Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer 2-Cb

Eerste keer 2-Cb

69 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#1
acht.zes zei:
@Psychedelibee

ok mijn dank.

op mijn lijstje staan nu:

- Al-Lad
- 1P-LSD
- ALD-52
- 2-CB fly

de bedoeling is om daar 2 uit te kiezen en dan een voorraadje in te slaan. en dan per middel beginnen met een wat lagere dosis en wat opschroeven totdat ik 'mijn' ideale dosering gevonden heb.

5-MeO-DMT is toch een natuurlijk middel en geen research chemical? het 'kikkerlikken' toch? de rug van een paddensoort?

DPT laat ik maar liggen mocht die slecht bevallen dan is de duur wel heel erg lang. voor Mescaline zal ik eens een Peyote stekje of zo halen bij de smartshop en een paar jaar laten groeien.

dan staat ook nog op de verlanglijst eens Truffels met een echte MAO-remmer, Peganum Harmela zaad/extract lijkt mij wel een goeie en is omkeerbaar dus niet zo ingrijpend. heb wel wat ervaring met passiebloem roken bij truffels maar die is maar licht en het effect weer snel weg.

oh, en Ayahuasca, kan dat zonder sitter of is die echt nodig? je hebt ook van die sjamanenceremonies in Nederland waar je Ayahuasca kan doen en er op je gelet wordt, is dit wat of kun je het beter thuis doen?

verder zal ik het RC-topic en het natuurlijke psychoactieve topic eens doorlopen, wellicht dat ik daar nog iets interessants tegenkom.
Klik om te vergroten...

Als je op zoek bent naar stevigere tripmiddelen, ga je 2C-B FLY waarschijnlijk niks vinden. Ik ben zoals ik hierboven al beschreef gevoelig voor het visuele aspect van trippen en krijg (in verhouding tot anderen, als ik het zo hoor) best leuke visuals van 2C-B, maar zelfs mij gaf 2C-B FLY een nagenoeg onvisuele trip. Vond het zelfs een beetje bizarre ervaring, was de eerste keer in m'n leven dat ik alleen een soort vage mindspace voelde en niks 'zag'. Ik vond het een beetje een slappe versie van 2C-B, alleen werkte het wel een stuk langer door dan 2C-B.

Moet wel zeggen dat ik het pas één keer heb gedaan, FLY, wil het nog eens gaan herhalen.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb een kleine hoeveelheid 2-CB ontvangen en ik wil graag eens testen wat dit stofje doet. Het idee is om een keertje samen met mijn vrouw te experimenteren. Ik heb in totaal 50mg in huis en zou kunnen gaan voor 25 mg per persoon. Nu heb ik gehoord dat 2-CB ook goed kan werken als aphrodisiac. Daar is natuurlijk niets mis mee als ik samen met mijn vrouw ben :smirk:

Ik heb drie vragen:
* Is 2-CB dosering afhankelijk van lichaamsgewicht?
* Klopt het dat het euforische en aphrodisiac effect minder is bij hogere doseringen?
* Wat is een leuke kennismakings-dosering voor een vrolijke maar niet te heftige ervaring?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Eik zei:
Ik heb een kleine hoeveelheid 2-CB ontvangen en ik wil graag eens testen wat dit stofje doet. Het idee is om een keertje samen met mijn vrouw te experimenteren. Ik heb in totaal 50mg in huis en zou kunnen gaan voor 25 mg per persoon. Nu heb ik gehoord dat 2-CB ook goed kan werken als aphrodisiac. Daar is natuurlijk niets mis mee als ik samen met mijn vrouw ben :smirk:

Ik heb drie vragen:
* Is 2-CB dosering afhankelijk van lichaamsgewicht?
* Klopt het dat het euforische en aphrodisiac effect minder is bij hogere doseringen?
* Wat is een leuke kennismakings-dosering voor een vrolijke maar niet te heftige ervaring?
Klik om te vergroten...
Hoi, leuk dat je het wil proberen. Het is een leuk stofje.
Nee het is niet gewichts afhankelijk. Ja het aphrodisia verdwijnt bijna helemaal bij hogere doseringen. De euforie niet en kan zelfs toenemen bij hogere dosering. 2cb is wel een stof waar ieder weer anders op reageert. De ene ziet heel veel visuals en voelt veel euforie bij een milde dosis en anderen weer haast niet.
Als je niet echt dik wil trippen is 25mg misschien net teveel. Voor mij had dat teveel geweest de 1e keer. Ik had voor de 1e keer 19mg genomen en dat was voor mij perfect.
Al ken ik ook mensen hier die 25/30 mg nog goed te doen vinden. Met 2cb verschilt het gewoon erg per persoon.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#4
Leuk Eik! ^^ Ben echt benieuwd hoe jij en je vrouw het gaan vinden.

Ik zou jou misschien toch 25 mg aanraden gezien je ervaring met veel sterkere tripmiddelen, maar je moet het zelf weten natuurlijk. Het hóeft ook weer niet, zelf vind ik 18 mg ook al prima het werk doen bij 2C-B (maar ik ben er wel redelijk gevoelig voor). Mijn zusje - vrijwel geen ervaring met psychedelica - heeft voor haar eerste keer 25 mg gedaan, en dit was een erg leuke ervaring voor haar (en voor mij ook want heb heel hard om haar gelachen). Zij vond het behoorlijk trippy maar niet te heftig, maar zoals De Dunne al zegt is het wel erg persoonlijk. Ik zou als ik je vrouw was als ze op safe wil spelen misschien een iets lagere dosis nemen, rond de 18-20 mg.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hela bedankt voor de antwoorden! Ik heb er ook heel veel zin in om weer eens een nieuwe stofje te proberen. Ik krijg wel het idee dat mensen enorm verschillend reageren op 2-CB. Zelf denk ik wel wat aan te kunnen maar ik wil niet dat mijn vrouw overdonderd wordt nadat ik gezegd heb dat ze een "psychedelicum light" krijgt...
Ik denk dat ik, afhankelijk van onze situatie en bui ergens tussen de 15 en 25 mg doseer. Ik kan altijd later nog eens hoger doseren als het bevalt :grinning:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Als je idd al stevig trippen gewend bent kan 25mg wel. Voor je v
Eik zei:
Hela bedankt voor de antwoorden! Ik heb er ook heel veel zin in om weer eens een nieuwe stofje te proberen. Ik krijg wel het idee dat mensen enorm verschillend reageren op 2-CB. Zelf denk ik wel wat aan te kunnen maar ik wil niet dat mijn vrouw overdonderd wordt nadat ik gezegd heb dat ze een "psychedelicum light" krijgt...
Ik denk dat ik, afhankelijk van onze situatie en bui ergens tussen de 15 en 25 mg doseer. Ik kan altijd later nog eens hoger doseren als het bevalt :grinning:
Klik om te vergroten...
Dat is een goed idee!
Ik weet niet jij en je vrouw ook blowen? Mocht je trip net te licht zijn doen een paar trekjes van eenjoint wonderen. Dat versterkt het enorm! Laatje weten hoe jullie het vonden? Ik wens je iig veel plezier!
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Voor jou zou ik toch wel 25mg aanraden eigenlijk, deed ik ook mijn eerste keer en was zeer goed te doen. Daarna in thuis setting altijd hoger gedoseerd eigenlijk en werd 25mg mijn doseringen voor op feesten en festivals. Voor je vrouw is 15 tot 20mg wat meer aan de veilige kant denk ik.

Als ik om me heen kijk is het wel enigszins gewichts afhankelijk, maar niet heel sterk. Er lijkt vooral een persoonlijke gevoeligheid mee te spelen en ook wel iemands ervaring met psychedelica.

Als je echt als afrodisiac wilt gebruiken zou ik niet te hoog doseren, want op hogere doseringen neemt de zin wel af namelijk.

Ben benieuwd wat jullie ervan gaan vinden!
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#8
Even een kleine update...

Afgelopen weekend een eerste kleine testdosis 2-CB geprobeerd. Ik was alleen thuis met de kinderen (lagen te slapen) dus ik wilde niets te heftigs maar was wel nieuwsgierig. Ik heb uiteindelijk een zeer bescheiden 12,5 mg genomen. Naar aanleiding van de verhalen hier verwachte ik dat dit amper merkbaar zou zijn.

De come-up was een beetje apart. Het eerste half uur merkte ik eigenlijk niets en ben ik verder gegaan met gamen. Na circa 45 minuten begon ik een beetje een ongemakkelijk gevoel in mijn maag te krijgen en kreeg ik het koud. Ook had ik het gevoel een klein beetje duizelig te zijn en fysiek minder gecoordineerd. Beetje alsof je een beetje alcohol op hebt maar dat het niet lekker valt. Al met al een beetje oncomfortabel maar niets dramatisch...

Na een half uurtje a drie kwartier ging de come-up langzaam over in het echte effect. Dit was uiteraard heel subtiel met een dergelijke lage dosering maar tot mijn verbazing echt nog wel goed merkbaar. Ik was overduidelijk niet nuchter.

Ik vond het effect primair een beetje MDMA achtig. Ik voelde me fysiek en mentaal comfortabel en ik had overal zin in. Had zin om met mensen te kletsen en te appen en mijn lijf voelde lekker ontspannen aan. Er zaten ook hele milde "trippy" effecten in. Zo werd de muziek echt beduidend mooier en had ik een enorme milde psychedelische headspace (beetje creatievere gedachtengang). Dit leuke effect heeft een paar uur geduurd voordat het over was en ik lekker kon slapen.

Ik heb al enorm veel zin om verder te experimenteren. Ik heb nog 37,5 mg over. Dus dat gaat 17,5 voor mijn vrouw en 20 voor mij worden. Ben al benieuwd of de effecten dan duidelijk sterker zijn...

P.S. Het spul had op mij geen direct lust-opwekkend effect (wat LSD wel heeft). Ik kon wel overal heel makkelijk in meegaan en in opgaan. Ik kan me dus wel voorstellen dat een sexy-mood die al aanwezig is wordt versterkt door 2-CB
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Fijn te lezen dat het je is bevallen. 2cb is een leuke stof idd.
Alleen moet ik bekennen dat ik wel een beetje schrok dat je drugs gaat gebruiken als je kinderen liggen te slapen. Stel nou als er iets was gebeurd? Kind in ene ziek, brand, of je was bad gegaan? Noem mij een moraalridder maar ik persoonlijk vind dat niet oke.
Beter volgende keer als je alleen bent. Zeker met hogere dosering, dan ben je echt te wappie om te reageren op een noodgeval. Dat zal ook een relaxtere setting geven.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#10
acht.zes zei:
@Roze olifant

ik zie dat mensen heel verschillend reageren op dit middel. sommigen krijgen al behoorlijke Visuals onder de 20mg en bij anderen begint het pas zo vanaf 40mg.

ik zelf ben er nog niet helemaal over uit, eerst dit of direct door naar de LSD-actige substanties.
Klik om te vergroten...

Is dat zo ja? Toen ik me erover inlas vond ik op internet ook vooral verhalen van mensen die het weinig visueel vonden. Maar goed, extra reden voor mij om het nog eens te proberen dan als er ook mensen heftiger op reageren.

Volgens mij heb ik de vorige keer 20 mg genomen, ik vond dit qua vaagheid/mindspace een beetje overeenkomen met 30 mg 2C-B, of misschien nog wel wat heftiger. Voelde me ondanks het gebrek aan visuals behoorlijk high van die dosis, het is in die zin dus wel een stukje potenter dan 2C-B. Merkte in de come down ook dat ik heel erg gevoelig was voor LSD-achtige gedachtenkronkels en herinneringen aan m'n LSD-ervaringen, beetje neiging tot flashback. Het deed dus wel degelijk iets trippy's voor mij alleen zonder het visuele, wel apart opzich om wel eens mee te maken. Mocht jij FLY nog gaan proberen ben ik benieuwd hoe jij het ervaren hebt in ieder geval.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#11
@Roze olifant

ik ga zeker een 2C proberen, maar ben er nog niet uit welke.

naast 2C-B, en de fly-variant zag ik dat er ook 2C-C, 2C-D en 2C-E is, ik moet nog even uitvogelen wat het verschil is tussen die varianten.

en als het niks is om alleen 2C dat te doen, dan is het wellicht iets om te combineren met andere psychoactieven, ik zag al dat er synergy was tussen 2C-'s en behoorlijk wat andere soorten drugs.

ik heb nog even de tijd tot eind van de maand als mijn geld weer binnen is, dan zal ik de keuze maken en het een en ander bestellen.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#12
Roze olifant zei:
Is dat zo ja? Toen ik me erover inlas vond ik op internet ook vooral verhalen van mensen die het weinig visueel vonden. Maar goed, extra reden voor mij om het nog eens te proberen dan als er ook mensen heftiger op reageren.
Klik om te vergroten...
2C-B was heel erg visueel naar mijn ervaringen, als het al sterker visueel zou worden voor mij zou ik er wel eens duizelig van kunnen worden zoals me wel eens is overkomen met sommige psychedelica.

Ik denk ook dat veel mensen zich niet realiseren dat met psychedelica, zelfs wanneer je hetzelfde stofje en dezelfde dosering gebruikt de effecten zich alsnog compleet anders kunnen uiten. Als ik 's avonds beetje loom/moe een identieke dosering neem geeft dat al een heel andere trip dan overdag met veel zon. Hetzelfde gaat op voor het humeur en de mentale gesteldheid waarmee je de trip in gaat. Maar zelfs wanneer de setting en mentale gesteldheid vrijwel identiek zijn kan het qua ervaring en visueel sterk verschillen.

Ook heb ik het idee dat sterkere / extremere doseringen niet perse meer visueel hoeven te wezen aangezien hogere doseringen de trip vaak meer intern ten opzichte van extern doen richten.

Ook verschillen mensen nog wel eens over wat visueel is, 2C-I is visueel heel sterk kleur gerelateerd maar sommige mensen beschouwen dit niet als visuals. Voor sommige mensen moeten er olifantjes door de kamer lopen en spontane watervallen uit de muur schieten. En dan is er ook nog het verschil tussen hallucineren en visuals waar ook niet iedereen het over eens is.

En zo zijn er nog veel meer andere aspecten die ook meespelen. Maar ik denk dat het wel veilig is om te stellen dat 2C-B relatief gezien een zeer visuele psychedelica is. Sommige mensen zeggen dat paddestoeltjes/truffels sterker visueel zijn maar persoonlijk zie ik dat vaak al iets meer als jezelf naar de volgende dimensie lanceren. :tongueout:

Het is nogal subjectief allemaal, uiteindelijk moet je voor jezelf nagaan wat je leuk vind, wat dat betreft is het een beetje als je favoriete muziekgenre uitkiezen.

acht.zes zei:
naast 2C-B, en de fly-variant zag ik dat er ook 2C-C, 2C-D en 2C-E is, ik moet nog even uitvogelen wat het verschil is tussen die varianten.
Klik om te vergroten...
Zou voor 2C-B, 2C-C of 2C-E gaan.

2C-E is relatief vrij heftig maar wellicht de meest interessante.

2C-B is een beetje de gouden standaard alround, mentaal goed te doen, duurt niet te lang, relatief prominente visuals (voor de meesten in ieder geval), vrolijk karakter.

2C-C lijkt wel veel op 2C-B maar wordt omschreven als iets relaxter / minder activerend, visueel ook wel beetje anders, waarschijnlijk iets minder prominent dan die van 2C-B ook. Maar prima psychedelica, minder potent en dus makkelijker te doseren en online bestelbaar. Echter meestal wel een stuk prijziger dan 2C-B.

2C-D is op zich ook wel leuk, lijkt ook wel veel op 2C-B naar mijn ervaring maar milder, veel mensen vinden 2C-D net niet de moeite waard.

Zou de stofjes eerst op zichzelf uitproberen voordat je gaat combineren. Mocht je eventueel vragen hebben voel je vrij.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#13
@Jmths, ik had het in mijn post over 2C-B FLY, niet over 2C-B. 2C-B is ook behoorlijk visueel voor mij, zoals ik in mijn eerdere reacties beschreef. Alleen vind ik de visuals van 2C-B wel van een heel andere aard dan die van psilo/LSD.

En ik realiseer mij heel goed dat een stofje de ene keer voor de andere keer op een zelfde dosering anders uitpakt. Geen van mijn twee psychedelica-ervaringen (inclusief 2C-B) waren hetzelfde.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#14
@Jmths

WOW, heel erg bedankt voor je reactie, hier kan ik echt wat mee

en ja, natuurlijk eerst afzonderlijk proberen voor combineren, daar is geen twijfel over mogelijk.

dan blijven over 2C-B en 2C-E. 2C-C kost alleen maar meer dus valt af en ik zit niet te wachten op een 'net-niet' als 2C-D
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Roze olifant zei:
Amen. Dit heb ik door schade en schande moeten leren. :sweatsmile: Die keer dat het me leuk leek om midden in de nacht nog een lage dosis LSD te nemen (+/- 55 ug, die ik stiekem toch nog behoorlijk voelde - en waar ik natuurlijk totaal niet na kon slapen), kwamen mijn ouders de volgende dag op bezoek. Nog steeds lichtelijk vaag/space van de LSD de deur voor ze open gemaakt, iets gemompeld over 'migraine' en in de loop van de middag voelde ik het gelukkig wegtrekken, maar ik voelde me daar echt niet lekker bij, haha.
Klik om te vergroten...
Klinkt niet heel fijn inderdaad, om je ouders langs te krijgen terwijl je nog vaag bent.

LSD moet je echt plannen, ook qua slaap. Zelfs met een microdosis, 12ug, moet ik dat niet te laat in de ochtend nemen want anders kan ik 's avonds niet slapen.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#16
er zijn dan ook nogal wat zaken die psychedelica beinvloeden.

wat is je stemming, hoe is de setting. met wie ben je. en wat heb je gegeten? veel psychedelica vragen toch wel om minimaal een halve dag vasten voor gebruik, en alles wat je kort voor gebruik gegeten hebt kan je ervaring beinvloeden.

de laaste jaren zijn mijn ervaringen met paddo's-truffels toch wel van hetzelfde. dat mentale met inzichten en zo heb ik nu wel gehad (hoewel als er iets speelt komt dat toch wel vanzelf bovendrijven), ik vast altijd een halve dag, pak altijd best veel en dan is het puur genieten met een vette grijns op mijn gezicht van de bodyload, de Visuals en het audiotieve, dus altijd vet psychedelische muziek op dan terwijl ik de trip kan sturen als de beste. en altijd weer veel te snel voorbij.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#17
BlijeChick zei:
Als je een kleine hoeveelheid LSD neemt, omdat 2-cb bevalt, is het dan zo dat het korter werkt dan wanneer je meer LSD neemt? En hoe is de bodyload van LSD (evt. vergeleken met 2-cb?). Ben benieuwd!
Klik om te vergroten...
LSD duurt langer in hoge doseringen, maar zelfs in kleine doseringen ben je al snel 10 tot 12 uur onderweg. Niet dat het echte trippen bij lage doseringen dan zo lang duurt, maar LSD heeft een nogal lange staart waarin je nog extreem gestimuleerd bent en er af en toe golven van visuals en vaagheid over je heen komen.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#18
Psychedelibee zei:
LSD duurt langer in hoge doseringen, maar zelfs in kleine doseringen ben je al snel 10 tot 12 uur onderweg. Niet dat het echte trippen bij lage doseringen dan zo lang duurt, maar LSD heeft een nogal lange staart waarin je nog extreem gestimuleerd bent en er af en toe golven van visuals en vaagheid over je heen komen.
Klik om te vergroten...

Amen. Dit heb ik door schade en schande moeten leren. :sweatsmile: Die keer dat het me leuk leek om midden in de nacht nog een lage dosis LSD te nemen (+/- 55 ug, die ik stiekem toch nog behoorlijk voelde - en waar ik natuurlijk totaal niet na kon slapen), kwamen mijn ouders de volgende dag op bezoek. Nog steeds lichtelijk vaag/space van de LSD de deur voor ze open gemaakt, iets gemompeld over 'migraine' en in de loop van de middag voelde ik het gelukkig wegtrekken, maar ik voelde me daar echt niet lekker bij, haha.
B
BlijeChickLid
01-01-2024, 00:00
#19
Afgelopen vrijdag heb ik met 2 goede vrienden weer een 2-cb avondje gehad. Had mijn huis lekker opgeruimd en schoongemaakt, genoeg ruimte voor ons 3 om te kunnen liggen/chillen. Een afspeellijst gemaakt in Spotify en de tv met visuals aangezet.. was echt helemaal top!! Ook met wat ballonnetjes gecombineerd, wauw dan ga je echt ver op reis! Blijft een bijzondere ervaring.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#20
Roze olifant zei:
@Jmths, ik had het in mijn post over 2C-B FLY, niet over 2C-B. 2C-B is ook behoorlijk visueel voor mij, zoals ik in mijn eerdere reacties beschreef.
Klik om te vergroten...
Oops, ben soms beetje schele spamslet, my bad.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."