Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumshoe vaak worden er bestaande drugs research chemicals

hoe vaak worden er bestaande drugs research chemicals

27 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Re: hoe vaak worden er bestaande drugs smartdrugs

Ik denk dat er niet echt een duidelijk overzicht bestaat. Het beste overzicht is misschien nog wel Tihkal en Pihkal, de boeken van Alexander Shulgin waar een hele waslijst aan middelen in behandeld wordt waarvan een groot deel nog legaal is voor zover ik weet.

Daarnaast zijn er nog allerlei variaties niet bekend die waarschijnlijk wel werkzaam zijn
a
autysdLid
01-01-2024, 00:00
#2
ik bedoel dan: hoe vaak en hoe makkelijk is het al gebleken om bvb 1 molecuul of zo te wijzigen aan een bestaande illegale drug om tijdelijk een goed werkende smartdrug te verkrijgen ?
-die info of overzicht is moeilijk te vinden
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: hoe vaak worden er bestaande drugs smartdrugs

Laat dat maar over aan de chemisten. Genoeg stofjes die nog komen..
a
autysdLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: hoe vaak worden er bestaande drugs smartdrugs

dank voor de reacties alvast :smoke:
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: hoe vaak worden er bestaande drugs smartdrugs

SmartieAndMe zei:
Ik denk dat er niet echt een duidelijk overzicht bestaat. Het beste overzicht is misschien nog wel Tihkal en Pihkal, de boeken van Alexander Shulgin waar een hele waslijst aan middelen in behandeld wordt waarvan een groot deel nog legaal is voor zover ik weet.

Daarnaast zijn er nog allerlei variaties niet bekend die waarschijnlijk wel werkzaam zijn
Klik om te vergroten...
Op erowid staat als het goed is een deel van pikhal.
Google maar als je geintreseerd bent.

En eat vetrefd je vraag.
Ik denk niet dat veel smartshop RC's gaan verkopen er is veel te weinig info over zulke drugs en als het een keer mis gaat dan zijn hun goed de lul legaal of niet.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: hoe vaak worden er bestaande drugs smartdrugs

Bijna elk psychoactief molecuul waarbij je een koolstofketen vervangt door eentje die net iets langer of korter is zal weer een ander psycho-actief molecuul opleveren. Vaak is het alleen best lastig om 'zomaar een molecuul' te veranderen.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb de titel even aangepast, je hebt hier over research chemicals namelijk, niet smartdrugs.

Verder is er eigenlijk geen goed antwoord op deze vraag te geven, er zijn al legio voorbeelden van kleine aanpassingen aan het molecuul, maar er zijn er ook nog legio niet ontdekt. En de meesten zullen wellicht ook nooit gemaakt worden omdat ze te lastig/kostbaar blijken of omdat de verwachte psychoactieviteit niet interessant genoeg is.
a
autysdLid
01-01-2024, 00:00
#8
Psychedelibee zei:
Ik heb de titel even aangepast, je hebt hier over research chemicals namelijk, niet smartdrugs.

Verder is er eigenlijk geen goed antwoord op deze vraag te geven, er zijn al legio voorbeelden van kleine aanpassingen aan het molecuul, maar er zijn er ook nog legio niet ontdekt. En de meesten zullen wellicht ook nooit gemaakt worden omdat ze te lastig/kostbaar blijken of omdat de verwachte psychoactieviteit niet interessant genoeg is.
Klik om te vergroten...

door je post, heb ik me even moeten bij-wikkien :openmouth:
bedankt voor die correctie, ik denk (zelfs met mijn korte termijn geheugenproblemen) nu wel voor altijd de 2 woorden juist te gebruiken :rock:
a
autysdLid
01-01-2024, 00:00
#9
Benzoboss zei:
Als je nou wat minder blowt dan heb je ook geen korte termijn geheugen problemen meer.
Klik om te vergroten...
lol, wiet en hallucinogenen zijn een paar dingen die ik nog niet gedaan heb :stoned:
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Als je nou wat minder blowt dan heb je ook geen korte termijn geheugen problemen meer.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Benzoboss zei:
Als je nou wat minder blowt dan heb je ook geen korte termijn geheugen problemen meer.
Klik om te vergroten...
Dat helpt ook niet altijd hoor. Ik ben ook minder gaan blowen maar m'n geheugen is nog steeds een zeef :mrgreen:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
En hier ben ik weer....een trip op 4 HO MET aan het meemaken en...ongelooflijk wat er na een half tabletje aan het gebeuren is! Wordt een triprapport verder op prijs gesteld? Zo ja, dan maak ik een verslagje en anders dus niet.
Ik ben geconcentreerd aan het schrijven nu, en op de achtergrond die tv. Heel duidelijk te volgen. Duidelijker, dan gewoonlijk. Nu, een uurtje verder, neem ik aan dat alle verschijnselen heel ap aart zijn maar het is allemaal in de hand te houden en ook te sturen.
Maar dat dit sturen niet het aan ieder een bekende stuurwiel gebeurt, dat is wel een noodzaak. Zoals alle stuur zaken die onder invloed zijn natuurlijk.
Deze ervaring is echt wel iets anders, en milder ook dan de ervaring die ik ooit erg lang geleden onder invloed van een "papertrip" met de naam "sterrenb teeldje" heb gehad. Want dat was echt onbeschrijfelijk en doe ik dus beslist niet meer. (LSD destijds in 1981) tot Nu toe gaat alles dus prettig om mee te maken. Later volgt er nog meer over deze trip.
P
PrisonLid
01-01-2024, 00:00
#13
Yceman224 zei:
En hier ben ik weer....een trip op 4 HO MET aan het meemaken en...ongelooflijk wat er na een half tabletje aan het gebeuren is! Wordt een triprapport verder op prijs gesteld? Zo ja, dan maak ik een verslagje en anders dus niet.
Ik ben geconcentreerd aan het schrijven nu, en op de achtergrond die tv. Heel duidelijk te volgen. Duidelijker, dan gewoonlijk. Nu, een uurtje verder, neem ik aan dat alle verschijnselen heel ap aart zijn maar het is allemaal in de hand te houden en ook te sturen.
Maar dat dit sturen niet het aan ieder een bekende stuurwiel gebeurt, dat is wel een noodzaak. Zoals alle stuur zaken die onder invloed zijn natuurlijk.
Deze ervaring is echt wel iets anders, en milder ook dan de ervaring die ik ooit erg lang geleden onder invloed van een "papertrip" met de naam "sterrenb teeldje" heb gehad. Want dat was echt onbeschrijfelijk en doe ik dus beslist niet meer. (LSD destijds in 1981) tot Nu toe gaat alles dus prettig om mee te maken. Later volgt er nog meer over deze trip.
Klik om te vergroten...

Waar slaat dit op? Dit heeft niks te maken met dit topic, dus maak gewoon een uitgebreid tripreport i.p.v. allemaal oude topics te bumpen.
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#14
Waar slaat dit op? Dit heeft niks te maken met dit topic, dus maak gewoon een uitgebreid tripreport i.p.v. allemaal oude topics te bumpen.
Klik om te vergroten...
Niets meer aan toe te voegen :handpointup2: dank je wel @Prison.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ok ok....zo ben ik nu eenmaal... vaak neem ik (opbouwende kritiek) persoonlijk op, en duik dan in de verdediging.
Je had natuurlijk gelijk in je zienswijze.
Laten we de zaak verder maar rusten.
In ieder geval probeer ik wel om verder on topic te blijven.
Onnodig spammen is niet de bedoeling.
P
PrisonLid
01-01-2024, 00:00
#16
Fenrir zei:
Niets meer aan toe te voegen :handpointup2: dank je wel @Prison.
Klik om te vergroten...

Ik hoop elke keer op nieuwe, interessante topics maar dan is het weer een tripreport van 3 regels.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Prison zei:
Ik hoop elke keer op nieuwe, interessante topics maar dan is het weer een tripreport van 3 regels.
Klik om te vergroten...

Excuses. Eea is niet goed gegaan dus...sorry. ik wil niet een verkeerd stempel krijgen zoals topic bumper oid dus doe ik er verder het zwijgen toe
Al moet ik nog éven kwijt de vraag wat wil men. Iedere keer opnieuw topics starten, die er al langer reeds zijn, of af en toe een van toepassing zijnd topic bumpen?
Graag info.
P
PrisonLid
01-01-2024, 00:00
#18
Yceman224 zei:
Excuses. Eea is niet goed gegaan dus...sorry. ik wil niet een verkeerd stempel krijgen zoals topic bumper oid dus doe ik er verder het zwijgen toe
Al moet ik nog éven kwijt de vraag wat wil men. Iedere keer opnieuw topics starten, die er al langer reeds zijn, of af en toe een van toepassing zijnd topic bumpen?
Graag info.
Klik om te vergroten...

Een nieuw topic maken hoeft alleen als je de gezochte antwoorden niet kunt vinden. Verder heeft het totaal geen zin om op topics ouder dan 2-3 jaar te reageren, vaak is de TS niet meer actief. In zo’n geval zou ik een nieuw topic openen, maar dan wel met een duidelijke vraagstelling of discussie onderwerp. Jouw reacties zijn vaak nogal warrig en onder invloed geschreven. Maak dan een tripreport!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Prison zei:
Een nieuw topic maken hoeft alleen als je de gezochte antwoorden niet kunt vinden. Verder heeft het totaal geen zin om op topics ouder dan 2-3 jaar te reageren, vaak is de TS niet meer actief. In zo’n geval zou ik een nieuw topic openen, maar dan wel met een duidelijke vraagstelling of discussie onderwerp. Jouw reacties zijn vaak nogal warrig en onder invloed geschreven. Maak dan een tripreport!
Klik om te vergroten...
Mijn laatste schrijven was dus als triprapport bedoeld! En, onder invloed verkerende dus, tja. Dan gaat er wel eens wat fout.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Vraag aan Prison.
Over topics gesproken in zijn algemeenheid.
Bij een reactie op enig topic, nieuw gestart, of al ouder,
Wat is er belangrijk.
Wie de topicstarter is (geweest)?
Hoelang geleden het topic gestart is?
Hoe lang het topic al "stil" staat?
Ikzelf vind alle bovenstaande vragen er niets toe doen.
Het gaat er vlgs mij om, wat de inhoud van dat topic is. Juist hier kunnen nieuwe medeleden iets mee doen, al is dat mss alleen maar lezen.
Wat vindt de staff hiervan....de kritiek die ik gekregen heb, heeft mij namelijk geraakt. Hierom deze reactie..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."