Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNa test: onbekende chemical bij 4fa

Na test: onbekende chemical bij 4fa

20 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
d
deepspaceLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste medeforummers,

Om eens wat anders te proberen, bij een online vendor 100 mg 4fa capsules besteld. Ook maar laten testen, in Utrecht. Prima bevallen overigens.
Vandaag resultaten binnen, er is 73 mg 4fa geconstateerd. Maar, en dat is waar het mis gaat, ook een -voor het testcentrum- onbekende stof. En er wordt op veel stoffen getest, werd me verteld.
Gebruik werd dan ook ontraden.

Wat is jullie mening, ervaring hiermee?? Very tricky of gebeurt vaker?

Dank voor je reactie!
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb helaas ook weleens iets terug gekregen van het testcentrum waar een onbekende stof bij zat.

Het probleem is dat je simpelweg niet weet of het een actieve stof is of niet en of het schadelijk is of niet. Zolang je het niet weet zou ik persoonlijk het risico niet nemen, zeker bij een stof als 4-FA die zo gemakkelijk te verkrijgen is. Wel jammer van je geld natuurlijk, maar wil je het risico nemen dat het iets is wat schadelijk voor je is of wat activiteit heeft waardoor je rare of onverwachte effecten krijgt?
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het kan een onschadelijke rest stof zijn maar het kan ook iets zijn wat niet ok is. Je weet het niet. Veel van de onschadelijke dingen zijn bekend bij het testcentrum maar goed natuurlijk niet alles. En omdat het ook een verontreiniging kan zijn van een andere actieve stof is het beter om het niet te gebruiken natuurlijk.

Persoonlijk heb ik me hier niet altijd aan gehouden. Het is me ook wel is 1 of 2 keer gebeurd maar heb hier sowieso bij eentje niet naar geluisterd.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb onlangs voor het eerst 4-fa gehaald. Ik ben niet perse van plan het zelf te gebruiken.

Ik hoor bij testcentra bij mij in de buurt dat het spul al 4 jaar ongeveer ingeleverd word, en bijna altijd zuiver is.

-Is er iemand die weet hoevaak onzuiverheden voorkomen, en of we het dan over sporen hebben of een flink aantal procenten?
-Is er iemand die weet wat er eventueel naast 4-fluor aangetroffen wordt in geteste samples?
-Wat zou mogelijk in een sample zitten wat niet aantoonbaar is met IRMS?
d
deepspaceLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hey all,

Dank voor jullie reacties. Ik heb er zelf ook geen goed gevoel over. Ook het testcentrum (Utrecht, niet de kleinste denk ik, ook gezien het recente "rioolonderzoek" :wink: was enigszins verbaasd dat er een onbekende stof inzit.
Ik heb de vendor om reactie gevraagd, see where that's going :rolleyes:
En dank MeejheM voor je aanvullende vragen, waar ik misschien iets verder mee kom ! :grin: :)
d
deepspaceLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zowaar een reactie van de online vendor (.net site) op mijn vraag:
----
Sorry waarschijnlijk is jouw bericht ons ontgaan, maar hierbij antwoord
op je vraag: het testcentrum test op de werkzame stof, maar die is
altijd rond de 80 procent, dus nooit 100 procent. De onbekende stof is
geen schadelijke stof, alleen onbekend bij hun.
----

Wat een joke :openmouth: Inmiddels gelukkig wel betrouwbare supplier gevonden... :rock:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Lekker dan, niet meer kopen... Sowieso vertrouw ik bedrijven niet die capsuleren voor je... Dat doen ze alleen om er meer geld mee te verdienen en om de mensen die te lui zijn om zelf capsules te maken iets aan te smeren... Dat is het makkelijkste publiek volgens mij. Ik koop het gewoon als poedervorm, veel goedkoper en over het algemeen ook betrouwbaarder.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb vandaag de test van mijn kristallen of brokken terug, 89%(naar boven afgerond). Volgens de verkoper 98% of hoger, maar dat leek me vooraf al vrij sterk.

Er zijn geen sporen van andere bekende middelen gevonden, dus ik denk dat ik het puur genoeg zal noemen om zelf te proberen. anderen hebben het al geprobeerd en waren tevreden.

misschien maak ik zelfs een reports, als scepticus van RC's
d
deepspaceLid
01-01-2024, 00:00
#9
hi Meej,

Kijk, dat zijn betere waardes.... Waarom ben je scpetisch tov RC's ?? Wij gaan morgen (voor het eerst) aan de RC's (4-FA), ben heel benieuwd! :rolleyes: :openmouth:

Groet!

MeejheM zei:
Ik heb vandaag de test van mijn kristallen of brokken terug, 89%(naar boven afgerond). Volgens de verkoper 98% of hoger, maar dat leek me vooraf al vrij sterk.

Er zijn geen sporen van andere bekende middelen gevonden, dus ik denk dat ik het puur genoeg zal noemen om zelf te proberen. anderen hebben het al geprobeerd en waren tevreden.

misschien maak ik zelfs een reports, als scepticus van RC's
Klik om te vergroten...
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Het maximale zuiverheids percentage van 4-fa hydrochloride is 81%, toch knap dan zo'n test uitslag van 89%...

Overigens verkopen alle RC vendors hun stoffen als 98% of hoger, dit kan in principe ook als je uit gaat van 100% pure 4-fa is 81% 4-fa base.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dat was een particiere test betreffend 4-Fluoroamphetamine HCL, en koste me een vermogen...

Dus feitelijk gezien is 11% in plaats van zouten nog onbekend?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#12
MeejheM zei:
Dat was een particiere test betreffend 4-Fluoroamphetamine HCL, en koste me een vermogen...

Dus feitelijk gezien is 11% in plaats van zouten nog onbekend?
Klik om te vergroten...
Waarom heb je het niet gewoon naar de testservice gebracht? Dan krijg je de uitslag in base en is bijna gratis.

Mijn 4-fa samples zaten altijd rond de 80% base, wat in feite 98 a 99% puur is. Jouw sample zou dan 72% base bevatten, niet extreem slecht maar ook niet extreem goed. Maar zolang er verder geen troep bij zit lijkt het me niet echt een probleem.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik zou deze capsules ook zeker weten weggooien. Wat zoekwerk op google levert je snel genoeg een vendor op die 4-FA per gram verkoopt voor een schappelijk prijsje. Er is zelfs een Nederlandse vendor (namen mogen we hier niet benoemen), die zelfgedrukte 4-FA pillen verkopen waarvan ze beweren dat ze labgetest zijn in Nederland. Zelf heb ik op die site ooit wat 4-FA in poedervorm besteld en daar was helemaal niets mis mee.

De naam van de vendor mogen we niet benoemen, maar wat zoekwerk op google levert vast iets op. :wink:
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#14
deepspace zei:
hi Meej,

Kijk, dat zijn betere waardes.... Waarom ben je scpetisch tov RC's ?? Wij gaan morgen (voor het eerst) aan de RC's (4-FA), ben heel benieuwd! :rolleyes: :openmouth:

Groet!
Klik om te vergroten...

Omdat de effecten op lange termijn meestal onbekend zijn, net zoals eventuele wisselwerkingen.

4-FA kon ik bij een vertrouwde handelaar krijgen, dus heb ik daar wat van meebesteld. binnen mijn netwerk is er ondertussen wel genoeg eerstehands kennis over dat spulletje.

het is zeker geen obscuur middeltje meer waar niemand de naam nog van kent.



Waarom heb je het niet gewoon naar de testservice gebracht? Dan krijg je de uitslag in base en is bijna gratis.

Mijn 4-fa samples zaten altijd rond de 80% base, wat in feite 98 a 99% puur is. Jouw sample zou dan 72% base bevatten, niet extreem slecht maar ook niet extreem goed. Maar zolang er verder geen troep bij zit lijkt het me niet echt een probleem.
Klik om te vergroten...

de testservice zou zeker een week duren, en ik wil eigenlijk wel graag weten wat die laatste procenten zijn. ook is een uitgeprint testraport vergelijkbaar met een certificaat van echtheid wat soms wel makkelijk is om te hebben. ik kan hem alleen hier niet delen, want dan moet ik teveel censureren.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#15
MeejheM zei:
de testservice zou zeker een week duren, en ik wil eigenlijk wel graag weten wat die laatste procenten zijn. ook is een uitgeprint testraport vergelijkbaar met een certificaat van echtheid wat soms wel makkelijk is om te hebben. ik kan hem alleen hier niet delen, want dan moet ik teveel censureren.
Klik om te vergroten...

....

Deel hem toch maar even. De testservice geeft je geen testrapport mee dus ben wel benieuwd wat voor papiertje je gekregen hebt en van wie
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dan moet ik het briefpapier van de instelling, mijn NAW gegevens en alles cesuren, en dan nog herkennen misschien enkelen van jullie die instelling aan de opmaak.

Ik heb het gevraagd, maar dan kan ik daar niet meer terecht.

Ik heb ze gevraagd een andere test met een nieuwe sample uit te voeren die alle aanwezige stoffen en kwantiteit zal opleveren.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#17
Beetje trage reactie maar ik kan me herinneren dat een NL RC vendor nog niet zo heel lang geleden 4-FA capsules verkocht waaraan een kleine hoeveelheid A-PVP was toegevoegd. Dit gaf de vendor ook zelf aan.
Het is maar een gok maar het zou wellicht de kleine hoeveelheid onzuiverheid kunnen verklaren al is die kans wellicht klein.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#18
De testservice zou a-pvp wel herkennen in ieder geval en dit als vervuiling melden bij de uitslag. Ik weet alleen niet hoe private instellingen hier mee omgaan.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#19
Als er een onbekende stof in je 4-FA zit, dan weet je ook niet hoeveel daarvan erin zit. Wees gewoon slim en gooi het weg. Zoek een nieuwe verkoper en laat dat ook testen. Dit is precies wat je wilde uit de drugstest: je weet dat het niet zuiver is dus niet gebruiken.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#20
Psychedelibee zei:
De testservice zou a-pvp wel herkennen in ieder geval en dit als vervuiling melden bij de uitslag. Ik weet alleen niet hoe private instellingen hier mee omgaan.
Klik om te vergroten...
Ja, toch weet ik dit niet hoor. A-PVP zal vast nog wel lukken. Maar echt niet per se alle RC's die ooit zijn getest.

De vraag is ook een beetje in hoeverre er doorgetest wordt totdat er uitsluitsel is gegeven om welke stof(fen) het gaat.

Chemisch-analytische apparatuur werkt niet als een soort scanner die vertelt wat er allemaal in je reageerbuisje zit. Je moet actief zoeken naar bepaalde profielen licht (chromatogram). Soms zeggen ze wel eens bij het DIMS (Drugs Informatie en Monitoring Systeem) dat als een bepaald profiel een paar keer is voorgekomen bij het testen, dat die wordt opgenomen in de database en op die manier kan helpen verifiëren bij tests in de toekomst.
Je kan op zekere hoogte ook wel gebruik maken van een database. Maar meestal heb je ook chemisch referentiemateriaal nodig om te bevestigen dat het met zekerheid om een bepaalde stof gaat. Je kan je voorstellen dat het best wel duur is om legaal geproduceerde en chemisch zuivere drugs van bonafide partijen te kopen, en die tegelijkertijd in je apparaat te testen, om te (k)ijken of het daadwerkelijk om dezelfde stof gaat als je vermoedt.

Het DIMS heeft natuurlijk maar beperkt capaciteit voor tests. Dan is het soms makkelijker om niet helemaal door te testen totdat je zeker weet om welke verontreiniging gaat, maar zeg je gewoon 'onbekende stof aangetroffen', kan ik me zo voorstellen. Het kan al snel 800 tot 1200 euro gaan kosten om dat precies te achterhalen wat er allemaal in je sample zit. Daar is natuurlijk geen geld voor.

Ik denk overigens niet dat het altijd zo gaat hoor. Want het DIMS moet natuurlijk wel gevaarlijke verontreinigingen kunnen ontdekken. Dus als er vermoedens zijn dat er mogelijk andere stoffen in zitten die een acuut risico voor de volksgezondheid vormen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."