Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer 2-Cb

Eerste keer 2-Cb

69 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Eik zei:
Ik heb een kleine hoeveelheid 2-CB ontvangen en ik wil graag eens testen wat dit stofje doet. Het idee is om een keertje samen met mijn vrouw te experimenteren. Ik heb in totaal 50mg in huis en zou kunnen gaan voor 25 mg per persoon. Nu heb ik gehoord dat 2-CB ook goed kan werken als aphrodisiac. Daar is natuurlijk niets mis mee als ik samen met mijn vrouw ben :smirk:

Ik heb drie vragen:
* Is 2-CB dosering afhankelijk van lichaamsgewicht?
* Klopt het dat het euforische en aphrodisiac effect minder is bij hogere doseringen?
* Wat is een leuke kennismakings-dosering voor een vrolijke maar niet te heftige ervaring?
Klik om te vergroten...
Hoi, leuk dat je het wil proberen. Het is een leuk stofje.
Nee het is niet gewichts afhankelijk. Ja het aphrodisia verdwijnt bijna helemaal bij hogere doseringen. De euforie niet en kan zelfs toenemen bij hogere dosering. 2cb is wel een stof waar ieder weer anders op reageert. De ene ziet heel veel visuals en voelt veel euforie bij een milde dosis en anderen weer haast niet.
Als je niet echt dik wil trippen is 25mg misschien net teveel. Voor mij had dat teveel geweest de 1e keer. Ik had voor de 1e keer 19mg genomen en dat was voor mij perfect.
Al ken ik ook mensen hier die 25/30 mg nog goed te doen vinden. Met 2cb verschilt het gewoon erg per persoon.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Leuk Eik! ^^ Ben echt benieuwd hoe jij en je vrouw het gaan vinden.

Ik zou jou misschien toch 25 mg aanraden gezien je ervaring met veel sterkere tripmiddelen, maar je moet het zelf weten natuurlijk. Het hóeft ook weer niet, zelf vind ik 18 mg ook al prima het werk doen bij 2C-B (maar ik ben er wel redelijk gevoelig voor). Mijn zusje - vrijwel geen ervaring met psychedelica - heeft voor haar eerste keer 25 mg gedaan, en dit was een erg leuke ervaring voor haar (en voor mij ook want heb heel hard om haar gelachen). Zij vond het behoorlijk trippy maar niet te heftig, maar zoals De Dunne al zegt is het wel erg persoonlijk. Ik zou als ik je vrouw was als ze op safe wil spelen misschien een iets lagere dosis nemen, rond de 18-20 mg.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hela bedankt voor de antwoorden! Ik heb er ook heel veel zin in om weer eens een nieuwe stofje te proberen. Ik krijg wel het idee dat mensen enorm verschillend reageren op 2-CB. Zelf denk ik wel wat aan te kunnen maar ik wil niet dat mijn vrouw overdonderd wordt nadat ik gezegd heb dat ze een "psychedelicum light" krijgt...
Ik denk dat ik, afhankelijk van onze situatie en bui ergens tussen de 15 en 25 mg doseer. Ik kan altijd later nog eens hoger doseren als het bevalt :grinning:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als je idd al stevig trippen gewend bent kan 25mg wel. Voor je v
Eik zei:
Hela bedankt voor de antwoorden! Ik heb er ook heel veel zin in om weer eens een nieuwe stofje te proberen. Ik krijg wel het idee dat mensen enorm verschillend reageren op 2-CB. Zelf denk ik wel wat aan te kunnen maar ik wil niet dat mijn vrouw overdonderd wordt nadat ik gezegd heb dat ze een "psychedelicum light" krijgt...
Ik denk dat ik, afhankelijk van onze situatie en bui ergens tussen de 15 en 25 mg doseer. Ik kan altijd later nog eens hoger doseren als het bevalt :grinning:
Klik om te vergroten...
Dat is een goed idee!
Ik weet niet jij en je vrouw ook blowen? Mocht je trip net te licht zijn doen een paar trekjes van eenjoint wonderen. Dat versterkt het enorm! Laatje weten hoe jullie het vonden? Ik wens je iig veel plezier!
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Voor jou zou ik toch wel 25mg aanraden eigenlijk, deed ik ook mijn eerste keer en was zeer goed te doen. Daarna in thuis setting altijd hoger gedoseerd eigenlijk en werd 25mg mijn doseringen voor op feesten en festivals. Voor je vrouw is 15 tot 20mg wat meer aan de veilige kant denk ik.

Als ik om me heen kijk is het wel enigszins gewichts afhankelijk, maar niet heel sterk. Er lijkt vooral een persoonlijke gevoeligheid mee te spelen en ook wel iemands ervaring met psychedelica.

Als je echt als afrodisiac wilt gebruiken zou ik niet te hoog doseren, want op hogere doseringen neemt de zin wel af namelijk.

Ben benieuwd wat jullie ervan gaan vinden!
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#6
Even een kleine update...

Afgelopen weekend een eerste kleine testdosis 2-CB geprobeerd. Ik was alleen thuis met de kinderen (lagen te slapen) dus ik wilde niets te heftigs maar was wel nieuwsgierig. Ik heb uiteindelijk een zeer bescheiden 12,5 mg genomen. Naar aanleiding van de verhalen hier verwachte ik dat dit amper merkbaar zou zijn.

De come-up was een beetje apart. Het eerste half uur merkte ik eigenlijk niets en ben ik verder gegaan met gamen. Na circa 45 minuten begon ik een beetje een ongemakkelijk gevoel in mijn maag te krijgen en kreeg ik het koud. Ook had ik het gevoel een klein beetje duizelig te zijn en fysiek minder gecoordineerd. Beetje alsof je een beetje alcohol op hebt maar dat het niet lekker valt. Al met al een beetje oncomfortabel maar niets dramatisch...

Na een half uurtje a drie kwartier ging de come-up langzaam over in het echte effect. Dit was uiteraard heel subtiel met een dergelijke lage dosering maar tot mijn verbazing echt nog wel goed merkbaar. Ik was overduidelijk niet nuchter.

Ik vond het effect primair een beetje MDMA achtig. Ik voelde me fysiek en mentaal comfortabel en ik had overal zin in. Had zin om met mensen te kletsen en te appen en mijn lijf voelde lekker ontspannen aan. Er zaten ook hele milde "trippy" effecten in. Zo werd de muziek echt beduidend mooier en had ik een enorme milde psychedelische headspace (beetje creatievere gedachtengang). Dit leuke effect heeft een paar uur geduurd voordat het over was en ik lekker kon slapen.

Ik heb al enorm veel zin om verder te experimenteren. Ik heb nog 37,5 mg over. Dus dat gaat 17,5 voor mijn vrouw en 20 voor mij worden. Ben al benieuwd of de effecten dan duidelijk sterker zijn...

P.S. Het spul had op mij geen direct lust-opwekkend effect (wat LSD wel heeft). Ik kon wel overal heel makkelijk in meegaan en in opgaan. Ik kan me dus wel voorstellen dat een sexy-mood die al aanwezig is wordt versterkt door 2-CB
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Fijn te lezen dat het je is bevallen. 2cb is een leuke stof idd.
Alleen moet ik bekennen dat ik wel een beetje schrok dat je drugs gaat gebruiken als je kinderen liggen te slapen. Stel nou als er iets was gebeurd? Kind in ene ziek, brand, of je was bad gegaan? Noem mij een moraalridder maar ik persoonlijk vind dat niet oke.
Beter volgende keer als je alleen bent. Zeker met hogere dosering, dan ben je echt te wappie om te reageren op een noodgeval. Dat zal ook een relaxtere setting geven.
K
KropSlaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Leuke eerste ervaring met het middel zo, ben benieuwd hoe je 20mg gaat ervaren en of het dan veel meer trippy voor je wordt. Blijft me fascineren hoe ieder mens toch echt anders kan reageren op 2CB qua hoeveelheid/sterkte en het effect daarvan.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Goed om te horen dat ook zo'n lage dosering toch nog best leuk was.

De Dunne zei:
Alleen moet ik bekennen dat ik wel een beetje schrok dat je drugs gaat gebruiken als je kinderen liggen te slapen. Stel nou als er iets was gebeurd? Kind in ene ziek, brand, of je was bad gegaan? Noem mij een moraalridder maar ik persoonlijk vind dat niet oke.
Beter volgende keer als je alleen bent. Zeker met hogere dosering, dan ben je echt te wappie om te reageren op een noodgeval.
Klik om te vergroten...
Je kunt het ook overdrijven hoor he... Het is zeker bij zo'n lage dosering echt niet zo dat je in enen een rand debiel bent die niet meer goed kan reageren bij een noodgeval.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Psychedelibee zei:
Goed om te horen dat ook zo'n lage dosering toch nog best leuk was.
Je kunt het ook overdrijven hoor he... Het is zeker bij zo'n lage dosering echt niet zo dat je in enen een rand debiel bent die niet meer goed kan reageren bij een noodgeval.
Klik om te vergroten...

Nee een randdebiel niet nee. Maar als je nou met spoed naar bv seh moet? Met de auto? Er kan altijd iets gebeuren. Ik persoonlijk vind dat niet kunnen, drugs of drank gebruiken als je de verantwoordelijkheid hebt voor kinderen. Natuurlijk is de kans klein dat er daadwerkelijk iets gebeurd maar dingen gebeuren. En dan achteraf denken van “had ik maar niet..” . Ik vind het niet overdreven en ik geef daar graag mij mening over. Ik doe het op een beschaafde manier.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
De Dunne zei:
Ik vind het niet overdreven en ik geef daar graag mij mening over. Ik doe het op een beschaafde manier.
Klik om te vergroten...
Ja dat mag je ook doen. Tegelijkertijd geef ik toch op een beschaafde manier aan dat ik je reactie wel wat overdreven vind. We hoeven het ook niet eens te zijn met elkaar...
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Psychedelibee zei:
Ja dat mag je ook doen. Tegelijkertijd geef ik toch op een beschaafde manier aan dat ik je reactie wel wat overdreven vind. We hoeven het ook niet eens te zijn met elkaar...
Klik om te vergroten...
Inderdaad. Ik reageerde misschien te defensief gelijk. We hoeven zeker niet deze.fde meningte delen. :wink:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#13
Eik 'kennende' staan z'n kinders behoorlijk op plek 1, dus daar zal wel over nagedacht zijn vermoed ik. :wink:

Leuk dat zo'n lage dosis 2C-B toch nog echt wat doet. Ben heel benieuwd naar de 20 mg. Ben je ook van plan om er eventueel bij te blowen, of niet?
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#14
Jeetje wat krijgen we nu dan? Een hele discussie over mijn vaderschap?
Ik heb op basis van de informatie die ik heb gelezen en de ervaringen van mensen die ik heb gehoord geoordeeld dat ik op een dergelijke lage dosis in staat zou zijn om op een verantwoordelijke manier om te gaan. Die afweging maak ik ook als ik in de beslotenheid van mijn eigen huis een paar biertjes of wijntjes drink.

Ik ben er van overtuigd dat ik op die momenten nog voldoende “bij” ben om adequaat te reageren. Rijden is dan niet meer veilig maar dat is zo goed als nooit nodig. En zo wel dan bel ik wel bij de buren aan dat er een noodgeval is. Bij sterkere trips (Zoals met lsd en psilocybine) zorg ik ervoor dat ik alleen thuis ben omdat ik dan inderdaad niet kan garanderen dat ik voor ze kan zorgen...

Sorry als ik hier misschien wat sterk op reageer maar ik vind een goede vader zijn heel belangrijk en iets waar ik mijn uiterste best voor doe. Het komt hard aan als iemand dat in twijfel trekt...
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Eik zei:
Jeetje wat krijgen we nu dan? Een hele discussie over mijn vaderschap?
Ik heb op basis van de informatie die ik heb gelezen en de ervaringen van mensen die ik heb gehoord geoordeeld dat ik op een dergelijke lage dosis in staat zou zijn om op een verantwoordelijke manier om te gaan. Die afweging maak ik ook als ik in de beslotenheid van mijn eigen huis een paar biertjes of wijntjes drink.

Ik ben er van overtuigd dat ik op die momenten nog voldoende “bij” ben om adequaat te reageren. Rijden is dan niet meer veilig maar dat is zo goed als nooit nodig. En zo wel dan bel ik wel bij de buren aan dat er een noodgeval is. Bij sterkere trips (Zoals met lsd en psilocybine) zorg ik ervoor dat ik alleen thuis ben omdat ik dan inderdaad niet kan garanderen dat ik voor ze kan zorgen...

Sorry als ik hier misschien wat sterk op reageer maar ik vind een goede vader zijn heel belangrijk en iets waar ik mijn uiterste best voor doe. Het komt hard aan als iemand dat in twijfel trekt...
Klik om te vergroten...

Ik trek niet in twijfel hoe jij als vader bent. Ik ken je niet dus dat kan ik niet. Wel heb ik persoonlijk er een probleem mee als mensen drugs of drank gebruiken terwijl ze de verantwoordelijkheid hebben voor kinderen. Mijn mening geldt voor iedereen niet alleen over jou. Ik kijk er van op dat ik blijkbaar de enige ben die er zo over denkt. Dat zie ik aan de likes die jou reactie krijgt en andere reacties. Dat mag maar ik vind het erg jammer. Blijkbaar wordt het toch normaal gevonden om dit te doen en daar schrik ik echt van!
Natuurlijk ben je niet helemaal incapabel met zo een dosis 2cb. Dat zeg ik ook niet. Wel ben je onder invloed in meer of mindere mate. En je wist nog niet hoe je op deze voor jouw nieuwe drug zou reageren. Jammer dat je het ziet als een aanval Want zo is het niet bedoeld.
Ik heb namelijk persoonlijk in mijn jeugd dingen mee gemaakt met mijn ouders waarbij WEL de worst-case-scenario gebeurde inzulke situaties. Dus de kans is erg klein maar dingen gebeuren wel degelijk.
Sorry ik reageer misschien ook wat sterk maar ik ben daar erg happig en gevoelig voor.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#16
De Dunne zei:
Ik kijk er van op dat ik blijkbaar de enige ben die er zo over denkt. Dat zie ik aan de likes die jou reactie krijgt en andere reacties. Dat mag maar ik vind het erg jammer. Blijkbaar wordt het toch normaal gevonden om dit te doen en daar schrik ik echt van!
Klik om te vergroten...

Omdat situaties nu eenmaal vrijwel nooit zwart-wit zijn. De reactie van Eik bevestigde voor mij dat het een weloverwogen keuze is geweest. Dat ik die reactie geliked heb betekent helemaal niet dat ik het dan maar in alle situaties normaal vind om drugs te gebruiken terwijl men de verantwoordelijkheid heeft over kinderen. De context speelt bij dit soort zaken een cruciale rol. Jij oordeelde op basis van een geringe hoeveelheid aan informatie (slechts één reactie) dat wat Eik doet 'niet oké' is - jouw letterlijke woorden. Ik kan begrijpen dat zo'n uitspraak tegen het zere been is van een vader die begaan is met zijn kinderen. Je had ook even naar de context kunnen informeren, in plaats van direct een oordeel te vellen over een situatie die je niet kent. Ik vind het niet echt nodig om me verder in deze discussie te mengen, maar wilde dit toch even toelichten.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Roze olifant zei:
Omdat situaties nu eenmaal vrijwel nooit zwart-wit zijn. De reactie van Eik bevestigde voor mij dat het een weloverwogen keuze is geweest. Dat ik die reactie geliked heb betekent helemaal niet dat ik het dan maar in alle situaties normaal vind om drugs te gebruiken terwijl men de verantwoordelijkheid heeft over kinderen. De context speelt bij dit soort zaken een cruciale rol. Jij oordeelde op basis van een geringe hoeveelheid aan informatie (slechts één reactie) dat wat Eik doet 'niet oké' is - jouw letterlijke woorden. Ik kan begrijpen dat zo'n uitspraak tegen het zere been is van een vader die begaan is met zijn kinderen. Je had ook even naar de context kunnen informeren, in plaats van direct een oordeel te vellen over een situatie die je niet kent. Ik vind het niet echt nodig om me verder in deze discussie te mengen, maar wilde dit toch even toelichten.
Klik om te vergroten...
Hier sluit ik me vollledig bij aan.

@De Dunne jij ziet altijd alles zo zwart-wit, maar zo is het leven nou eenmaal niet. Er zit altijd een context omheen en niet iedere situatie is gelijk. Drugs gebruiken onder het oog van kinderen, of zwaar onder invloed zijn terwijl er kinderen in de buurt zijn waar je verantwoordelijk voor bent keur ik ook af en ik denk de meesten hier. Maar een paar biertjes drinken terwijl de kinderen liggen te slapen of een klein jointje roken terwijl de kinderen liggen te slapen is in mijn optiek echt niet meteen een ramp. Want je bent dan niet zodanig onder invloed dat je niet meer kunt handelen als er een noodgeval is. Hetzelfde geldt in mijn optiek voor zo'n lage dosis 2C-B.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik heb meerdere keren de reacties hierboven gelezen. Na deze reactie zal ik er verder over ophouden want mijn mening gaat niet veranderen. Ik zeg niet dat Eik een slechte vader is zoals ik al eerder zei, ik ken hem verder niet.
De context maakt in mijn ogen niet uit, de uitkomst is namelijk hetzelfde. Ik zie idd wel zwart wit ja maar in dit geval vind ik dat terecht. Nogmaals mijn mening geldt voor iedereen. En als Eik en anderen vinden dat het wel oke is moeten ze het lekker doen. Dat is aan een ieder.
Ik persoonlijk vind dat niet kunnen en dat ik mijn mening daar over mag geven. Ook al druist dat tegen het zere been.
Excuses aan @Eik , het was zeker niet mijn bedoeling je te beledigen of te kwetsen.
L
LangspeelplaatLid
01-01-2024, 00:00
#19
De Dunne zei:
Ik heb meerdere keren de reacties hierboven gelezen. Na deze reactie zal ik er verder over ophouden want mijn mening gaat niet veranderen. Ik zeg niet dat Eik een slechte vader is zoals ik al eerder zei, ik ken hem verder niet.
De context maakt in mijn ogen niet uit, de uitkomst is namelijk hetzelfde. Ik zie idd wel zwart wit ja maar in dit geval vind ik dat terecht. Nogmaals mijn mening geldt voor iedereen. En als Eik en anderen vinden dat het wel oke is moeten ze het lekker doen. Dat is aan een ieder.
Ik persoonlijk vind dat niet kunnen en dat ik mijn mening daar over mag geven. Ook al druist dat tegen het zere been.
Excuses aan @Eik , het was zeker niet mijn bedoeling je te beledigen of te kwetsen.
Klik om te vergroten...

Je projecteert je eigen fatalistische gedachten op Eik. Moet je zelf weten, maar ik denk dat hij hier helemaal niet op zit te wachten. En dat zwart-wit redeneren getuigt wat mij betreft ook niet van een enorm inlevingsvermogen.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#20
De Dunne zei:
De context maakt in mijn ogen niet uit, de uitkomst is namelijk hetzelfde.
Klik om te vergroten...

Dus volgens jou maakt het geen verschil of iemand als diegene alleen thuis is terwijl de kinderen in bed liggen twee glazen wijn drinkt, of zich helemaal laveloos zuipt aan sterke drank? De uitkomst is precies hetzelfde?

Je mag zeker je mening geven, en we mogen ook best verschillen in wat we wel of niet ergens van vinden. Daar is dit een forum voor. Maar je verwijt iemand wel nogal wat. Ik zie persoonlijk echt niet hoe context hierbij niet uit kan maken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."