Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums1e x LSD

1e x LSD

34 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Fyrckant zei:
180 was voor mij ook de eerste keer. Was toen 44 dus ook niet zo jong meer. Had wel tripsitters erbij en de setting was perfect. Ik vond het stevig hoor, te doen maar stevig, zou het niet aanraden alleen al vanwege een klein beetje verantwoordelijkheid die je daarmee als ervaringsdeskundige op je neemt. Dat is ook exact de reden dat je hier milde eerste doseringen ziet, gekke dingen doen mensen maar op hun eigen conto 😉
Klik om te vergroten...
Ik begrijp de voorzichtigheid hieromtrent zeker wel. Maar 180ug zie ik als maatstaf, die keren dat ik 300 n zelfs 400ug nam raad ik sowieso af, is als meer gevorderde gebruiker een aanwinst. Laatste keren 1cP en 1p lsd waren ook 100ug, maar waren lichte trips ivm mn lsd trips, dus zou hier ook los moeten verdubbelen vr betere trip en waarbij nadelen achterwege blijven.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Hoe zeker ben je dat je echt 180 ug had?

Ik denk dat je voorzichtig moet zijn met dit soort uitspraken. Mensen die nieuw zijn lezen dit en stoppen misschien 2 zegels van 100 ug per stuk in hun mond omdat jij zegt dat 180 ug je veilig en lekker lijkt om mee te beginnen. Terwijl jij misschien wel veel minder had in werkelijkheid en dan zit een beginnende tripper misschien vast aan 8-12 uur veel te heftig trippen door je advies.

Het kan nooit kwaad om (te) voorzichtig te beginnen. En inderdaad, gekke dingen doen mensen later zelf maar, puur op eigen verantwoordelijkheid wanneer ze al wat ervaring hebben.
Klik om te vergroten...
Eerlijk, die zekerheid had/heb ik nooit, aangezien ik zelf niet microdoseer. En misschien was ik iets té enthousiast in mn uitspraken. Laat ik dit bij deze rechtzetten. Beter te laag dan té hoog doseren bij nieuw stofje, als dat perfect of juist te soft aanvoelt, kun je volgende x dosis verhogen.
Prettig weekend ofzoiets😁
B
BoymanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Sluit me ook aan bij wat de meeste mensen hier zeggen, 100ug is een prima eerste dosis denk ik. Ik was begonnen met 60ug, dat was achteraf gezien echt wel wat te mild als je al tripervaring hebt. Tweede trip was 150ug en dat was een wereld van verschil, voor een eerste kennismaking had ik het misschien wel wat heftig gevonden maar het bleef wel stuurbaar. Zolang je je goed voorbereidt en je set+setting perfect in orde is, zit je wel safe. Ook kun je altijd overwegen om een tripkiller (benzo) bij de hand te hebben als een van jullie besluit dat je het toch niet prettig blijkt te vinden. En het idee dat je een tripkiller hebt geeft al een hoop rust.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Dosseringen zijn ook zo subjectief en de regel zegt indd, beter te laag dan té hoog doseren. En wat LSD betreft, bij microdosering, ligt de grens zo dun tussen lekkere en fijne ervaring of slecht gaan/bad trip.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nihilist88 zei:
Dosseringen zijn ook zo subjectief en de regel zegt indd, beter te laag dan té hoog doseren. En wat LSD betreft, bij microdosering, ligt de grens zo dun tussen lekkere en fijne ervaring of slecht gaan/bad trip.
Klik om te vergroten...
Uhm, microdosering is zo weinig doseren dat je amper wat bewust merkt. Je zit dan ver van een echte tripdosering af waar je ofwel een hele fijne of hele nare trip op hebt.

Die 180 ugs die jij noemde is verre van een microdosering. Een microdosering ligt rond de 10-12 ug.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Uhm, microdosering is zo weinig doseren dat je amper wat bewust merkt. Je zit dan ver van een echte tripdosering af waar je ofwel een hele fijne of hele nare trip op hebt.

Die 180 ugs die jij noemde is verre van een microdosering. Een microdosering ligt rond de 10-12 ug.
Klik om te vergroten...
Sorry ik doelde op dat het bij lsd om microgram gaat en niet milligram zoals bij andere drugs. Heb me bij deze een 2de maal verkeerd uitgedrukt binne de 24u🙃 Microdosering is indd net die hoeveelheid waarbij je niet tript, mr vb als kunstenaar, die xtra dosis creativiteit krijgt. Kun je doen als je effectief een flesje lsd met doseerpompje hebt. Eens zo'n reportage gezien, al jaren terug, vond da wel heelrijk, zijn kunst kreeg dat xtra'tje door lsd microdosering.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nihilist88 zei:
Sorry ik doelde op dat het bij lsd om microgram gaat en niet milligram zoals bij andere drugs. Heb me bij deze een 2de maal verkeerd uitgedrukt binne de 24u🙃 Microdosering is indd net die hoeveelheid waarbij je niet tript, mr vb als kunstenaar, die xtra dosis creativiteit krijgt.
Klik om te vergroten...
Nee joh geeft niet. Ja bij LSD gaat het inderdaad sowieso om microgrammen, dat maakt de term 'microdoseren' ook wat verwarrend. :wink:
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik zou voor 150 gaan. Niet dat 100 niet genoeg is, maar vond persoonlijk 150 een stuk leuker.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Nee joh geeft niet. Ja bij LSD gaat het inderdaad sowieso om microgrammen, dat maakt de term 'microdoseren' ook wat verwarrend. :wink:
Klik om te vergroten...
Jup, bij lsd microdoseer je altijd, aangezien je geen milligrammen lsd nr binne speelt. Maar met de term 'microdosering' wordt indd gedoeld op een dosering net voldoende vr die xtra creativiteit, zonder trip. Was ik ff uit oog verloren.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Neo-Shulginist zei:
Ik vind deze gids wel een aardig idee geven van wat je kunt verwachten bij bepaalde doseringen.

Wel met de kanttekening dat het gaat om ongeverifieerde beweringen. Met LSD is het namelijk zeer lastig om te weten hoeveel je daadwerkelijk binnenkrijgt. Zelfs als je het laat testen wordt LSD vaak niet gekwantificeerd. En ook dan nog kan er verschil zitten tussen de ene en de andere zegel. Het blijft dus wel een beetje nattevingerwerk. Hoewel het op zich wel te doen is om met 1 significant cijfer aan te geven wat ongeveer de dosis is. Dus je kunt schatten dat je tussen de 0-100, tussen de 150-249 microgram, tussen de 250-349 microgram, enzovoorts.

Klik om te vergroten...
Here Jezus.
Die 1500 dosis...Waarom zou je dit überhaupt willen 😱


T.e.m 500mics lijkt lijkt mij wel een doel.
Omschrijvingen komen goed overeen met hoe ik 35mg 2cb fly zou omschrijven !
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindless zei:
Echte LSD of een RC?

De reden dat ik dat vraag is omdat echte LSD zelden de dosering bevat die de dealer claimt, waardoor je moeilijk accuraat kunt doseren. (Niet dat dat überhaupt zo goed kan met zegels knippen, maar dat terzijde)

Als je redelijk zeker bent van die 100 ug, zou je dus gewoon 1 zegel per persoon kunnen nemen of eventueel drie kwart zegel als je voorzichtig af wilt tasten. Wel een pincet gebruiken om je zegel vast te houden wanneer je er een stuk afknipt, aangezien de LSD al door de huid opgenomen kan worden.
Klik om te vergroten...
Die discussie hebben we wel vaker gehad, maar ik denk dus nog steeds dat je rc-vendors niet op hun blauwe ogen kunt vertrouwen. 1P-LSD wordt niet gekwantificeerd dus beweringen over de sterkte zijn altijd ongeverifieerd.

Daarnaast blijkt in de praktijk ook regelmatig dat de drugs die rc-vendors leveren helemaal niet zuiver zijn en topkwaliteit en precies wat ze hadden beloofd. Zie ook dit topic:

Vervuiling in research chemicals: laat jij je spul testen?

Op de meeste websites van research chemical vendors staat dat de middelen '99% zuiver' zijn, aangedikt met wat stockfoto's van labjassen, glaswerk en wetenschappers met veiligheidsbrillen op. Research chemicals hebben dan ook vaak de reputatie om goed van kwaliteit te zijn, omdat het legaal is...
drugsforum.nl drugsforum.nl
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Neo-Shulginist zei:
Die discussie hebben we wel vaker gehad, maar ik denk dus nog steeds dat je rc-vendors niet op hun blauwe ogen kunt vertrouwen. 1P-LSD wordt niet gekwantificeerd dus beweringen over de sterkte zijn altijd ongeverifieerd.
Klik om te vergroten...
Klopt. Het is zeker niet zondermeer te vertrouwen. Het is wel mijn eigen ervaring dat RC LSD analogen vrij consistent zijn in sterkte van zegels. En dit hoor ik ook om me heen. Maar nogmaals: hier is niet zondermeer op te vertrouwen natuurlijk.

Neo-Shulginist zei:
Daarnaast blijkt in de praktijk ook regelmatig dat de drugs die rc-vendors leveren helemaal niet zuiver zijn en topkwaliteit en precies wat ze hadden beloofd. Zie ook dit topic:

Vervuiling in research chemicals: laat jij je spul testen?

Op de meeste websites van research chemical vendors staat dat de middelen '99% zuiver' zijn, aangedikt met wat stockfoto's van labjassen, glaswerk en wetenschappers met veiligheidsbrillen op. Research chemicals hebben dan ook vaak de reputatie om goed van kwaliteit te zijn, omdat het legaal is...
drugsforum.nl drugsforum.nl
Klik om te vergroten...
Daarom wel handig om een vendor te kiezen die een goede naam heeft (check trustpilot of zo). Dan nog, je weet het pas echt als je hebt laten testen. (niet de kwantiteit helaas...)
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#13
CuriousExplorer zei:
Here Jezus.
Die 1500 dosis...Waarom zou je dit überhaupt willen 😱


T.e.m 500mics lijkt lijkt mij wel een doel.
Omschrijvingen komen goed overeen met hoe ik 35mg 2cb fly zou omschrijven !
Klik om te vergroten...
Eh, mij lijkt dat 500 ug LSD wel van een heel ander kaliber is dan 35 mg 2C-B-FLY? Wordt FLY echt zo enorm heftig op hoge dosis? Ik vind het op 20 mg psychedelisch nog vrij flauw.

OT: 100 ug vind ik een leuke dosering voor een eerste keer. Ik zou zelf net als @Mindless voor een RC-versie gaan, tuurlijk is het nooit helemaal betrouwbaar, maar de kans dat je de gewenste dosis binnen krijgt is veel hoger dan bij ‘echte’ LSD als je bij een bekende vendor bestelt.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Roze Olifant zei:
Eh, mij lijkt dat 500 ug LSD wel van een heel ander kaliber is dan 35 mg 2C-B-FLY? Wordt FLY echt zo enorm heftig op hoge dosis? Ik vind het op 20 mg psychedelisch nog vrij flauw.

OT: 100 ug vind ik een leuke dosering voor een eerste keer. Ik zou zelf net als @Mindless voor een RC-versie gaan, tuurlijk is het nooit helemaal betrouwbaar, maar de kans dat je de gewenste dosis binnen krijgt is veel hoger dan bij ‘echte’ LSD als je bij een bekende vendor bestelt.
Klik om te vergroten...
25mg oraal en 10mg nasaal is van een heel ander kaliber inderdaad.
Mijn vriendin had 20mg en vondt het meh, ik op 35mg was echt het padje kwijt...
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#15
CuriousExplorer zei:
25mg oraal en 10mg nasaal is van een heel ander kaliber inderdaad.
Mijn vriendin had 20mg en vondt het meh, ik op 35mg was echt het padje kwijt...
Klik om te vergroten...

Wow, 35 mg is natuurlijk ook wel echt super veel, maar niet verwacht dat het zo’n groot verschil zou maken! Wordt het dan niet fysiek heel vervelend ook?
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Roze Olifant zei:
Wow, 35 mg is natuurlijk ook wel echt super veel, maar niet verwacht dat het zo’n groot verschil zou maken! Wordt het dan niet fysiek heel vervelend ook?
Klik om te vergroten...
35 was nadien gezien "te" veel. 😄
Ja, op die dosis schijt je het eerste uur 3kg eraf 🤣
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Goh 180ug lijkt me veilig en lekker begin. 70ug nzo wat hier wordt gesuggereerd kijkt me nogal aan de lage kant. Eerste x 180 n dat ging vet lekker.
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#18
Nihilist88 zei:
Goh 180ug lijkt me veilig en lekker begin. 70ug nzo wat hier wordt gesuggereerd kijkt me nogal aan de lage kant. Eerste x 180 n dat ging vet lekker.
Klik om te vergroten...
180 was voor mij ook de eerste keer. Was toen 44 dus ook niet zo jong meer. Had wel tripsitters erbij en de setting was perfect. Ik vond het stevig hoor, te doen maar stevig, zou het niet aanraden alleen al vanwege een klein beetje verantwoordelijkheid die je daarmee als ervaringsdeskundige op je neemt. Dat is ook exact de reden dat je hier milde eerste doseringen ziet, gekke dingen doen mensen maar op hun eigen conto 😉
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
Heb daar (75ug) op dit moment anders een top ervaring mee!

Ach het verschilt ook hoe gevoelig je ervoor bent.
Klik om te vergroten...
Dat subjectieve aspect is indd steeds aanwezig. Ik heb al genoeg ervaren, ik n vriendin beide pellet 2cb (dosering ff vergeten) op, ik ging lekker, lichte controleerbare lsd effecten, fijne bodyhigh n net wat energieker, mr ik zou hier nooit xtc effecten aan geven. Mijn vriendin, die dus zelfde pellet op had, ervaarde mr heel miniem iets n zelfde als met High Hawaiians, ikke ferm trippen n zij amper effect n kotsmisselijk. Toen met 4-FA nam ik vaak 200mg, wat als zeer hoog wordt beschouwd.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Nihilist88 zei:
Goh 180ug lijkt me veilig en lekker begin. 70ug nzo wat hier wordt gesuggereerd kijkt me nogal aan de lage kant. Eerste x 180 n dat ging vet lekker.
Klik om te vergroten...
Hoe zeker ben je dat je echt 180 ug had?

Ik denk dat je voorzichtig moet zijn met dit soort uitspraken. Mensen die nieuw zijn lezen dit en stoppen misschien 2 zegels van 100 ug per stuk in hun mond omdat jij zegt dat 180 ug je veilig en lekker lijkt om mee te beginnen. Terwijl jij misschien wel veel minder had in werkelijkheid en dan zit een beginnende tripper misschien vast aan 8-12 uur veel te heftig trippen door je advies.

Het kan nooit kwaad om (te) voorzichtig te beginnen. En inderdaad, gekke dingen doen mensen later zelf maar, puur op eigen verantwoordelijkheid wanneer ze al wat ervaring hebben.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."