Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer 2-Cb

Eerste keer 2-Cb

69 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
BlijeChick zei:
Ahh same here! Ik ben niet zo groot (166 en 55 kg) en gebruik gemiddeld 16 mg. Ik had een keertje iets meer gebruikt en werd daar vooral heel erg misselijk van terwijl de effecten niet heel veel anders of meer werden. Echt trippen zou ik het niet noemen, hoewel ik ook niet goed weet hoe dat zou moeten zijn. Ik ga gewoon lekker op in de muziek en de omgeving en geniet van alle visuals en het gevoel dat alles om je heen leeft :grin:

Over 1 week is het weer zover, wel zin in !
Klik om te vergroten...

Ja de bodyload houd mij echt tegen om hoger dan 20mg te gaan. Die neemt bij ook beduidend toe als ik meer dan 15mg pak. Veel plezier volgende week!
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#2
DeDunne in mijn beperkte ervaring met 2-cb beschouw ik het niet als een “volwaardige” trip zoals lsd of psilocybine. Maar 2-cb heeft wel degelijk een “trippy” randje. Het harder binnenkomen van muziek en de kleine visuele veranderingen zijn wel een soort van voorbode van een volledige trip. Bij 2-cb voelt het allemaal wel veel “stuurbaarder” aan.
Als je de “trippy” kant van 2-cb prettig vindt dan zou je eens een lichte dosis lsd of psilocybine kunnen overwegen...

Ik wil mijn 2-cb dosis nog wel wat verder ophogen maar ben wel wat angstig voor de mogelijk zwaardere bodyload. Bee zijn volgens jouw de extra effecten bij een hogere dosering de extra bodyload waard?

P.s. Ik vind Ald -52 heel erg op lsd lijken!
PS2 is 5-Meo DMT niet nog een stuk heftiger dan De normale n-n DMT? Dat is wel de indruk die ik krijg uit het lezen van reports...
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
@BlijeChick . Ik heb eens een x 3 a 4 mg maar genomen en zelfs dat deed al wat bij mij. Echt mdma achtig met andere kleuren. Maar ook nog een tikkie misselijk. Misschien zijn wij niet geschikt voor 2cb of extra gevoelig.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
acht.zes zei:
ik bedoel ook 1p-LSD, sorry voor de schrijfvaut lol. die schijnt het meest bij de echte LSD in de buurt te komen. ALD-52 is minder sterk over wat ik heb gehoord, of heb ik het verkeerd?
Klik om te vergroten...
Eerder andersom imo. En ald-52 lijkt ook meer op lsd heb ik het idee, al lijkt 1p er ook erg op.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#5
7,5 gram is in ieder geval echt een hele bescheiden dosis. Goed voor als je echt aan de veilige kant wilt zitten! 10 gram kun je waarschijnlijk ook wel aan overigens. Ik ben heel benieuwd hoe je het gaat vinden... gewoon een keertje doen als je echt lekker in je vel zit en je dan ook geen zorgen maken
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Eik zei:
7,5 gram is in ieder geval echt een hele bescheiden dosis. Goed voor als je echt aan de veilige kant wilt zitten! 10 gram kun je waarschijnlijk ook wel aan overigens. Ik ben heel benieuwd hoe je het gaat vinden... gewoon een keertje doen als je echt lekker in je vel zit en je dan ook geen zorgen maken
Klik om te vergroten...
Ik houd het liever bij 7,5 de eerste keer. Ik ben nogal voorzichtig aangelegd.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb een kleine hoeveelheid 2-CB ontvangen en ik wil graag eens testen wat dit stofje doet. Het idee is om een keertje samen met mijn vrouw te experimenteren. Ik heb in totaal 50mg in huis en zou kunnen gaan voor 25 mg per persoon. Nu heb ik gehoord dat 2-CB ook goed kan werken als aphrodisiac. Daar is natuurlijk niets mis mee als ik samen met mijn vrouw ben :smirk:

Ik heb drie vragen:
* Is 2-CB dosering afhankelijk van lichaamsgewicht?
* Klopt het dat het euforische en aphrodisiac effect minder is bij hogere doseringen?
* Wat is een leuke kennismakings-dosering voor een vrolijke maar niet te heftige ervaring?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Eik zei:
Ik heb een kleine hoeveelheid 2-CB ontvangen en ik wil graag eens testen wat dit stofje doet. Het idee is om een keertje samen met mijn vrouw te experimenteren. Ik heb in totaal 50mg in huis en zou kunnen gaan voor 25 mg per persoon. Nu heb ik gehoord dat 2-CB ook goed kan werken als aphrodisiac. Daar is natuurlijk niets mis mee als ik samen met mijn vrouw ben :smirk:

Ik heb drie vragen:
* Is 2-CB dosering afhankelijk van lichaamsgewicht?
* Klopt het dat het euforische en aphrodisiac effect minder is bij hogere doseringen?
* Wat is een leuke kennismakings-dosering voor een vrolijke maar niet te heftige ervaring?
Klik om te vergroten...
Hoi, leuk dat je het wil proberen. Het is een leuk stofje.
Nee het is niet gewichts afhankelijk. Ja het aphrodisia verdwijnt bijna helemaal bij hogere doseringen. De euforie niet en kan zelfs toenemen bij hogere dosering. 2cb is wel een stof waar ieder weer anders op reageert. De ene ziet heel veel visuals en voelt veel euforie bij een milde dosis en anderen weer haast niet.
Als je niet echt dik wil trippen is 25mg misschien net teveel. Voor mij had dat teveel geweest de 1e keer. Ik had voor de 1e keer 19mg genomen en dat was voor mij perfect.
Al ken ik ook mensen hier die 25/30 mg nog goed te doen vinden. Met 2cb verschilt het gewoon erg per persoon.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#9
Haha ik ook! En dan moet je het zeker bij die 7,5 gram laten! Is genoeg om iets van te merken en meer kan altijd nog.... mijn eerste keer psilocybine was 1,5 gram paddo’s. Grofweg vergelijkbaar met 7,5 gram truffels denk ik...
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Eik zei:
Bee zijn volgens jouw de extra effecten bij een hogere dosering de extra bodyload waard?
Klik om te vergroten...
Ik weet niet of ik echt een goed voorbeeld hierin ben, want ik heb met 2C-B amper tot geen last van een bodyload. Ik voel me vaak wel wat zwaar enzo, maar daar kan ik ook nog wel van genieten op een bepaalde manier. Misselijk ben ik sowieso nog nooit geweest op 2C-B.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#11
@Roze olifant

ik zie dat mensen heel verschillend reageren op dit middel. sommigen krijgen al behoorlijke Visuals onder de 20mg en bij anderen begint het pas zo vanaf 40mg.

ik zelf ben er nog niet helemaal over uit, eerst dit of direct door naar de LSD-actige substanties.
B
BlijeChickLid
01-01-2024, 00:00
#12
Als je een kleine hoeveelheid LSD neemt, omdat 2-cb bevalt, is het dan zo dat het korter werkt dan wanneer je meer LSD neemt? En hoe is de bodyload van LSD (evt. vergeleken met 2-cb?). Ben benieuwd!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#13
acht.zes zei:
@Psychedelibee

ok mijn dank.

op mijn lijstje staan nu:

- Al-Lad
- 1P-LSD
- ALD-52
- 2-CB fly

de bedoeling is om daar 2 uit te kiezen en dan een voorraadje in te slaan. en dan per middel beginnen met een wat lagere dosis en wat opschroeven totdat ik 'mijn' ideale dosering gevonden heb.

5-MeO-DMT is toch een natuurlijk middel en geen research chemical? het 'kikkerlikken' toch? de rug van een paddensoort?

DPT laat ik maar liggen mocht die slecht bevallen dan is de duur wel heel erg lang. voor Mescaline zal ik eens een Peyote stekje of zo halen bij de smartshop en een paar jaar laten groeien.

dan staat ook nog op de verlanglijst eens Truffels met een echte MAO-remmer, Peganum Harmela zaad/extract lijkt mij wel een goeie en is omkeerbaar dus niet zo ingrijpend. heb wel wat ervaring met passiebloem roken bij truffels maar die is maar licht en het effect weer snel weg.

oh, en Ayahuasca, kan dat zonder sitter of is die echt nodig? je hebt ook van die sjamanenceremonies in Nederland waar je Ayahuasca kan doen en er op je gelet wordt, is dit wat of kun je het beter thuis doen?

verder zal ik het RC-topic en het natuurlijke psychoactieve topic eens doorlopen, wellicht dat ik daar nog iets interessants tegenkom.
Klik om te vergroten...

Als je op zoek bent naar stevigere tripmiddelen, ga je 2C-B FLY waarschijnlijk niks vinden. Ik ben zoals ik hierboven al beschreef gevoelig voor het visuele aspect van trippen en krijg (in verhouding tot anderen, als ik het zo hoor) best leuke visuals van 2C-B, maar zelfs mij gaf 2C-B FLY een nagenoeg onvisuele trip. Vond het zelfs een beetje bizarre ervaring, was de eerste keer in m'n leven dat ik alleen een soort vage mindspace voelde en niks 'zag'. Ik vond het een beetje een slappe versie van 2C-B, alleen werkte het wel een stuk langer door dan 2C-B.

Moet wel zeggen dat ik het pas één keer heb gedaan, FLY, wil het nog eens gaan herhalen.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#14
acht.zes zei:
@Roze olifant

ik zie dat mensen heel verschillend reageren op dit middel. sommigen krijgen al behoorlijke Visuals onder de 20mg en bij anderen begint het pas zo vanaf 40mg.

ik zelf ben er nog niet helemaal over uit, eerst dit of direct door naar de LSD-actige substanties.
Klik om te vergroten...

Is dat zo ja? Toen ik me erover inlas vond ik op internet ook vooral verhalen van mensen die het weinig visueel vonden. Maar goed, extra reden voor mij om het nog eens te proberen dan als er ook mensen heftiger op reageren.

Volgens mij heb ik de vorige keer 20 mg genomen, ik vond dit qua vaagheid/mindspace een beetje overeenkomen met 30 mg 2C-B, of misschien nog wel wat heftiger. Voelde me ondanks het gebrek aan visuals behoorlijk high van die dosis, het is in die zin dus wel een stukje potenter dan 2C-B. Merkte in de come down ook dat ik heel erg gevoelig was voor LSD-achtige gedachtenkronkels en herinneringen aan m'n LSD-ervaringen, beetje neiging tot flashback. Het deed dus wel degelijk iets trippy's voor mij alleen zonder het visuele, wel apart opzich om wel eens mee te maken. Mocht jij FLY nog gaan proberen ben ik benieuwd hoe jij het ervaren hebt in ieder geval.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#15
@Roze olifant

ik ga zeker een 2C proberen, maar ben er nog niet uit welke.

naast 2C-B, en de fly-variant zag ik dat er ook 2C-C, 2C-D en 2C-E is, ik moet nog even uitvogelen wat het verschil is tussen die varianten.

en als het niks is om alleen 2C dat te doen, dan is het wellicht iets om te combineren met andere psychoactieven, ik zag al dat er synergy was tussen 2C-'s en behoorlijk wat andere soorten drugs.

ik heb nog even de tijd tot eind van de maand als mijn geld weer binnen is, dan zal ik de keuze maken en het een en ander bestellen.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#16
Roze olifant zei:
Is dat zo ja? Toen ik me erover inlas vond ik op internet ook vooral verhalen van mensen die het weinig visueel vonden. Maar goed, extra reden voor mij om het nog eens te proberen dan als er ook mensen heftiger op reageren.
Klik om te vergroten...
2C-B was heel erg visueel naar mijn ervaringen, als het al sterker visueel zou worden voor mij zou ik er wel eens duizelig van kunnen worden zoals me wel eens is overkomen met sommige psychedelica.

Ik denk ook dat veel mensen zich niet realiseren dat met psychedelica, zelfs wanneer je hetzelfde stofje en dezelfde dosering gebruikt de effecten zich alsnog compleet anders kunnen uiten. Als ik 's avonds beetje loom/moe een identieke dosering neem geeft dat al een heel andere trip dan overdag met veel zon. Hetzelfde gaat op voor het humeur en de mentale gesteldheid waarmee je de trip in gaat. Maar zelfs wanneer de setting en mentale gesteldheid vrijwel identiek zijn kan het qua ervaring en visueel sterk verschillen.

Ook heb ik het idee dat sterkere / extremere doseringen niet perse meer visueel hoeven te wezen aangezien hogere doseringen de trip vaak meer intern ten opzichte van extern doen richten.

Ook verschillen mensen nog wel eens over wat visueel is, 2C-I is visueel heel sterk kleur gerelateerd maar sommige mensen beschouwen dit niet als visuals. Voor sommige mensen moeten er olifantjes door de kamer lopen en spontane watervallen uit de muur schieten. En dan is er ook nog het verschil tussen hallucineren en visuals waar ook niet iedereen het over eens is.

En zo zijn er nog veel meer andere aspecten die ook meespelen. Maar ik denk dat het wel veilig is om te stellen dat 2C-B relatief gezien een zeer visuele psychedelica is. Sommige mensen zeggen dat paddestoeltjes/truffels sterker visueel zijn maar persoonlijk zie ik dat vaak al iets meer als jezelf naar de volgende dimensie lanceren. :tongueout:

Het is nogal subjectief allemaal, uiteindelijk moet je voor jezelf nagaan wat je leuk vind, wat dat betreft is het een beetje als je favoriete muziekgenre uitkiezen.

acht.zes zei:
naast 2C-B, en de fly-variant zag ik dat er ook 2C-C, 2C-D en 2C-E is, ik moet nog even uitvogelen wat het verschil is tussen die varianten.
Klik om te vergroten...
Zou voor 2C-B, 2C-C of 2C-E gaan.

2C-E is relatief vrij heftig maar wellicht de meest interessante.

2C-B is een beetje de gouden standaard alround, mentaal goed te doen, duurt niet te lang, relatief prominente visuals (voor de meesten in ieder geval), vrolijk karakter.

2C-C lijkt wel veel op 2C-B maar wordt omschreven als iets relaxter / minder activerend, visueel ook wel beetje anders, waarschijnlijk iets minder prominent dan die van 2C-B ook. Maar prima psychedelica, minder potent en dus makkelijker te doseren en online bestelbaar. Echter meestal wel een stuk prijziger dan 2C-B.

2C-D is op zich ook wel leuk, lijkt ook wel veel op 2C-B naar mijn ervaring maar milder, veel mensen vinden 2C-D net niet de moeite waard.

Zou de stofjes eerst op zichzelf uitproberen voordat je gaat combineren. Mocht je eventueel vragen hebben voel je vrij.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#17
@Jmths, ik had het in mijn post over 2C-B FLY, niet over 2C-B. 2C-B is ook behoorlijk visueel voor mij, zoals ik in mijn eerdere reacties beschreef. Alleen vind ik de visuals van 2C-B wel van een heel andere aard dan die van psilo/LSD.

En ik realiseer mij heel goed dat een stofje de ene keer voor de andere keer op een zelfde dosering anders uitpakt. Geen van mijn twee psychedelica-ervaringen (inclusief 2C-B) waren hetzelfde.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#18
@Jmths

WOW, heel erg bedankt voor je reactie, hier kan ik echt wat mee

en ja, natuurlijk eerst afzonderlijk proberen voor combineren, daar is geen twijfel over mogelijk.

dan blijven over 2C-B en 2C-E. 2C-C kost alleen maar meer dus valt af en ik zit niet te wachten op een 'net-niet' als 2C-D
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Roze olifant zei:
Amen. Dit heb ik door schade en schande moeten leren. :sweatsmile: Die keer dat het me leuk leek om midden in de nacht nog een lage dosis LSD te nemen (+/- 55 ug, die ik stiekem toch nog behoorlijk voelde - en waar ik natuurlijk totaal niet na kon slapen), kwamen mijn ouders de volgende dag op bezoek. Nog steeds lichtelijk vaag/space van de LSD de deur voor ze open gemaakt, iets gemompeld over 'migraine' en in de loop van de middag voelde ik het gelukkig wegtrekken, maar ik voelde me daar echt niet lekker bij, haha.
Klik om te vergroten...
Klinkt niet heel fijn inderdaad, om je ouders langs te krijgen terwijl je nog vaag bent.

LSD moet je echt plannen, ook qua slaap. Zelfs met een microdosis, 12ug, moet ik dat niet te laat in de ochtend nemen want anders kan ik 's avonds niet slapen.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#20
er zijn dan ook nogal wat zaken die psychedelica beinvloeden.

wat is je stemming, hoe is de setting. met wie ben je. en wat heb je gegeten? veel psychedelica vragen toch wel om minimaal een halve dag vasten voor gebruik, en alles wat je kort voor gebruik gegeten hebt kan je ervaring beinvloeden.

de laaste jaren zijn mijn ervaringen met paddo's-truffels toch wel van hetzelfde. dat mentale met inzichten en zo heb ik nu wel gehad (hoewel als er iets speelt komt dat toch wel vanzelf bovendrijven), ik vast altijd een halve dag, pak altijd best veel en dan is het puur genieten met een vette grijns op mijn gezicht van de bodyload, de Visuals en het audiotieve, dus altijd vet psychedelische muziek op dan terwijl ik de trip kan sturen als de beste. en altijd weer veel te snel voorbij.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."