Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsbeste XTC vervanger

beste XTC vervanger

31 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#1
6apb is veel krachtiger dan mdma. Ik had laatst een dosis van 160mg 6abp genomen en ik ging gewoon 12uur lang keihard haha. Zeg maar 12uur lang zoals je je op de piek van mdma.voelt. non stop dansen en energiek, veel.sociaal contact en zoals boven omschreven, een beetje hallucineren.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
@Yceman224 is echt gek op de letters RC. Rc hier, rc daar. Wat heb jij toch met rc’s?
He loves his rc’s! :tongueout:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ken mdma dus niet.
Het is eigenlijk zo, dat ik op mijn zoektocht ernaar bij de rc's ben uitgekomen. Ook was ik op zoek naar een echt goede painkiller, maar ook dit is tot nu toe niet gelukt.
Hier op df ben ik in ieder geval tot de conclusie gekomen dat mdma eigenlijk hèlemaal niets voor mij is.
Dat is mooi.
De rc's dat is dus een grote zoektocht, en ik vrees, dat juist de rc's waar ik iets aan zou kunnen hebben, eigenlijk haast allemaal óf verboden zijn inmiddels, óf toch net niet datgene zijn wat ik ervan verwacht heb.
Bijvoorbeeld.
U 44700. Een rein zwaar opiaat, en dus...juist ja.
U44800. Hetzelfde, en verboden inmiddels.
Dan een mdma vervanger.
BKmdmp. K.tzooi.
Miauw miauw. Verboden.
Psychedelica: 3meo. Een heftig stofje.
Interessant, maar ook weer net niet je van het.
5 Meo dalt. Als het waar is, wat psychedelibee ervan zegt, en daar twijfel ik niet aan, nog geen seconde!! dan is het óók een misser.
En nu?
Microdoseren van LSD misschien.
Ik moet daar nog heel goed over nadenken.
En zo klooi ik verder....
L
Lid 137079Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Miauw miauw (4MMC)

https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/wat-is-mephedrone-bubble

Gevoel van sos mdma/xtc in 1. Top! Redelijk betaalbaar. Te snuiven of te slikken en vooral nooit meer die vieze maar ow zo geweldige xtc te hoeven nemen.
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#5
Yceman224 zei:
Het is een tamelijk prijzige rc, prijs ligt zo rond de *modknip: geen prijzen noemen* voor een grammetje,
Klik om te vergroten...
Dirkjan zei:
Ook lijkt me *modknip: geen prijzen noemen* tamelijk duur.
Klik om te vergroten...
Oeps, deze hebben we gemist. Prijzen noemen van (legale) RC's mag hier ook niet heren, let daar in het vervolg op :wink:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Fenrir zei:
Oeps, deze hebben we gemist. Prijzen noemen van (legale) RC's mag hier ook niet heren, let daar in het vervolg op :wink:
Klik om te vergroten...

Sorry. Ik zal er voortaan op letten!
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Yceman224 zei:
Laat ik er eens een zgn. Topper rc hierbij zetten.
Het is 5- MEO-DALT.
Het is een tamelijk prijzige rc, prijs ligt zo rond de *modknip: geen prijzen noemen* voor een grammetje,
Maar het is net zoals mdma een serotonine heropname remmer.
Vrij nieuw nog, er is nog maar weinig over bekend.
Behalve dat het onder de psychedelica valt, en toch niet zozeer een disasocierende werking schijnt te hebben.
Bij een teveel, wordt deze rc in zoverre naar het schijnt gevaarlijk, dat je een half uur tot een drie kwartier volkomen kwijt bent.
Maar ja. Dit hebben wel meerdere rc's.
Ik ga deze rc researchen maar het een en ander houdt wél in dat de proefdieren extreem goed zullen worden voorbereid.
Wanneer ik er meer over kan vertellen
Dan zal ik er een apart Topic over starten.
Gaat wel eventjes duren.....
Klik om te vergroten...
Ik wilde eigenlijk reageren met de vraag of je met bronnen kon onderbouwen dat het een serotonine heropname remmer is, maar zie nu op wiki dat dit er inderdaad staat en dat er blijkbaar onderzoek naar gedaan is sinds ik de middeltje jaren geleden eens gebruikt heb.

Wel moet ik allereerst zeggen dat MDMA veel meer is dan een serotonine heropname remmer, dus alleen dat maakt het zeker nog geen goed MDMA alternatief. Kanna is bijvoorbeeld ook een typische serotonine heropname remmer en komt zeker niet in de buurt van MDMA.

Dat gezegd hebbende kan ik uit persoonlijke ervaring, maar ook van vele andere gebruikers zeggen dat 5-MeO-DALT eigenlijk gewoon niet de moeite waard is om te kopen. Het is een laf middel, wat geen echte psychedelica is, maar ook geen echte entactogeen. Het effect is vaag, onbeduidend en bovenal saai. En als je er meer van neemt in de hoop het leuk te maken dan kun je er vanuit gaan dat je een paar uur boven de toilet hangt om te kotsen. Kortom echt niet de moeite waard.

Ps. Als mod kon ik de prijs die je noemde nog even terugzien en het enige wat ik er over wil zeggen is dat je het veel en veel goedkoper zou moeten kunnen kopen.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mephedrone is voor mij de beste XTC vervanger
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Yceman224 zei:
Ik ken mdma dus niet.
Het is eigenlijk zo, dat ik op mijn zoektocht ernaar bij de rc's ben uitgekomen. Ook was ik op zoek naar een echt goede painkiller, maar ook dit is tot nu toe niet gelukt.
Hier op df ben ik in ieder geval tot de conclusie gekomen dat mdma eigenlijk hèlemaal niets voor mij is.
Dat is mooi.
De rc's dat is dus een grote zoektocht, en ik vrees, dat juist de rc's waar ik iets aan zou kunnen hebben, eigenlijk haast allemaal óf verboden zijn inmiddels, óf toch net niet datgene zijn wat ik ervan verwacht heb.
Bijvoorbeeld.
U 44700. Een rein zwaar opiaat, en dus...juist ja.
U44800. Hetzelfde, en verboden inmiddels.
Dan een mdma vervanger.
BKmdmp. K.tzooi.
Miauw miauw. Verboden.
Psychedelica: 3meo. Een heftig stofje.
Interessant, maar ook weer net niet je van het.
5 Meo dalt. Als het waar is, wat psychedelibee ervan zegt, en daar twijfel ik niet aan, nog geen seconde!! dan is het óók een misser.
En nu?
Microdoseren van LSD misschien.
Ik moet daar nog heel goed over nadenken.
En zo klooi ik verder....
Klik om te vergroten...
Een hoop interessante RCs zijn inmiddels verboden, maar er zijn zeker nog genoeg interessante op de markt. Ik raad je aan even een eigen topic te maken met waar je nu precies naar op zoek bent. Ik heb veel verschillende RCs gebruikt, dus kan best advies geven op een concrete vraag. Evenals sommige anderen hier die ook veel van RCs afweten.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wat laat, deze vraag, maar nu toch nog ff.
Welke rc geeft tijdens een discotheek bezoek ( 2000 zielen) mij een goede rush?
Een paar uurtjes lekker spacen, want deze discotheca is niet de eerste, de beste....
Graag info!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#11
Legio Patria Nostra zei:
Wat laat, deze vraag, maar nu toch nog ff.
Welke rc geeft tijdens een discotheek bezoek ( 2000 zielen) mij een goede rush?
Een paar uurtjes lekker spacen, want deze discotheca is niet de eerste, de beste....
Graag info!
Klik om te vergroten...

Je kunt zoals hierboven al gezegd beter even een eigen topic aanmaken als je dit soort vragen hebt, dan heb je meer kans op antwoord. :)

Wat mij trouwens in dit topic verzeild deed raken, is het feit dat ik vandaag voor het eerst 5-MeO-DALT heb uitgeprobeerd (kreeg het een tijd terug met korting bij een andere bestelling). Eerst 50 mg en daarnet nog eens 60 mg oraal. Ik voeg mij bij @Psychedelibee. Het effect is merkbaar, en als ik het moet kaderen is het ‘ergens in het psychedelisch spectrum’. Maar veel verder kom ik niet: het is zeer flauw en inderdaad, goed samengevat, vaag en onbeduidend, moeilijk te plaatsen. Wat mij betreft zeker geen vervanger voor MDMA of welk ander psychedelisch/empathogeen middel dan ook. De werkingsduur is heel kort. Er lijkt ook sprake te zijn van acute sterke tolerantie want die redose van 60 mg doet amper nog wat (of het zou nog moeten komen). Beetje off-topic, maar aangezien het hier besproken werd leek het me wel de moeite om het even te delen. Misschien dat dit spul een sterker effect geeft als het gerookt wordt, ik meen daar wel over gelezen te hebben, maar daar kan ik niks over zeggen.
G
GoldenGrowLid
01-01-2024, 00:00
#12
wat is nou echt DE beste xtc/mdma vervanger op RC gebied, en waarom?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#13
GoldenGrow zei:
wat is nou echt DE beste xtc/mdma vervanger op RC gebied, en waarom?
Klik om te vergroten...

Voor mij is dat 6-APB. Het is een drug chemisch verwant aan MDMA, maar in plaats van een Methyleendioxy ring heeft het een Benzofuraan ring. Het vertoont veel gelijkenissen met MDMA met een paar belangrijke verschillen.

1. 6-APB komt rustiger op en duurt langer.
Waar MDMA meestal opkomt in 20 tot 60 minuten, is dat bij 6-APB meestal tussen 1,5 en 2 uur voordat je de eerste effecten merkt. En de werkingsduur is ook veel langer. MDMA werkt meestal 3 of 4 uur, bij 6-APB kan het effect van 6 tot wel 12 uur duren (maar dit is lastiger te voorspellen bij 6-APB.)

2. Iets psychedelischer
Ik vond 6-APB iets psychedelischer als MDMA. Allebei veroorzaken ze hallucinaties bij mij (de bekende hallucinaties, dranghekken, brillen en baarden, puntige oren dat soort dingen), maar ze zijn anders en vreemder dan MDMA.

3. Minder stimulerend.
6-APB is meer couchlock en stoning, in de zin dat je liever op de bank hangt of chilt in de lounge met vrienden dan dat je wilt dansen en bewegen. Ik zak meestal als een pudding in elkaar (op een goede manier).

Verder misschien 3-MMC of 4-MMC. Maar dat viel mij toch vies tegen. Het was meer speed met een heel licht MDMA gevoel.
P
PrisonLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dirkjan zei:
Voor mij is dat 6-APB. Het is een drug chemisch verwant aan MDMA, maar in plaats van een Methyleendioxy ring heeft het een Benzofuraan ring. Het vertoont veel gelijkenissen met MDMA met een paar belangrijke verschillen.

1. 6-APB komt rustiger op en duurt langer.
Waar MDMA meestal opkomt in 20 tot 60 minuten, is dat bij 6-APB meestal tussen 1,5 en 2 uur voordat je de eerste effecten merkt. En de werkingsduur is ook veel langer. MDMA werkt meestal 3 of 4 uur, bij 6-APB kan het effect van 6 tot wel 12 uur duren (maar dit is lastiger te voorspellen bij 6-APB.)

2. Iets psychedelischer
Ik vond 6-APB iets psychedelischer als MDMA. Allebei veroorzaken ze hallucinaties bij mij (de bekende hallucinaties, dranghekken, brillen en baarden, puntige oren dat soort dingen), maar ze zijn anders en vreemder dan MDMA.

3. Minder stimulerend.
6-APB is meer couchlock en stoning, in de zin dat je liever op de bank hangt of chilt in de lounge met vrienden dan dat je wilt dansen en bewegen. Ik zak meestal als een pudding in elkaar (op een goede manier).

Verder misschien 3-MMC of 4-MMC. Maar dat viel mij toch vies tegen. Het was meer speed met een heel licht MDMA gevoel.
Klik om te vergroten...

Ik kan me hier goed in vinden. Hoewel 3-MMC oraal gedoseerd wel een beetje in de buurt komt. Helemaal als je het niet als vervanger ziet maar als een op zichzelf staande stof.
A
ALLAD52Lid
01-01-2024, 00:00
#15
5-APB of 5-MAPB ga je voor zwaarder dan is bk-EBDP your cup of tea
J
JenLid
01-01-2024, 00:00
#16
Voor mij was dat ghb niet meer hard gaan maar wel de love feeling :redheart:
P
Pure MLid
01-01-2024, 00:00
#17
Zelf ben ik erg fan van 3-MMC, het is een wel iets stimulerender middel dan MDMA, maar kan op de juiste doseringen en oraal (niet nasaal) ervoor zorgen dat het toch wel euforisch wordt, maar wel minder empatisch in mijn ogen dan MDMA. 6-APB schijnt ook wel aardig in de buurt te komen maar daar heb ik nog geen ervaring mee.
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#18
Vond mephedrone altijd wel goed maar heb het al jaren niet meer gezien.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#19
Probeer middelen zoals 6-apb a.u.b. wel thuis op bescheiden dosis uit voor je ermee naar een feest gaat. Ik heb er maar eenmalig ervaring mee, thuis, maar ik reageerde er a-typisch en heel anders op dan op MDMA. Wel alle fysieke effecten, kaakspanning etc., maar ik vond het amper euforisch i.t.t. MDMA en juist veel mínder psychedelisch. Het voelde op een gekke manier helderder, met MDMA zie ik alles een beetje zweverig en spacy, hier bleef alles vrij ‘normaal’. Helderder is misschien ook niet het goede woord want tegelijkertijd werd ik op een vreemde en niet zo leuke manier waus/suf, alsof ik een of andere terrorbenzo genomen had. Ik kan wat ik toen op whatsapp naar @SanneBanne heb gestuurd achteraf grotendeels niet meer ontcijferen, echt wartaal, waarschijnlijk ook wel omdat ik m’n beeldscherm niet meer kon zien, maar toch, was ver heen. Ben terwijl de piek nog bezig was zo duf geworden dat ik een paar uur in slaap ben gevallen wat uiteraard nogal een abnormale reactie is op een stimulant. Ik heb ruime ervaring met MDMA en dit echt nooit eerder meegemaakt dus blijkbaar is het mogelijk dat je gevoelig/raar reageert op een RC die gewoonlijk op de ‘echte’ variant zou moeten lijken.

Mijn dosis was aan de hoge kant omdat ik voor MDMA altijd juist relatief ongevoelig ben geweest, maar zeker niet zo hoog dat het normaal gezien dit soort effecten (die toch achteraf lijken op overdosis) zou mogen geven. Het kan toeval - set en/of setting - geweest zijn want ik heb daarna helaas nog geen mogelijkheid gevonden om het weer eens te proberen, maar wil toch effe waarschuwen.

Pas al zeker op met bk-EBDP (ephylone). Dit spul staat heftig bekend, als een soort ‘super MDMA’, maar er is weinig bekend over de risico’s van dit middel en het is hierdoor relatief onveiliger in gebruik. Altijd eerst uitproberen op lage dosis in een veilige omgeving. Je bent je eigen proefkonijn. Ik heb het al lange tijd liggen maar nog niet durven proberen, ook omdat ik vrees voor de vervelende neveneffecten en kater. Dit middel valt onder de cathinonen en die staan bekend om de soms heftige bijwerkingen.

https://psychonautwiki.org/wiki/Ephylone
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik heb laatst 6-MAPB gebruikt en dat leek echt veel op MDMA, alleen iets minder het magische love gevoel.
MDAI heb ik ook wel eens gedaan. Die vond ik wel top juist omdat het wat helderder is. Meer geschikt voor een feestje, maar veel minder geschikt voor therapeutische doeleinden.
6-APB vond ik wel aardig maar met flink wat wiet erbij overheerste het gevoel van de wiet dus dat vond ik een beetje een domper.
Ik heb wel eens MDA gedaan en was positief verrast. Het is best nog empathisch spul, maar meer sederend dan stimulerend en een klein tikje meer psychedelisch dan MDMA, maar niet zoveel dat je echt gaat trippen. Duurt iets langer ook dan MDMA en is gewoon wat dromeriger.
4-MMC heb ik wel eens gedaan; die heeft een lekkere rush op de piek maar man wat een verschrikkelijke cravings
3-MMC heb ik ook gedaan en die was gewoon wat milder in zijn rush maar verder erg vergelijkbaar met 4-MMC
4-FA was lang populair als 'xtc-light', maar die vond ik eigenlijk meer op amfetamine lijken.

Maar als je het mij vraagt dan blijft er maar een koning(in), en dat is MDMA. Geen van de andere entactogenen heeft die magische mix van ingrediënten die je zó vertrouwd laten voelen met je diepste gevoelens.

Bovendien is MDMA in Nederland makkelijk verkrijgbaar, is het verbazingwekkend zuiver voor een illegaal geproduceerde drug en word je met een gebruikershoeveelheid in je bezit niet eens vervolgd. Er is dus geen goede reden om op zoek te gaan naar een vervangend middel voor MDMA als je in Nederland bent. Dan kan je het maar beter bij het klassieke middel laten ook, want daarvan zijn de gezondheidsrisico's tenminste bekend. Ik zag laatst bijvoorbeeld op dit forum een post over longschade door 3-MMC. Dat soort dingen zijn mensen die het nu (veel) gebruiken voor ons aan het ontdekken..

Dus je moet eigenlijk wel heel erg geïnteresseerd zijn in nuanceverschillen tussen verschillende entactogenen en stimulanten om zo'n onbekend risico te nemen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."