Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLove feeling weg bij 4-FMP?

Love feeling weg bij 4-FMP?

26 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
10 jaar sinds de laatste keer... Dan wil ik dat wel geloven.

Nu lekker geen verwachtingen en gewoon zien hoe 't komt hè.:wink:

Geniet ervan!
O
OpeenrodepaddestoelLid
01-01-2024, 00:00
#2
Eind juli ben ik een beetje uitgeschoten met de drugs, namelijk 4-FMP gebruikt 7 dagen na de vorige keer, en vervolgens de dag daarna weer. Dat is dus drie keer in 8 dagen. Heel dom achteraf, ook aangezien ik er de derde keer slechts een minibeetje energie van kreeg en verder niets. Sinds die keer nog twee maal 4F gedaan, met telkens 5 weken pauze. Wat me echter opviel is dat het duidelijk anders was dan eerst, het leek meer een beetje op speed qua effect, de euforie/love feeling was slechts heel licht en kort aanwezig.

Dus mijn vraag is nu, kan het zijn dat ik serieuze schade heb toegebracht aan mijn serotoninereceptoren? Ik dacht namelijk dat daar bij 4-F wel een stuk meer voor nodig was dan bij XTC. Ook aangezien ik vrienden heb die precies hetzelfde gebruikspatroon hebben gevolgd en hier geen last van hebben, vind ik het vreemd. Heb ik gewoon pech gehad de laatste twee keren?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zoals je zelf weet ben je over de schreef gegaan. Gun die hersenen wat rust. Een pauze van enkele maanden met een gezonde levenstijl kan je waarschijnlijk wel terug brengen naar de leukere ervaringen.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#4
Waarschijnlijk is o.a je serotonine voorraad helemaal op, en zullen je hersenen zich chemisch weer richting de normale balans moeten werken.

Normaal kost dat wat tijd, dus even geen MDMA, 4FA en dergelijke gebruiken. Zoek even op met welke frequentie je MDMA normaal veilig kan gebruiken, omdat de werking daar enigszins op lijkt.

(spoiler: 1 dosis per 2-3 maanden)
P
Peppi en CokiLid
01-01-2024, 00:00
#5
Er zijn echt heel veel factoren die ervoor kunnen zorgen waarom jouw vrienden het wel nog hebben en jij momenteel niet, bijvoorbeeld hun lichamelijke bouw en hun levensstijl.

Zo vaak 4-FA nemen is nou niet echt goed voor je. Ook al verbruikt het hoogstwaarschijnlijk (een stuk) minder serotonine dan MDMA, het verbruikt het nog steeds en als je zo kort op elkaar dan 4-FA gebruikt, kan je voorraad nog steeds gewoon op zijn. Dat verklaart het gebrek van een effect toen je het misbruikte (neem dan gewoon speed joh :P).

Wat veel gebruikers nog wel eens vergeten, is dat de receptoren in je hersenen zo'n plotselinge lading serotonine helemaal niet gewend zijn, en zichzelf daartegen gaan beschermen. Ze gaan zich dan als het ware terugtrekken en worden dan inactief, zodat de volgende keer als er weer ineens zo'n lading komt, het niet meer zo erg is (dus daarom voelde je tijdens jouw misbruik er ook weinig van, de vrijgekomen serotonine kan zijn werk helemaal niet doen). Echter, als je in een korte periode dus heel vaak zo'n overvloed aan serotonine vrijlaat, kan het echt heel lang duren voordat alle (of in ieder geval de meesten) receptoren weer enigszins naar behoren werken. 5 weken is niet genoeg, zelfs een normale MDMA-pauze van 3 maanden zal waarschijnlijk niet genoeg zijn. Als ik jou was, zou ik gewoon even minstens 5 maanden ofzo geen serotonine verbruiker nemen, zodat alles goed kan herstellen. Ga de komende maanden gezond eten en een paar keer per week sporten, dat zal het herstel alleen maar ter goede komen (nog steeds moet je maanden wachten, maar hé, niks mis met goed voor je lichaam zorgen nadat je het bewust hebt proberen te slopen :)).
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#6
Buiten dat je 'serotonine wellicht niet zo snel opraakt als bij XTC' hebben we eigenlijk geen idee wat voor schade je je zenuwcellen toebrengt als je 4-FA gebruikt. Het is echt niet ondenkbaar dat dat op een gelijk niveau of zelfs schadelijker is dan hetgeen XTC met je hersencellen doet.


Waarom het jou wel overkomt en hun niet: ik durf het niet te zeggen. Misschien zat jij wel een week lang tegen het randje oververhitten, versterkt door slaaptekort, en konden hun dat wat beter hebben. Misschien heb je te weinig groenten gegeten, misschien heb je voor je afgelopen feestje een hamburger teveel gegeten?
o
oortjesLid
01-01-2024, 00:00
#7
Maak je er vooral niet te druk om. Eet gezond en zorg voor je lichaam, als je lange termijn schade gaat bekijken dan merk je het toch niet en opeens denk je over 5 jaar jesses wat ben ik dom geworden.

Don't worry
O
OpeenrodepaddestoelLid
01-01-2024, 00:00
#8
Thanks voor de replies, ik ga inderdaad even een wat langere pauze inlassen. Gezond eten en sporten deed ik sowieso al dus dat zit ook wel snor. En 4-F gaat door mij zeker niet vaker zo kort op elkaar gebruikt worden. Ik ben wel benieuwd naar hoe de volgende keer zal zijn (dat zal voor de verandering weer eens XTC zijn).
O
OpeenrodepaddestoelLid
01-01-2024, 00:00
#9
Oké update, half jaar pauze gehouden en vannacht weer eens 4F gedropt. Nul love gevoel. Wtf.
L
LysergineLid
01-01-2024, 00:00
#10
Sæglópur zei:
Eind juli ben ik een beetje uitgeschoten met de drugs, namelijk 4-FMP gebruikt 7 dagen na de vorige keer, en vervolgens de dag daarna weer. Dat is dus drie keer in 8 dagen.
Klik om te vergroten...

Sæglópur zei:
Sinds die keer nog twee maal 4F gedaan, met telkens 5 weken pauze.
Klik om te vergroten...

Sæglópur zei:
Oké update, half jaar pauze gehouden en vannacht weer eens 4F gedropt.
Klik om te vergroten...
Als ik het goed lees, heb je dus in totaal zesmaal 4-FA hebt gebruikt. Hoeveel milligram nam je per keer?

Ik heb vaker gelezen dat bij veelvuldig gebruik van MDMA of amfetamine het love-gevoel sterk kan verminderen of zelfs geheel kan verdwijnen. In sommige gevallen lijkt dat permanent te zijn. Niet iedereen is hier echter even gevoelig voor. Bij sommigen verdwijnt het love-gevoel na een paar keer, terwijl anderen het na tientallen keren nog steeds ervaren.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Sæglópur zei:
Oké update, half jaar pauze gehouden en vannacht weer eens 4F gedropt. Nul love gevoel. Wtf.
Klik om te vergroten...
Bij MDMA is het niet ongebruikelijk dat het love gevoel nooit meer terug komt als je die eenmaal kwijt bent, dus het verbaast me niet dat dit bij 4-FA ook zo kan zijn.

Heb je naast je 4-FA gebruik ook vaak MDMA gebruikt trouwens?
O
OpeenrodepaddestoelLid
01-01-2024, 00:00
#12
Lysergine zei:
Als ik het goed lees, heb je dus in totaal zesmaal 4-FA hebt gebruikt. Hoeveel milligram nam je per keer?

Ik heb vaker gelezen dat bij veelvuldig gebruik van MDMA of amfetamine het love-gevoel sterk kan verminderen of zelfs geheel kan verdwijnen. In sommige gevallen lijkt dat permanent te zijn. Niet iedereen is hier echter even gevoelig voor. Bij sommigen verdwijnt het love-gevoel na een paar keer, terwijl anderen het na tientallen keren nog steeds ervaren.
Klik om te vergroten...

Nee niet in totaal, daarvoor ook al een paar keer maar toen met redelijke pauzes. En telkens 170-200mg. Zou erg jammer zijn als het niet meer terugkomt maar niets aan te doen natuurlijk. Weet iemand misschien of dit puur tolerantie is of is er echt iets blijvend veranderd in je hersenen oid?

Psychedelibee zei:
Bij MDMA is het niet ongebruikelijk dat het love gevoel nooit meer terug komt als je die eenmaal kwijt bent, dus het verbaast me niet dat dit bij 4-FA ook zo kan zijn.

Heb je naast je 4-FA gebruik ook vaak MDMA gebruikt trouwens?
Klik om te vergroten...

6 of 7 keer denk ik, telkens met 2/3 maanden pauze wel.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#13
Sæglópur zei:
Zou erg jammer zijn als het niet meer terugkomt maar niets aan te doen natuurlijk. Weet iemand misschien of dit puur tolerantie is of is er echt iets blijvend veranderd in je hersenen oid?
Klik om te vergroten...

Na een lange pauze 10+ jaar kan ik je daar zo antwoord op geven.
Maar het is geen verassing dat het wat met je brein doet/verandert. Of het herstelt langzaam?
Dat ga ik zo merken , ik houd je op de hoogte!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ga je aan de mdma Tijdloos?

Heel veel plezier!:blush::blush:
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#15
Jaa getest en wel pure MDMA circa 160mg. Ben benieuwd kan het gevoel mij niet eens meer herinneren wat vaak een goed teken is qua werkzaamheid :)
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
10 jaar sinds de laatste keer... Dan wil ik dat wel geloven.

Nu lekker geen verwachtingen en gewoon zien hoe 't komt hè.:wink:

Geniet ervan!
Klik om te vergroten...


Confirmed , het echte love gevoel komt wel terug maar dan heb ik het over jaren niet gebruiken voor het brein hersteld is.. Volgende keer zal weer een tijd duren voor mij. Ben voldaan geen behoefte aan een herhaling snel.
Het 'moet' net als LSD speciaal blijven :)
O
OpeenrodepaddestoelLid
01-01-2024, 00:00
#17
Aiaiai tien jaar... wel mooi dat het weer terug was!

Overigens vind ik het toch wel een beetje vreemd dat ik voor mijn gevoel de drugs niet echt heb misbruikt, en dan toch dat love gevoel waarschijnlijk al kwijt ben... Ik zat nog te denken, 4F geeft sowieso natuurlijk minder love gevoel en daarnaast zat ik sowieso niet helemaal lekker in mijn vel vrijdag, sfeer was niet top en was gewoon niet echt ontspannen, dus daar kan het ook nog (deels) mee te maken hebben gehad.

Anyway, ik ben van plan in de zomer ergens nog een keer 6-APB te proberen, als dat ook niet goed uitvalt blijf ik daarna gewoon van de serotonineslurpers af.
O
OpeenrodepaddestoelLid
01-01-2024, 00:00
#18
Trouwens, kan iemand me uitleggen wat die tolerantie nu precies is? Betekent het dat er geen extra serotonine meer vrijkomt door de XTC? Of heeft het puur te maken met receptoren die niet gevoelig genoeg zijn ofzo? En betekent dit dan ook dat je je in het nuchtere leven minder gelukkig kan voelen dan eerst?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#19
Sæglópur zei:
Nee niet in totaal, daarvoor ook al een paar keer maar toen met redelijke pauzes. En telkens 170-200mg. Zou erg jammer zijn als het niet meer terugkomt maar niets aan te doen natuurlijk. Weet iemand misschien of dit puur tolerantie is of is er echt iets blijvend veranderd in je hersenen oid?



6 of 7 keer denk ik, telkens met 2/3 maanden pauze wel.
Klik om te vergroten...

Heb je tussen het 4fa gebruik en het MDMA gebruik ook 3 maanden gelaten? Beide werken op je serotonine. Dus ook daar tussen hoort 3 maanden.
O
OpeenrodepaddestoelLid
01-01-2024, 00:00
#20
Nee ik heb kortere pauzes gehad af en toe, maar alsnog, bijna nooit bijgenomen en geen bizarre hoeveelheden. Ik ken zat mensen die de drugs erger hebben misbruikt en toch nog altijd dat love gevoel krijgen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."