Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEen leukere ervaring als LSD

Een leukere ervaring als LSD

82 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik las net een tripreport ald-52 het sprak me niet zo aan wat ik las. Maar ja voor iedereen is elke trip natuurlijk anders.

Ik heb interesse is een drugs die net een stapje verder gaat als LSD ik heb een designer drugs maker dus zou aan alles kunnen komen wat ik wil.

Wie raad wat aan en kan er wat uitleg bij geven?

@Psychedelibee ik heb jou lijst gezien dus ik zou ook graag willen weten wat jij zou aanraden.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Maar de grote vraag is: heb je ervaring met LSD dan? Hoeveel? Welke dosissen? En wat versta je onder ‘een stapje verder’? LSD kan toch al aardig wat stapjes ver gaan, is mijn bescheiden mening. :grin:

ALD-52 en LSD zijn niet wezenlijk verschillend, althans, niet qua effecten.

P.S.: Een leukere ervaring kan niemand hier je beloven. En nee, ook geen makkelijkere, nu ik dan toch als de Belastingsdienst begin te klinken.
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik lul maar wat zei:
Ik heb interesse is een drugs die net een stapje verder gaat als LSD ik heb een designer drugs maker dus zou aan alles kunnen komen wat ik wil.

Wie raad wat aan en kan er wat uitleg bij geven?
Klik om te vergroten...

Ik heb weinig ervaring met designer drugs (buiten de meer bekende soorten), maar wel veel verschillende combinaties uitgeprobeerd.
Als je op zoek bent naar iets met minder introspectie dan LSD, en meer visuals/synesthesie/lichamelijke sensaties/mindfuck/hallucinaties dan raad ik het volgende aan: jezelf eerst helemaal gaar blowen, en dan MDMA en 2C-B tegelijk innemen.
Ik nam 50mg MDMA en 40mg 2C-B, maar mijn 2C-B tolerantie is van nature absurd hoog. De "algemene verhouding" is denk ik: ca 0,8mg MDMA per kg lichaamsgewicht + 80% van je normale dosis 2C-B.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#4
Lsd begonnen met 100ug zag dingen niet echt veranderen maar alles werd voor mij HD 4k televisie beeld. Kleuren waren mooi en alles was extra speciaal.

Daarna een aantal keren 200 en 250ug gedaan. Dat waren een van de mooiste dagen. Super geweldige gesprekken dingen die veranderen.
Alsof alles op zijn plek viel.
Heeft me erg geholpen in mijn leven.
Kort uit gelegd.

Toen een keer 400ug in een keer genomen om een stapje verder te gaan.
Het begon met kleuren die door de ruimte vlogen. Een balkje rood die voorbij vliegt een geel balkje etc.
De straten begonnen te golven of het de zee was, de takken uit de bomen waren naakte vrouwen die allemaal op mij af kwamen. Super mooi en gaaf!
Toen kwam ik op de wc en de wc was knal en knal rood! (In mijn geest was gewoon een saaie standaard wc) De spiegel begon te smelten toen ik aan het pissen was. En toen alle tegels ook. Alsof ik in een oven stond en alles smolt om me heen.

Maar ik ben geestelijk erg bewust van waar ik in zit dus vind het prachtig.

Toen dacht ik, ik ga de hele wc zo onder mijn voeten door laten smelten als een waterval en ineens stond ik dus in een super kleine ruimte dat als een lava zo onder mijn voeten door smelten.
De kleuren veranderde elke keer opeens was het helder blauw en dan weer groen.
En voelde me een soort Adventure figuur super machtig en de kracht had om met me geest zulke extreme veranderingen aan te brengen in mijn omgeving.

En toen stapte ik uit de wc en was alles gewoon weer ff normaal.

Tot natuurlijk ik weer bij mijn vriendin was en de volgende trip begon.

Dus 13x gedaan denk ik en het waren allemaal super mooie ervaringen.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Wellicht een combinatie van stoffen die elkaar versterken en toch veilig zijn? (let op, sommige combi's zijn heel gevaarlijk)

Ik denk dan aan hippyflip, candyflip en mijn LSD - 25i-bnome - 3meo-PCP van op de drugsforum meeting mocht er ook wel wezen!

Om je een beetje een idee te geven: (donkergroen met pijltje naar boven zijn stoffen die elkaar versterken en veilig te combineren zijn)
(klik op de afbeelding om te vergroten)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Er is potentieel geen einde aan hoe 'leuk' een lsd ervaring is. Hoe leuk maak je het zelf?
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik vraag me af wat 'verder gaan' is. Denk dat je dan ook meer risico's neemt. Je kun dosis van lsd verhogen, of iets extreems doen als datura (als ik me niet vergis in de naam) en dan is het zelfs mogelijk dat je niet eens weet dat je tript. Overigens heb ik dat bij vlagen ook gehad met Hawaiaanse paddo's vroeger (copelandia cyaescens oid), niet per se fijn vond ik.

Edit: zelf geen datura ervaring (en ik ga dat ook nooit doen.)

Ik denk dat het interessanter is om te tweaken met set en setting (in positieve zin natuurlijk). Dus bv weer 400 mics lsd en dan... vul maar in: yoga doen of blindoek om of.... etcetera.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mooie lijst @acht.zes dat is wat ik zocht.
Keta met LSD Is een hele zware. Wel eens gedaan maar zou dat niet met 400ug op doen.

Lytje pole zei:
delirium
Klik om te vergroten...

Niet zo snel last van alleen bij cold turkey ghb gebruik. Zonder niks.

kapitein-x zei:
datura
Klik om te vergroten...
acht.zes zei:
25i-bnome - 3meo-PCP
Klik om te vergroten...

Over deze ga me inlezen! Thanks
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik lul maar wat zei:
Mooie lijst @acht.zes dat is wat ik zocht.
Keta met LSD Is een hele zware. Wel eens gedaan maar zou dat niet met 400ug op doen.



Niet zo snel last van alleen bij cold turkey ghb gebruik. Zonder niks.




Over deze ga me inlezen! Thanks
Klik om te vergroten...
Datura is een delirant, niet per se een hallucinogeen.
Met een beetje dosis datura onderscheid je de realiteit niet meer van de fantasie.

The term deliriant was introduced by David F. Duncan and Robert S. Gold to distinguish these drugs from psychedelics and dissociatives such as LSD and ketamine respectively, due to their primary effect of causing delirium, as opposed to the more lucid states produced by other types of hallucinogen.[1] The term is generally used to refer to anticholinergic drugs.
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#10
Met mao-remmer nooit geprobeerd. Wel is het zo dat thee mijn voorkeur heeft en dan komt het ook sneller opzetten in mijn ervaring, maar ook iets korter.

Bij thee niet te bang zijn trouwens dat het te heet zou zijn. Gewoon twintig minuten in pannetje met heet water en vuurtje eronder, beetje roeren af en toe. Zorgen dat het niet gaat bubbelen, echt koken. Maar liever dat nog naar mijn smaak dat prutsen met een prutje paddo's in een snel afkoelende mok.

Thee kun je ook invriezen. Ook erg goede ervaringen mee.
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#11
^ Vreemd idd.
Ik weet nog wel dat de dosis gedroogd slechts 1 gram was (en dat was al heel heftig voor mij). Dosis voor mexicaanse (en andere cubensissoorten) was 2,5 a 3 gram meen ik.

Dus als de dosis simpelweg te hoog was, dan kunnen dat soort hele vreemde dingen gebeuren.

(Edit betreft paddothee: uiteraard moet iemand die thee bereidt wel de boel eerst in stukjes snijden of vermalen.)
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#12
kapitein-x zei:
Die Hawaiaanse (zoals die vroeger werd verkocht) is echt een ervaring op zich. Het is ook geen cubensis.
Klik om te vergroten...

Ik heb niemand gehoord hier die het zelfde had wat wij hebben gehad. Ik heb deze week nog met die vriendin van mij gesproken. We hebben soms nog wel eens contact. Niemand van ons alle 5 weet wat er is gebeurd die dag vanaf het moment dat hij insloeg tot het moment dat iedereen wakker werd. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat dit geen goede paddo's waren met een veels te hoog gehalte of iets.
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#13
Uhm, LSD op zichzelf is al een hele bijzondere drug met originele en intense effecten. Je zou kunnen candyflippen door de lsd te mixen met mdma. Maar zelf zou ik dat nooit doen. Ik heb voldoende aan één zegel lsd, op een zomerse ochtend ergens in een mooie natuurgebied of op het strand aan zee... Ik snap eerlijk gezegd niet hoe je niet genoeg kan hebben aan alleen LSD. Moet de vraag niet zijn: een intensere en zwaardere trip dan LSD? Dan zou je dmt kristallen moeten basen of ga voor de k-hole.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
De mensen hier die altijd mdma gebruiken bij lsd (ik las hier ergens dat een groep in Amsterdam dat altijd doet) om te garanderen de trip positief te houden, ik vraag me af hoe zij nu een lsd trip zouden ervaren zonder mdma. Wanneer die positieve steun er niet is en je dus op jezelf aangewezen bent, maar totaal niet hebt geleerd hoe om te gaan met de eventuele donkere dalen van een psychedelische ervaring. Of dat om de een of andere reden de mdma een keer helemaal verkeerd valt (het gebeurt) en de lsd je die ellende 10x harder laat voelen.

Het zijn cheats om maximaal plezier te beleven, maar met psychedelica is dat een spelletje russian roulette. Meestal gaat het goed, tot op een keer... Ik wil niemand bang praten, maar zoals PsychedelicMagic ook zegt: lsd is op zichzelf al zo bijzonder. En ook zo compleet als geestverruimend middel. Het hele ding met psychedelica is dat het niet draait om alleen plezier. Je speelt met vuur als je denkt van wel.

Ik klink nu heel belerend, maar je wilt hier niet op de harde manier achter komen.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
De mensen hier die altijd mdma gebruiken bij lsd (ik las hier ergens dat een groep in Amsterdam dat altijd doet) om te garanderen de trip positief te houden, ik vraag me af hoe zij nu een lsd trip zouden ervaren zonder mdma. Wanneer die positieve steun er niet is en je dus op jezelf aangewezen bent, maar totaal niet hebt geleerd hoe om te gaan met de eventuele donkere dalen van een psychedelische ervaring. Of dat om de een of andere reden de mdma een keer helemaal verkeerd valt (het gebeurt) en de lsd je die ellende 10x harder laat voelen.

Het zijn cheats om maximaal plezier te beleven, maar met psychedelica is dat een spelletje russian roulette. Meestal gaat het goed, tot op een keer... Ik wil niemand bang praten, maar zoals PsychedelicMagic ook zegt: lsd is op zichzelf al zo bijzonder. En ook zo compleet als geestverruimend middel. Het hele ding met psychedelica is dat het niet draait om alleen plezier. Je speelt met vuur als je denkt van wel.

Ik klink nu heel belerend, maar je wilt hier niet op de harde manier achter komen.
Klik om te vergroten...
Goed verwoord. Denk ook vooral een verschil tussen echte psychonauten en mensen die enkel uitzijn op plezier.

Een echte psychonaut is niet vies van plezier, maar dat is bijzaak en mooi meegenomen.
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#16
Psychedelibee zei:
Goed verwoord. Denk ook vooral een verschil tussen echte psychonauten en mensen die enkel uitzijn op plezier.

Een echte psychonaut is niet vies van plezier, maar dat is bijzaak en mooi meegenomen.
Klik om te vergroten...

Mee eens, psychedelica neem ik persoonlijk eigenlijk bijna altijd in een prive setting, in tegenstelling tot andere middelen. Ik heb er wel even mee moeten leren omgaan, dit is nog steeds een proces.

Naast het ordinaire “er even uit zijn” biedt het veel meer diepgang heb ik gemerkt. Het werkt bij mij ook niet zo goed als ik het even “zo maar doe”.

The devil is in the detail.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Zeer zinnige reacties hierboven. :)
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#18
Psychedelibee zei:
Goed verwoord. Denk ook vooral een verschil tussen echte psychonauten en mensen die enkel uitzijn op plezier.

Een echte psychonaut is niet vies van plezier, maar dat is bijzaak en mooi meegenomen.
Klik om te vergroten...

Hm. Ik vind dit altijd opnieuw weer een beetje een lastige discussie. Wie bepaalt wat een 'echte psychonaut' is en wanneer je dat bent? En dat je dat dus per definitie niet bent wanneer plezier geen bijzaak is maar één van de hoofddoelen?

Om de bron der bronnen Wikipedia maar weer eens te quoten: 'Een psychonaut is iemand die op ontdekkingsreis gaat in het universum van de geest – een mentale reiziger. In de meest gebruikte zin van het woord verkent een psychonaut zijn geest door middel van of met behulp van psychoactieve stoffen.'

Ik ben het met je eens dat als je je eigen geest écht volledig wil verkennen, dat je dan ook het negatieve niet moet schuwen. En in de praktijk zal het doorgaans ook gebeuren dat mensen die frequent trippen en experimenteren met verschillende dosissen die schaduwkanten vroeg of laat ook keihard tegenkomen. Ik bedoel, je kunt daar moeilijk omheen, een sterke trip 'ripped' makkelijk zonder pardon alles van je af en legt bloot wat je probeert te verschuilen of negeren. Het is meer de vraag 'wanneer' dan 'of', wat dat betreft, wanneer je het land der psychedelica betreedt.

Maar plezier als bijzaak en mooi meegenomen zien gaat mij persoonlijk daarin net wat te ver. Het psychonautschap, whatever die term dan ook exact moge betekenen en wie dat bepaalt, kan m.i. best samengaan met plezier als een van de belangrijkste redenen zien om te trippen.

Ik begon ooit met trippen omdat ik hou van kennis. Wetenschappelijke kennis, maar ook zeker kennis door ervaring. Vanwege dit doel ben ik ook geïnteresseerd om middelen te proberen die met een behoorlijke kans een wat mindere ervaring geven (bijv. salvia). En dat ga ik ook zéker nog doen. Maar ik merk wel dat dat wat minder haast heeft. En dat ik al een tijdje wat minder in m'n vel zit betekent ook dat ik al een tijd geen psychedelica gebruik in m'n eentje. Ik vind het heel dubbel: enerzijds zou trippen juist in zo'n toestand extra zinvol kunnen zijn, anderzijds denk ik: neuh, dat komt wel weer als ik sterker ben. Ik ga dan voor nu liever even in de 'ignore'-stand en laat de duistere hoekjes in m'n brein liever even een beetje voor wat ze zijn. De LSD-trips met Eik bijvoorbeeld waren zeer duidelijk spiritueel van aard en best intens, maar daarnaast ook happy en licht en lieflijk. En daar gingen we eigenlijk ook wel een beetje voor. Dat betekent niet dat het niet moeilijk had mogen of kunnen worden want die mogelijkheid moet je altijd in je achterhoofd houden, maar het plezier mag van mij best wel een hoofddoel vervullen als het kan. Je hebt de keuze niet echt, da's een feit, en als psychonaut (ik vind dat eigenlijk maar een stomme term) weet je dat. Sterker nog: dat niet-weten is voor velen denk ik onderdeel van de ervaring, de spanning vooraf, altijd toch weer een beetje Russische roulette. Maar als je de keuze wél zou hebben... ik wist het wel, ik denk dat ik voor een abonnement op leuke, mooie, hemelse, ontroerende, kleurige, lichte trips zou gaan! Maakt dat mij dan een onechte psychonaut? If so, dan draag ik die titel met trots, haha. ^^

Even los daarvan: standaard MDMA nemen tijdens LSD-trips lijkt mij ook niet wenselijk en ik vond het zelfs erg verbazend om te lezen dat er mensen zijn die dit standaard doen. Why would you do that?! LSD heeft alles al in zich. Ik ben super geïnteresseerd om de candy flip een keer te proberen, maar hoe jammer zou het zijn als je de puurheid - en eerlijkheid - van een psychedelisch middel nooit meer zou (durven) ervaren zonder de bemoeienis van MDMA, omdat je bang bent voor negativiteit.

Ik besef dat ik mezelf hiermee een beetje tegenspreek, want waarom dan hierbij wel een kanttekening, als ik vind dat plezier best wel een van de hoofddoelen mag zijn... Mja, ik vind dit dan weer te geforceerd naar de andere kant. :) Je mag best gaan trippen in de hoop dat het plezierig wordt, maar als je het plezier wil afdwingen, dan zijn andere middelen wellicht geschikter dan psychedelica.

Als je er een hobby van gemaakt hebt om bergen te beklimmen en dan van berg naar berg te springen, mag je best iedere keer weer vurig hopen dat je de overkant haalt, en dat dat dan weer een mega euforische rush/kick geeft. Maar je moet niet verbaasd staan te kijken als je op een dag de kant mist en in het ravijn dondert. Risico van het vak. Je kunt iedere keer een brug bouwen die voorkomt dat je valt, maar dat doet dan toch weer een beetje af aan die kick...
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#19
Roze olifant zei:
Je mag best gaan trippen in de hoop dat het plezierig wordt, maar als je het plezier wil afdwingen, dan zijn andere middelen wellicht geschikter dan psychedelica.
Klik om te vergroten...
Sterk.
Als je plezier wil afdwingen is een psychedelicum wellicht niet het juiste middel. Plezier mag wel een motivator zijn.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Roze olifant zei:
Je mag best gaan trippen in de hoop dat het plezierig wordt, maar als je het plezier wil afdwingen, dan zijn andere middelen wellicht geschikter dan psychedelica.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat dit gewoon de kern van het verhaal is.

Met plezier is ook niets mis. Maar mensen die gaan trippen óm het genot en daarbij alles wat dat niet is willen verdrukken is weer wat anders vind ik.

Edit: lol, precies hetzelfde gequote als Lytje pole.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."