Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums2-ci

2-ci

36 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#1
We wilden het eigenlijk afgelopen woensdag doen, maar toen kon mijn huisgenootje ineens niet meer. Nu wordt het aankomende week doordeweeks ergens, anders de week erop. Maar er volgt sowieso een reportje nog!

Wat betreft de weegschaal: misschien handiger om een klein voorwerp in het schaaltje te doen en daar de drugs naast/over te wegen? Dan kan je bijv. van 400 naar 410 mg zelf berekenen toch?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Voor alles onder de 10 a 20 mg kun je beter niet taren inderdaad. Gewoon een bakje of klein gewichtje erbij zetten zonder taren werkt dan het makkelijkst inderdaad.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja werkt heel goed. Ik doe altijd gewoon altijd als volgt.

1. Weegschaal eiken/calibreren met de gewichtjes.
2. Bakje op de weegschaal zetten
3. Het gewicht van het bakje onthouden
4. Je stof afwegen door het gewicht van de weegschaal er af te trekken.

Niet op tare drukken als je het bakje er op hebt gezet dan doet hij het nog steeds niet lekker bij lage gewichten.

ZERO- zei:
We wilden het eigenlijk afgelopen woensdag doen, maar toen kon mijn huisgenootje ineens niet meer. Nu wordt het aankomende week doordeweeks ergens, anders de week erop. Maar er volgt sowieso een reportje nog!

Wat betreft de weegschaal: misschien handiger om een klein voorwerp in het schaaltje te doen en daar de drugs naast/over te wegen? Dan kan je bijv. van 400 naar 410 mg zelf berekenen toch?
Klik om te vergroten...
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#4
Goedkope weegschalen zijn nou eenmaal niet te vertrouwen bij dergelijke doseringen en dat ligt echt niet aan het feit dat het schermpje zo nu en dan wat achterloopt hoor. Bij zulke doseringen neem je gewoon het risico dat je een grotere spiegeling hebt (bijvoorbeeld accepteerbaar bij 2C-B, maar bij 2C-P wordt je niet echt vrolijk van een paar milligram teveel) óf je kiest een andere weegmethode: volumetrisch afwegen, zelf een duurdere weegschaal aanschaffen of doen alsof je slim bent en zelfverzekerd het laboratorium op een universiteit of school naar binnen lopen.

Als je je bakje er eerst op zet, dan is de weegschaal misschien wel actief en zal hij sneller gaan verspringen, maar nauwkeuriger wordt hij daar verder niet van, ik zou zelfs zeggen dat je een extra element van onnauwkeurigheid introduceert.

The actual characteristic curve of a weighing instrument, compared with the ideal characteristic curve, is depicted below (the deviations are greatly exaggerated for better illustration):



The characteristic curve can be shifted by a constant amount, the zero errorZP (the blue line). This error is eliminated by correctly setting the balance to zero before weighing. Therefore, the zero error plays a role only during prolonged measurements, during which the object being weighed cannot be removed from the pan.
If the slope of the curve deviates from the ideal characteristic curve (red line), this is known as sensitivity errorS. A sensitivity error has a negligible effect for small weights or weight differences, but greater for heavier weights. As a result, the sensitivity error is always specified as a relative figure; e.g. 2mg/100g, 20ppm or 20/K. A sensitivity error can be caused by temperature drift, aging, adjusting with an incorrect calibration weight, or by incorrect adjustment for compensation of an off-center load error (S will then be dependent of the position of the sample on the weighing pan).
The curve can also be arched: This is known as linearity error (or linearity). The maximum linearity is usually listed in the specifications of a balance.
Klik om te vergroten...
http://www.weighing-systems.com/Technol ... menterrors
Oftewel, als je 500 gram weegt zal de onnauwkeurigheid van de weegschaal groter zijn, dan wanneer je een laag (met grenzen) gewicht weegt.
D
DigitalismLid
01-01-2024, 00:00
#5
Verdorie, dacht ik dat het probleem opgelost was, kom je hier mee.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja Fool waarom altijd net ff die extra info.

:confused:

Digitalism zei:
Verdorie, dacht ik dat het probleem opgelost was, kom je hier mee.
Klik om te vergroten...
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Is een gulden middenweg dan niet om er iets bij te leggen van 20 tot max 50mg en dan daarmee rekenen? Op die manier zorg je dat er voldoende gewicht op ligt voor de weegschaal om te reageren op kleine hoeveelheden, maar ook weer niet teveel gewicht zodat je de afwijking kunt minimaliseren.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#8
Sorry jongens, ik was in een vervelende bui!

@Psychedelibee, als volumetrisch afwegen of een duurdere weegschaal niet overwogen worden lijkt me dat wel de tussenweg, ja.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Fool zei:
@Psychedelibee, als volumetrisch afwegen of een duurdere weegschaal niet overwogen worden lijkt me dat wel de tussenweg, ja.
Klik om te vergroten...
Een duurdere weegschaal lijkt me voor recreationeel gebruik het niet helemaal waard eerlijk gezegd. Volumetrisch afwegen is dan eigenlijk nog de beste oplossing voor stoffen die extreem potent zijn. Maar wilde ook graag nog een alternatief bieden. Zelf vind ik volumetrisch afwegen teveel gedoe voor stofjes waar je al snel 10mg of meer van neemt. Voor stofjes die onder de 10mg al zeer actief zijn is het wel raadzaam om volumetrisch te gaan afwegen.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#10
Psychedelibee zei:
Zelf vind ik volumetrisch afwegen teveel gedoe voor stofjes waar je al snel 10mg of meer van neemt. Voor stofjes die onder de 10mg al zeer actief zijn is het wel raadzaam om volumetrisch te gaan afwegen.
Klik om te vergroten...
Dat ligt er natuurlijk wel een beetje aan hoeveel verschil die paar milligaram mag maken, ik zou bijvoorbeeld 3-meo-pcp en 5-meo-mipt wel durven afwegen, maar 2C-P niet.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Fool zei:
Psychedelibee zei:
Zelf vind ik volumetrisch afwegen teveel gedoe voor stofjes waar je al snel 10mg of meer van neemt. Voor stofjes die onder de 10mg al zeer actief zijn is het wel raadzaam om volumetrisch te gaan afwegen.
Klik om te vergroten...
Dat ligt er natuurlijk wel een beetje aan hoeveel verschil die paar milligaram mag maken, ik zou bijvoorbeeld 3-meo-pcp en 5-meo-mipt wel durven afwegen, maar 2C-P niet.
Klik om te vergroten...
Ja dat is ook wel weer zo.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#12
We gaan het donderdag doen waarschijnlijk. Maar ik bedacht me net, als ik voor ons beiden 10mg afweeg en we willen nog iets bijnemen omdat het net iets te weinig blijkt is dat vet lastig? :/
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik zou alvast iets extra's van te voren afwegen zodat het vast klaar ligt, wel zo makkelijk. Veel plezier in ieder geval!
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik denk meer dat ze bedoelt dat het sowieso vet lastig is om een klein beetje extra af te gaan zitten wegen.

Euhm ja das vrij lastig stel je wilt nog 3mg extra innemen beide dan is dat moeilijk afwegen. Ik zou het zelf op deze manier doen.

Weeg 30mg af dit is wel redelijk betrouwbaar te doen. Doe dit in een klein flesje en zorg dat je een druppelaar hebt met een ml lezer. Dan doe je er 30ml water bij. Dan schud je dit goed door elkaar dat het goed oplost. 2C-E loste bij mij prima op alleen duurde het een minuut of 10. Dan neem je 10ml in en mocht je bij willen nemen neem je het aantal ml wat je nog in wil nemen. Het kleine beetje wat je nog over hebt gooi je gewoon weg uiteindelijk. Je kan het ook in vodka doen en dan bewaren maar goed die 4 die je dan over houd gebruik je toch niet meer.

Heb je deze middelen nou niet bij de hand dan zou ik het als volgt doen. Weeg 30 mg af en deel deze door drie. 3x een lijntje maken van 10mg is best te doen. Kleine hoeveelheden kan je makkelijker inschatten op dezelfde grote dan 3x een gram poeder.

Dan splits je 1 lijn weer op in drie stukjes. De twee lijnen van 10mg nemen jullie in met wat water en die drie hoopjes leg je opzij voor later. Ik zeg lijntjes omdat je dit wat makkelijker kan beoordelen dan een hoopje poeder.

have fun.

Psychedelibee zei:
Ik zou alvast iets extra's van te voren afwegen zodat het vast klaar ligt, wel zo makkelijk. Veel plezier in ieder geval!
Klik om te vergroten...
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Oh stom, my bad. Had het wat te snel gelezen denk ik. Maar 30mg in 30ml oplossen is wel de beste optie inderdaad. Bij de apotheek kun je wel van die spuitjes kopen waar ml op staan, de spuit zonder naald zeg maar.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#16
We hebben ongeveer 24mg in 20ml water gedaan, is nu aan het oplossen, en dan nemen we dadelijk allebei 10ml :)
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#17
Have fun :)

ZERO- zei:
We hebben ongeveer 24mg in 20ml water gedaan, is nu aan het oplossen, en dan nemen we dadelijk allebei 10ml :)
Klik om te vergroten...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."