Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKetamine, de vergelijking

Ketamine, de vergelijking

59 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dat zou heel goed kunnen, ik weet ook niet of ik helemaal de goede term te pakken heb. Ik trilde iig aardig, mogelijk had ik het ook koud maar interpreteerde mijn lichaam/hersenen dat dus niet juist?
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hé Fool we hadden het hier boven over Methoxphenidine en Diphenidine. Zag in een ander topic dat je dat inmiddels gebruikt hebt. Ervaringen maar even delen dan? :wink:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hey, ja dat is misschien wel een goed idee. Zat al langere tijd met het idee in mijn hoofd om wat over diphenidine te schrijven, maar misschien is een kort bericht over de twee stoffen voor zover als ik ze heb ervaren ook geen slecht idee. Ik heb alleen nog niet echt een hoge dosering methoxphenidine gehad, daar wacht ik nog eventjes mee totdat mijn receptoren weer wat gesetteld zijn. :)

Diphenidine vindt ik best een leuke stof, maar het is wel een beetje 'gokken' met de dosering. Te weinig geeft niet heel veel effecten en teveel zorgt voor gaten in je geheugen. :P Het was aardig verwarrend en gewone communicatie werd elke keer weer aardig abstract voor mij, alle gedachtegangen en communicatie ging in 'concepten', niet echt spul om sociaal mee te doen dus. CEV's waren wel leuk, maar niet heel bijzonder. Dit spul had ook wel een beetje een 'feel-good' effect, lekker in bed liggen en muziek luisteren; beetje nadenken en niets doen. Slapen na de piek gaat hierbij beter dan na Methoxetamine. Echte 'holes' zijn hierbij niet echt mogelijk, naar mijn mening.

Methoxphenidine loste amper op in water, klein nadeel als je het wilt innemen (maar het smaakt een stuk minder vies dan opgeloste diphenidine :P). De dosering is hierbij véél breder dan diphenidine, veel meer lineair dan cumulatief en ik heb tot nu toe het gevoel dat je er ook 'dieper' mee kunt gaan dan bij diphenidine zelf. Het is volumetrisch ietswat potenter dan diphenidine (bij een laag-medium dosering dipheindine) en ik vond methoxphenidine meer een warm/compleet gevoel geven dan diphenidine. De laatstgenoemde had het gevoel dat er iets 'mistte', dat heeft methoxphenidine veel minder. Ben benieuwd naar hogere doseringen! :hearteyes:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#4
Is hier trouwens iemand die ervaring heeft met 3-MeO-PCP? Ik heb hier namelijk wat van thuis liggen en ben benieuwd naar ervaringen van anderen. :P
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Weinig onderzoek naar gedaan persoonlijk. Beetje vanwege de naam PCP, die me toch wel een lichte rilling doet voelen.

Overigens afgelopen zaterdag een stapje verder gegaan met MXE. Holy fuck, ik heb de potentie in vergelijking met ketamine mogen ervaren :openmouth: :grin: Complete mind reset gehad. Wellicht nog een tripreportje binnenkort!
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hehe, de 3-methoxy groep schijnt het manische deel van PCP er aardig af te slopen, maakt het best een fijne stof. :wink:

En ja, MXE kan je aardig versteld doen staan van de potentie. Ben benieuwd naar je vergelijking t.o.v. ketamine? :)
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Oké dan, toch niet overtuigd. Ik ga er eens meer over lezen want dat heb ik eigenlijk ook nog weinig gedaan.

Fool zei:
En ja, MXE kan je aardig versteld doen staan van de potentie. Ben benieuwd naar je vergelijking t.o.v. ketamine?
Klik om te vergroten...

Dat heb ik gemerkt ja, en vooral van de duur van de trip :wink: We namen om 1 uur 's nachts ongeveer 50mg pp, daarna nog twee keer een lijntje (totaal zo'n 100-120mg gehad, misschien zelfs iets meer nog) en om 10 uur 's ochtends was het nóg niet uitgewerkt :rolleyes:

Het gaf me heel erg het gevoel dat de intensiteit maar bleef stijgen, steeds als je denkt een piek te hebben bereikt gaat het nog even harder. Wel een heel fijn goedje, vond het op één of andere manier wat rustiger dan ketamine. Had wel veel meer desorientatie en dubbel zien enz.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#8
SmartieAndMe zei:
Oké dan, toch niet overtuigd. Ik ga er eens meer over lezen want dat heb ik eigenlijk ook nog weinig gedaan.
Klik om te vergroten...
Was ook niet mijn bedoeling om een preek te houden :P. Wou alleen even aangeven dat de stof toch wel schijnt te verschillen van PCP zelf en dat er een aardig positieve consensus over bestaat. De stof zelf is wel een wat uitgebreider onderzoek waard. :)

Dat heb ik gemerkt ja, en vooral van de duur van de trip :wink: We namen om 1 uur 's nachts ongeveer 50mg pp, daarna nog twee keer een lijntje (totaal zo'n 100-120mg gehad, misschien zelfs iets meer nog) en om 10 uur 's ochtends was het nóg niet uitgewerkt :rolleyes:

Het gaf me heel erg het gevoel dat de intensiteit maar bleef stijgen, steeds als je denkt een piek te hebben bereikt gaat het nog even harder. Wel een heel fijn goedje, vond het op één of andere manier wat rustiger dan ketamine. Had wel veel meer desorientatie en dubbel zien enz.
Klik om te vergroten...
Oh ja, een protip is om je neus uit te spoelen voor het slapen! Je bent een heel stuk minder wazig als je dan weer wakker wordt (nog steeds niet helemaal nuchter, maar 2 bakken sterke koffie kunnen dan al erg veel goed maken), maakt echt een wereld van verschil!

Thanks voor de uiteenzetting btw, begin nu wel een beetje benieuwd naar ketamine te worden xD
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Huh? Ik had wel verwacht dat jij ketamine gehad zou hebben :) Die vind ik persoonlijk toch fijner dan methox, je hebt meer controle over de dosis omdat je grotere punten/lijnen kunt nemen en het effect korter duurt.

Had m'n neus volgens mij wel gespoeld voor het slapen gaan maar meer met het idee dat ademen dan makkelijker gaat. Wordt dat nog steeds opgenomen dan? Slapen was wel drama trouwens, half uurtje in een soort van staat tussen slaap en waak gezeten met hele intense droom/trip effecten en toen werd ik weer wakker gemaakt omdat de rest niet kon slapen :confused:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ketamine valt nogal lastig aan te komen hier, heb nu misschien iemand die via-via iemand kent die aan veel kan komen, maar zelfs dan is het de vraag of ze ook daadwerkelijk ketamine verkopen. :P

Vind methoxetamine eigenlijk wel fijn doseren, heb geen enkele moeite om de dosis goed te controleren, maar ga dan ook wel voor veel xD

Ik heb vaak wel het gevoel dat het heel lang nog steeds wordt opgenomen ja, ik merk namelijk een wezenlijk verschil tussen wel en niet uitspoelen, ook met lagere doseringen. :P
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ken het probleem, kon er ook lang niet aankomen. Gaat meestal met vlagen :wink:

Vond het doseren ook wel goed te doen maar dat is puur omdat ik veel ervaring heb met Ketamine en dissociatieven goed kan handelen. Hou er wel van om wat verder te gaan met dit soort middelen, is eigenlijk nog nooit misgegaan. Ook als ik wat meer neem dan verwacht, bevalt het goed :wink:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#12
SmartieAndMe zei:
Vond het doseren ook wel goed te doen maar dat is puur omdat ik veel ervaring heb met Ketamine en dissociatieven goed kan handelen. Hou er wel van om wat verder te gaan met dit soort middelen, is eigenlijk nog nooit misgegaan. Ook als ik wat meer neem dan verwacht, bevalt het goed :wink:
Klik om te vergroten...
Stiekem heb ik ondertussen ook wel de nodige dissociatieve tripjes achter de rug en ik vindt het wat hoger doseren stiekem ook wel fijn. Daarom heb ik ook juist geen problemen met de extra potentie :P

Vindt het zo al vies veel om in één keer te snuiven als ik wat dieper wil, laat staan als je hogere doseringen ketamine wilt nemen. :P
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ach ja, bijna alles went en je moet er wat voor over hebben toch? :wink: Vind het vooral fijn dat je met keta echt in plateaus werkt. Eerste dosis is rustige trip, tweede dosis iets harder en zo bouw je de hele avond op tot je aan het eind van de avond een hoogtepunt hebt. Met methox werkt dat toch anders..
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Fool zei:
Vindt het zo al vies veel om in één keer te snuiven als ik wat dieper wil, laat staan als je hogere doseringen ketamine wilt nemen.
Klik om te vergroten...

Dat is een kwestie van gewenning :wink: Maar ik vind keta een stuk minder vies dan methox. Methox voelde ik echt weer zo in m'n keel druipen net als de eerste lijntjes speed vroeger. Keta is misschien wat zoutig maar verder niks. Na het eerste lijntje is je neus/keel verdoofd en merk je er weinig meer van :wink:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#15
Vies veel alsin het is veel dat je moet snuiven :P. Die gare mentholachtige-smaak trek ik nog wel, al ben ik daar ook niet heel enthousiast over :P
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hehe, methoxtamine bouwt al voor je op, weliswaar in een iets rapper tempo? :P
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ah ja, daar kan ik me iets bij voorstellen.

Mezelf kennende zou ik de eerste paar 'stages' bij ketamine waarschijnlijk proberen over te slaan en iets dieper te beginnen. :P
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Nee want juist die eerste levels zijn ook leuk om erbij te hebben :) Wij zitten meestal met 2 tot 4 mensen aan de keta en dan begin je gewoon heel rustig en zit je gezellig te ouwehoeren. Eerst heeft gezelligheid de overhand en dat wisselt langzaam om en krijgt trippen de overhand :wink:

Perfecte opbouw van een gezellig avondje wat eindigt in hole-achtige taferelen :grin:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hmm ja, dat klinkt stiekem ook wel goed :P

Ach, ik zie het wel. Eerst maar eens dat spul scoren, voordat we verder gaan met het plannen van de avond xD
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#20
Héhé, wordt wel goed in de gaten gehouden hier. :P

Maar, ik had het al wel een paar weken thuis liggen en wou toen eventjes pijlen of hier nog mensen ervaring hadden. Reden dat ik er nog niet wat significants over geschreven had is omdat mijn dosering redelijk laag was. Bracht me lekker in een hele rustige chillmodus met nog weinig dissociatieve kenmerken. Heb een paar uur lekker lopen praten en chillen op muziek, zodra ik een wat meer significante test heb gedaan zal ik de kernmerken wel wat beter uiteenzetten. :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."