Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPsychedelica combineren

Psychedelica combineren

51 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#1
Is ADE wel een goede setting voor zo een psychedelisch avontuur? Mij lijkt de setting verre van ideaal.
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#2
Voel me vereerd :tearsofjoy:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jmths zei:
Lang verhaal kort, ik vind zijn aanwezigheid wel prettig, ik zie er het positieve wel van in.
Klik om te vergroten...
Even voor de duidelijkheid, mijn vorige post was totaal niet als aanval naar Selem bedoelt. En ik suggereer ook niet dat hij daar geen meerwaarde zou vormen. Verder snap ik eerlijk gezegd ook niet waarom je een heel relaas over hem houdt en waarom dat hier ook maar enigszins relevant zou zijn.

Jmths zei:
Ik ben het met je eens dat het voor veel mensen niet representatief (wat betreft 'combineren van psychedelica' ironisch genoeg wel
Klik om te vergroten...
Wat betreft het combineren van psychedelica zijn zijn reports op zich wel relevant hier. Toch blijf ik er bij dat ze ondanks dat ze relevant zijn, nog steeds niet heel representatief zijn. Waarom? Simpelweg door de frequentie van gebruik en de hoeveelheid middelen die hij door elkaar gebruikt. Door de frequentie kan het niet anders dat hij een ontzettende tolerantie voor psychedelica moet hebben, hierdoor zijn de doseringen niet meer representatief maar ook de ervaren effecten niet. Bovendien gebruikt hij vaak dusdanig veel middelen door elkaar dat ook hiervoor geldt dat dit zowel een vertekenend beeld geeft over een specifieke drug als wel een vertekenend beeld over een specifieke combinatie. We hebben het hier dan zowel over contaminatie van ander soortige middelen zoals bijvoorbeeld benzo's, maar zelfs contaminatie van andere psychedelica.

Als jij geïnteresseerd bent in een specifieke combinatie van 2 psychedelica en je leest een report van iemand die die 2 gebruikt heeft maar daarnaast nog 2 andere psychedelica, wat kun je daar dan nog uit ophalen voor de specifieke combinatie waar jij in geïnteresseerd bent? Op dat moment zijn er dusdanig veel interacties gaande, dat je niet kan beoordelen wat door de interactie komt waar jij specifiek naar op zoek bent.

Dat gezegd hebbende vind ik reports die 3 of meer verschillende middelen bevatten niet minder interessant, maar met elke extra drug verlaag je in feite de relevantie voor anderen.

Maargoed, genoeg over een member op een ander forum.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#4
Akkoord.
T
TrinityLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hallo allemaal,

Ik wil binnenkort iets nieuws proberen: een combinatie van LSD en 2cb. Dit, aangezien het gebruik van XTC op langere termijn toch slecht is en ik sowieso wat langere pauzes tussen mijn XTC gebruik wil nemen. En ik heb te vaak leuke feestjes om niets te gebruiken :wink:

De combi LSD en 2cb heb ik acidflip gedoopt :) Misschien bestaat dit al, maar ik houd nu eenmaal van spelen met taal… :P

Mijn vraag aan jullie is of iemand al ervaring heeft met deze combi en/of, zoniet, ben ik benieuwd welke gedachten erbij leven. Is dit handig om te doen? Adviezen? Etc..

Waar ik aan denk is het volgende:
T: LSD (100ug)
T+3,5: 2cb (31,5 mg)
Te nemen op een feestje wat zeker 10+ uren duurt. Ik hoop op deze wijze de hele nacht toch lekker te kunnen gaan… :grin:

Dank vast voor jullie adviezen! :wave:
T
TrinityLid
01-01-2024, 00:00
#6
Oh ja nog even een toevoeging: volgens de volgende bron (zie link Tripsit Guide to drug combinations: https://tripsit.me/new-drug-combinations-release/), is de combinatie van beide middelen in ieder geval positief en synergetisch.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mijn vraag aan jullie is of iemand al ervaring heeft met deze combi en/of, zoniet, ben ik benieuwd welke gedachten erbij leven. Is dit handig om te doen? Adviezen? Etc..
Klik om te vergroten...
Enkel ervaring met beide middelen op zichzelf, niet gecombineerd. LSD leek naar mijn ervaring voornamelijk 'tryptamine' gelijkende effecten te geven en in zeer lichte mate 'psychedelische phenylethylamine' effecten. Moeilijk om met zekerheid te zeggen maar ik vermoed dat ze elkaar wel zouden kunnen aanvullen qua effecten.

Met oog op dat het feestje 10u+ duurt is het wellicht handig om de 2C-B een uurtje later te nemen i.v.m. vermoeidheid.
Wat me op valt is dat je laatst je eerste ervaring hebt gehad met 21mg, 31,5mg 2C-B bovenop 100µg LSD gaat wel andere koek wezen. Psychedelica kunnen zeer harde leermeesters zijn wanneer je je grenzen teveel rekt i.t.t. bijvoorbeeld MDMA. Wellicht een optie om de 2C-B meer verspreid in te nemen.

Verder wel als een prima plan denk ik.
Standaard advies:
- Zorg er voor dat je goed uitgerust bent
- Zorg er voor dat je fatsoenlijk hebt gegeten van tevoren en dat eten en drinken makkelijk beschikbaar is mocht je daar behoefte aan krijgen voor tijdens maar ook na.
- Het is handig dat er iemand (die je vertrouwd) op de hoogte is van je plannen en eventueel steun kan bieden.
- Zorg er voor dat je je eventueel kunt terug trekken naar een rustige plek
- Zelf vind ik het prettig om een benzodiazepine (clonazolam) pilletje bij me te hebben, nog nooit nodig gehad maar is wel een prettige gedachte dat je ergens op kunt terug vallen. Ik kan me echter voorstellen dat deze luxe niet voor iedereen is weg gelegd.

Laat maar weten hoe het verliep mocht het er van komen, veel plezier in ieder geval. :)
T
TrinityLid
01-01-2024, 00:00
#8
Aangezien ik graag info deel, plaats ik dit maar hier; obv informatie die je vooral op Erowid vindt heb ik bijgaande grafiek gemaakt. Handig om de duur van de effecten van de diverse middelen die bij de veel gebruikte 'flips' gebruikt worden te vergelijken. Ik heb een pijltje gezet bij de handigste tijd (obv Erowid en gebruikers- (en eigen) ervaringen) om de MDMA in te nemen na het middel zelf (kleur!).

Veel plezier ervan! :wave:
T
TrinityLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dank voor je reactie! Ik ga het zeker proberen. Zal alleen nog ff duren. Eind september een uitje staan waar dit goed kan. Laat het tzt weten en als er nog tips binnenkomen hier van anderen; graag!
T
TrinityLid
01-01-2024, 00:00
#10
Weer even een vraag hier; heb het topic en forum wel doorzocht, maar kon niet zo snel iets vinden.

Ik denk voor binnenkort een Jediflip (LSD+Paddo's+MDMA) te gaan doen óf een variatie daarop :P De setting is als volgt: ADE 2016, waarbij ik om ongv 22u start met inname (van iets) en dan rond 3-4 uur 'verhuis' naar een andere locatie om daar de avond (tot ~7u) af te maken. Ik wil natuurlijk tussen zeg 23-7u één doorgaande flow hebben, dus zoek iets wat qua werking lekker doorloopt en me de euforie/roes effecten geeft van de 3 bovengenoemde middelen (beetje trippen, MDMA achtig). Waarbij ik het overigens niet erg vind om rond 3u er 'ff uit te zijn' om dan af te sluiten (zeg 4-7u) met een nieuwe fase. Ivm loop ik tegen wat vragen aan:
- heeft iemand hier ervaringen mbt Jediflip die de moeite waard zijn om te delen? Bijv. hoe lang duurt deze?
- Hoe zit het met de tolerantie van de middelen op elkaar, vooral LSD en truffels na elkaar. Kun je truffels innemen (of LSD) én na zo'n 4-5 uur de LSD (of truffels)??

Suggesties zijn welkom! :wave:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
ooscaar zei:
Is ADE wel een goede setting voor zo een psychedelisch avontuur? Mij lijkt de setting verre van ideaal.
Klik om te vergroten...
Precies wat ik ook dacht. Helemaal ook omdat je candyflip op een festival nou ook weer niet echt een succes was.

Ik zou dit soort combo's gewoon lekker voor een thuis setting bewaren Trinity, want op een festival/feest krijg je toch niet helemaal de goede omstandigheden mee en dat is zonde.
T
TrinityLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dank, Ooscaar & Bee voor jullie snelle reactie. Moest even denken over wat er gezegd/gesuggereerd werd en ik wilde mijn truffel ervaring van gisteren nog doormaken.

ooscaar zei:
Is ADE wel een goede setting voor zo een psychedelisch avontuur? Mij lijkt de setting verre van ideaal.
Klik om te vergroten...
Psychedelibee zei:
Precies wat ik ook dacht. (...) Ik zou dit soort combo's gewoon lekker voor een thuis setting bewaren Trinity, want op een festival/feest krijg je toch niet helemaal de goede omstandigheden mee en dat is zonde.
Klik om te vergroten...
Dank voor jullie zorg; Ik denk dat ik begrijp waar jullie naar toe willen. Ik twijfel of ik het er mee eens ben en wil er iig wel iets over zeggen: de combi trippen en festivals/parties is zeker niet 'slecht'. Mijn ervaringen tot nu toe zijn in principe ook niet negatief. Sterker nog; ik vindt 'psychedeel' zijn in zo'n omgeving eigenlijk fijner en meer brengen dan thuis in mijn eentje. Overigens is mijn idee (als ik de ervaringen zo op het internet lees) ook nog eens dat alle flips vooral gebruikt worden in een party-achtige setting. Juist ook door de combi met MDMA (wat alle flips gemeen hebben). MDMA alleen thuis heeft voor mij geen enkele toegevoegde waarde, aangezien je juist onder invloed hiervan met mensen wilt zijn (ik iig wel).

Psychedelibee zei:
Helemaal ook omdat je candyflip op een festival nou ook weer niet echt een succes was.
Klik om te vergroten...
Ik begrijp dat het zo over kon komen, echter dit is niet helemaal waar. Dat lag niet aan het gebruik van LSD en MDMA of trippen op een festival. De reden dat het 'minder' was, kwam door verkeerde timing van mijn kant (suffe rekenfout gemaakt) én omdat ik mijn vriendin id gaten moest houden. Het was zeker geen bad trip of zo. Wel weer een ervaring waar je van leert: volgende keer rekening houden met en anders doen... :wink:

Anyway: ook nav mijn trip van gisteren (die mijn minst fijne was tot nu toe en dat in een thuissetting! :tearsofjoy: > viewtopic.php?f=21&t=59834) én jullie gedachten, wel besloten om het inderdaad rustiger aan te doen. Ik lees jullie opmerkingen vooral als 'dingen uitproberen kun je beter eerst thuis doen'. Daar voel ik iets bij. Ook omdat truffels toch onvoorspelbaar blijken te zijn (ervaar ik nu iig).

Overigens zie ik verder nog geen antwoorden op mijn vragen (sorry, bedoel dit niet rot of zo) en die zou ik wel graag zien, dus als er nog inhoudelijke tips zijn over combi's etc, dan hoor ik eea graag. Da's juist zo fijn van dit forum, dat je voor dat je iets gaat doen kunt leren van de ervaringen en wijsheid van anderen :wink:
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hoi allemaal,

Ik vroeg mij af hoe veilig het is om psychedelica te combineren. Ik doel op middelen die op zichzelf ook al veilig zijn, bijvoorbeeld de 'gewone' 2C's en de klassieke psychedelica, dus niet middelen als NBOME's of DOC, bijvoorbeeld. Stel dat je bij wijze van experiment 2C-B, 2C-E en truffels zou nemen, van elk 1/3 dosis, kun je dan een trip van normale intensiteit verwachten maar met meer een gevoel van synthese tussen deze middelen? Is er iets bekend over een vervelende of gevaarlijke interactie tussen op zichzelf veilige psychedelica?

Het is ook niet zo dat is per se 1/100 dosis van 100 psychedelica wil gebruiken, het is ook gewoon nieuwsgierigheid. Een wat minder extreme combinatie zoals die hierboven genoemd lijkt me bijvoorbeeld best interessant om eens te proberen. :)

Dus eventueel hebben jullie zelf ervaring, of misschien hebben jullie tips, raden jullie het af, of hebben jullie iets gelezen ooit over een interactie tussen bepaalde psychedelica. Ik ben benieuwd :)
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik ken mensen die een 2e middel innemen zodra de eerste uitgewerkt is, maar geen mensen die 2x een halve dosis van 2 middelen of 3x 1/3e dosis van 3 middelen gebruiken(psychedelica).

Er moet op internet wel wat te vinden zijn over mensen die dat wel doen of gedaan hebben, maar ik denk niet heel veel. ik zie er zelf ook niet echt toegevoegde waarde in, al ken ik dus niemand die dat (express)gedaan heeft.

Ik ben benieuwd wat voor reacties er hier zullen zijn.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#15
Er staan zulke verhalen op erowid. Je zoekt gewoon een pagina van een middel bijvoorbeeld LSD en dan staat er achter ieder report titel wat ze er nog meer bij gecombineerd hebben.

Ik weet alleen hier op het forum helenas die 2CE en 4-aco-DMT vaker heeft gecombineerd geloof ik.

Ik ben er wel nieuwsgierig naar hoor. Ik las laatst op een Engels forum over iemand die iets zei in de trant van "2CB is a clown riding a unicorn but 2CB + 4-aco-DMT is a clown and a princess riding a unicorn puking rainbows and glitter"

Dus ja ach ik wil het wel proberen.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#16
We horen wel of combineren toegevoegde waarde heeft, ok?
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#17
Als ik het heb gedaan meld ik het zeker.


MeejheM zei:
We horen wel of combineren toegevoegde waarde heeft, ok?
Klik om te vergroten...
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zelf al eens LSD met Proscaline gemixt kreeg enorme euforie ervan. Was wel intens maar in de juiste dosering was het prachtig.. Mooie visuals en leuke mind'fuck'
Verder nog niets gemixt kwa psychedelica deze wss echt subliem .
Voor de doorgewinterde psyschonauten is het een aanrader. :wink:
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#19
Bedankt voor de reacties sowieso! Wilde het zelf gaan proberen met 2C'tjes plus eventueel psilo of lsd. Volle doseringen bij elkaar nemen leek me wat te enthousiast, vandaar ook de vraag :) Op erowid kon ik niet veel van zulke reports vinden in ieder geval, voor 2C's dan. Maar ik zat me net eigenlijk opeens te bedenken is dat in natuurlijke psychedelica altijd ook een combinatie van middelen zit, neem bijvoorbeeld een peyote of een san pedro. In feite combineer je dan ook meerdere middelen, wat fysiek eigenlijk geen probleem oplevert. Een beetje met die logica leek het me wel de moeite waard, en naar ook wel veilig.
H
HelenasLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hee! Ik heb inderdaad een aantal keer 2ce met 4-aco-dmt gecombineerd. Ik begon met een lagere dosis 2ce dan normaal en wachtte tot deze helemaal werkte. Daarna nam ik de 4-aco-dmt. Deze stofjes werken zo heerlijk samen! Niks is meer hetzelfde en ik heb me nog nooit zo euforisch gevoeld. Laatst hadden we (ik en mn vriend) weer het idee om te combineren maar onze startdosis was te hoog (15 mg 2ce) dus besloten het daar bij te laten. Het is dus belangrijk dat je niet met te veel start!

Oh ik heb ook 2x truffels met 2cb gecombineerd maar dit was meer omdat de truffels te zwak uitpakten voor me :tongueout: Ik denk dat veel dingen wel te combineren vallen, als je maar niet 2x je gebruikelijke dosis neemt

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."