamer had iets zonnigs) zo veel ellende zag ik achter mijn gesloten ogen. Tenminste als ik bij dat drukkende gevoel bleef. Echt hel-achtig, pure ellende. Ik zal jullie, en mijn, gemoed niet verpesten door hier expliciete beschrijvingen te geven.
Ik had het gevoel dat ik door het voelen/zien van deze shit als het ware op slag een oud krakkemikkig mannetje werd. De gedachte dat ik de volgende ochtend grijs haar zou hebben leek mij niet eens zo ongeloofwaardig. :P Maar blijkbaar was er toch ergens diep in mij een vertrouwen dat dit zeer nuttig was, om hier bij te blijven, dat het dus helend was."

Edit: reden dat ik het vergeten heb is dat het wel een trip was, maar ook weer niet mind-blowing. ik heb in de verste verte niet het idee dat ik san pedro echt heb leren kennen.

In toekomst zou ik trouwens eerder gaan voor mescalinepoeder.
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
Heel interessant kapitein. Heb je een link naar dat report?
Klik om te vergroten...

Nou, het was niet echt tripreport, meer uit de hand gelopen beschrijving in dit topic, waarin vooraal ook over bereidingswijze enzo wordt geschreven: https://drugsforum.nl/threads/san-pedro.18261/page-2
Waarschijnlijk niet superinteressant om door te spitten. Zelf kwam ik nog wel dit tegen mbt de smaak:

"Om de 8 a 10 minuten nam ik een flinke slok. Op een gegeven moment begon ik me wel redelijk misselijk te voelen, vooral als ik net een slok had genomen. De slok opzichzelf vond ik (hoewel erg vies) toch wel te doen, maar dat gevoel wat er direct na komt als het richting je maag gaat, dat was naar. Dus ik nam eerst een slok en dan pas na 5 seconden kreeg ik zo'n 'ieuuw jakkes gevoel,' alsof je lichaam aangeeft: 'dit is niet gezond!'

Maar ik heb uiteindelijk niet hoeven overgeven [...]"
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Heel herkenbaar en mooi hoe je het daar omschrijft. :) Het klinkt alsof mescaline wel echt wat voor mij is.
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#14
kapitein-x zei:
iets extreems doen als datura
Klik om te vergroten...
Nu is het seizoen, staan weer volop in de duinen. Een delirium lijkt mij alleen niet zo fijn.
M
MeshLid
01-01-2024, 00:00
#15
Psychedelibee zei:
Als je is een keer ruim 24 uur wilt trippen zou je nog de DOx serie kunnen overwegen, bijvoorbeeld DOM of DOC. Dat zijn geen hele diepe inzichtvolle trips,
wel super visueel en zwaar stimulerend vanwege het duidelijk amfetamine karakter.
Klik om te vergroten...

Deze klinkt wel heel intressant, nog nooit van gehoord tbh, in wat voor setting zou je die kunnen gebruiken?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
Was dat niet Iboga?
Klik om te vergroten...
24 uur klinkt meer als iboga ja, bij een hoge dosis kan het zelfs wel 3 dagen aanhouden. Sommigen noemen het ook wel aya on steriods. Het enige wat ik me zou kunnen voorstellen is dat ze een trauma hebben verwerkt in een aya trip en daardoor 24 uur hebben zitten huilen, maar dat zou opzich bij elk tripmiddel wel kunnen.

Van een enkele aya dosis trip je niet veel langer dan 2 a 3 uur, met een tweede dosis na 2 uur kun je er nog een uurtje of twee aanplakken. De misselijkheid en andere ongemakken kunnen nog een paar na de trip aanhouden, maar dan is het wel klaar. Ik was persoonlijk zelfs enigszins verbaasd over de korte werking van aya, had overal gelezen dat het ongeveer even lang als psilo zou werken, maar vond het wel beduidend korter. Zonder bijdoseren zat ik na 3 uur wel helemaal op baseline en duurde de piek maar een uur a anderhalf.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mesh zei:
Deze klinkt wel heel intressant, nog nooit van gehoord tbh, in wat voor setting zou je die kunnen gebruiken?
Klik om te vergroten...
Zijn ook vrij onbekend en niet heel populair vanwege de lange werkingsduur. De setting hangt nogal af van wat je zelf wilt en je dosis uiteraard. Bij een niet te hoge dosis zou je het een ideale festival druk kunnen noemen vanwege de euforie, zware stimulatie en lange werkingsduur. Uiteraard moet je dan wel een beetje trip ervaring hebben, anders is psychedelica op een festival al snel veel te heftig. Bij een hoge dosis zou ik dit sowieso thuis doen, maar reken er dan wel op dat je waarschijnlijk moeilijk lang stil kunt zitten.
M
MeshLid
01-01-2024, 00:00
#18
Psychedelibee zei:
Zijn ook vrij onbekend en niet heel populair vanwege de lange werkingsduur. De setting hangt nogal af van wat je zelf wilt en je dosis uiteraard. Bij een niet te hoge dosis zou je het een ideale festival druk kunnen noemen vanwege de euforie, zware stimulatie en lange werkingsduur. Uiteraard moet je dan wel een beetje trip ervaring hebben, anders is psychedelica op een festival al snel veel te heftig. Bij een hoge dosis zou ik dit sowieso thuis doen, maar reken er dan wel op dat je waarschijnlijk moeilijk lang stil kunt zitten.
Klik om te vergroten...

Klinkt wel heel tof om dit op een festival te proberen, (LSD staat sowieso op mn lijstje om te pakken op n festival) net even rond gevraagd maar niemand kan eraan komen, dus dat is natuurlijk weer balen. Zijn zeker niet als RC beschikbaar?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mesh zei:
Klinkt wel heel tof om dit op een festival te proberen, (LSD staat sowieso op mn lijstje om te pakken op n festival) net even rond gevraagd maar niemand kan eraan komen, dus dat is natuurlijk weer balen. Zijn zeker niet als RC beschikbaar?
Klik om te vergroten...
LSD is zeker als je niet heel hoog doseert ook wel geschikt voor een festival ja.

1P-LSD en ALD-52 zijn als RC beschikbaar en lijken qua effect heel erg op LSD. DOC is trouwens ook als RC beschikbaar.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#20
Psychedelibee zei:
Zijn ook vrij onbekend en niet heel populair vanwege de lange werkingsduur. De setting hangt nogal af van wat je zelf wilt en je dosis uiteraard. Bij een niet te hoge dosis zou je het een ideale festival druk kunnen noemen vanwege de euforie, zware stimulatie en lange werkingsduur. Uiteraard moet je dan wel een beetje trip ervaring hebben, anders is psychedelica op een festival al snel veel te heftig. Bij een hoge dosis zou ik dit sowieso thuis doen, maar reken er dan wel op dat je waarschijnlijk moeilijk lang stil kunt zitten.
Klik om te vergroten...

Als ik zoiets nieuws ga proberen dan doe ik dat zeker niet op een festival.
Maar liever thuis of een bekende plek
Dat moet ik eerst te weten komen wat me staat te wachten. En dat geeft nog geen garantie.

Ik heb een keer LSD gedaan op het strand in de zomer op een goede dag. Maar er waren veel beestjes die dag. Vliegen en wespen. Ook beestjes in het zand.
En de zand zit natuurlijk tussen je billen en tenen.
Maakte me helemaal kriebelig en begon te irriteren. Dus een douche genomen en zijn we op een terras gaan zitten en alles was weer prima.

Soms lijkt een idee heel goed zoals dat of een bepaalde festival. Maar dat pakt dan heel anders uit.

Heb wel eens licht lsd gebruikt op een festival. En dat was zeker leuk.
Maar heb zeker interesse.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."