Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLove feeling weg bij 4-FMP?

Love feeling weg bij 4-FMP?

26 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
10 jaar sinds de laatste keer... Dan wil ik dat wel geloven.

Nu lekker geen verwachtingen en gewoon zien hoe 't komt hè.:wink:

Geniet ervan!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Sæglópur zei:
Trouwens, kan iemand me uitleggen wat die tolerantie nu precies is? Betekent het dat er geen extra serotonine meer vrijkomt door de XTC? Of heeft het puur te maken met receptoren die niet gevoelig genoeg zijn ofzo? En betekent dit dan ook dat je je in het nuchtere leven minder gelukkig kan voelen dan eerst?
Klik om te vergroten...
Dat kan, maar dat hangt er denk ik helemaal vanaf wat je levensvisie is. Of je je gevoel van welzijn uit de conditie van je lichaam haalt of niet. Materialistisch ingesteld of meer spiritueel ingesteld en alle mogelijkheden daar tussenin. Lichamelijk zul je je de periode na een roll zeer waarschijnlijk minder voelen, maar of dat je geluk aantast heeft denk ik helemaal te maken met welk waardeoordeel jij geeft aan je lichamelijke conditie.

Het is trouwens (imo) heel goed mogelijk om elke keer magie te ervaren bij MDMA. Het hangt helemaal van de mindset af. Heb je hoge verwachtingen of niet? Zit je vooraf helemaal in gedachten (die verwachtingen bijvoorbeeld) of ben je spontaan en open door het te laten komen hoe het komt? En vooral: laat je de magie toe dankzij of ondanks de MDMA? Zo geloof ik zelf niet dat de magie en het geluk dat ervaren wordt van de MDMA komt, maar van onszelf. Dezelfde magie kan namelijk ook zonder MDMA of andere drugs ervaren worden (denk alleen al aan verliefdheid, maar ook veel diepere liefde dan dat). MDMA kan het imo slechts een stuk makkelijker maken om het toe te laten, door ons zowel lichamelijk als geestelijk te ontspannen. Maar het is geen voorwaarde, behalve als je dat gelooft. Dan wordt het een voorwaarde. En dat is denk ik wat er gebeurd bij veel mensen die de magie bij MDMA verliezen. Verwachtingen, teveel denken, aannemen dat de magie/geluk puur een biologisch proces is, enzovoort.

Dat is hoe ik erover denk, ik kan niet zeggen dat dit bewezen feiten zijn o.i.d., maar deze andere manier van ermee omgaan zorgt er wel voor dat elke MDMA roll weer een magisch iets is. :confused:mile:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#3
Sæglópur zei:
Trouwens, kan iemand me uitleggen wat die tolerantie nu precies is? Betekent het dat er geen extra serotonine meer vrijkomt door de XTC? Of heeft het puur te maken met receptoren die niet gevoelig genoeg zijn ofzo? En betekent dit dan ook dat je je in het nuchtere leven minder gelukkig kan voelen dan eerst?
Klik om te vergroten...
Wil weer lekkergaan
Ik heb in deze post eerder geprobeerd om een simpele beschrijving te geven, maar het is natuurlijk veel complexer dan dat. Gezond is het zeker niet voor je, en bij teveel misbruik kun je zeker last krijgen van hersenschade (slecht geheugen, slechte concentratie, depressief) als je overdrijft. En houd daarmee in gedachten dat je hersenen gebouwd zijn om een leven mee te gaan, als je ouder wordt zal hij langzaam slechter worden en dan kun je pas tegen problemen aanlopen die je tijdens flink gebruiken hebt veroorzaakt.

Júist serotoninezenuwen zijn zo belangrijk, want die zijn belachelijk lang en fungeren vooral als communicatiepaden tussen verschillende hersendelen.
O
OpeenrodepaddestoelLid
01-01-2024, 00:00
#4
Thanks voor de reacties en inzichten allemaal. Ik ben van plan in de zomer nog een keer Benzo te proberen. Misschien klinkt dit dom en ik heb inderdaad van mezelf door dat de drang om telkens toch weer te proberen of het écht niet meer werkt wel aanwezig is. Maar indien die Benzo niets uithaalt ga ik een hele lange tijd geen serotonineslurpers meer aanraken.

Nog een reden dat ik het nog wil proberen is omdat 1. 4F natuurlijk qua lovegevoel sowieso niet heel sterk is, en 2. ik blijkbaar Pfeiffer had op het moment van gebruik (toen niet van bewust uiteraard), en 3. ik een beetje gespannen was die avond en niet helemaal goed in mijn vel zat. Drie dingen die erg waarschijnlijk nogal hebben beïnvloed hoe ik het heb ervaren. Vandaar dat ik die Benzo alleen ga doen op een feest op het moment ik me echt goed en ontspannen voel.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
En dan bedoel je neem ik aan benzo fury (6-APB) en niet een benzodiazepine?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dan kun je beter gewoon 6-APB zeggen of anders desnoods benzo fury. Want de term benzo is nogal verwarrend, aangezien daar vrijwel altijd benzodiazepine mee bedoelt wordt.
O
OpeenrodepaddestoelLid
01-01-2024, 00:00
#7
Uiteraard.
O
OpeenrodepaddestoelLid
01-01-2024, 00:00
#8
Eind juli ben ik een beetje uitgeschoten met de drugs, namelijk 4-FMP gebruikt 7 dagen na de vorige keer, en vervolgens de dag daarna weer. Dat is dus drie keer in 8 dagen. Heel dom achteraf, ook aangezien ik er de derde keer slechts een minibeetje energie van kreeg en verder niets. Sinds die keer nog twee maal 4F gedaan, met telkens 5 weken pauze. Wat me echter opviel is dat het duidelijk anders was dan eerst, het leek meer een beetje op speed qua effect, de euforie/love feeling was slechts heel licht en kort aanwezig.

Dus mijn vraag is nu, kan het zijn dat ik serieuze schade heb toegebracht aan mijn serotoninereceptoren? Ik dacht namelijk dat daar bij 4-F wel een stuk meer voor nodig was dan bij XTC. Ook aangezien ik vrienden heb die precies hetzelfde gebruikspatroon hebben gevolgd en hier geen last van hebben, vind ik het vreemd. Heb ik gewoon pech gehad de laatste twee keren?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zoals je zelf weet ben je over de schreef gegaan. Gun die hersenen wat rust. Een pauze van enkele maanden met een gezonde levenstijl kan je waarschijnlijk wel terug brengen naar de leukere ervaringen.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#10
Waarschijnlijk is o.a je serotonine voorraad helemaal op, en zullen je hersenen zich chemisch weer richting de normale balans moeten werken.

Normaal kost dat wat tijd, dus even geen MDMA, 4FA en dergelijke gebruiken. Zoek even op met welke frequentie je MDMA normaal veilig kan gebruiken, omdat de werking daar enigszins op lijkt.

(spoiler: 1 dosis per 2-3 maanden)
P
Peppi en CokiLid
01-01-2024, 00:00
#11
Er zijn echt heel veel factoren die ervoor kunnen zorgen waarom jouw vrienden het wel nog hebben en jij momenteel niet, bijvoorbeeld hun lichamelijke bouw en hun levensstijl.

Zo vaak 4-FA nemen is nou niet echt goed voor je. Ook al verbruikt het hoogstwaarschijnlijk (een stuk) minder serotonine dan MDMA, het verbruikt het nog steeds en als je zo kort op elkaar dan 4-FA gebruikt, kan je voorraad nog steeds gewoon op zijn. Dat verklaart het gebrek van een effect toen je het misbruikte (neem dan gewoon speed joh :P).

Wat veel gebruikers nog wel eens vergeten, is dat de receptoren in je hersenen zo'n plotselinge lading serotonine helemaal niet gewend zijn, en zichzelf daartegen gaan beschermen. Ze gaan zich dan als het ware terugtrekken en worden dan inactief, zodat de volgende keer als er weer ineens zo'n lading komt, het niet meer zo erg is (dus daarom voelde je tijdens jouw misbruik er ook weinig van, de vrijgekomen serotonine kan zijn werk helemaal niet doen). Echter, als je in een korte periode dus heel vaak zo'n overvloed aan serotonine vrijlaat, kan het echt heel lang duren voordat alle (of in ieder geval de meesten) receptoren weer enigszins naar behoren werken. 5 weken is niet genoeg, zelfs een normale MDMA-pauze van 3 maanden zal waarschijnlijk niet genoeg zijn. Als ik jou was, zou ik gewoon even minstens 5 maanden ofzo geen serotonine verbruiker nemen, zodat alles goed kan herstellen. Ga de komende maanden gezond eten en een paar keer per week sporten, dat zal het herstel alleen maar ter goede komen (nog steeds moet je maanden wachten, maar hé, niks mis met goed voor je lichaam zorgen nadat je het bewust hebt proberen te slopen :)).
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#12
Buiten dat je 'serotonine wellicht niet zo snel opraakt als bij XTC' hebben we eigenlijk geen idee wat voor schade je je zenuwcellen toebrengt als je 4-FA gebruikt. Het is echt niet ondenkbaar dat dat op een gelijk niveau of zelfs schadelijker is dan hetgeen XTC met je hersencellen doet.


Waarom het jou wel overkomt en hun niet: ik durf het niet te zeggen. Misschien zat jij wel een week lang tegen het randje oververhitten, versterkt door slaaptekort, en konden hun dat wat beter hebben. Misschien heb je te weinig groenten gegeten, misschien heb je voor je afgelopen feestje een hamburger teveel gegeten?
o
oortjesLid
01-01-2024, 00:00
#13
Maak je er vooral niet te druk om. Eet gezond en zorg voor je lichaam, als je lange termijn schade gaat bekijken dan merk je het toch niet en opeens denk je over 5 jaar jesses wat ben ik dom geworden.

Don't worry
O
OpeenrodepaddestoelLid
01-01-2024, 00:00
#14
Thanks voor de replies, ik ga inderdaad even een wat langere pauze inlassen. Gezond eten en sporten deed ik sowieso al dus dat zit ook wel snor. En 4-F gaat door mij zeker niet vaker zo kort op elkaar gebruikt worden. Ik ben wel benieuwd naar hoe de volgende keer zal zijn (dat zal voor de verandering weer eens XTC zijn).
O
OpeenrodepaddestoelLid
01-01-2024, 00:00
#15
Oké update, half jaar pauze gehouden en vannacht weer eens 4F gedropt. Nul love gevoel. Wtf.
L
LysergineLid
01-01-2024, 00:00
#16
Sæglópur zei:
Eind juli ben ik een beetje uitgeschoten met de drugs, namelijk 4-FMP gebruikt 7 dagen na de vorige keer, en vervolgens de dag daarna weer. Dat is dus drie keer in 8 dagen.
Klik om te vergroten...

Sæglópur zei:
Sinds die keer nog twee maal 4F gedaan, met telkens 5 weken pauze.
Klik om te vergroten...

Sæglópur zei:
Oké update, half jaar pauze gehouden en vannacht weer eens 4F gedropt.
Klik om te vergroten...
Als ik het goed lees, heb je dus in totaal zesmaal 4-FA hebt gebruikt. Hoeveel milligram nam je per keer?

Ik heb vaker gelezen dat bij veelvuldig gebruik van MDMA of amfetamine het love-gevoel sterk kan verminderen of zelfs geheel kan verdwijnen. In sommige gevallen lijkt dat permanent te zijn. Niet iedereen is hier echter even gevoelig voor. Bij sommigen verdwijnt het love-gevoel na een paar keer, terwijl anderen het na tientallen keren nog steeds ervaren.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Sæglópur zei:
Oké update, half jaar pauze gehouden en vannacht weer eens 4F gedropt. Nul love gevoel. Wtf.
Klik om te vergroten...
Bij MDMA is het niet ongebruikelijk dat het love gevoel nooit meer terug komt als je die eenmaal kwijt bent, dus het verbaast me niet dat dit bij 4-FA ook zo kan zijn.

Heb je naast je 4-FA gebruik ook vaak MDMA gebruikt trouwens?
O
OpeenrodepaddestoelLid
01-01-2024, 00:00
#18
Lysergine zei:
Als ik het goed lees, heb je dus in totaal zesmaal 4-FA hebt gebruikt. Hoeveel milligram nam je per keer?

Ik heb vaker gelezen dat bij veelvuldig gebruik van MDMA of amfetamine het love-gevoel sterk kan verminderen of zelfs geheel kan verdwijnen. In sommige gevallen lijkt dat permanent te zijn. Niet iedereen is hier echter even gevoelig voor. Bij sommigen verdwijnt het love-gevoel na een paar keer, terwijl anderen het na tientallen keren nog steeds ervaren.
Klik om te vergroten...

Nee niet in totaal, daarvoor ook al een paar keer maar toen met redelijke pauzes. En telkens 170-200mg. Zou erg jammer zijn als het niet meer terugkomt maar niets aan te doen natuurlijk. Weet iemand misschien of dit puur tolerantie is of is er echt iets blijvend veranderd in je hersenen oid?

Psychedelibee zei:
Bij MDMA is het niet ongebruikelijk dat het love gevoel nooit meer terug komt als je die eenmaal kwijt bent, dus het verbaast me niet dat dit bij 4-FA ook zo kan zijn.

Heb je naast je 4-FA gebruik ook vaak MDMA gebruikt trouwens?
Klik om te vergroten...

6 of 7 keer denk ik, telkens met 2/3 maanden pauze wel.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#19
Sæglópur zei:
Zou erg jammer zijn als het niet meer terugkomt maar niets aan te doen natuurlijk. Weet iemand misschien of dit puur tolerantie is of is er echt iets blijvend veranderd in je hersenen oid?
Klik om te vergroten...

Na een lange pauze 10+ jaar kan ik je daar zo antwoord op geven.
Maar het is geen verassing dat het wat met je brein doet/verandert. Of het herstelt langzaam?
Dat ga ik zo merken , ik houd je op de hoogte!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ga je aan de mdma Tijdloos?

Heel veel plezier!:blush::blush:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."