Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums2-ci

2-ci

36 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb al een tijdje wat 2-ci thuis liggen. Het is er eigenlijk nog niet echt van gekomen om het te gebruiken, maar binnenkort doet zich een mooi moment aan! Mijn huisgenoot gaat weg en zijn kamer staat 2 weken leeg. Ik doe bijna altijd drugs met m'n andere 2 huisgenootjes dus we hebben het hele huis voor onszelf en zijn van plan in iedere kamer een andere sfeer te creëren met andere spulletjes etc.
Het is bijna 2 jaar geleden dat ik het spul heb gekocht, ik weet niet eens meer hoeveel het exact is, maar die jongen zei tegen mij dat het zeker genoeg moest zijn voor drie mensen. Denken jullie dat de werking echt een stuk minder kan zijn? En wat is de aangeraden dosis hiervoor? We hebben alledrie al wel ervaring met 2-cb, daar heb ik drie keer volgens mij 15mg van gehad en dat beviel goed.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Oral 2C-I Dosages

Threshold 2 - 5 mg
Light 5 - 15 mg
Common 10 - 25 mg
Strong 20 - 30 mg
Klik om te vergroten...

2C-I is a phenethylamine somewhat similar in effects to 2C-B. It is generally taken orally. It is NOT the same chemical as 2C-I-NBOMe, a newer, more potent chemical making the rounds in 2012.
Klik om te vergroten...
Erowid

Eyeballen (gokken) is erg lastig , en niet zonder gevaar als je 10x zoveel neemt per ongeluk.
Het kan best dat er afname is van de potentie , echter het is een RC échte' zekerheid is er nog niet over. Zou als ik jullie was 10-15mg beginnen mocht het na een uur niks doen nogmaals 10mg of naar wens bijnemen.

Je mag me weegschaal wel even lenen? :P
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mits je het op een donkere en droge plek op kamer temperatuur hebt bewaard in een goed afgesloten zakje zal het niet tot amper in potentie zijn afgenomen, 2Cs zijn gelukkig nogal stabiele stofjes.

Geen idee wat een goede dosering is, naar erowid kijkende lijkt 10mg 2C-I ongeveer overeen te komen met 15mg 2C-B. Dan zit je aan het begin van een 'normale' dosering zeg maar.

Ben benieuwd wat jullie er van gaan vinden. Het staat nog op mijn to do lijstje, dacht ergens gelezen te hebben dat het redelijk op 2C-B lijkt maar iets meer psychedelisch.

Eyeballen lijkt me niet verstandig inderdaad, maar wees je er wel bewust van dat 10mg afwegen op een weegschaal die op de mg nauwkeurig is ook nog best lastig is. Onder de 20mg zijn ze niet heel betrouwbaar helaas. Een oplossing is liquid measurement, maar dat is nogal veel werk. Wat ik voor lage hoeveelheden doe is er een weegbakje op zetten en hem dan niet taren. Dus goed het gewicht van het weegbakje opschrijven en daar dan de gewenste dosering bij optellen.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#4
Psychedelibee zei:
Wat ik voor lage hoeveelheden doe is er een weegbakje op zetten en hem dan niet taren. Dus goed het gewicht van het weegbakje opschrijven en daar dan de gewenste dosering bij optellen.
Klik om te vergroten...
Is dat niet net zo onnauwkeurig? :P
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Fool zei:
@Psychedelibee, als volumetrisch afwegen of een duurdere weegschaal niet overwogen worden lijkt me dat wel de tussenweg, ja.
Klik om te vergroten...
Een duurdere weegschaal lijkt me voor recreationeel gebruik het niet helemaal waard eerlijk gezegd. Volumetrisch afwegen is dan eigenlijk nog de beste oplossing voor stoffen die extreem potent zijn. Maar wilde ook graag nog een alternatief bieden. Zelf vind ik volumetrisch afwegen teveel gedoe voor stofjes waar je al snel 10mg of meer van neemt. Voor stofjes die onder de 10mg al zeer actief zijn is het wel raadzaam om volumetrisch te gaan afwegen.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#6
Psychedelibee zei:
Zelf vind ik volumetrisch afwegen teveel gedoe voor stofjes waar je al snel 10mg of meer van neemt. Voor stofjes die onder de 10mg al zeer actief zijn is het wel raadzaam om volumetrisch te gaan afwegen.
Klik om te vergroten...
Dat ligt er natuurlijk wel een beetje aan hoeveel verschil die paar milligaram mag maken, ik zou bijvoorbeeld 3-meo-pcp en 5-meo-mipt wel durven afwegen, maar 2C-P niet.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Fool zei:
Psychedelibee zei:
Zelf vind ik volumetrisch afwegen teveel gedoe voor stofjes waar je al snel 10mg of meer van neemt. Voor stofjes die onder de 10mg al zeer actief zijn is het wel raadzaam om volumetrisch te gaan afwegen.
Klik om te vergroten...
Dat ligt er natuurlijk wel een beetje aan hoeveel verschil die paar milligaram mag maken, ik zou bijvoorbeeld 3-meo-pcp en 5-meo-mipt wel durven afwegen, maar 2C-P niet.
Klik om te vergroten...
Ja dat is ook wel weer zo.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#8
We gaan het donderdag doen waarschijnlijk. Maar ik bedacht me net, als ik voor ons beiden 10mg afweeg en we willen nog iets bijnemen omdat het net iets te weinig blijkt is dat vet lastig? :/
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik zou alvast iets extra's van te voren afwegen zodat het vast klaar ligt, wel zo makkelijk. Veel plezier in ieder geval!
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik denk meer dat ze bedoelt dat het sowieso vet lastig is om een klein beetje extra af te gaan zitten wegen.

Euhm ja das vrij lastig stel je wilt nog 3mg extra innemen beide dan is dat moeilijk afwegen. Ik zou het zelf op deze manier doen.

Weeg 30mg af dit is wel redelijk betrouwbaar te doen. Doe dit in een klein flesje en zorg dat je een druppelaar hebt met een ml lezer. Dan doe je er 30ml water bij. Dan schud je dit goed door elkaar dat het goed oplost. 2C-E loste bij mij prima op alleen duurde het een minuut of 10. Dan neem je 10ml in en mocht je bij willen nemen neem je het aantal ml wat je nog in wil nemen. Het kleine beetje wat je nog over hebt gooi je gewoon weg uiteindelijk. Je kan het ook in vodka doen en dan bewaren maar goed die 4 die je dan over houd gebruik je toch niet meer.

Heb je deze middelen nou niet bij de hand dan zou ik het als volgt doen. Weeg 30 mg af en deel deze door drie. 3x een lijntje maken van 10mg is best te doen. Kleine hoeveelheden kan je makkelijker inschatten op dezelfde grote dan 3x een gram poeder.

Dan splits je 1 lijn weer op in drie stukjes. De twee lijnen van 10mg nemen jullie in met wat water en die drie hoopjes leg je opzij voor later. Ik zeg lijntjes omdat je dit wat makkelijker kan beoordelen dan een hoopje poeder.

have fun.

Psychedelibee zei:
Ik zou alvast iets extra's van te voren afwegen zodat het vast klaar ligt, wel zo makkelijk. Veel plezier in ieder geval!
Klik om te vergroten...
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Oh stom, my bad. Had het wat te snel gelezen denk ik. Maar 30mg in 30ml oplossen is wel de beste optie inderdaad. Bij de apotheek kun je wel van die spuitjes kopen waar ml op staan, de spuit zonder naald zeg maar.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#12
We hebben ongeveer 24mg in 20ml water gedaan, is nu aan het oplossen, en dan nemen we dadelijk allebei 10ml :)
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Have fun :)

ZERO- zei:
We hebben ongeveer 24mg in 20ml water gedaan, is nu aan het oplossen, en dan nemen we dadelijk allebei 10ml :)
Klik om te vergroten...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wauw dat is niet zo best, ik gebruik ook altijd tare...

Dus dan kun je veel beter handmatig het verschil tussen je schaaltje/papiertje mét en zonder poeder berekenen?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Fool zei:
Psychedelibee zei:
Wat ik voor lage hoeveelheden doe is er een weegbakje op zetten en hem dan niet taren. Dus goed het gewicht van het weegbakje opschrijven en daar dan de gewenste dosering bij optellen.
Klik om te vergroten...
Is dat niet net zo onnauwkeurig? :P
Klik om te vergroten...
Misschien wel, maar zie mijn weegschaal veel directer reageren als er meer gewicht op staat. Terwijl onder de 10mg er bijna niks lijkt te gebeuren als ik er poeder op gooi. De enige echte nauwkeurige manier voor kleine hoeveelheden is dan toch liquid measurement, maar zou ik persoonlijk teveel werk vinden voor 2C-I. Bij het afwegen van DOI zou ik dan wel zeker voor de laatste optie gaan.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#16
Psychedelibee zei:
Fool zei:
Psychedelibee zei:
Wat ik voor lage hoeveelheden doe is er een weegbakje op zetten en hem dan niet taren. Dus goed het gewicht van het weegbakje opschrijven en daar dan de gewenste dosering bij optellen.
Klik om te vergroten...
Is dat niet net zo onnauwkeurig? :P
Klik om te vergroten...
Misschien wel, maar zie mijn weegschaal veel directer reageren als er meer gewicht op staat. Terwijl onder de 10mg er bijna niks lijkt te gebeuren als ik er poeder op gooi. De enige echte nauwkeurige manier voor kleine hoeveelheden is dan toch liquid measurement, maar zou ik persoonlijk teveel werk vinden voor 2C-I. Bij het afwegen van DOI zou ik dan wel zeker voor de laatste optie gaan.
Klik om te vergroten...
Ik zou 40 milligram afwegen en 2x door de helft delen persoonlijk ook nog wel aandurven. :P

En DOI-achtige stoffen moet je eigenlijk gewoon op zegels halen, lijkt mij persoonlijk veel praktischer. :)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Fool zei:
En DOI-achtige stoffen moet je eigenlijk gewoon op zegels halen, lijkt mij persoonlijk veel praktischer.
Klik om te vergroten...
Heb ik ook gedaan, was meer om een punt te maken :P.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#18
Fair enough xD
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Bedankt voor jullie reacties! Degene van wie ik het toendertijd gekocht heb vertelde me dat, in vergelijking met 2cb, het wat meer 'kleuriger' is en dat het ook langer werkt. Ik vind 2cb altijd net wat te kort, voor een eerste keer trippen prima, maar de tweede en derde keer zat ik er net lekker in en toen nam het effect alweer wat af (maar moest ook ff over die bodyload heen toen, ben benieuwd hoe dat hierbij is).
Ik denk dat we gewoon starten met 10mg pp en dan afwachten, dan kan er weinig misgaan gok ik. We zijn in het bezit van een precisieweegschaaltje, als het niet goed lukt om hem op de 10mg te krijgen kunnen we daarna altijd nog een keer proberen met een extra bakje of door een groter aantal mg's te verdelen.. Bedankt voor de tips :)
Nu ik zo aan het schrijven ben: uit onze ervaring weten we dat ikzelf qua dosering altijd precies goed zit, maar m'n ene huisgenootje moet eigenlijk altijd net wat minder (is kleiner), en de ander net wat meer (is groter). Is het slim dat dat laatste huisgenootje direct wat meer neemt, of toch gewoon starten met 10 en evt bijnemen?
D
DigitalismLid
01-01-2024, 00:00
#20
Fool zei:
Psychedelibee zei:
Wat ik voor lage hoeveelheden doe is er een weegbakje op zetten en hem dan niet taren. Dus goed het gewicht van het weegbakje opschrijven en daar dan de gewenste dosering bij optellen.
Klik om te vergroten...
Is dat niet net zo onnauwkeurig? :P
Klik om te vergroten...
'Onderin' is mijn weegschaal ook minder precies, dus er een briefje etc. opleggen heeft in mijn ogen wel zin. Taren kan volgens mij geen kwaad, het is niet zo dat er dan opeens minder massa gewogen wordt, alleen de display wordt op nul gezet (wat het voor de gebruiker dus makkelijker maakt).

ZERO- zei:
Is het slim dat dat laatste huisgenootje direct wat meer neemt, of toch gewoon starten met 10 en evt bijnemen?
Klik om te vergroten...
Persoonlijk denk ik dat 10 milligram te weinig zal zijn voor een fatsoenlijke trip, al snap ik dat je voorzichtig wil beginnen. Omdat je zelf al de vergelijking maakt met 2C-B, ik vind 2C-B een stuk chaotischer dan 2C-I. Met laatstgenoemde blijf ik veel helderder in m'n hoofd en heb ik minder of zelfs geen mindfucks. Ook duurt een trip op 2C-I inderdaad net wat langer dan een 2C-B trip.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."