Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVraagjes over enkele RC's

Vraagjes over enkele RC's

28 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#1
Las hier even mee en sluit me toch wel aan bij wat Bee zegt. Lijkt me beter dat je niet combineerd. Het is leuk om te gebruiken maar doe het er toch wat rustig mee aan en doe geen combinaties, met de beste bedoelingen maar je wil toch niet wakkerkomen in het ziekenhuis?
L
LoveQualityLid
01-01-2024, 00:00
#2
Over enkele dagen krijg ik mijn bestelling research chemicals geleverd en had nog enkele vragen..

O-Desmethyltramadol:
Het is de eerste keer dat ik een opiaat ga gebruiken
- Is dosis van 50 mg goed voor kennis te maken met dit spul?
- Als je bijneemt, verleng je dan de werking of het effect?
- De come up kan wel een uur op zich laten wachten bij oraal gebruik, is dit ook zo bij nasaal gebruik?

Etizolam:
Met benzo's ben ik goed gekend, veel gebruikt met absurde hoge dosissen.
Maar ondertussen zal al mijn tolerantie wel verdwenen zijn.
Ik heb Etizolam besteld in poedervorm en op het werk zou ik mijn dosis kunnen afwegen tot op 0,1 mg!
Maar ik heb geen tijd om 100 mg te verdelen in 100 x 1 mg.
Dus ik zou ze liever verdelen in 10 x 10 mg, maar dan moet ik thuis mijn dosis inschatten met het blote oog. Stel dat ik 5mg of meer in 1 keer binnenkrijg, wat zijn dan de risico's/effecten?
- Dus vanaf hoeveel mg is Etizolam echt gevaarlijk?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#3
LoveQuality zei:
Over enkele dagen krijg ik mijn bestelling research chemicals geleverd en had nog enkele vragen..

O-Desmethyltramadol:
Het is de eerste keer dat ik een opiaat ga gebruiken
- Is dosis van 50 mg goed voor kennis te maken met dit spul?
- Als je bijneemt, verleng je dan de werking of het effect?
- De come up kan wel een uur op zich laten wachten bij oraal gebruik, is dit ook zo bij nasaal gebruik?
Klik om te vergroten...
50 milligram is een mooie eerste kennismaking, met bijnemen versterk je zowel het effect als de tijdsduur. Hoe vaker en later je bijneemt, hoe zieker je de dag na gebruik wordt.
In mijn ervaring duurt de come-up (nasaal) ongeveer een half uurtje, maar ik vind het vrij lastig in te schatten.

Etizolam:
Met benzo's ben ik goed gekend, veel gebruikt met absurde hoge dosissen.
Maar ondertussen zal al mijn tolerantie wel verdwenen zijn.
Ik heb Etizolam besteld in poedervorm en op het werk zou ik mijn dosis kunnen afwegen tot op 0,1 mg!
Maar ik heb geen tijd om 100 mg te verdelen in 100 x 1 mg.
Dus ik zou ze liever verdelen in 10 x 10 mg, maar dan moet ik thuis mijn dosis inschatten met het blote oog. Stel dat ik 5mg of meer in 1 keer binnenkrijg, wat zijn dan de risico's/effecten?
- Dus vanaf hoeveel mg is Etizolam echt gevaarlijk?
Klik om te vergroten...
Een 0.1 weegschaal die ook daadwerkelijk nauwkeurig is op zulke kleine getallen zijn heel erg duur, weet je zeker dat je een industrie-standaard weegschaal hebt gekocht die dit aankan?
Ik zou gewoon wat meer afwegen(milligram of 25) en dit oplossen in isopropanol, zo kun je met een doseerspuitje gewoon elke keer X milliliter aftappen.

Maar als je een keer 20 milligram naar binnen krijgt wordt je wel goed wazig en kun je in dat opzicht een gevaar voor jezelf zijn, maar lichamelijk gaat er niets mis als je dit niet combineert met andere downers. :)
L
LoveQualityLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ja ik zou afwegen op men werk, weegschaal is dus inderdaad nauwkeurig tot op 0.1 mg.
Maar jou idee is wel goed Fool, enig idee waar ik isopropanol kan kopen?
Maar oke, goed om te weten dat ik Benzo's niet kan overdoseren :mrgreen:


Mmm ik wist eerlijk gezegd niets over de kater/ziek zijn van ODT!?
Wat houd de kater eigenlijk in?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#5
Google gebruiken :P
http://hoefer-shop.nl/technische-chemik ... wwod3HULUw
https://www.deoplosmiddelspecialist.nl/ ... pylalcohol
http://www.brcinternational.nl/isopropa ... liter.html
http://www.farmaline.nl/drogisterij/bes ... l-alcohol/

En van zware opiaten kun je na uitwerking een beste kater krijgen, de eerste keer valt vaak wel mee, maar het bouwt steeds meer op. Dit uit zich vooral in belachelijk moe zijn(slecht kunnen slapen speelt hier ook een rol in), overgeven (en niets binnen kunnen houden) en loom/lam zijn en een beetje een wazig zicht (door het moe zijn).
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#6
ik weet niet wat de solubilieit van die middelen is in isopropanol, maar als je ethanol zou kunnen gebruiken kon je het nog makkelijker in een drankje gooien. die paar ml ethanol vallen wel mee. 12ml zit er ongeveer in een glas bier. daar kun je best wat in oplossen. isopropanol is voor uitwendig gebruik, en zou je moeten verdampen, dat gaat niet echt snel.

ik geloof ook wel in de methode van een 0,1g resolutie weegschaal en timmermansoog.

-weeg een gram af.
-deel die in tweeen, je hebt nu 2x500mg
-deel die hoopjes weer in 2en, nu heb je 4x250mg
- etc. etc. als je een beetje je best doet kun je een gram makkelijk opdelen in 10 hoopjes met vrij grote nauwkeurigheid. dan heb je met een slechte 0,1g weegschaal bij 10 procent afwijking tussen jou en de weegschaal toch tot op 10mg nauwkeurig gewogen, met 0,01g als hoogste afwijking.

als je je gram zelf bewust versnijd of oplost(vloeistoffen kun je ook prima wegen) kun je je marge nog nauwkeuriger krijgen. ik raad iedereen aan in elk geval een 0,01g weegschaal te kopen voor recreatief gebruik om af te wegen. dan kun je met een weegschaal van 300 euro, met de eerder genoemde methodes erg nauwkeurig afwegen. 0,001g.

wil je veel en vaak afwegen of is accuratie erg belangerijk kun je altijd echt diep in de buidel tasten en een milligram meter kopen. als je die maar af en toe gebruikt is het de aanschafprijs echt niet waard vind ik.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
MeejheM zei:
-weeg een gram af.
-deel die in tweeen, je hebt nu 2x500mg
-deel die hoopjes weer in 2en, nu heb je 4x250mg
- etc. etc. als je een beetje je best doet kun je een gram makkelijk opdelen in 10 hoopjes met vrij grote nauwkeurigheid. dan heb je met een slechte 0,1g weegschaal bij 10 procent afwijking tussen jou en de weegschaal toch tot op 10mg nauwkeurig gewogen, met 0,01g als hoogste afwijking.
Klik om te vergroten...
Wat een waardeloos advies voor een stof als etizolam die al bij 1mg actief is. Dan is 10mg echt geen acceptabele afwijking hoor. Voor zo'n stofje afwegen heb je niet eens voldoende aan een weegschaal die op de 1mg nauwkeurig is, aangezien daar ook onder de 10 a 20 mg nog behoorlijke afwijkingen in kunnen zitten. Dan heb je een weegschaal nodig die dus in microgrammen range komt.

Anders is het best toch gewoon het oplossen in een vloeistof, pure alcohol zou ik zelf doen, en dat dan exact afmeten met zo'n ml spuitje. Om het makkelijk te houden kun je 1mg per 1 ml oplossen bijvoorbeeld.

LoveQuality zei:
Maar oke, goed om te weten dat ik Benzo's niet kan overdoseren :mrgreen:
Klik om te vergroten...
Volgens mij kun je wel overdoseren op benzo's hoor, hoeveel je daar precies voor nodig hebt weet ik niet. Maar ik zou het niet proberen en het gewoon bij een normale dosering houden. Ik heb een keer 8mg etizolam op en ging behoorlijk rare dingen doen, wat ik me nog maar vaag kon herinneren de dag erna. Je vermogen om nog weldenkende beslissingen te nemen vervaagt echt totaal. Die 8mg was niet eens de bedoeling, was met 4mg begonnen wat al redelijk veel is maar in een vlaag van verstandsverbijstering heb ik er dus nog 4mg bijgenomen om vervolgens een halve gram keta weg te snuiven. Niet mijn beste moment zeg maar, zeker omdat ik normaal redelijk gecontroleerd met drugs kan omgaan.
L
LoveQualityLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik zal anders gewoon helemaal niet afwegen en 100g (bestelling) mengen met 100ml ethanol/isopropanol :mrgreen:

Ja maar dood zal je er niet van gaan denkik :grin:
Heb ooit eens een heel doosje lormetazepam 2mg genomen en ik werd toen gewoon wakker in men tuin :openmouth: Bij mijn weten had ik gewoon 6 mg genomen en toen in men bed gekropen, blijkbaar al de rest in men slaap opgemaakt :confused:
Dus zal ik de Etizolam maar ver van men bed houden :flushed:
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dit heb ik ook ongeveer meegemaakt. Je grens om dingen te laten staan kan erg vervaagd worden met een dosis benzo's achter je kiezen.

Psychedelibee zei:
Volgens mij kun je wel overdoseren op benzo's hoor, hoeveel je daar precies voor nodig hebt weet ik niet. Maar ik zou het niet proberen en het gewoon bij een normale dosering houden. Ik heb een keer 8mg etizolam op en ging behoorlijk rare dingen doen, wat ik me nog maar vaag kon herinneren de dag erna. Je vermogen om nog weldenkende beslissingen te nemen vervaagt echt totaal. Die 8mg was niet eens de bedoeling, was met 4mg begonnen wat al redelijk veel is maar in een vlaag van verstandsverbijstering heb ik er dus nog 4mg bijgenomen om vervolgens een halve gram keta weg te snuiven. Niet mijn beste moment zeg maar, zeker omdat ik normaal redelijk gecontroleerd met drugs kan omgaan.
Klik om te vergroten...
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
LoveQuality zei:
Ik zal anders gewoon helemaal niet afwegen en 100g (bestelling) mengen met 100ml ethanol/isopropanol :mrgreen:

Ja maar dood zal je er niet van gaan denkik :grin:
Heb ooit eens een heel doosje lormetazepam 2mg genomen en ik werd toen gewoon wakker in men tuin :openmouth: Bij mijn weten had ik gewoon 6 mg genomen en toen in men bed gekropen, blijkbaar al de rest in men slaap opgemaakt :confused:
Dus zal ik de Etizolam maar ver van men bed houden :flushed:
Klik om te vergroten...
Ik neem aan dat je 100mg bedoeld? 100g is wel erg veel etizolam namelijk.

En natuurlijk kun je er aan dood gaan, alleen geen idee hoeveel je daarvoor zou moeten nemen. Even voor de duidelijkheid, je kunt aan elke stof dood gaan als je er teveel van neemt. Alleen de grens tussen een werkzame dosis en een dodelijke dosis verschilt nogal per stof.

Overigens zou ik echt enorm oppassen met Etizolam en O-Desmethyltramadol, beiden kunnen behoorlijk verslavend zijn. En kan me nog genoeg posts van niet al te lang geleden herinneren dat je een flink benzo en keta probleem aan het opbouwen was en uiteindelijk concludeerde dat je maar helemaal met drugs moest stoppen. Nu je toch weer een hoop gaat bestellen is het risico enorm dat je weer in herhaling gaat vallen.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#11
Etizolam is bij meerdere mensen niet zo goed houdbaar gebleken in ethanol, IPA scheen beter te werken. Daarnaast kun je prima normale hoeveelheden IPA binnenkrijgen hoor. :)
L
LoveQualityLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ja maar bij Benzo's moet je waarschijnlijk al een heel erg hoge dosis nemen om te overdoseren.
Dus niet per ongeluk 10mg nemen i.p.v. 1 mg. Terwijl dat toch 10x de aanbevolen dosis is.
Doe je dit bij mdma dan loopt het slechter af he :P

Jaa Smartieandme, ben momenteel al bijna 2 maand benzo/anti depressieva/andere drugs vrij en heb weer eens zin om te experimenteren. Puur om nieuwe stofjes te leren kennen en niet om weer verslaafd te raken.
Ik merk echt wel dat mijn levenskwaliteit enorm erop vooruit gegaan is sinds ik gestopt ben met drugs. Dus nee ik wil echt niet hervallen. :)

Ik ga sowieso mengen met IPA, zeker als dit dan langer houdbaar is!
100mg wil ik niet opmaken in enkele weken.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#13
LoveQuality zei:
Jaa Smartieandme
Klik om te vergroten...

Ik heb hier niet eens gereageerd :tearsofjoy: :wave:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#14
LoveQuality zei:
Ja maar bij Benzo's moet je waarschijnlijk al een heel erg hoge dosis nemen om te overdoseren.
Dus niet per ongeluk 10mg nemen i.p.v. 1 mg. Terwijl dat toch 10x de aanbevolen dosis is.
Doe je dit bij mdma dan loopt het slechter af he :P
Klik om te vergroten...
Tenzij je onder invloed natuurlijk een gevaar voor jezelf bent. :P
L
LoveQualityLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hahaha :mrgreen: Ik zou zweren dat jij het was, maar het was psychedelibee blijkbaar :openmouth:
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik doe het met 100% alcohol, werkt prima.

Fool zei:
Etizolam is bij meerdere mensen niet zo goed houdbaar gebleken in ethanol, IPA scheen beter te werken. Daarnaast kun je prima normale hoeveelheden IPA binnenkrijgen hoor. :)
Klik om te vergroten...
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#17
bobsacamano zei:
Ik doe het met 100% alcohol, werkt prima.

Fool zei:
Etizolam is bij meerdere mensen niet zo goed houdbaar gebleken in ethanol, IPA scheen beter te werken. Daarnaast kun je prima normale hoeveelheden IPA binnenkrijgen hoor. :)
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
En hoe lang is dit al opgelost?
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#18
Daarom maak ik ook maar een beetje aan :)

Snel opmaken dus :P
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#19
Maand or 3,5 nu laatste keer gebruikt ongeveer 1 maand geleden werkte prima. Had namelijk een erg lage dosis dus werkte goed anders had ik echt meer nodig gehad.

Maar goed of je het jaren kan bewaren weet ik niet. Ik zou ook liever pillen halen maar die kan ik nergens meer vinden. Ik maak ook altijd niet te veel aan van etizolam.

Fool zei:
bobsacamano zei:
Ik doe het met 100% alcohol, werkt prima.

Fool zei:
Etizolam is bij meerdere mensen niet zo goed houdbaar gebleken in ethanol, IPA scheen beter te werken. Daarnaast kun je prima normale hoeveelheden IPA binnenkrijgen hoor. :)
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
En hoe lang is dit al opgelost?
Klik om te vergroten...
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#20
De mensen die ik sprak merkten na (uit mijn hoofd) een half jaar - 3kwart jaar wel een significante potentiemindering.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."