Ik doel op middelen die op zichzelf ook al veilig zijn, bijvoorbeeld de 'gewone' 2C's en de klassieke psychedelica, dus niet middelen als NBOME's of DOC, bijvoorbeeld.
DOC valt eerder onder de 'klassieke psychedelica' dan de 2Cs, voor mijn gevoel klopt het niet helemaal om deze in hetzelfde hokje als de NBOMes te plaatsen.
Vooral ketamine en MXE laten zich naar mijn ervaring zeer goed combineren met psychedelische phenylethylamines (en ik dacht dat deze ook zeer goed combineren met tryptamines al durf ik dit niet met 100% zekerheid te zeggen). De psychedelische phenylethylamines met tryptamines weet ik niet zo goed al zijn sommige mensen er wel enthousiast over (Selem dacht ik o.a.?. Ik vermoed dat 2C-E zich zeer interessant laat combineren met sommige tryptamines.
Lijkt me echter wel lastig om de gewenste dosering van beide middelen in combinatie te vinden, al helemaal wanneer je combineert met truffels, dit blijft immers een natuurlijk product waarbij je nooit precies weet hoeveel psilocybine en psilocine je binnen krijgt. Dan zou je in plaats van truffels bijvoorbeeld beter 4-AcO-DMT kunnen gebruiken.
Je moet er natuurlijk ook rekening mee houden dat bepaalde psychedelica elkaars effecten kunnen versterken, in veel gevallen belangrijk dat je de dosering langzaam opbouwt.
Las laatst een post ergebs van een gast die veel experimenteerde met verschillende NBOMe's, maar of dat nou zo verstandig was
Ik heb ik het verleden geëxperimenteerd met het combineren van NBOMes met andere middelen en ik kan dit absoluut niet aanraden tenzij je precies weet waar je mee bezig met. De grap zit hem er in dat NBOMes de effecten van andere psychedelica in combinatie gigantisch hard potentieren.
Zo dacht ik eens een lichte dosering MXE (30mg) enkele uren na inname van 500µg 25B-NBOMe nasaal uit te proberen waarna ik de meest intense trip van mijn leven had beleefd, tijdens deze trip verloor ik meerdere malen lange tijd bewustzijn waarin ik de meest intense achtbaan van mijn leven had doorlopen. Zoals ik zelf zei op dat moment: 'Ik had het gevoel dat ik 10 verschillende levens doorlopen had'. In eerste instantie was ik van plan 45mg MXE te combineren maar ik ben nog altijd dankbaar dat ik daar van heb af gezien, dat had zeer waarschijnlijk hersenschade kunnen opleveren.
Sindsdien ben ik er ook van overtuigd dat ondanks het grote potentieel van de NBOMes mensen er beter nooit aan bloot gesteld kunnen worden, het is het gezondheidsrisico gewoon niet waard.
Ik denk dat we het er allemaal wel over eens zijn dat qua subjectieve werking psilo, DMT en LSD veel meer op elkaar lijken dan op ketamine bijvoorbeeld.
In Ketamine Dreams and Realities las ik dat ketamine sterke gelijkenissen heeft qua werking en tot bepaalde hoogte structuur met ibogaine, wellicht gaan we ooit nog een 'natuurlijke variant' van ketamine vinden.
Niet alle klassieke psychedelica zijn inderdaad veilig, zoals je terecht benoemde is de NBOx serie bijvoorbeeld niet heel veilig, evenals dat de DOx serie ook meer risico's met zich mee draagt en zo zijn er nog wel wat voorbeelden.
De DOx serie in gedeeltelijke agonisten, ze hebben dus net als bijvoorbeeld LSD een plafon qua effecten. Ik denk dat vooral de manier waarop mensen er mee omgaan dat bepaald hoe gevaarlijk het is. Zo worden de DOx vaak in poedervorm verkocht waar LSD eigenlijk alleen in blottervorm komt, voor mijn gevoel ligt voor het overgrote deel hier het risico al blijft het natuurlijk moeilijk om voor een gehele groep aan middelen een consensus over de risico's uit te spreken.
Laatst nog 6-APB gecombineerd met DOC, was echt super al is 6-APB natuurlijk geen psychedelica. DOC laat zich naar mijn ervaring ook zeer goed combineren met MXE, ook op hogere doseringen. Hetzelfde zal hoogstwaarschijnlijk op gaan met ketamine.