Met Ethylfenidaat (EPH), 4F-EPH en 4F-MPH heb ik uitgebreide ervaring. Van Isopropylfenidaat (IPPH) heb ik eens een kleine testsample ontvangen.
Ethylfenidaat heb ik een jaar lang frequent gebruikt als vervanger voor Methylfenidaat (MPH) ondanks dat ik hiervoor een recept had. Ethylfenidaat is qua structuur en werking vrijwel identiek, de noradrenaline affiniteit is echter veel lager. Noradrenaline wordt gelinkt aan fysieke activiteit, bloeddruk, hartslag, eetlust / spijsverteringsonderdrukking.
De reden dat Methylfenidaat zoveel wordt voorgeschreven is omdat het veel bijwerkingen geeft wanneer je deze misbruikt. Ethylfenidaat geeft veel minder bijwerkingen op equivalente doseringen en is dus misbruik gevoeliger.
4F-EPH en 4F-MPH doen naar mijn ervaring vrijwel hetzelfde als EPH en MPH alleen net iets sterker (sterkere receptor binding zorgt ook voor een relatief sterker effect naast dat 4F-EPH en 4F-MPH potenter zijn in gewicht) en op 'gemiddelde dosering' werken deze 5 uur waar EPH en MPH zo'n 4 uur werken.
In de praktijk zijn 4F-EPH en 4F-MPH, voor functioneel gebruik, echter vrij waardeloos tenzij je deze volumetrisch doseert of je een weegschaal hebt van 150+ euro.
Voor een 'beginner' zou ik Isopropylfenidaat aanraden, deze is het meest subtiel op het lichaam, voor functionele toepassing perfect.
Persoonlijk vind ik Ethylfenidaat de meest geschikte vervanger voor Methylfenidaat maar er zijn een hoop mensen die minder fan zijn van Ethylfenidaat dan ik. Veel mensen geven aan dat Ethylfenidaat teveel bijwerkingen geeft maar vaak heb ik het gevoel dat deze mensen simpelweg te hoog doseren.
4F-MPH is eveneens een populaire functionele substantie onder veel mensen. Voordelen van deze zijn dat hij relatief goedkoop is en sterk gelijkend is aan methylfenidaat. 4F-MPH is omdat deze net als Methylfenidaat fysiek vrij stimulerend is ook een stuk minder gevoelig voor misbruik.
Merken jullie dat deze stoffen een bijtende werking op de slijmvliezen of maag hebben?
Alle amfetamine verwante middelen hebben tot bepaalde hoogte een bijtende werking op de slijmvliezen en maag. Als een substantie slordig gesynthetiseerd is wil dit nog wel eens meer dan normaal het geval wezen. Over het algemeen zijn alle amfetamine verwante middelen ongeveer even bijtend / caustisch.
Mocht je hieraan beginnen is mijn tip is dat je neusspray flesjes van 30ml koopt van Ebay en deze vult met kraantjeswater en zo'n 0,75 á 1,5gram aan Ethylfenidaat of Isopropylfenidaat. Op deze manier kun je snel, discreet en nauwkeurig doseren.
Mocht je hieraan beginnen is het ook absoluut een must dat je een 1mg nauwkeurige weegschaal bezit. Mocht je je afvragen waar je een fatsoenlijke kunt kopen voor een schappelijke prijs mag je me wel een PM sturen. Als je nog vragen hebt mag je die gerust stellen.
Ook raad ik het sterk aan om bij iedere nieuwe substantie / batch die binnen komt deze eerst te 'allergie testen', beginnen met een zo laag mogelijke dosering ('1mg') en dan langzaam aan je dosering omhoog te werken.
Wat ik hier principeel bij moet vermelden, het blijven amfetamine analogen met sterk gelijkende effecten. Deze middelen doen inderdaad 'wonderen'. Ze zijn dan ook allen tot bepaalde hoogte verslavend.
Om als concreet voorbeeld te noemen: Zelf gebruik ik iedere dag soortgelijke middelen voor het studeren en deze hebben mij hierin significant geholpen. Ik ben echter wel totdat ik klaar ben met mijn studie afhankelijk van deze middelen omdat ik ondertussen op eigen kracht vrijwel niet in staat ben mijzelf hiervoor te motiveren. Zodra je er aan begint zul je waarschijnlijk steeds afhankelijker worden voor het doeleinde waarvoor je deze gebruikt. Ik stel het hier vrij zwart wit maar het is zeker een aspect waarmee rekening gehouden dient te worden wanneer je overweegt er aan te beginnen.
Eveneens zijn dit research chemicals, dit zijn niet of vrijwel niet onderzochte middelen met (vrijwel) geen gebruiksgeschiedenis, wat voor effect deze middelen op je lichaam hebben op de lange termijn kan niemand je vertellen en je neemt dus altijd een risico.