#1
Top! ![:grin:]()
Ondanks de kortere werkingsduur en zwakkere potentie qua gewicht, nijg ik naar IPH wegens de mildere comedown. Zolang het maar sterker is dan cafeïne is het goed. Eventueel kan ik nog 4F-MPH erbij bestellen.
In het vervolgstuk zal ik geen exacte prijzen noemen en het is tevens niet mijn bedoeling om te speculeren. Ik ken twee vendors die IPH aanbieden: een goedkope en een duurdere. De goedkope kost 58% van de prijs van de duurdere en geeft dus een "korting" van 42% voor dezelfde hoeveelheid. Prijsverschillen zijn normaal, maar dit verschil lijkt me behoorlijk groot en ben bang dat het iets over de kwaliteit zegt. Nu is niet mijn vraag of de kwaliteit van de goedkopere IPH inderdaad minder is, dat zou speculeren zijn. Wel vraag ik me af welke jullie zouden kopen. Zouden jullie de goedkope vertrouwen, of voor de duurdere gaan onder het adagium "goedkoop is duurkoop"? Mijn eerdere ervaring met de goedkopere vendor is overigens prima.
Er is een andere vendor die sinds kort de volgende noötropica aanbiedt: noopept, phenylpiracetam, IDRA-21 en NSI-189. Weet iemand wat de verschillen zijn tussen dergelijke noötropica en stimulerende middelen zoals methylfenidaat, zijn analogen, dexamfetamine etc?
In zekere zin bevorderen ze beide cognitieve functies, alleen lijken noötropica naar mijn idee minder bijwerkingen te geven, minder neurotoxisch te zijn en zelfs neuroprotectieve eigenschappen te bezitten. Ik vraag me af of de cognitieve effecten van noötropica minder sterk zijn dan die van methylfenidaat en analogen.
Ondanks de kortere werkingsduur en zwakkere potentie qua gewicht, nijg ik naar IPH wegens de mildere comedown. Zolang het maar sterker is dan cafeïne is het goed. Eventueel kan ik nog 4F-MPH erbij bestellen.
In het vervolgstuk zal ik geen exacte prijzen noemen en het is tevens niet mijn bedoeling om te speculeren. Ik ken twee vendors die IPH aanbieden: een goedkope en een duurdere. De goedkope kost 58% van de prijs van de duurdere en geeft dus een "korting" van 42% voor dezelfde hoeveelheid. Prijsverschillen zijn normaal, maar dit verschil lijkt me behoorlijk groot en ben bang dat het iets over de kwaliteit zegt. Nu is niet mijn vraag of de kwaliteit van de goedkopere IPH inderdaad minder is, dat zou speculeren zijn. Wel vraag ik me af welke jullie zouden kopen. Zouden jullie de goedkope vertrouwen, of voor de duurdere gaan onder het adagium "goedkoop is duurkoop"? Mijn eerdere ervaring met de goedkopere vendor is overigens prima.
Er is een andere vendor die sinds kort de volgende noötropica aanbiedt: noopept, phenylpiracetam, IDRA-21 en NSI-189. Weet iemand wat de verschillen zijn tussen dergelijke noötropica en stimulerende middelen zoals methylfenidaat, zijn analogen, dexamfetamine etc?
In zekere zin bevorderen ze beide cognitieve functies, alleen lijken noötropica naar mijn idee minder bijwerkingen te geven, minder neurotoxisch te zijn en zelfs neuroprotectieve eigenschappen te bezitten. Ik vraag me af of de cognitieve effecten van noötropica minder sterk zijn dan die van methylfenidaat en analogen.