Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums2CB

2CB

532 antwoorden
65 weergaven
18-5-2026
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#1
lysergine25 zei:
ik weet dus niet of er een verschil zit tussen de opname ivm het lichaam gewicht.
iemand die 50kg of 100 kg weegt moet de 100 kilo 2 x zoveel nemen ?
Klik om te vergroten...

Ja in de regel bij medicijnen ( en dus ook drugs ) moet dat wel ja.
t
timmaniacLid
01-01-2024, 00:00
#2
leppeh zei:
2C-B neemt de functie van serotonine over waar MDMA en aanverwanten het doen vrijkomen.
Klik om te vergroten...

ik weet dat dit zo is bij LSD (past op serotonine receptor), maar is dit ook zo bij 2-cb (lijkt me wel aannemelijk, chemisch nauw verwant etc, daar niet om)? Bron?
l
leppehLid
01-01-2024, 00:00
#3
timmaniac zei:
leppeh zei:
2C-B neemt de functie van serotonine over waar MDMA en aanverwanten het doen vrijkomen.
Klik om te vergroten...

ik weet dat dit zo is bij LSD (past op serotonine receptor), maar is dit ook zo bij 2-cb (lijkt me wel aannemelijk, chemisch nauw verwant etc, daar niet om)? Bron?
Klik om te vergroten...

http://www.pubmedcentral.nih.gov/articl ... id=1574890

Geeft tevens wat informatie over de werking van andere 2C's :)

edit: Het onderzoek in de link is niet gedaan op mensen, maar op deze beestjes:



Voor zover ik begreep hebben ze deze beestjes geinjecteerd met 5HT2 receptoren van ratten, die sterk overeen komen met die van mensen, om dit te kunnen testen. Heb het even vluchtig gescand, zal zo meer posten!

edit2:

All PEAs tested shifted the 5-HT concentration–response curves to the right and downward. Their potencies varied with the nature of the C(4) substituent; the relative rank order of their 5-HT2A receptor antagonist potency was 2C-I>2C-B>2C-D>2C-H.

edit3:

Dit wordt steeds interessanter:

These findings show new evidence in support of the proposal that the hallucinogenic effect of PEAs is not directly related to 5-HT2A agonism, but it might be possibly associated with mechanism(s) or receptor(s) other than the classical partial agonism at the 5-HT2A receptor. This novel concept may enlighten and help to understand the mode of action of PEAs and related psychoactive compounds.

Ik lees weer verder! Misschien dat wat ik net postte toch niet waar is volgens dit onderzoek.
t
timmaniacLid
01-01-2024, 00:00
#4
kijk eens aan, ik vroeg voor bronnen en ik kreeg gewoon een heuze pubmed referentie: HULDE!


interessante materie :rock:
l
leppehLid
01-01-2024, 00:00
#5
timmaniac zei:
kijk eens aan, ik vroeg voor bronnen en ik kreeg gewoon een heuze pubmed referentie: HULDE!


interessante materie :rock:
Klik om te vergroten...

:grin:

Ik zou het hele artikel even doorlezen als ik jou was, er staan best interessante dingen in inderdaad. Helaas begrijp ik niet alles helemaal, maar het idee is duidelijk!

In summary, PEAs such as 2C-B and congeners behaved as potent and reversible 5-HT2A receptor antagonists in X. laevis oocytes; they appear to be selective within the 5-HT2 receptor family. Based on the present work, we raise the working hypothesis that the psychostimulant effect of 2C-B and related PEAs might not necessarily the linked to 5-HT2A receptor activation, but like LSD, might act through other mechanism(s) or other receptors than the 5-HT2A subtype. The present results maintain open the controversy about 5-HT2 receptors and the mechanisms of hallucinogenesis. Further pharmacological, behavioral and molecular evidences must be sought for a full understanding of the mechanism(s) of their psychostimulant properties.
e
emmmLid
01-01-2024, 00:00
#6
niemand met 2cb geen last van misselijkheid als met mccp?

Grtz
Q
QocaïneLid
01-01-2024, 00:00
#7
emmm zei:
niemand met 2cb geen last van misselijkheid als met mccp?

Grtz
Klik om te vergroten...

Ik heb nooit niet last van misselijkheid. (mccp buitengesloten, aangezien ik dit nog nooit heb gebruikt)

Echter een vriend van mij wel erg vaak... en dus ook bij het gebruik van 2c-b.
Afgelopen week was het weer raak... tijdens de inslag heeft ie op de WC gekotst =)

Verder staat 2c-b niet echt bekend als een zware inslag of aanslag op de maag!
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#8
Qocaïne zei:
Echter een vriend van mij wel erg vaak... en dus ook bij het gebruik van 2c-b.
Afgelopen week was het weer raak... tijdens de inslag heeft ie op de WC gekotst =)
Klik om te vergroten...
Ik heb het 1 keer gesnoven, dat was toch wel even stevig kotsen, haha.
Q
QocaïneLid
01-01-2024, 00:00
#9
ExceptionalInsight zei:
Qocaïne zei:
Echter een vriend van mij wel erg vaak... en dus ook bij het gebruik van 2c-b.
Afgelopen week was het weer raak... tijdens de inslag heeft ie op de WC gekotst =)
Klik om te vergroten...
Ik heb het 1 keer gesnoven, dat was toch wel even stevig kotsen, haha.
Klik om te vergroten...

Oh oh, Denk je wel een beetje omzelf!
l
leppehLid
01-01-2024, 00:00
#10
ExceptionalInsight zei:
Qocaïne zei:
Echter een vriend van mij wel erg vaak... en dus ook bij het gebruik van 2c-b.
Afgelopen week was het weer raak... tijdens de inslag heeft ie op de WC gekotst =)
Klik om te vergroten...
Ik heb het 1 keer gesnoven, dat was toch wel even stevig kotsen, haha.
Klik om te vergroten...

Hoe veel had je toen genomen? Heb zelf tot 20 mg gesnoven, maar ik heb nooit ook maar enige misselijkheid daarbij gemerkt. Wel een pijn alsof er een spijker je schedel in geslagen wordt, maar dat is een ander verhaal :hearteyes:
2
2C-EmLid
01-01-2024, 00:00
#11
Interessante stukjes artikel die je had gequote (Y) Pubmed bron is altijd wel fijn :)
Zelf een voorstander van:)
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#12
leppeh zei:
ExceptionalInsight zei:
Qocaïne zei:
Echter een vriend van mij wel erg vaak... en dus ook bij het gebruik van 2c-b.
Afgelopen week was het weer raak... tijdens de inslag heeft ie op de WC gekotst =)
Klik om te vergroten...
Ik heb het 1 keer gesnoven, dat was toch wel even stevig kotsen, haha.
Klik om te vergroten...

Hoe veel had je toen genomen? Heb zelf tot 20 mg gesnoven, maar ik heb nooit ook maar enige misselijkheid daarbij gemerkt. Wel een pijn alsof er een spijker je schedel in geslagen wordt, maar dat is een ander verhaal :hearteyes:
Klik om te vergroten...

Haha, die spijker komt wel in de buurt ja. En ik ben al helemaal dom geweest door dan 10 mg in elk neusgat te nemen. Dubbel kut dus. :P

Maar 2c-B oraal word ik ook altijd misselijk van, zelfs van 10mg.

Pluggen is voor mij de fijnste manier, niet misselijk en geen pijn. De ideale manier om je trip in te gaan. :hearteyes:
l
leppehLid
01-01-2024, 00:00
#13
DrippTone zei:
Haha, die spijker komt wel in de buurt ja. En ik ben al helemaal dom geweest door dan [/b]10 mg in elk neusgat te nemen. Dubbel kut dus. :P
Klik om te vergroten...


Jup, dat is een les die ik ook geleerd heb :')
Maar 2c-B oraal word ik ook altijd misselijk van, zelfs van 10mg.

Pluggen is voor mij de fijnste manier, niet misselijk en geen pijn. De ideale manier om je trip in te gaan. :hearteyes:
Klik om te vergroten...

Mwoah, ik zou denk ik nog liever een naald gebruiken dan dat ik dingen op die manier inbreng. Toch een beetje bangig daarvoor :)
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik ga binnenkort maar weer eens aan te-dure-te-weinig-2cb-bevattende pillekes.. :P

Had besloten eerst een andere bron te zoeken maar heb nou wel weer eens zin in een 2e keer :)
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#15
erriapo 187 zei:
ken ik niet zou wel eens willen proberen maar is verboden zeker nu bij julie ?
Klik om te vergroten...

Nou niet alleen hier, ik denk overal wel. :P
l
leppehLid
01-01-2024, 00:00
#16
Net 20 mg stukje bij beetje naar binnen gesnoven, dan is de pijn een stuk minder lijkt het wel.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#17
Qocaïne zei:
ExceptionalInsight zei:
Ik heb het 1 keer gesnoven, dat was toch wel even stevig kotsen, haha.
Klik om te vergroten...
Oh oh, Denk je wel een beetje omzelf!
Klik om te vergroten...
Wijsneus :þ Het was echt overdreven hard kotsen, heel veel, heel vaak, heel hard :þ Degene waar ik mee tripte had precies hetzelfde.

leppeh zei:
Hoe veel had je toen genomen? Heb zelf tot 20 mg gesnoven, maar ik heb nooit ook maar enige misselijkheid daarbij gemerkt. Wel een pijn alsof er een spijker je schedel in geslagen wordt, maar dat is een ander verhaal :hearteyes:
Klik om te vergroten...
15 mg en ik vond het niet zo heel pijnlijk, pas toen het in mn keel kwam werd het vervelend.
Q
QocaïneLid
01-01-2024, 00:00
#18
ExceptionalInsight zei:
Qocaïne zei:
ExceptionalInsight zei:
Ik heb het 1 keer gesnoven, dat was toch wel even stevig kotsen, haha.
Klik om te vergroten...
Oh oh, Denk je wel een beetje omzelf!
Klik om te vergroten...
Wijsneus :þ Het was echt overdreven hard kotsen, heel veel, heel vaak, heel hard :þ Degene waar ik mee tripte had precies hetzelfde.
Klik om te vergroten...

Whehe! Ik leef gewoon met je mee hoor! :þ
s
sjelepopiLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hoi.

Ik heb wat 2 Cb weten te bemachtigen. Wat word aangeraden qua hoeveelheid om mee te beginnen?
H
HarryNakLid
01-01-2024, 00:00
#20
yep beter lezen..... haha

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456...27
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."