Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums2cb vs keta

2cb vs keta

12 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#1
ketamine is een magisch middel. Ik vind Ketamine leuker/trippier dan 2-cb. :)
g
genk123Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Dank voor jullie reacties.

MDMAZING zei:
ketamine is een magisch middel. Kan 2-cb nog iets van leren.
Klik om te vergroten...

Ik vind het ook geweldig! Iedereen verklaard me altijd als gek en vinden het raar dat ik het op (hardcore) feestjes pak haha. Ik combineer het ook regelmatig met pep.
Maar ot. Is het ook zo omdat ik keta gewend ben dat 2cb dan niet zo geweldig zal zijn, of is het toch echt wel wat anders en eigenlijk gewoon echt niet te vergelijken?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#3
genk123 zei:
is het toch echt wel wat anders en eigenlijk gewoon echt niet te vergelijken?
Klik om te vergroten...
Dit, absoluut. :)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
genk123 zei:
Is het ook zo omdat ik keta gewend ben dat 2cb dan niet zo geweldig zal zijn, of is het toch echt wel wat anders en eigenlijk gewoon echt niet te vergelijken?
Klik om te vergroten...
Die twee zijn totaal anders en dus niet echt te vergelijken. Je zou ze zelfs elkaars tegenpolen kunnen noemen, keta vervaagt je emoties en gevoel van je lichaam en 2cb verstrekt juist je emoties en gevoel van je lichaam.

Hoewel wellicht niet iedereen keta leuk vind is het juist door dat gebrek aan emoties op een bepaalde manier ook makkelijker dan psychedelica. Nu is 2cb van de bekende psychedelica dan wel weer de makkelijkste die er is, maar als je nog nooit psychedelica hebt gedaan kan de eerste keer meteen op een feest wel snel te overweldigend worden.

Daarnaast is het met 2cb zo dat de ene helft er extreem gevoelig voor is en de andere helft totaal niet, alleen weet je pas tot welke helft jij hoort als je het probeert. Behoor je tot de gevoelige groep dan is 15mg al een behoorlijke trip dosering en waarschijnlijk teveel op een feest.

Kortom ik raad je af je eerste keer psychedelica meteen op een feest te doen. Je zegt het niet thuis te kunnen doen, maar met dit mooie weer zou je ook een rustig plekje in een park of bos kunnen opzoeken. Lijkt me om te testen hoe je erop reageert een wat fijnere setting dan een feest.
g
genk123Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Oké, dan speel ik liever op safe. En dan ga ik inderdaad toch maar een mogelijkheid zoeken om het eerst in een andere setting i.p.v een festival te doen. Danku voor de tip
M
MDMAapLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mijn (eerste) ervaring met 2C-B op een feest was prima. Ik heb HIER een kort reportje geschreven.

-EDIT-
Psychedelibee zei:
Daarnaast is het met 2cb zo dat de ene helft er extreem gevoelig voor is en de andere helft totaal niet, alleen weet je pas tot welke helft jij hoort als je het probeert. Behoor je tot de gevoelige groep dan is 15mg al een behoorlijke trip dosering en waarschijnlijk teveel op een feest.
Klik om te vergroten...

Let hier inderdaad wel op! Ik behoor tot het ongevoelige clubje.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#7
MDMAZING zei:
ketamine is een magisch middel. Ik vind Ketamine leuker/trippier dan 2-cb. :)
Klik om te vergroten...
Grappig, vind keta niet eens in de buurt komen haha. 2C-B is zo ongelofelijk leuk en bijzonder.. Ook vind ik 2CB juist trippier, maar goed. Smaken verschillen en iedereen vind iets anders leuk ofc.

Late reactie I know, ik spit even het hele forum door
R
Rupsen God ❤Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Nee. 2C-B is compleet anders dan ketamine, niet te vergelijken. De combinatie is leuk, maar 2C-B is veel te heftig voor op een festival of feest als je er nog geen ervaring mee hebt. Psychedelica is sowieso iets dat je liever eerst thuis moet proberen voordat je het buitenshuis gaat nemen - al die verschillende mensen om je heen kunnen je namelijk behoorlijk paranoïde maken. Als je het niet bij jezelf thuis kunt proberen zou ik toch aanraden om het dan bij een vriend of vriendin thuis te proberen.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#9
Rupsje zei:
Nee. 2C-B is compleet anders dan ketamine, niet te vergelijken. De combinatie is leuk, maar 2C-B is veel te heftig voor op een festival of feest als je er nog geen ervaring mee hebt. Psychedelica is sowieso iets dat je liever eerst thuis moet proberen voordat je het buitenshuis gaat nemen - al die verschillende mensen om je heen kunnen je namelijk behoorlijk paranoïde maken. Als je het niet bij jezelf thuis kunt proberen zou ik toch aanraden om het dan bij een vriend of vriendin thuis te proberen.
Klik om te vergroten...

Keta probeer je toch ook beter eerst op rustige setting.
R
Rupsen God ❤Lid
01-01-2024, 00:00
#10
PsyTekZ zei:
Keta probeer je toch ook beter eerst op rustige setting.
Klik om te vergroten...

Zeker, al vond ik dat niet relevant om te benoemen gezien hij hier verteld dat hij al geruime ervaring heeft met ketamine. Daarnaast gaat het om 2C-B proberen op een festival, en niet om ketamine. Hij had het over de vergelijking ketamine - 2C-B.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#11
Rupsje zei:
Nee. 2C-B is compleet anders dan ketamine, niet te vergelijken. De combinatie is leuk, maar 2C-B is veel te heftig voor op een festival of feest als je er nog geen ervaring mee hebt. Psychedelica is sowieso iets dat je liever eerst thuis moet proberen voordat je het buitenshuis gaat nemen - al die verschillende mensen om je heen kunnen je namelijk behoorlijk paranoïde maken. Als je het niet bij jezelf thuis kunt proberen zou ik toch aanraden om het dan bij een vriend of vriendin thuis te proberen.
Klik om te vergroten...
Ben wel benieuwd hoe het is op een festival. Mij werd keer op keer afgewezen dit te doen, de 1e keer, op een festival. Dus ben ik in een thuis setting begonnen. Ik begon zeer laag met 10-13 mg omdat ik niet echt houdt van trippen, maar achteraf was het wel geinig. Als ik 2-cb doe heb ik zeker 2 tot 4 pillen nodig van 18mg om een paar kleuren te zien met een woosj effect. Lijkt mij eigenlijk prima te doen op een festival.

Maar betreft keta, lijkt me dat geen aanrader, die combi. Je kan idd paranoïde worden betreft al die mensen.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#12
2C-B op een festival is prima te doen, maar alleen als je er (in tegenstelling tot sommigen) niet heftig op reageert.

En als het iets te sterk is werkt een puntje pep vaak ook vrij verhelderend. (maar dat moet je niet doen als je, indrukwekkend genoeg, in paniek raakt tijdens de 2C-B.
g
genk123Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Dag beste mensen. Ik lees al een tijdje mee en de laatste tijd voornamelijk over 2cb. Dit goedje heb ik nog niet mogen proberen maar ben van plan om het dit jaar toch maar eens te gaan proberen. Nu heb ik veel gelezen over doseringen en of je het thuis of op een feestje doet. Omdat ik niet de mogelijkheid heb om het thuis te proberen wordt het dus op een festival. Nu heb ik gelezen dat zn 12-15mg een goede probeer dosis is voor op een feestje. Maar toch lees ik dat veel mensen het te overweldigd vinden en het daardoor niet aan raden op een festival. Ik gebruik eigenlijk altijd keta op feestjes en ben hier al regelmatig best ver mee gegaan voor in een festival setting. Ik bedoel hiermee dat je echt helemaal in je eigen wereld bent en dus niet meer met het feest bezigt bent. Nou is mijn vraag tot hoeverre kun je 2cb hiermee vergelijken? Kwa eigenwereldje en het intense zegmaar. Omdat ik met keta dan al best wel wat gewend ben op festivals, zal ik daardoor 2cb ook aankunnen. Of zal dit toch wel wat heftiger zijn? Alle tips zijn welkom!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."