Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums2-ci

2-ci

36 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hmmm oke. Dan doen we misschien wel wat meer. We kijken dan wel even. Ons plan is toch weer op losse schroeven komen te staan omdat mijn irritante huisgenoot toch pas eind mei vertrekt en er 1 juni wss alweer een nieuw iemand inkomt. :( Dus misschien wordt het hele feestje een paar weken verzet.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Nee.. Helaas nog geen goed moment gevonden en mijn huisgenoten zijn nu ook om de beurt op vakantie, dus dat is een beetje lastig. Misschien gaat het eind augustus nog lukken. Dan laat ik weten hoe het was!
D
DigitalismLid
01-01-2024, 00:00
#3
En, heeft de trip nog plaatsgevonden?
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Volgende week gaat het echt gebeuren mensen! Fo sho deze keer.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
ZERO- zei:
Volgende week gaat het echt gebeuren mensen! Fo sho deze keer.
Klik om te vergroten...
Ben benieuwd! Komt er ook een reportje dan?
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ooh word het een kerst tripje? Hier ook trippen met kerst :)
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#7
ooeeh spannond! Ben benieuwd naar je reportje inderdaad! Wil ook nog wel eens 2-CI proberen
D
DigitalismLid
01-01-2024, 00:00
#8
En, hoe was je trip?

Ik moet trouwens terugkomen op hetgeen ik zei over het gebruik van het 'taren'. Gisteren kwam ik erachter dat het anders werkt dan ik dacht.

''Gisteren kwam ik tot de conclusie dat ik mijn precisie weegschaal (vergelijkbaar met dit model) nooit echt goed gebruikt heb. Althans, niet tijdens de momenten dat het om echt kleine hoeveelheden ging.

Ik was bezig om wat 2C-I af te wegen. Ik wilde 10 milligram hebben, een kleine hoeveelheid dus. Omdat mijn weegschaal 'onderin' niet zo nauwkeurig is gooi ik er altijd eerst een post-it op en druk dan op 'tare'. Op die manier ligt er al meer dan 400 milligram op en staat de display weer op nul, in mijn ogen de ideale oplossing. Toen ik gisteren deze methode hanteerde viel het me op dat ik er in eerste instantie al aardig wat poeder op moest gooien voordat de teller ging lopen. Toen ik de beoogde 10 milligram bereikt had leek het best wel een aardige hoeveelheid en hierdoor vertrouwde ik het niet. Ik besloot het nog eens te wegen, maar dan zonder de 'tare' te gebruiken. Ik legde de post-it er weer op, onthield hoe zwaar die was en gooide de 10 milligram erbij. Tot mijn schrik was het veel meer dan 10, ik meen iets van 17 of 18 milligram.

Toen drong het tot me door dat 'tare' dus blijkbaar niet alleen de teller op nul zet, maar de weegschaal hierdoor echt opnieuw begint met wegen. Hij is dan weer net zo onnauwkeurig als wanneer er helemaal niets op ligt. Achteraf gezien heel logisch, want nadat je de 'tare' gebruikt, gaat de teller ook niet gelijk lopen. Pas na een milligram of 5, terwijl dat niet het geval is als je de 'tare' niet gebruikt. Dan gaat hij bij het minste verschil al doortellen.

Wellicht dat hier nog meer mensen zijn die tot dusver op deze manier hun weegschaal gebruiken, daarom dit berichtje. Ik voel me nu best wel een zak hooi dat ik het al die tijd niet heb doorgehad, anderzijds ben ik ook erg blij dat ik nu wel weet hoe het zit en dus geen fouten meer hoef te maken. Nu ik erover nadenk heb ik dus al die tijd onbewust harder getript dan ik in gedachte had.''
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dat is best wel een goede tip eigenlijk. Nooit echt over nagedacht maar mijn weegschaal heeft zo te zien hetzelfde..
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#10
We wilden het eigenlijk afgelopen woensdag doen, maar toen kon mijn huisgenootje ineens niet meer. Nu wordt het aankomende week doordeweeks ergens, anders de week erop. Maar er volgt sowieso een reportje nog!

Wat betreft de weegschaal: misschien handiger om een klein voorwerp in het schaaltje te doen en daar de drugs naast/over te wegen? Dan kan je bijv. van 400 naar 410 mg zelf berekenen toch?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Voor alles onder de 10 a 20 mg kun je beter niet taren inderdaad. Gewoon een bakje of klein gewichtje erbij zetten zonder taren werkt dan het makkelijkst inderdaad.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ja werkt heel goed. Ik doe altijd gewoon altijd als volgt.

1. Weegschaal eiken/calibreren met de gewichtjes.
2. Bakje op de weegschaal zetten
3. Het gewicht van het bakje onthouden
4. Je stof afwegen door het gewicht van de weegschaal er af te trekken.

Niet op tare drukken als je het bakje er op hebt gezet dan doet hij het nog steeds niet lekker bij lage gewichten.

ZERO- zei:
We wilden het eigenlijk afgelopen woensdag doen, maar toen kon mijn huisgenootje ineens niet meer. Nu wordt het aankomende week doordeweeks ergens, anders de week erop. Maar er volgt sowieso een reportje nog!

Wat betreft de weegschaal: misschien handiger om een klein voorwerp in het schaaltje te doen en daar de drugs naast/over te wegen? Dan kan je bijv. van 400 naar 410 mg zelf berekenen toch?
Klik om te vergroten...
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#13
Goedkope weegschalen zijn nou eenmaal niet te vertrouwen bij dergelijke doseringen en dat ligt echt niet aan het feit dat het schermpje zo nu en dan wat achterloopt hoor. Bij zulke doseringen neem je gewoon het risico dat je een grotere spiegeling hebt (bijvoorbeeld accepteerbaar bij 2C-B, maar bij 2C-P wordt je niet echt vrolijk van een paar milligram teveel) óf je kiest een andere weegmethode: volumetrisch afwegen, zelf een duurdere weegschaal aanschaffen of doen alsof je slim bent en zelfverzekerd het laboratorium op een universiteit of school naar binnen lopen.

Als je je bakje er eerst op zet, dan is de weegschaal misschien wel actief en zal hij sneller gaan verspringen, maar nauwkeuriger wordt hij daar verder niet van, ik zou zelfs zeggen dat je een extra element van onnauwkeurigheid introduceert.

The actual characteristic curve of a weighing instrument, compared with the ideal characteristic curve, is depicted below (the deviations are greatly exaggerated for better illustration):



The characteristic curve can be shifted by a constant amount, the zero errorZP (the blue line). This error is eliminated by correctly setting the balance to zero before weighing. Therefore, the zero error plays a role only during prolonged measurements, during which the object being weighed cannot be removed from the pan.
If the slope of the curve deviates from the ideal characteristic curve (red line), this is known as sensitivity errorS. A sensitivity error has a negligible effect for small weights or weight differences, but greater for heavier weights. As a result, the sensitivity error is always specified as a relative figure; e.g. 2mg/100g, 20ppm or 20/K. A sensitivity error can be caused by temperature drift, aging, adjusting with an incorrect calibration weight, or by incorrect adjustment for compensation of an off-center load error (S will then be dependent of the position of the sample on the weighing pan).
The curve can also be arched: This is known as linearity error (or linearity). The maximum linearity is usually listed in the specifications of a balance.
Klik om te vergroten...
http://www.weighing-systems.com/Technol ... menterrors
Oftewel, als je 500 gram weegt zal de onnauwkeurigheid van de weegschaal groter zijn, dan wanneer je een laag (met grenzen) gewicht weegt.
D
DigitalismLid
01-01-2024, 00:00
#14
Verdorie, dacht ik dat het probleem opgelost was, kom je hier mee.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ja Fool waarom altijd net ff die extra info.

:confused:

Digitalism zei:
Verdorie, dacht ik dat het probleem opgelost was, kom je hier mee.
Klik om te vergroten...
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Is een gulden middenweg dan niet om er iets bij te leggen van 20 tot max 50mg en dan daarmee rekenen? Op die manier zorg je dat er voldoende gewicht op ligt voor de weegschaal om te reageren op kleine hoeveelheden, maar ook weer niet teveel gewicht zodat je de afwijking kunt minimaliseren.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#17
Sorry jongens, ik was in een vervelende bui!

@Psychedelibee, als volumetrisch afwegen of een duurdere weegschaal niet overwogen worden lijkt me dat wel de tussenweg, ja.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Fool zei:
@Psychedelibee, als volumetrisch afwegen of een duurdere weegschaal niet overwogen worden lijkt me dat wel de tussenweg, ja.
Klik om te vergroten...
Een duurdere weegschaal lijkt me voor recreationeel gebruik het niet helemaal waard eerlijk gezegd. Volumetrisch afwegen is dan eigenlijk nog de beste oplossing voor stoffen die extreem potent zijn. Maar wilde ook graag nog een alternatief bieden. Zelf vind ik volumetrisch afwegen teveel gedoe voor stofjes waar je al snel 10mg of meer van neemt. Voor stofjes die onder de 10mg al zeer actief zijn is het wel raadzaam om volumetrisch te gaan afwegen.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#19
Psychedelibee zei:
Zelf vind ik volumetrisch afwegen teveel gedoe voor stofjes waar je al snel 10mg of meer van neemt. Voor stofjes die onder de 10mg al zeer actief zijn is het wel raadzaam om volumetrisch te gaan afwegen.
Klik om te vergroten...
Dat ligt er natuurlijk wel een beetje aan hoeveel verschil die paar milligaram mag maken, ik zou bijvoorbeeld 3-meo-pcp en 5-meo-mipt wel durven afwegen, maar 2C-P niet.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Fool zei:
Psychedelibee zei:
Zelf vind ik volumetrisch afwegen teveel gedoe voor stofjes waar je al snel 10mg of meer van neemt. Voor stofjes die onder de 10mg al zeer actief zijn is het wel raadzaam om volumetrisch te gaan afwegen.
Klik om te vergroten...
Dat ligt er natuurlijk wel een beetje aan hoeveel verschil die paar milligaram mag maken, ik zou bijvoorbeeld 3-meo-pcp en 5-meo-mipt wel durven afwegen, maar 2C-P niet.
Klik om te vergroten...
Ja dat is ook wel weer zo.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."