Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums6-APB in vergelijking met MDMA

6-APB in vergelijking met MDMA

29 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
S
SusanneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hmm dat is van allebei wel redelijk veel, ik weet niet hoeveel je weegt? Van 200mg MDMA kan ik me voorstellen dat je waus wordt. Ik weet dat het ongepast is admins de les te lezen maar ik vind het een beetje zonde om zo grofmazig je serotonine te bombarderen. Maar blablabla dat weet je allang al. Waarschijnlijk is de context grotendeels verantwoordelijk voor dit verschil ja. 6-apb zou ik zelf niet per se stimulerend noemen, maar als je (en dat is waarschijnlijk het geval op een feest) tegen jezelf zegt, hupsakee djensen jij, dan versterkt het die 'input' wel ja. Geen idee of dat des te meer het geval is bij doseringen van 200mg, ik ben veels te braaf voor die malligheid en ik ken ook niet zoveel mensen die dat hebben gedaan
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Susanne zei:
Hmm dat is van allebei wel redelijk veel, ik weet niet hoeveel je weegt? Van 200mg MDMA kan ik me voorstellen dat je waus wordt. Ik weet dat het ongepast is admins de les te lezen maar ik vind het een beetje zonde om zo grofmazig je serotonine te bombarderen. Maar blablabla dat weet je allang al. Waarschijnlijk is de context grotendeels verantwoordelijk voor dit verschil ja. 6-apb zou ik zelf niet per se stimulerend noemen, maar als je (en dat is waarschijnlijk het geval op een feest) tegen jezelf zegt, hupsakee djensen jij, dan versterkt het die 'input' wel ja. Geen idee of dat des te meer het geval is bij doseringen van 200mg, ik ben veels te braaf voor die malligheid en ik ken ook niet zoveel mensen die dat hebben gedaan
Klik om te vergroten...
Nou ik weeg ruim 100 kilo, dus die doseringen zijn iets aan de ruime kant maar zeker niet excessief in mijn geval. En ik gebruik serotonine slurpers ook maar 2 max 3 keer per jaar. En even voor de duidelijkheid, ik begin altijd met 100mg MDMA en dan ben ik ook al super waus en weinig energiek. En ik houd het ook vaak genoeg maar bij 150mg MDMA wat in mijn geval gewoon netjes binnen de richtlijnen valt.

Terugkomend op welke ik energieker vind. Ik begin met 6-APB meestal met 125mg en ben als dat inwerkt direct enorm energiek en kan dan niet of moeilijk meer stil zitten. Dit komt niet omdat ik mezelf aan het dansen dwing, maar het gebeurt gewoon. Bij MDMA heb ik juist eerder het tegenovergestelde dat ik mezelf meer moet dwingen om te dansen.

Dus ja ik ervaar 6-APB gewoon als energieker. Ik vind het een beetje jammer dat je dit niet gewoon kunt accepteren en ipv redenen voor mij gaat bedenken waarom ik dat anders zou ervaren. Waarom kun je niet gewoon aannemen dat niet iedereen het hetzelfde ervaart als jij en je vrienden?

Verder mag je mij als mod best de les lezen, maar doe dit dan wel als je ook de volledige context kent want nu ga je het zelf zitten invullen voor mij.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik vindt 6-APB ook stimulerender dan MDMA hoor!
S
SusanneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik kan het niet niet accepteren, ik vind het gewoon interessant, rustig maar hoor. Beetje raar dat mijn wijsneuzerigheid ineens zo slecht valt. Ik zoek gewoon graag diepere verklaringen dan dat 'dingen "gewoon" niet hetzelfde worden ervaren'
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Susanne zei:
Ik kan het niet niet accepteren, ik vind het gewoon interessant, rustig maar hoor. Beetje raar dat mijn wijsneuzerigheid ineens zo slecht valt. Ik zoek gewoon graag diepere verklaringen dan dat 'dingen "gewoon" niet hetzelfde worden ervaren'
Klik om te vergroten...
Ik doe toch rustig, ik geef alleen maar aan dat je conclusies over mij aan het trekken bent die op aannames gebaseerd zijn. En dan heb ik het vooral over de conclusies die je over mijn doseringen trekt zonder oa mijn gewicht te weten.

En ja natuurlijk is het interessant om de verschillen in ervaring te achterhalen, maar ieders lichaam en geest is anders dus soms is het gewoon zo. Jouw reactie kwam op mij nogal over dat je de verschillen vooral op mijn dosering of eigen verwachtingen wilde wegzetten, terwijl ik dus van mening ben dat het daar niet aan kan liggen. Het lijkt er dan toch erg op dat je naar een bevestiging van je eigen ervaring opzoek bent en alles wat daarbuiten valt op zo'n manier probeert weg te zetten dat het toch weer in jouw eigen plaatje past. Dat heeft vrij weinig te maken met een open houding om verschillen te verklaren.

Het valt wel mee hoe slecht jouw post valt, maar als jij conclusies voor een ander wilt trekken zonder volledige context dan kun je toch zo'n reactie verwachten. Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten...

Wat mij betreft gaan we gewoon weer over de inhoud discussiëren.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Fool zei:
Ik vindt 6-APB ook stimulerender dan MDMA hoor!
Klik om te vergroten...
Agree on this en ook dat wat Bee zegt, met MDMA moet ik mezelf ook meer dwingen om te dansen (en mijn dansen is dan gewoon een beetje wazig heen en weer gestap) maar met 6-apb ben ik gewoon aan 't springen hoor.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dat is jouw mening. Ik vind het er heel erg op lijken. Het is hetzelfde gevoel maar dan minder intens, stabieler en langer werkend.
B
BasvanHovenLid
01-01-2024, 00:00
#8
spout zei:
6-APB IS VOOR MIJ EEN DISSOCIATIVE
Klik om te vergroten...

6-apb een dissociative? Dat is nieuw voor mij. Ik ben er altijd super helder op, geen spoor van dissociatie te bekennen
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#9
BasvanHoven zei:
6-apb een dissociative? Dat is nieuw voor mij. Ik ben er altijd super helder op, geen spoor van dissociatie te bekennen
Klik om te vergroten...
Dat is inserdaad flinke onzin.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Fool zei:
Dat is inserdaad flinke onzin.
Klik om te vergroten...
Inserdaad.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."