Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRC analoog van ritalin: ethylfenidaat, isopropylfenidaat, 4F-EPH en 4F-MPH

RC analoog van ritalin: ethylfenidaat, isopropylfenidaat, 4F-EPH en 4F-MPH

26 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
L
LysergineLid
01-01-2024, 00:00
#1
Top! :grin:
Ondanks de kortere werkingsduur en zwakkere potentie qua gewicht, nijg ik naar IPH wegens de mildere comedown. Zolang het maar sterker is dan cafeïne is het goed. Eventueel kan ik nog 4F-MPH erbij bestellen.

In het vervolgstuk zal ik geen exacte prijzen noemen en het is tevens niet mijn bedoeling om te speculeren. Ik ken twee vendors die IPH aanbieden: een goedkope en een duurdere. De goedkope kost 58% van de prijs van de duurdere en geeft dus een "korting" van 42% voor dezelfde hoeveelheid. Prijsverschillen zijn normaal, maar dit verschil lijkt me behoorlijk groot en ben bang dat het iets over de kwaliteit zegt. Nu is niet mijn vraag of de kwaliteit van de goedkopere IPH inderdaad minder is, dat zou speculeren zijn. Wel vraag ik me af welke jullie zouden kopen. Zouden jullie de goedkope vertrouwen, of voor de duurdere gaan onder het adagium "goedkoop is duurkoop"? Mijn eerdere ervaring met de goedkopere vendor is overigens prima.

Er is een andere vendor die sinds kort de volgende noötropica aanbiedt: noopept, phenylpiracetam, IDRA-21 en NSI-189. Weet iemand wat de verschillen zijn tussen dergelijke noötropica en stimulerende middelen zoals methylfenidaat, zijn analogen, dexamfetamine etc?
In zekere zin bevorderen ze beide cognitieve functies, alleen lijken noötropica naar mijn idee minder bijwerkingen te geven, minder neurotoxisch te zijn en zelfs neuroprotectieve eigenschappen te bezitten. Ik vraag me af of de cognitieve effecten van noötropica minder sterk zijn dan die van methylfenidaat en analogen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Lysergine zei:
Mijn eerdere ervaring met de goedkopere vendor is overigens prima.
Klik om te vergroten...
Als je ervaring met de goedkope vendor prima is zou ik voor die gaan. In de praktijk zijn ze vrijwel allemaal prima qua kwaliteit. Echt troep zie je zelden op deze markt. Als die er al is is dat vaak bij de wat meer zeldzame stoffen. In het geval van IPH zal het kwaliteitsverschil dus minimaal zijn waarschijnlijk.

Lysergine zei:
Weet iemand wat de verschillen zijn tussen dergelijke noötropica en stimulerende middelen zoals methylfenidaat, zijn analogen, dexamfetamine etc?
Klik om te vergroten...
Deze middelen werken op de AMPA receptoren en hebben hoofdzakelijk effect op acetylcholine, wat dus totaal anders is dan stimulerende middelen die op dopamine en noradrenaline werken.

Lysergine zei:
In zekere zin bevorderen ze beide cognitieve functies, alleen lijken noötropica naar mijn idee minder bijwerkingen te geven, minder neurotoxisch te zijn en zelfs neuroprotectieve eigenschappen te bezitten. Ik vraag me af of de cognitieve effecten van noötropica minder sterk zijn dan die van methylfenidaat en analogen.
Klik om te vergroten...
Ze bereiken ongeveer hetzelfde maar dan via een ander mechanisme. Uit ervaring kan ik zeggen dat nootropics zoals bijvoorbeeld noopept aanzienlijk minder sterk zijn dan de klassieke stimulanten. Nootropics verbeteren de focus zeker maar doen dit op een veel subtielere manier. Hierdoor zijn ze meer geschikt om vaak te gebruiken, maar voor sporadisch gebruik zijn ze bij lange na niet zo effectief.
L
LysergineLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoi iedereen,

Enkele maanden geleden nam ik een lage dosering (10mg) methylfenidaat oraal waarbij de onderstaande effecten mij positief opvielen:
  • Zowel gedachten als gevoelens beter onder woorden kunnen brengen;
  • Aanzienlijk minder snel van mijn apropos raken, doordat ik gedachten makkelijk in mijn kortetermijngeheugen kon parkeren om er later op terug te komen;
  • Analytisch denkvermogen leek te worden gestimuleerd;
  • Verbetering van focus en motivatie.
Aangezien methylfenidaat minder beschikbaar is, ben ik op zoek naar een goede vervanger binnen de research chemicals. Hiervoor denk ik aan ethylfenidaat, isopropylfenidaat, 4F-EPH of 4F-MPH. De laatste twee zijn respectievelijk ethylfenidaat en methylfenidaat met een fluoratoom. Ik ga ervan uit dat de noötropische effecten vooral in lage doseringen merkbaar zijn, omdat bij hogere doseringen de euforie gaat overheersen.

Hebben ethylfenidaat, isopropylfenidaat, 4F-EPH en 4F-MPH in lagere doseringen naar jullie ervaring vergelijkbare noötropische effecten als methylfenidaat? Welk van de vier zou jullie voorkeur hebben? Merken jullie dat deze stoffen een bijtende werking op de slijmvliezen of maag hebben?


Mocht het van belang zijn: ik ben op AD(H)D getest. Uit de test bleek dat AD(H)D niet op mij van toepassing is, omdat ik de symptomen die daarbij horen niet consistent in mijn kindertijd heb ervaren.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Van de genoemde rcs heb ik enkel ervaring met Ethylfenidaat. Maar die lijkt behoorlijk op methylfenidaat in ieder geval. In wat hogere doseringen vind ik ethylfenidaat persoonlijk zelfs fijner.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Misschien een "domme" vraag. Ik heb de balle verstand van rc's. Zijn de dingen hierboven genoemd nou legaal? Ik weet dat bv 2cb en 4fa vroeger legale rc's waren (toch?) en nu illegaal.
(Dont shoot me if talk sjit)
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Opgefokt was meer als een soort bodyload, nét even anders dan je bijvoorbeeld bij 2-CB ervaart. Een soort druk in je lijf, misschien een soort rush, maar dan dus niet zo lekker als bijvoorbeeld bij speed. Een beetje overaanwezig ofzo. Kun je daar wat mee? :P
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dunnetjess33 zei:
Misschien een "domme" vraag. Ik heb de balle verstand van rc's. Zijn de dingen hierboven genoemd nou legaal? Ik weet dat bv 2cb en 4fa vroeger legale rc's waren (toch?) en nu illegaal.
(Dont shoot me if talk sjit)
Klik om te vergroten...
In eerste instantie waren alle substanties RCs. 2C-B is sinds 1997 onder de opiumwet geplaatst, illegaal en dus RC af, in Nederland in ieder geval. In veel landen is er nog altijd geen wetgeving rond 2C-B, daar zou je kunnen zeggen dat het nog altijd een RC is. Volgens Erowid is 2C-B sinds enkele jaren officieel internationaal geen RC meer maar ik zou niet weten welke criteria ze daarvoor gebruiken. :P
Wat betreft 4-FA: "Vanaf 1 april 2017 is de stof, naar aanleiding van door het Trimbos-instituut gerapporteerde gevaren, in Nederland ook verboden."

ethylfenidaat, isopropylfenidaat, 4F-EPH of 4F-MPH zijn RCs, niet omdat ze legaal of illegaal zijn maar omdat er geen wetgeving is voor deze specifieke substanties, ze vallen dus in 'de grijze zone'. Ze zijn legaal om te bezitten maar illegaal om te consumeren. Vandaar dat er altijd 'not for human consumption' op de zakjes staat.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."