Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPsychedelica combineren

Psychedelica combineren

51 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
benniesmitters zei:
Ben op een gegeven moment gestopt met mn tranen weg te vegen want ik bleef bezig, mn gezicht was zo nat van tranen, net alsof ik net onder de douche vandaan kwam. :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Klinkt goed! :grin:

Ik ben ook wel weer eens toe aan zo'n lachbui. Heerlijk is dat.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#2
Klinkt wel vet! Je zou misschien denken dat je van een intense trip naar een wat milde trip overgaat misschien, maar dat blijkt dus wel mee te vallen :) Klinkt interessant in ieder geval!
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nee het bleef echt intens, maar je merkt de overgang wel echt heel erg. Maar dat vond ik wel cool. Heb trouwens wel het gevoel dat de truffles de 2cb versterkten. Maar 30mg was een prima dosis. Ben al van plan om nog een zo'n trip te doen, over 2 weken
T
TrinityLid
01-01-2024, 00:00
#4
Gezien de naam van dit topic leek het volgende schemaatje (zie bijlage; plaatje) mij handig voor de lezers hier. Ik heb obv diverse bronnen her en der dit overzicht opgesteld, als handig hulpmiddel. Hoef je niet steeds alles op te zoeken :grin: Overigens; de doseringen zijn vanzelfsprekend vrij, behalve dat je van XTC veel minder nodig hebt in zo'n flip dan je wsl normaliter zal doen (is mijn ervaring).

En ja, ik vond ook dat de hierboven door Bennie geïntroduceerde combi zijn eigen naam verdiende, dus die heb ik de Bennieflip gedoopt :grin: Past mooi in de lijn van alle andere benamingen :tearsofjoy:

Veel plezier ervan! :wave:
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik doel op middelen die op zichzelf ook al veilig zijn, bijvoorbeeld de 'gewone' 2C's en de klassieke psychedelica, dus niet middelen als NBOME's of DOC, bijvoorbeeld.
Klik om te vergroten...
DOC valt eerder onder de 'klassieke psychedelica' dan de 2Cs, voor mijn gevoel klopt het niet helemaal om deze in hetzelfde hokje als de NBOMes te plaatsen.

Vooral ketamine en MXE laten zich naar mijn ervaring zeer goed combineren met psychedelische phenylethylamines (en ik dacht dat deze ook zeer goed combineren met tryptamines al durf ik dit niet met 100% zekerheid te zeggen). De psychedelische phenylethylamines met tryptamines weet ik niet zo goed al zijn sommige mensen er wel enthousiast over (Selem dacht ik o.a.?. Ik vermoed dat 2C-E zich zeer interessant laat combineren met sommige tryptamines.
Lijkt me echter wel lastig om de gewenste dosering van beide middelen in combinatie te vinden, al helemaal wanneer je combineert met truffels, dit blijft immers een natuurlijk product waarbij je nooit precies weet hoeveel psilocybine en psilocine je binnen krijgt. Dan zou je in plaats van truffels bijvoorbeeld beter 4-AcO-DMT kunnen gebruiken.

Je moet er natuurlijk ook rekening mee houden dat bepaalde psychedelica elkaars effecten kunnen versterken, in veel gevallen belangrijk dat je de dosering langzaam opbouwt.

Las laatst een post ergebs van een gast die veel experimenteerde met verschillende NBOMe's, maar of dat nou zo verstandig was :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Ik heb ik het verleden geëxperimenteerd met het combineren van NBOMes met andere middelen en ik kan dit absoluut niet aanraden tenzij je precies weet waar je mee bezig met. De grap zit hem er in dat NBOMes de effecten van andere psychedelica in combinatie gigantisch hard potentieren.
Zo dacht ik eens een lichte dosering MXE (30mg) enkele uren na inname van 500µg 25B-NBOMe nasaal uit te proberen waarna ik de meest intense trip van mijn leven had beleefd, tijdens deze trip verloor ik meerdere malen lange tijd bewustzijn waarin ik de meest intense achtbaan van mijn leven had doorlopen. Zoals ik zelf zei op dat moment: 'Ik had het gevoel dat ik 10 verschillende levens doorlopen had'. In eerste instantie was ik van plan 45mg MXE te combineren maar ik ben nog altijd dankbaar dat ik daar van heb af gezien, dat had zeer waarschijnlijk hersenschade kunnen opleveren.
Sindsdien ben ik er ook van overtuigd dat ondanks het grote potentieel van de NBOMes mensen er beter nooit aan bloot gesteld kunnen worden, het is het gezondheidsrisico gewoon niet waard.

Ik denk dat we het er allemaal wel over eens zijn dat qua subjectieve werking psilo, DMT en LSD veel meer op elkaar lijken dan op ketamine bijvoorbeeld.
Klik om te vergroten...
In Ketamine Dreams and Realities las ik dat ketamine sterke gelijkenissen heeft qua werking en tot bepaalde hoogte structuur met ibogaine, wellicht gaan we ooit nog een 'natuurlijke variant' van ketamine vinden. :)

Niet alle klassieke psychedelica zijn inderdaad veilig, zoals je terecht benoemde is de NBOx serie bijvoorbeeld niet heel veilig, evenals dat de DOx serie ook meer risico's met zich mee draagt en zo zijn er nog wel wat voorbeelden.
Klik om te vergroten...
De DOx serie in gedeeltelijke agonisten, ze hebben dus net als bijvoorbeeld LSD een plafon qua effecten. Ik denk dat vooral de manier waarop mensen er mee omgaan dat bepaald hoe gevaarlijk het is. Zo worden de DOx vaak in poedervorm verkocht waar LSD eigenlijk alleen in blottervorm komt, voor mijn gevoel ligt voor het overgrote deel hier het risico al blijft het natuurlijk moeilijk om voor een gehele groep aan middelen een consensus over de risico's uit te spreken.

Laatst nog 6-APB gecombineerd met DOC, was echt super al is 6-APB natuurlijk geen psychedelica. DOC laat zich naar mijn ervaring ook zeer goed combineren met MXE, ook op hogere doseringen. Hetzelfde zal hoogstwaarschijnlijk op gaan met ketamine.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Jmths zei:
De psychedelische phenylethylamines met tryptamines weet ik niet zo goed al zijn sommige mensen er wel enthousiast over (Selem dacht ik o.a.?
Klik om te vergroten...
Selem zit op het andere forum... En ik lees daar af en toe mee en als ik zie wat voor combinaties die naar binnen werkt en hoe vaak dan denk ik dat anderen daar eerlijk gezegd helemaal niks aan hebben. Met zo'n tolerantie zijn zijn ervaringen totaal niet representatief voor meer dan 99% van de mensen die het lezen.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#7
Psychedelibee zei:
Selem zit op het andere forum... En ik lees daar af en toe mee en als ik zie wat voor combinaties die naar binnen werkt en hoe vaak dan denk ik dat anderen daar eerlijk gezegd helemaal niks aan hebben. Met zo'n tolerantie zijn zijn ervaringen totaal niet representatief voor meer dan 99% van de mensen die het lezen.
Klik om te vergroten...
Ah, je hebt gelijk, ontglipte me even. :)
Ik kan niet ontkennen dat ik af en toe ook bedenkingen heb bij zijn gebruik, hij is echter relatief jong en soms hebben mensen ruimte nodig om fouten te kunnen maken anders valt er immers niets te leren, uiteindelijk moet leerproces vanuit de persoon zelf komen. Ik denk zeker dat er toegevoegde waarde ligt voor hem in het online drugsforum aangezien het een goed hulpmiddel voor hem is om nuttige informatie op te doen en kennis van anderen hierover op te doen zodat hij er constructiever mee om kan gaan in de toekomst.

Andersom denk ik echter ook dat Selem een goede toevoeging is voor het forum daar, de dingen waar hij tegenaan loopt lopen geheid ook andere mensen tegen aan en daardoor kan hij op die manier een bron van informatie wezen voor anderen.

Maar dat niet alleen, de substanties die hij beschrijft zijn meestal zeer uniek en nog niet beschreven door andere mensen, een punt van kritiek hierbij is echter wel dat er vaak 'contaminatie' aanwezig is in de ervaringen die hij beschrijft, zo was er bijvoorbeeld in een rapportje dat hij beschreef inmenging van de effecten van flubromazepam, maar dat gaf hij zelf ook aan.

Maar het combineren van middelen hoeft in veel gevallen niet te betekenen dat de informatie die hij levert minder waardevol wordt. Voor veel mensen is het wel interessant om te weten hoe het combineren van bepaalde substanties uit pakt.

Hij steekt een hoop tijd in het schrijven van zijn rapportjes (die erg gedetaileerd en uitgebreid zijn) en ik heb ook wel het idee dat hij luistert naar constructieve feedback die andere mensen hem geven. Er is ruimte voor verbetering maar dat komt wel naar verloop van tijd.

Hij geeft zelf aan dat hij zich er van bewust is dat hij verslavingsgevoelig is, vooral op het gebied van benzodiazepines, hij laat zien dat hij dat inzicht heeft en dat hij daar verbetering in wilt brengen, als je het mij vraagt is dat een hele positieve ontwikkeling. Ik heb er vertrouwen in dat hij er constructief mee omgaat en dat het wel goed met hem gaat komen.

Ik ben het met je eens dat het voor veel mensen niet representatief (wat betreft 'combineren van psychedelica' ironisch genoeg wel :P) is maar ik zou zijn toevoegingen aan het forum niet teniet willen doen, voor hem zelf niet en voor anderen niet.
Lang verhaal kort, ik vind zijn aanwezigheid wel prettig, ik zie er het positieve wel van in. :)
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hoi allemaal,

Ik vroeg mij af hoe veilig het is om psychedelica te combineren. Ik doel op middelen die op zichzelf ook al veilig zijn, bijvoorbeeld de 'gewone' 2C's en de klassieke psychedelica, dus niet middelen als NBOME's of DOC, bijvoorbeeld. Stel dat je bij wijze van experiment 2C-B, 2C-E en truffels zou nemen, van elk 1/3 dosis, kun je dan een trip van normale intensiteit verwachten maar met meer een gevoel van synthese tussen deze middelen? Is er iets bekend over een vervelende of gevaarlijke interactie tussen op zichzelf veilige psychedelica?

Het is ook niet zo dat is per se 1/100 dosis van 100 psychedelica wil gebruiken, het is ook gewoon nieuwsgierigheid. Een wat minder extreme combinatie zoals die hierboven genoemd lijkt me bijvoorbeeld best interessant om eens te proberen. :)

Dus eventueel hebben jullie zelf ervaring, of misschien hebben jullie tips, raden jullie het af, of hebben jullie iets gelezen ooit over een interactie tussen bepaalde psychedelica. Ik ben benieuwd :)
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ken mensen die een 2e middel innemen zodra de eerste uitgewerkt is, maar geen mensen die 2x een halve dosis van 2 middelen of 3x 1/3e dosis van 3 middelen gebruiken(psychedelica).

Er moet op internet wel wat te vinden zijn over mensen die dat wel doen of gedaan hebben, maar ik denk niet heel veel. ik zie er zelf ook niet echt toegevoegde waarde in, al ken ik dus niemand die dat (express)gedaan heeft.

Ik ben benieuwd wat voor reacties er hier zullen zijn.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Er staan zulke verhalen op erowid. Je zoekt gewoon een pagina van een middel bijvoorbeeld LSD en dan staat er achter ieder report titel wat ze er nog meer bij gecombineerd hebben.

Ik weet alleen hier op het forum helenas die 2CE en 4-aco-DMT vaker heeft gecombineerd geloof ik.

Ik ben er wel nieuwsgierig naar hoor. Ik las laatst op een Engels forum over iemand die iets zei in de trant van "2CB is a clown riding a unicorn but 2CB + 4-aco-DMT is a clown and a princess riding a unicorn puking rainbows and glitter"

Dus ja ach ik wil het wel proberen.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#11
We horen wel of combineren toegevoegde waarde heeft, ok?
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Als ik het heb gedaan meld ik het zeker.


MeejheM zei:
We horen wel of combineren toegevoegde waarde heeft, ok?
Klik om te vergroten...
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zelf al eens LSD met Proscaline gemixt kreeg enorme euforie ervan. Was wel intens maar in de juiste dosering was het prachtig.. Mooie visuals en leuke mind'fuck'
Verder nog niets gemixt kwa psychedelica deze wss echt subliem .
Voor de doorgewinterde psyschonauten is het een aanrader. :wink:
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#14
Bedankt voor de reacties sowieso! Wilde het zelf gaan proberen met 2C'tjes plus eventueel psilo of lsd. Volle doseringen bij elkaar nemen leek me wat te enthousiast, vandaar ook de vraag :) Op erowid kon ik niet veel van zulke reports vinden in ieder geval, voor 2C's dan. Maar ik zat me net eigenlijk opeens te bedenken is dat in natuurlijke psychedelica altijd ook een combinatie van middelen zit, neem bijvoorbeeld een peyote of een san pedro. In feite combineer je dan ook meerdere middelen, wat fysiek eigenlijk geen probleem oplevert. Een beetje met die logica leek het me wel de moeite waard, en naar ook wel veilig.
H
HelenasLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hee! Ik heb inderdaad een aantal keer 2ce met 4-aco-dmt gecombineerd. Ik begon met een lagere dosis 2ce dan normaal en wachtte tot deze helemaal werkte. Daarna nam ik de 4-aco-dmt. Deze stofjes werken zo heerlijk samen! Niks is meer hetzelfde en ik heb me nog nooit zo euforisch gevoeld. Laatst hadden we (ik en mn vriend) weer het idee om te combineren maar onze startdosis was te hoog (15 mg 2ce) dus besloten het daar bij te laten. Het is dus belangrijk dat je niet met te veel start!

Oh ik heb ook 2x truffels met 2cb gecombineerd maar dit was meer omdat de truffels te zwak uitpakten voor me :tongueout: Ik denk dat veel dingen wel te combineren vallen, als je maar niet 2x je gebruikelijke dosis neemt
T
TrinityLid
01-01-2024, 00:00
#16
Interessant topic. Er bestaan natuurlijk al veel combi's, hoewel niet per sé van psychedelica. De bekende Jediflip komt dan het dichtst id buurt.

We praten hier over bijv. 3 middelen combineren met van elk 1/3 dosis. Ik denk dat je wel id gaten moet houden dat de doseringen nog OK zijn. Als je combi's doet en van elk afzonderlijk middel een lagere dosis inneemt is de werking van dat middel dus veel lager. Het is dus niet zo dat 1+1+1=3 in deze. Mss is 1+1+1 wel gewoon 1, of 1,5 of 4 of 0,5. Zoals je zelf al aangaf als voorbeeld, stel dat je 100 middelen op 1/100 dosis neemt krijg je niet een combi effect van 100 middelen, maar 100x niets, omdat je wsl onder de minimale waarde zit. Zeker bij 2cb (waar de effecten sterk afhankelijk zijn vd dosering) lijkt me dat belangrijk.

Ik heb het antwoord ook niet, want geen ervaring met deze combi's, maar lijkt me wel handig om op zijn minst wel een goed werkende dosering te hebben. Proberen dus maar. Ik zou eerst beginnen met 2 middelen id combi die vertrouwd zijn.

Succes en laat ons weten! Ben benieuwd! :wave:
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#17
De kans dat je ergens een report vind van 2 psychedelica tegelijk lijkt me al groter dan 3. Als er nooit iemand onbekend terrein gaat verkennen zal er ook geen info over te vinden zijn, maar kijk je wel uit wat je doet, wanneer je het doet en met wie?
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#18
Jazeker! Ik ben vooral benieuwd naar wat de combinatie van de 'standaard' 2C'tjes teweeg kan brengen. Mijn verwachting is niet heel hoog, maar het zal me ook niet verbazen als het wel een bijzonder effect geeft.
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#19
Las laatst een post ergebs van een gast die veel experimenteerde met verschillende NBOMe's, maar of dat nou zo verstandig was :tearsofjoy: . Maar hij beschreef wel dat combis een heel ander effect te weeg konden brengen dan verwacht en dat bijvoorbeeld 2 die apart volgens hem niet zo heel leuk waren gecombineerd de "perfecte" trip gave .
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zelf vind ik 2cb altijd vrij cartoony(yes, ik heb een woord uitgevonden). ik denk dat dat wel toegevoegde waarde kan hebben bij iets met psylocibine of zoiets, lsd en mescaline vind ik op zichzelf al best visueel, dus dat zou niet mijn eerste keus voor een combinatie zijn.

Ik heb het op zich nooit geprobeerd, eigenlijk ken ik van de meeste psychedelica alleen de combinatie met lachgas, en niet psychedelische drugs. Iedereen die het wil proberen en een report erover wil schrijven is natuurlijk altijd interessant.

Toch vraag ik me altijd af waarom er over sommige bekende combinaties vaak erg weinig te vinden is. De meeste reports op internet zijn altijd voornamelijk positief, of juist over heel erg slechte ervaringen geschreven.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."